Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

In ieder geval ben ik gene fan van hen. Heb er ooit via een fabrikant prijs moeten maken voor het dak. Geen idee of dat ooit is uitgevoerd, maar na enkele mails om te vragen wat de stand van zaken is, nooit een antwoord van gehad. Dat is voor mij einde fatsoen. Vandaar ook geen Scott meer Maar ge komt niet snel onder die firma uit, want alles van DT Swiss komt ook via hun
    free alst over geld gaat moogde u niet laten leiden door emoties , ook al is dat ne arrogante zak als die beter prijzen geeft ben je (goedkoop) geholpen
    al zeg ik hier niet dat die bewuste mens ne arrogante zak is he !! ik praat in het algemeen
    Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Op Ali zijn alleszins genoeg photochromatic brilletjes te vinden.
      Ik zit altijd met het probleem dat ik glazen op sterkte nodig heb en dan worden die brillen pokkeduur.
      Ik heb er nu eentj evan Tifosi. Doet perfect z'n werk. Ik rij er in het donker mee maar evengoed in volle zomerzon.

Zomer

En vorige vrijdag (zo grijs en somber als maar kan zijn)

Al bij al heel erg tevreden van de bril. Online voor nog geen 200 euro. Bij grote merken ga je vlot naar 350-400 euro.

Een truc is de bril een nachtje in de diepvries steken. Dat frist het vermogen tot verkleuren weer op. Klinkt stom. Ook online een hoop zever pro en contra maar voor mij lijkt het te werken.
      €200 aan een bril geef ik er niet aan. Ik ga ook MTB'en ermee en met wat pech heb ik er een paar maanden plezier van, en met wat geluk 3 jaar. Die van de Decathlon die ik kwijt ben, had ik al bijna 3 jaar, denk ik. Maar regelmatig heb ik wel eens wat takken mee en dat maakt krassen. Dus ga ik daar ook geen massa's geld aan geven.

En ge ziet, die van Ekoï is dubbel zo duur als die van de Decthlon en doet nog niet eens de helft het werk van die van de Decathlon. Echt een kat in een zak gekocht.

Gisteren op Wish gekeken en er zijn inderdaad photochrome brillen tussen, maar ook daar de vraag of die genoeg verduisteren. Die van de Decathlon verduisteren 'voldoend', maar het mocht nog een tikkeltje meer. Heb nu gezien dat ze ook een reeks hebben voor MTB apart. Binnenkort eens binnen wippen om te zien. De gewone kost €30 en die voor MTB kost €55.

MTB: https://www.decathlon.be/nl/p/xc-mtb...8545911&c=GEEL
      Race: https://www.decathlon.be/nl/p/fietsb...iABEgIigfD_BwE

Die laatste heb ik 3 jaar gehad en per ongeluk in het bos laten liggen nadat ik ne maat aant helpen was met zijn kapotte spaak.
      Last edited by ; 18/11/2019, 09:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

stuurt mij een prive bericht ik help u aan heel goei prijzen , en gene alibaba rommel
        Prijzen voor wat? Want ik heb voor de moment niets nodig. Heb vorig jaar een nieuwe MTB (Niner) gekocht en dit jaar een nieuwe Race (Giant). En vermits dit alles precies is zoals ik het wilde, zal dit voor minstens 5 jaar zo zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

stuurt mij een prive bericht ik help u aan heel goei prijzen , en gene alibaba rommel
          Niet alles op ali is rommel hoor.

Comment

€200 aan een bril geef ik er niet aan. Ik ga ook MTB'en ermee en met wat pech heb ik er een paar maanden plezier van, en met wat geluk 3 jaar. Die van de Decathlon die ik kwijt ben, had ik al bijna 3 jaar, denk ik. Maar regelmatig heb ik wel eens wat takken mee en dat maakt krassen. Dus ga ik daar ook geen massa's geld aan geven.

En ge ziet, die van Ekoï is dubbel zo duur als die van de Decthlon en doet nog niet eens de helft het werk van die van de Decathlon. Echt een kat in een zak gekocht.

Gisteren op Wish gekeken en er zijn inderdaad photochrome brillen tussen, maar ook daar de vraag of die genoeg verduisteren. Die van de Decathlon verduisteren 'voldoend', maar het mocht nog een tikkeltje meer. Heb nu gezien dat ze ook een reeks hebben voor MTB apart. Binnenkort eens binnen wippen om te zien. De gewone kost €30 en die voor MTB kost €55.

MTB: https://www.decathlon.be/nl/p/xc-mtb...8545911&c=GEEL
            Race: https://www.decathlon.be/nl/p/fietsb...iABEgIigfD_BwE

Die laatste heb ik 3 jaar gehad en per ongeluk in het bos laten liggen nadat ik ne maat aant helpen was met zijn kapotte spaak.
            Ik kocht vroeger ook duurdere brillen. maar sinds ik ontdekt heb wat voor een commerce daar achter schuilt, koop ik nog enkel goedkope Chinese brillen. Simpelweg omdat ze even goed zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik kocht vroeger ook duurdere brillen. maar sinds ik ontdekt heb wat voor een commerce daar achter schuilt, koop ik nog enkel goedkope Chinese brillen. Simpelweg omdat ze even goed zijn.
              Bij een zonnebril, bleke of mistbril is dat niet zo een probleem. Maar bij een photochrome moet die wel degelijk werken. En ik dacht dat dat altijd werkte en de ene ietske beter als de andere. Maar die van Ekoï is dus waardeloos. Dus ja, kan er in china bestellen, maar dan moet ik ook 100% zeker weten dat ze werken. Want nu heb ik 60 weggesmeten. Daar had ik in China er wel 6 voor gehad om te testen

Comment

Bij een zonnebril, bleke of mistbril is dat niet zo een probleem. Maar bij een photochrome moet die wel degelijk werken. En ik dacht dat dat altijd werkte en de ene ietske beter als de andere. Maar die van Ekoï is dus waardeloos. Dus ja, kan er in china bestellen, maar dan moet ik ook 100% zeker weten dat ze werken. Want nu heb ik 60 weggesmeten. Daar had ik in China er wel 6 voor gehad om te testen
                Als zelfs een dure Ekoi niet werkt, kan je makkelijk eens een Chinese die twee keer niks kost proberen hé.

Ik had van 't jaar ook een fietsbril op aliexpress gekocht van 1,68 euro (incl. verzending), ja je leest het goed. Maar die heeft echt wel heel donkere glazen. Enkel te gebruiken bij helder weer in de zomer dus. Oké, niet ideaal, maar voor die prijs ben je sowieso niet in 't zak gezet. Voor die 1,68 euro heb je nog geen brood! En dat goedkope glazen slecht zouden zijn voor de ogen is een fabel.

Comment

Als zelfs een dure Ekoi niet werkt, kan je makkelijk eens een Chinese die twee keer niks kost proberen hé.

Ik had van 't jaar ook een fietsbril op aliexpress gekocht van 1,68 euro (incl. verzending), ja je leest het goed. Maar die heeft echt wel heel donkere glazen. Enkel te gebruiken bij helder weer in de zomer dus. Oké, niet ideaal, maar voor die prijs ben je sowieso niet in 't zak gezet. Voor die 1,68 euro heb je nog geen brood! En dat goedkope glazen slecht zouden zijn voor de ogen is een fabel.
                  Dat klopt idd. Maar ga deze keer nog eens eentje van de decathlon nemen en daarna eens experimenteren met een chinese. Via ali heb ik wel nog nooit iets besteld. Altijd via Wish, maar heb al eens gekeken op ali en daar lijkt het allemaal wat betere spullen.

Comment

Dat klopt idd. Maar ga deze keer nog eens eentje van de decathlon nemen en daarna eens experimenteren met een chinese. Via ali heb ik wel nog nooit iets besteld. Altijd via Wish, maar heb al eens gekeken op ali en daar lijkt het allemaal wat betere spullen.
                    Ik heb de afgelopen jaren al 240 orders geplaatst op ali. Heel zelden slechte ervaringen mee. Gezien de bedragen kan je eigenlijk nooit in 't zak gezet worden. Duurt alleen wel wat lang voor je iets toegestuurd krijgt.

Comment

Ik heb de afgelopen jaren al 240 orders geplaatst op ali. Heel zelden slechte ervaringen mee. Gezien de bedragen kan je eigenlijk nooit in 't zak gezet worden. Duurt alleen wel wat lang voor je iets toegestuurd krijgt.
                      Bij Wish idem. Soms is het wat kleiner als ge dacht of de kwaliteit wat minder als ge dacht, maar uiteindelijk zijn het zeer lage prijzen. Duurste ooit was €38 voor een lamp voor night rides te doen. Schijnt goed, maar na 2u was de pret gedaan. Ik heb eens een nieuwe lamp gekocht voor een pak minder en nog een een extra batterijpack. Daarna nog een lamp voor op de helm en nu heb ik dus 2 lampen en 3 batterijpacks. Voor die prijs hebt ge geen andere lamp die wel 4u of langer mee gaat.

Comment

• Ik zie ook veel Europese onlineshops die dingen aanbieden dikwijls het vijfvoudige of meer dan de prijs op ali, identieke spullen. Velen huiveren als ze het woord aliexpress ofzo horen. Ze kopen dikwijls liever hetzelfde product op een website van hier met een coole layout. Ik heb het al meer gezegd, verhouding prijs/kwaliteit zijn die Chinese dingen onklopbaar. Niet leuk voor onze plaatselijke economie, dat besef ik maar al te goed. Maar een vrije markteconomie is niet mijn uitvinding, wel die van het kapitalisme dat de meerderheid in het rijke westen zo bejubelt.

Comment

Ik zie ook veel Europese onlineshops die dingen aanbieden dikwijls het vijfvoudige of meer dan de prijs op ali, identieke spullen. Velen huiveren als ze het woord aliexpress ofzo horen. Ze kopen dikwijls liever hetzelfde product op een website van hier met een coole layout. Ik heb het al meer gezegd, verhouding prijs/kwaliteit zijn die Chinese dingen onklopbaar. Niet leuk voor onze plaatselijke economie, dat besef ik maar al te goed. Maar een vrije markteconomie is niet mijn uitvinding, wel die van het kapitalisme dat de meerderheid in het rijke westen zo bejubelt.
                          Vooral die lampen voor te MTB'en in het bos, worden idd regelmatig aangeboden op 'normale' sites in BE en NL. En dan voor meer dan €100.

Comment

Vooral die lampen voor te MTB'en in het bos, worden idd regelmatig aangeboden op 'normale' sites in BE en NL. En dan voor meer dan €100.
                            Ik zag onlangs nog een zadelpen op een shop van hier voor 75 euro. Dezelfde koop je op ali voor 16 euro.

Comment

• Op een ander forum zegt de eigenaar van een online winkel openlijk dat sommige items uit hun shop gewoon van Ali komen.
                              Zij kopen wel via een ander platform maar het gaat om dezelfde producten en het zijn originele producten die je ook in de winkel kan kopen.
                              Als klant moet je het wel niet gaan uitzoeken en geen 3 maand wachten.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Op een ander forum zegt de eigenaar van een online winkel openlijk dat sommige items uit hun shop gewoon van Ali komen.
                                Zij kopen wel via een ander platform maar het gaat om dezelfde producten en het zijn originele producten die je ook in de winkel kan kopen.
                                Als klant moet je het wel niet gaan uitzoeken en geen 3 maand wachten.
                                Als de feiten onder je neus geschoven worden, dan kan je als winkel uiteraard nog moeilijk gaan ontkennen. Zeker op fora waar interactie is.
                                Ik wacht liever een maand op een bepaalde zadelpen van 18 euro dan dezelfde overmorgen te hebben voor 75 euro. Maar dat maakt iedereen voor zich uit natuurlijk.

Comment

Als de feiten onder je neus geschoven worden, dan kan je als winkel uiteraard nog moeilijk gaan ontkennen. Zeker op fora waar interactie is.
                                  Ik wacht liever een maand op een bepaalde zadelpen van 18 euro dan dezelfde overmorgen te hebben voor 75 euro. Maar dat maakt iedereen voor zich uit natuurlijk.
                                  Er werd deze keer niks onder de neus geschoven.
                                  Gewoon een discussie over goed en slecht en dan kwam hij die mannen de mond snoeren.

Zelfs grote merken hebben er ondertussen een shop onder hun eigen naam.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als ge u echt gaat verdiepen in die zaken allemaal, komt ge wel verrassingen tegen. Enorm veel kaders worden in Taiwan gemaakt en verschillende concurrenten laten hun kaders bij 1 en dezelfde fabrikant maken. Tis niet dat elk merk haar eigen kaders maakt. Het oh zo Amerikaanse Scott en Trek laten zelfs hun kaders in Taiwan maken.

Comment

Als ge u echt gaat verdiepen in die zaken allemaal, komt ge wel verrassingen tegen. Enorm veel kaders worden in Taiwan gemaakt en verschillende concurrenten laten hun kaders bij 1 en dezelfde fabrikant maken. Tis niet dat elk merk haar eigen kaders maakt. Het oh zo Amerikaanse Scott en Trek laten zelfs hun kaders in Taiwan maken.

Waar ze gemaakt worden speelt geen rol. De research, ontwikkeling en het ontwerp wel. En daar zit het verschil met de Chinese no name frames en namaak. Haast alle grote merken laten vandaag hun frames in Azië maken
                                      Mijn Cannondale SS EVO was in 2012 één van de betere en lichtste carbon frames op de markt. Staat in 't groot onderaan de bracket 'Made in China' op. Hun alom bekende opschrift 'Handmade in USA' prijkt al lang niet meer op hun frames.

Comment

• Dat is idd zo en op zich maakt het ook niet uit.

Het Taiwanese Merida is zelfs 49% aandeelhouder van Specialized. Zonder Merida waren ze zelfs al failliet geweest. Denk dat Merida ondertussen meer verdient aan Specialized dan aan Merida zelf

Als ge echt gaat opzoeken, vraag ik mij af of er zelfs nog frames buiten azië gemaakt worden.

Met snowboards is het ook zoiets. Zijn zeer veel merken, maar wereldwijd zijn maar een handvol fabrieken die ze maken.

Comment

• In de Action ligt het ook vol met Ali spullen. Als je weet wat je er voor betaalt, aanvaard je ook dat het niet zo heel lang meegaat.
                                          Ik koop er ook best veel/ gsm hoesjes (anderhalve euro), van die beschermende glaasjes voor gsm, in-ear headphones (2 euro), stuurlint (paar euro's), alu stuurtje (15 euro), arm en beenstukken (6 euro), selfie stickje met afstandbediening (9 euro), fietslichtjes... Ik blijf er wel weg van elektronica.
                                          Vroeger was ik ook van het idee dat ik liever wat meer betaalde voor kwaliteit. Helaas is de prijs al lang geen indicatie meer van de kwaliteit. *kuch* apple *kuch*

Die 200 euro voor de fietsbril is een bril op sterkte met verkleurende glazen. Goedkoper ga je die écht niet vinden denk ik.
                                          Tenzij je voor een goedkoop brilletje + daglenzen gat, maar op termijn loopt de kost van die lenzen ook snel op.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X