Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag de wielen gaan halen. Thuis gemerkt dat er niet de gevraagde casette opzit. Op zich geen probleem. En Giant heeft daarnaast sinds 2019 op dat model vooraan disc van 160mm en achteraan 140mm. Heeft 2 x 140mm gestoken zoals dat vroeger was.

Dus mag nog eens terug :-) Maar ooit geraakt dat wel eens opgelost

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Last edited by ; 21/11/2019, 12:43.

Comment

• Echt waar, dit is ofwel gepruts van het ergste soort ofwel kan het hem geen fluit schelen.
      'k Weet niet wat ik erger zou vinden...

Morgen werken op de cross in Koksijde. Foto's trekken voor social media.
      Misschien moet ik zodra hij aankomt Van der Poel gaan trekken en weer naar huis gaan.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Geen flauw idee. Denk eerder gewoon veel te druk. Veel te veel merken en daarnaast pakt hij gewoon alles aan.

Andere LBS in de buurt beperken zich tot bepaalde merken en een aantal kunt ge zelfs niet met Canyon terecht. Gewoon omdat ze hun handen vol hebben met hun eigen klanten en merken.

Mij heeft m toch ni meer als klant.

Comment

• Met een Chinees zaken doen is makkelijker en goedkoper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Met een Chinees zaken doen is makkelijker en goedkoper.
            Gisteren nog een aantal dingen gekocht, waaronder XT pedalen voor €40. Ik hoop wel dat het echte XT's zijn Ik fiets op alle fietsen met SPD's, maar op de racefiets zou het fijner zijn om iets meer platform te hebben en dus niet de gewone, maar de trail versie gekocht. Eens zien of dat wat verschil maakt, anders zet ik ze op de MTB.

Gisteren was het lachen geblazen. Gisteren met 5 man gaan MTB'en waaronder een paar van het wielerclubje. Ene moet van een paar dorpen verder komen en komt met compleet ingezakte vork aan. 'Hey mannen, ge moogt toch uw vork met een fietspomp wat bijpompen hé?' Had hij de zaterdag avond zijn vork met de fietspomp wat bijgepompt en 's morgens stond hij beneden. Logisch, want die zijn cartridge is compleet om zeep nu. En toch heeft hij zo meer dan 50km gereden met 500hm's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Gisteren nog een aantal dingen gekocht, waaronder XT pedalen voor €40. Ik hoop wel dat het echte XT's zijn Ik fiets op alle fietsen met SPD's, maar op de racefiets zou het fijner zijn om iets meer platform te hebben en dus niet de gewone, maar de trail versie gekocht. Eens zien of dat wat verschil maakt, anders zet ik ze op de MTB.
              Ik reed vroeger op de racefiets ook met SPD. Maar de meeste wegschoenen voorzien geen sleuven voor de montage van SPD plaatjes. Dus overgeschakeld op SPD SL. Het brede platform zorgt ook voor meer contact en meer stabiliteit.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Gisteren was het lachen geblazen. Gisteren met 5 man gaan MTB'en waaronder een paar van het wielerclubje. Ene moet van een paar dorpen verder komen en komt met compleet ingezakte vork aan. 'Hey mannen, ge moogt toch uw vork met een fietspomp wat bijpompen hé?' Had hij de zaterdag avond zijn vork met de fietspomp wat bijgepompt en 's morgens stond hij beneden. Logisch, want die zijn cartridge is compleet om zeep nu. En toch heeft hij zo meer dan 50km gereden met 500hm's.
              Ja, een vorkpompje biedt net iets meer controle op druk.
              Gisteren 70 op de weg, vandaag 60 met de MTB. profiteren van 't goede weer... .

Comment

Ik reed vroeger op de racefiets ook met SPD. Maar de meeste wegschoenen voorzien geen sleuven voor de montage van SPD plaatjes. Dus overgeschakeld op SPD SL. Het brede platform zorgt ook voor meer contact en meer stabiliteit.

Ja, een vorkpompje biedt net iets meer controle op druk.
                Gisteren 70 op de weg, vandaag 60 met de MTB. profiteren van 't goede weer... .
                De reden waarom ik met SPD's rij is de schoenen. Ik rij met zomer- en winterschoenen. Als ik dan met die SPD SL pedalen ga rijden, zou ik nog eens 2 paar schoenen moeten bijkopen. Ge ziet zo bij ons in het wielerclubje wie de echte MTB'ers zijn ... aan hun pedalen

Ik zou echt meer tijd moeten hebben om te fietsen, maar het lukt echt niet met de verbouwingen. Probleem is ook dat het wielerclubje ook in de zomer op woensdag avond rijdt en dat zou ideaal zijn. Dus die rijden op woensdag avond en zondag voormiddag. Maar Aïkido is ook op woensdag avond en zondag voormiddag. Dus als ik voluit wil gaan voor het fietsen, ga ik moeten stoppen met Aïkido. De laatste jaren zit het mij al wat tegen om me telkens weer naar de trainingen te heffen terwijl ik liever thuis ff rap op den tacx zou rijden. Maar voelt zo raar aan om te stoppen.
                Last edited by ; 25/11/2019, 16:28.

Comment

De reden waarom ik met SPD's rij is de schoenen. Ik rij met zomer- en winterschoenen. Als ik dan met die SPD SL pedalen ga rijden, zou ik nog eens 2 paar schoenen moeten bijkopen. Ge ziet zo bij ons in het wielerclubje wie de echte MTB'ers zijn ... aan hun pedalen
                  Of ze willen geen twee paar schoenen kopen.
                  Ik heb een paar MTB en een paar raceschoenen. In de winter neopreen overtrekjes.

Comment

Of ze willen geen twee paar schoenen kopen.
                    Ik heb een paar MTB en een paar raceschoenen. In de winter neopreen overtrekjes.
                    We zijn maar met 3 met SPD's op de racefiets. Zij hebben maar 1 paar schoenen, maar ik verga van de kou als het onder nul is en dus heb ik nog NW Artics winterschoenen voor in de winter. Met overtrekjes geraak ik er niet en met warmtezakjes is het niet aangenaam. De andere rijden met overtrekken, maar al zo koud geweest dat we onderweg een café moesten induiken omdat ze niet meer konden. En dan lach ik

Comment

We zijn maar met 3 met SPD's op de racefiets. Zij hebben maar 1 paar schoenen, maar ik verga van de kou als het onder nul is en dus heb ik nog NW Artics winterschoenen voor in de winter. Met overtrekjes geraak ik er niet en met warmtezakjes is het niet aangenaam. De andere rijden met overtrekken, maar al zo koud geweest dat we onderweg een café moesten induiken omdat ze niet meer konden. En dan lach ik
                      Ja, ik had al gezegd dat ik niet zo snel koud heb aan handen en voeten. Vroeger reed ik zelfs zonder handschoenen in de winter, maar dat ben ik wel afgeleerd. Uitgedroogde handen en pijnlijke kloven waren immers het resultaat.

Comment

• Ik kan het niet laten.
                        Terwijl ik wacht op de Cannondale toch andere gravel bikes aan het bekijken.

Nog even de Rose Pro Cross Gravel bekeken.
                        In dat beige/grijs écht knap. Beetje understated.
                        Levertijd met GRX400: 16 weken
                        Met GRX600: 10 weken (da's dan nog half februari- idem als de Cannondale)

Ik vind niet direct reviews van deze fiets. Is dit een crossfiets waar ze gewoon gravel achter geplakt hebben?

Comment

• Als je kijkt op hun site zie je dat de framegeometrie twee keer hetzelfde is. Dus ja, het gravel frame is net hetzelfde als het cyclocross frame.

Comment

• Zelf ben ik nogal fan van Niner en moest ik een gravel bij kopen, is het 100% zeker een Niner
                            Zelf gene fan van staal, maar de RLT9 Steel verkoopt enorm goed. En ze hebben zelfs een fully gravelbike, maar dat maakt het alleen maar zwaarder: https://ninerbikes.com/pages/gravel-bikes

Thans deze Merida vind ik ook wel een lekker ding in dees groen: https://www.merida.nl/gravelbike/cyc...er+green/2020/
                            Was de Scultura 6000 Disc in deze kleur uitgekomen, dan was het gene Giant geworden, maar diene Merida.

Comment

• Staal is terug hip.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Ik kan het niet laten.
                                  Terwijl ik wacht op de Cannondale toch andere gravel bikes aan het bekijken.

Nog even de Rose Pro Cross Gravel bekeken.
                                  In dat beige/grijs écht knap. Beetje understated.
                                  Levertijd met GRX400: 16 weken
                                  Met GRX600: 10 weken (da's dan nog half februari- idem als de Cannondale)

Ik vind niet direct reviews van deze fiets. Is dit een crossfiets waar ze gewoon gravel achter geplakt hebben?

Wij hebben juist een huis gekocht, kzal maar een paar jaar wachten met de gravelfiets... Die Rose ziet er wel prachtig uit!
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Als ge echt wilt fietsen dan zou ik het toch niet laten, maar zou ik mss kijken om ergens een nette occasie op de kop te tikken. Kunt dan in afwachting daarop rijden.

Ik zelf voel niets voor gravelbikes. Bij mij is het ofwel race ofwel MTB.

Comment

• Die benaming gravel is meer marketing dan wat anders. Met een crossfiets of MTB kan je namelijk ook gaan 'gravelen'.

Comment

• Klopt wel natuurlijk.
                                        Ik heb nu een Cube crossfiets. Uiteindelijk kan je daar evengoed mee offroad op gravelpaden. Maar het is tijd voor een nieuwe fiets ;-) En meteen een beetje upgraden.
                                        Ik kan m'n fietsen altijd voor een deftige prijs doorverkopen en dan doet een nieuwe fiets net iet minder pijn. En m'n maandelijkse fietsvergoeding van ca. 140 euro helpt ook.

Ik ga bij de Cannondale Topstone blijven. Wel met een upgrade van de wielset wan in de Sora versie zijn die niet tubeless ready.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Klopt wel natuurlijk.
                                          Ik heb nu een Cube crossfiets. Uiteindelijk kan je daar evengoed mee offroad op gravelpaden. Maar het is tijd voor een nieuwe fiets ;-) En meteen een beetje upgraden.
                                          Ik kan m'n fietsen altijd voor een deftige prijs doorverkopen en dan doet een nieuwe fiets net iet minder pijn. En m'n maandelijkse fietsvergoeding van ca. 140 euro helpt ook.

Ik ga bij de Cannondale Topstone blijven. Wel met een upgrade van de wielset wan in de Sora versie zijn die niet tubeless ready.
                                          Die Topstone is mooi.

Comment

Working...
                                          X