Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenKlopt wel natuurlijk.
Ik heb nu een Cube crossfiets. Uiteindelijk kan je daar evengoed mee offroad op gravelpaden. Maar het is tijd voor een nieuwe fiets ;-) En meteen een beetje upgraden.
Ik kan m'n fietsen altijd voor een deftige prijs doorverkopen en dan doet een nieuwe fiets net iet minder pijn. En m'n maandelijkse fietsvergoeding van ca. 140 euro helpt ook.
Ik ga bij de Cannondale Topstone blijven. Wel met een upgrade van de wielset wan in de Sora versie zijn die niet tubeless ready.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Kheb al ne cube thuis maar tis enen voor aan zee int app te zetten... Van het strand blijf ik wel weg, daar al 2 mtb's naar de knoppen geholpen in mijn jeugdjaren.
Vroeger kregen wij 15 cent per kilometer. Na het nodige lobbywerk door mezelf is dat opgetrokken naar 20 cent. Goed voor 8,80 euro per dag fietsen. Op jaarbasis moet dat iets van een 1000-1200 euro zijn. Zou het eens goed moeten bekijken. Fijn bedrag dat ook wel weer gebruikt wordt voor onderhoud, fietskledij en fietsen.
Last edited by Hayes; 27/11/2019, 19:51.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Pfff, telefoon ivm levertijd gravelbike.
Eerst uitgesteld van 5 november naar half februari. Nu hebben ze er nog een maandje bij gezwierd. Half maart. Da's 4,5 maand na de eerst beloofde datum.
Balen...
12gobiking is wel heel fair. Het probleem ligt tenslotte niet bij hen. Ik mocht annuleren of ze wilden me helpen een alternatief zoeken.
Ik zit met een specifieke fiets die de nodige upgrades krijgt. En zij doen dat tegen een heel fijne prijs.
Ik kreeg de tip om bij Epic Cycles in the Uk te proberen. Maar door de werkuren en leverkosten wordt dat te duur.
Wel heel fijne deals die zij hebben. Een Topstone 105 met een wiel upgrade (Hunt wielen!) voor de normale prijs.
Soit, nog maar 3,5 maand wachten...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenPfff, telefoon ivm levertijd gravelbike.
Eerst uitgesteld van 5 november naar half februari. Nu hebben ze er nog een maandje bij gezwierd. Half maart. Da's 4,5 maand na de eerst beloofde datum.
Balen...
12gobiking is wel heel fair. Het probleem ligt tenslotte niet bij hen. Ik mocht annuleren of ze wilden me helpen een alternatief zoeken.
Ik zit met een specifieke fiets die de nodige upgrades krijgt. En zij doen dat tegen een heel fijne prijs.
Ik kreeg de tip om bij Epic Cycles in the Uk te proberen. Maar door de werkuren en leverkosten wordt dat te duur.
Wel heel fijne deals die zij hebben. Een Topstone 105 met een wiel upgrade (Hunt wielen!) voor de normale prijs.
Soit, nog maar 3,5 maand wachten...
Ik zelf zou zot worden als ik zo lang moest wachten, maar wat moet, moet. Ik heb tot nu toe nooit langer als een week moeten wachten. Zelfs bij de Niner niet die nog helemaal gebouwd moest worden en waarbij de stukken zelfs nog allemaal geleverd moesten worden.
Maar eens geleverd, maakt het dat allemaal weer goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk kan ervan meespreken. Van 't jaar vijf maanden moeten wachten op de Radon... .
Qua racefiets heb ik wel lang zitten zoeken, en Giant is qua prijs wel onklopbaar, maar heb hem zeker niet voor de lage prijs gekocht, want heb er meteen andere wielen bij besteld. Maar vooral de kleur deed het hem
Comment
-
Dus wat doet een mens dan?
Toch verder kijken. Ik had deze voordien ook al gechekt, maar kwam net iets te duur uit.
Blijkt er een korting van 10% te zijn tot kerstmis.
En die worden helemaal custom gebouwd.
En dan wordt die toch weer interessant.
Klein bedrijfje uit Hamburg.
Die mens maakt me een offerte op en staat er op die per post op te sturen :-)
Even nadenken of ik 1. wil wachten en 2. die mensen van 12gobiking ga teleurstellen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDus wat doet een mens dan?
Toch verder kijken. Ik had deze voordien ook al gechekt, maar kwam net iets te duur uit.
Blijkt er een korting van 10% te zijn tot kerstmis.
En die worden helemaal custom gebouwd.
En dan wordt die toch weer interessant.
Klein bedrijfje uit Hamburg.
Die mens maakt me een offerte op en staat er op die per post op te sturen :-)
Even nadenken of ik 1. wil wachten en 2. die mensen van 12gobiking ga teleurstellen.
Wat was uw budget?
Comment
-
Toch alu. Lasnaden zijn super proper weggewerkt.
2000 euro was mijn max.
Al zat ik daar met de Topstone ook al net boven.
Hier kan ik de fiets wel helemaal naar m'n goesting laten bouwen. 1x of 2x drivetrain, shimano of sram,... Een zadel heb ik bv ook niet nodig (ligt al klaar thuis), 750b of 800 wielen, enz...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat is een zeer knappe fiets. Amai niet. Ik kan dat niet goed zien, maar lijkt me staal ipv alu te zijn? Kan dat?
Wat was uw budget?
Edit: Hayes was me net voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenToch alu. Lasnaden zijn super proper weggewerkt.
2000 euro was mijn max.
Al zat ik daar met de Topstone ook al net boven.
Hier kan ik de fiets wel helemaal naar m'n goesting laten bouwen. 1x of 2x drivetrain, shimano of sram,... Een zadel heb ik bv ook niet nodig (ligt al klaar thuis), 750b of 800 wielen, enz...
Comment
-
Hayes,
Kent ge het merk Rosé al?
Deze is thans ook knap: https://www.rosebikes.com/rose-backr...-rx600-2680412
Ofwel deze https://www.rosebikes.com/rose-pro-c...ape=Sand+Black
Ofwel bij Giant, want daar gaat nog 10 a 15% van de prijs af :-)
Deze prestatiegerichte allrounder maakte veel indruk tijdens zijn debuut in 2018 want hij behaalde diverse podiumplaatsen bij grote gravel-evenementen zoals de Grinduro en het officieuze 'Gravel-WK' in de VS. Het ontwer...
Isaac kunt ge ook geheel naar wens configureren en heeft ook knappe fietsen. Zelfs de kleur van het stuurlint kunt ge kiezen.
Of ne flashy Stevens? https://www.stevensbikes.de/2020/ind...=BE&lang=nl_NL
Als ik zo rond kijk is er veel te veel schoon gerief. Hou er gewoon rekening mee als ge bij een fysieke winkel gaat kopen er meestal nog 10 à 15% van de prijs af gaat waardoor ge soms op dezelfde prijs als 12Go uit komt.
Comment
-
De Rose had ik ook al bekeken. De Backroad is ietsje te duur en de reviews melden allen dat hij behoorlijk hard rijdt. In de zin van niet zo comfortabel.
De Pro Cross Gravel is heel mooi maar eigenlijk een crossfiets. Al heb ik ook lang getwijfeld hoor.
Giant vind ik niet mooi. Ik ben geen fan van slooping frames. Er is iets aan die Giant die me niet aanstaat...
Isaac zit helaas boven budget.
Heb een offerte voor die Pearl met 105 groep voor 1850 euro.
Even laten bezinken. Maar is wel verleidelijk.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDe Rose had ik ook al bekeken. De Backroad is ietsje te duur en de reviews melden allen dat hij behoorlijk hard rijdt. In de zin van niet zo comfortabel.
De Pro Cross Gravel is heel mooi maar eigenlijk een crossfiets. Al heb ik ook lang getwijfeld hoor.
Giant vind ik niet mooi. Ik ben geen fan van slooping frames. Er is iets aan die Giant die me niet aanstaat...
Isaac zit helaas boven budget.
Even laten bezinken. Maar is wel verleidelijk.
Bij Megamo hebt ge meestal 2 of 3 kleurcombinatie's. Ik zie op de site de bollekes staan, maar ze werken niet om te checken. Wss op een buitenlandse site wel.
Zij hebben 2 modellen, waarvan telkens 2 variaties: https://www.megamo.com/en/7922/bikes-gravel.html
Voor de moment krijgt ge bij hen veel voor weinig geld. Collega van mij heeft sinds een paar maanden een MTB van het merk en super tevreden.
Voorbeeld:Daar gaat nog 10 à 15% vanaf en kader is carbon.West 10 2,499 € Sram Apex1 1x11s, Mavic Allroad 650B, ByWat WTB Green / Black
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Even laten bezinken. Maar is wel verleidelijk.
Comment
-
Vroeger was het simpel. Je ging naar één, twee, drie winkels en koos daar wat je wilde.
Nu zit je wekenlang rond te surfen.
Die Megamo is alleszins qua looks heel erg ok. Al wil ik echt een 2x drivetrain. Fiets zal toch 75% asfalt zien. Dan wil ik niet met grote verschillen tussen de versnellingen zitten.
Even laten bezinken allemaal.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVroeger was het simpel. Je ging naar één, twee, drie winkels en koos daar wat je wilde.
Nu zit je wekenlang rond te surfen.
Die Megamo is alleszins qua looks heel erg ok. Al wil ik echt een 2x drivetrain. Fiets zal toch 75% asfalt zien. Dan wil ik niet met grote verschillen tussen de versnellingen zitten.
Even laten bezinken allemaal.
Enkel hebben ze niet echt een verdelersnet. Invoerder is Eleiga in het Antwerpse en is er in Beveren en Hasselt de winkels van KD bikes die ze verdelen en in Buggenhout zou er nog eentje zijn die het verdeelt. KD bikes hangt samen met Eleiga. Ik heb destijds contact gehad met de invoerder en blijkbaar hoeft ge gewoon door te geven welke uwe fietswinkel is en nemen zijn er contact mee op om de fiets via hen te leveren. 95% van de fietswinkels gaat hier in mee.
Maar ik vermoed dat Megamo de komende jaren wel feller gaat opkomen. In NL zijn ze al wat meer vertegenwoordigd.
Maar ge kunt zeker eens contact opnemen met Eleiga en wat info vragen ivm die dubbele drivetrain. Kan zelfs zijn dat het mogelijk is zonder meerprijs. Ze zijn daar vrij flexibel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Comment
Comment