Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bovendien heb je op Aliexpress ook die buyer protection. En dat werkt best goed.
    Al een 10 tal conflicten (op 400 (slik) orders) en altijd in mijn voordeel beoordeeld.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      In de Action ligt het ook vol met Ali spullen. Als je weet wat je er voor betaalt, aanvaard je ook dat het niet zo heel lang meegaat.
      Ik koop er ook best veel/ gsm hoesjes (anderhalve euro), van die beschermende glaasjes voor gsm, in-ear headphones (2 euro), stuurlint (paar euro's), alu stuurtje (15 euro), arm en beenstukken (6 euro), selfie stickje met afstandbediening (9 euro), fietslichtjes... Ik blijf er wel weg van elektronica.
      Vroeger was ik ook van het idee dat ik liever wat meer betaalde voor kwaliteit. Helaas is de prijs al lang geen indicatie meer van de kwaliteit. *kuch* apple *kuch*

Die 200 euro voor de fietsbril is een bril op sterkte met verkleurende glazen. Goedkoper ga je die écht niet vinden denk ik.
      Tenzij je voor een goedkoop brilletje + daglenzen gat, maar op termijn loopt de kost van die lenzen ook snel op.

Er is 1 iemand bij ons in de fietsclub die aparte glaasjes op sterkte heeft. Die kan wel altijd van bril wisselen binnen een bepaald merk en wss type. Maar die insert met glazen op sterkte kan hij dus gewoon los klikken en op een andere fietsbril zetten.

Comment

• Ik heb mij gewoon bij de hans Anders een heel licht Nike zonnebrilletje gekocht met dubbele focus. Tijdens zo'n actie van 2de bril gratis.
        Dat werkt ook perfect, eerlijk gezegd.

Comment

• Eens een vraagje. Desondanks ik ontevreden ben van de bril van Ekoï, zie ik wel nog een interessant aanbod voor winterhandschoenen. Verwarmde zelfs.
          Ik heb de winterhandschoenen van de Decathlon en afgelopen zondag heb ik daar de eerste 2 uur toch wel 'te' koude handen in. Heb vorig jaar van die Lobsters van GribGrab gekocht omdat daar telkens 2 vingers bij mekaar zouden zitten. Maar binnenin zitten ze nog steeds apart en ze hebben niet het verhoopte resultaat. En kan handschoenen blijven proberen, want de ene zegt dat ge deze moet nemen, de andere zegt weer dat ge dat type moet nemen,... . En zo blijven we bezig. Die lobsters zijn wel handig bij de racefiets, maar op de MTB wat minder omdat de 2 vingers bij mekaar zitten en ik met 1 vinger rem

Wat ik wel doe als het echt enorm koud en vochtig is. Is latex handschoenen onder mijn handschoenen aan doen

Zouden deze wat zijn: https://www.ekoi.com/nl/winterhandsc...ept-evo-2.html

Staat weinig uitleg bij en bij het gamma staat nog apart een batterijpack. Dus hopelijk zit dat daar standaard bij. Maar de vraag. Iemand ervaring met zulke handschoenen?

Comment

• Verwarmd?
            Om te mountainbiken?
            Dan rijdt ge niet snel genoeg.

Heb er van Bioracer maar die zijn al heel oud.
            Heb wel nog geen betere gevonden.

Heb een paar van den Decathlon ook maar krijg precies nog sneller kou dan zonder handschoenen.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Verwarmd?
              Om te mountainbiken?
              Dan rijdt ge niet snel genoeg.

Heb er van Bioracer maar die zijn al heel oud.
              Heb wel nog geen betere gevonden.

Heb een paar van den Decathlon ook maar krijg precies nog sneller kou dan zonder handschoenen.
              Hoe harder ik rij, hoe kouder aan de vingers.
              Ik met die van de Decathlon, ne maat van mij handschoenen van €100 en beiden kou. En onze Jan met zijn handschoenen uit den Aldi, had geen kou handen

Als mijn vingers of tenen kou krijgen, is voor mij de fun eraf. Voor de voeten rij ik al 2 jaar met NorthWaves die perfect doet wat ze moeten doen. Stond bij tot -25°C, maar afgelopen zondag voelt ge wel dat de voetjes wat koud zijn (geen dikke sokken aan), maar ze worden niet zo koud dat het storend wordt. Dus met iets dikkere sokken aan, is dat zeer aangenaam.

2 jaar terug de TT van Vossem gaan rijden en 's morgens vielen een paar vlokjes. Tegen dat we aan de bevoorrading waren, lag er overal minstens 10cm sneeuw. Mijn snowboardhanschoenen waren doorweekt en aan de bevoorrading geen mogelijkheid tot opwarmen. Met moeite die handschoenen van de Decathlon aan gekregen, maar 500m verder waren mijn handen weer zo koud dat we moeten afbreken. 80% van de deelnemers heeft die dag afgehaakt net na de eerste bevoorrading. En toen moesten wij nog 17km naar huis Afgezien tot en met. De laatste 3km heb ik zonder handschoenen gereden omdat da warmer was als met handschoenen. Thuis gekomen en met mijn knokels op de bel moeten drukken omdat ik mijn sleutels niet kon pakken om de poort zelf te openen Daarna 15 min in de keuken staan kreunen van de pijn terwijl er effectief 5cm sneeuw op mijne helm lag. Mijne maat moest toen nog 3km verder

Awel, dat wil ik dus nooit meer meemaken

Comment

• Hier vorig jaar ook Decathlon handschoenen gekocht, en voordien ook altijd met Aldi exemplaren gereden.
                Met die van den Aldi nooit koude handen...nu dus ook

Met sneeuw en/of ijs gaan fietsen, dat laat ik wel aan mij voorbij gaan ;-)

Comment

• Een week niet gefietst is een week niet geleefd

Comment

• Voor echt koude toestanden heb ik van die fleece handschoenen met een voering, zijn van decathlon. Daarnet nog gaan rijden bij zo'n 6 à 7°, dan draag ik van die dunne dingen. Ik heb eigenlijk niet zo snel last van koude handen en voeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Voor echt koude toestanden heb ik van die fleece handschoenen met een voering, zijn van decathlon. Daarnet nog gaan rijden bij zo'n 6 à 7°, dan draag ik van die dunne dingen. Ik heb eigenlijk niet zo snel last van koude handen en voeten.
                      Geluk als ge daar geen last van hebt. Maar voor mijn handen moet ik echt nog een oplossing vinden. Qua schoenen heb ik goede en dus geen koude tenen meer. Maar qua handen is het echt niet te doen. Vraag me ook af hoe lang die batterij van zulke handschoenen warmte geeft.

Probleem is dat als ge advies krijgt, dat iedereen tevreden is van zijn handschoenen, totdat ik zelf ervan heb en blijkt dat ze niet zo geweldig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Met sneeuw en/of ijs gaan fietsen, dat laat ik wel aan mij voorbij gaan ;-)
                        In de sneeuw door de bossen crossen. Zo zalig.
                        Jarenlang tussen kerst en nieuwjaar gaan rijden in Vielsalm en Houffalize.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

In de sneeuw door de bossen crossen. Zo zalig.
                          Jarenlang tussen kerst en nieuwjaar gaan rijden in Vielsalm en Houffalize.
                          Als het vriest is dat zalig. Natte sneeuw, smurrie is horror.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Er is 1 iemand bij ons in de fietsclub die aparte glaasjes op sterkte heeft. Die kan wel altijd van bril wisselen binnen een bepaald merk en wss type. Maar die insert met glazen op sterkte kan hij dus gewoon los klikken en op een andere fietsbril zetten.
                            Heb ik ook gehad. Na de derde keer wisselen brak die insert in twee.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Een dun laagje sneeuw op een bevroren ondergrond is idd fijn, maar bij ons hebt ge altijd wel een plaatske waar er zoveel MTB'ers zijn doorgekomen, waardoor ge ff door de modder moet.

Die TT in Vossem destijds die ik een paar posts terug schreef, was gewoon hevige sneeuw. Maar probleem daarvan is dat de vochtigheidsgraad ook vrij hoog is waardoor uw handschoenen nat worden en met de kou erop dit niet houdbaar is. Vandaar ook dat 80% na de bevoorrading heeft afgehaakt en die andere 20% heeeeeel goede handschoenen hadden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Heb ik ook gehad. Na de derde keer wisselen brak die insert in twee.
                                Da's minder natuurlijk. Daar heeft hij nog geen last van gehad, maar hij is er ook altijd heel voorzichtig mee.

Comment

• En 10 seconden terug mijn eerste bestelling op Ali geplaatst voor een bril. Ben benieuwd. Voor €15 eentje met 5 lenzen, waarvan 1 photochrome waarvoor het mij te doen is De andere lenzen zijn extra. Binnenkort mijn hele fietskast eens opruimen, want een kat vindt haar jongen daar niet meer in terug. Zou me niet verwonderen dat daar nog een ganse fiets uit komt aan wisselstukken, op een kader na

Comment

Geen smurrie, zalig fietsen en je moet de fiets niet kuisen.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Voila se, in de sneeuw: https://youtu.be/Dpnh6yLj_OA

Geen idee of ik aan die snelheden naar onder wil

Comment

• Wij gingen ook snel in de sneeuw.
                                        Niet gelijk die zotten hier maar precies wel sneller dan normaal.
                                        Kan ook de beleving zijn die het zo doet aanvoelen of een soort gevoel van veiligheid.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Voila se, in de sneeuw: https://youtu.be/Dpnh6yLj_OA

Geen idee of ik aan die snelheden naar onder wil
                                          Daar ben ik al twee keer naar gaan zien. Niet daarboven (is op 3.300m), wel wat lager op Alpe d'Huez. Ik heb ook stukken van dat traject naar beneden gereden, wel een pak rustiger.
                                          Dat zijn zotten. Er vliegt ook constant een ambulance helikopter af en aan.

Comment

Working...
                                          X