Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Met gravel totaal geen ervaring en dus geen idee of die 1x toereikend is.
    Ik heb op de MTB 1 x 12 en het bereik is even groot als de 2 x 10 die ik voorheen had. Enkel vallen er veel tussenvitessen weg. Ik zou nooit meer naar 2x willen op de MTB.
    Maar totaal geen idee hoe dat bij een gravel zit als het nogal bergachtig is.

    Ik rij 32 vooraan trouwens, want in onze streek moet ge al van goeie huize zijn om met een 34 overweg te kunnen. Kennissen die veel in de walen gaan rijden, hebben zelfs 30 op liggen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Met gravel totaal geen ervaring en dus geen idee of die 1x toereikend is.
      Ik heb op de MTB 1 x 12 en het bereik is even groot als de 2 x 10 die ik voorheen had. Enkel vallen er veel tussenvitessen weg. Ik zou nooit meer naar 2x willen op de MTB.
      Maar totaal geen idee hoe dat bij een gravel zit als het nogal bergachtig is.

      Ik rij 32 vooraan trouwens, want in onze streek moet ge al van goeie huize zijn om met een 34 overweg te kunnen. Kennissen die veel in de walen gaan rijden, hebben zelfs 30 op liggen.
      Hangt er vanaf welke cassette je achteraan liggen hebt. Ik heb een 51 achteraan. Met een 34/51 kom je al heel ver hoor. Het probleem bij kleine voorbladen dat de verschillen tussen twee bepaalde versnellingen (vb. een 15 en 17) groter worden dan wanneer je een groot voorblad hebt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Hangt er vanaf welke cassette je achteraan liggen hebt. Ik heb een 51 achteraan. Met een 34/51 kom je al heel ver hoor. Het probleem bij kleine voorbladen dat de verschillen tussen twee bepaalde versnellingen (vb. een 15 en 17) groter worden dan wanneer je een groot voorblad hebt.
        Bij mij is het 11/50 en in 99% van de gevallen voldoet het. Gij zijt nu wel zeer goed getraind en zult met een 34 vooraan wss hetzelfde voor hebben als ik met die 32 in onze streken. Die 1% van de gevallen toch ff afstappen om boven te geraken Ik ken ook heel wat nederlanders en die rijden allemaal 34, maar die doen dan ook maar 100hm op een rit van 60km en hebben dus niet kleiner nodig. De meesten rijden in onze streek op 32 en dan zit ge vrij goed. Ne collega van mij gaat ook elk jaar naar Oostenrijk hm's pakken, en die legt voor die trip dan steeds een 28T op.

        Nu, vroeger met de 2x10 kon ik ietske lichter gaan omdat ik de 11/36 achteraan vervangen had door een 11/42 casette van Sunrace.

        In den beginnen had ik schrik om mijne cadans op 90tpm te kunnen houden met die Eagle groep, maar dat gaat gewoon perfect.

        Het zal zondag eens op het gevoel worden, want vorige week vrijdag mijne GPS op UPS gestoken, maar nog steeds geen bericht van Garmin. Hij zou geruild worden omdat de batterij het nauwelijks nog 4u uit hield. Ik had eigenlijk wel tenminste al een bericht verwacht, daar hij de maandag is ontvangen in Evere bij Garmin. En telkens ge een mail stuurt, duurt het 3 dagen eer ze reageren. Had gisteren eens gemaild, dus zal maandag of zo antwoord hebben. Op het document stond 'garantie' terwijl hij er net uit was, maar heb gevraagd of het mogelijk is om dan een refurb Edge 1030 te krijgen mits opleg. Ben benieuwd.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Bij mij is het 11/50 en in 99% van de gevallen voldoet het. Gij zijt nu wel zeer goed getraind en zult met een 34 vooraan wss hetzelfde voor hebben als ik met die 32 in onze streken. Die 1% van de gevallen toch ff afstappen om boven te geraken Ik ken ook heel wat nederlanders en die rijden allemaal 34, maar die doen dan ook maar 100hm op een rit van 60km en hebben dus niet kleiner nodig. De meesten rijden in onze streek op 32 en dan zit ge vrij goed. Ne collega van mij gaat ook elk jaar naar Oostenrijk hm's pakken, en die legt voor die trip dan steeds een 28T op.
          Met deze MTB heb ik nog niet in de bergen gereden. Maar m'n vorige had een 24/36, dat is dezelfde verhouding als de 34/51 van nu. En daar heb ik toch zowat alles mee kunnen rijden. En ja, ik ben maar een gemiddelde toerist hoor. Maar het is inderdaad wel wat persoonlijk.

          Comment


          • Alsof de duivel er mee gemoeid is.
            Ik heb zitten over en weer mailen met de zaakvoerder van Pearl Cycles en had zo goed als een deal.
            Nu krijg ik bericht dat de Cannondale toch plots binnen gekomen is. En volgende week geleverd zou kunnen worden.

            Ga ik voor de grote naam of de onbekende maar misschien nog net iets mooiere Pearl?
            #luxeprobleem
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Alsof de duivel er mee gemoeid is.
              Ik heb zitten over en weer mailen met de zaakvoerder van Pearl Cycles en had zo goed als een deal.
              Nu krijg ik bericht dat de Cannondale toch plots binnen gekomen is. En volgende week geleverd zou kunnen worden.

              Ga ik voor de grote naam of de onbekende maar misschien nog net iets mooiere Pearl?
              #luxeprobleem
              In zo een geval koop ik ze beide
              Geen idee, ze hebben allebei wel wat. Occasie zal die Cannondale wel wat vlotter verkopen ipv de onbekendere Pearl. Wikken en wegen hé.

              Comment


              • Ook al ben ik al jaren een Cannondale liefhebber. Tegenwoordig ben ik meer geneigd naar de verhouding prijs/kwaliteit te kijken. Voor de goedkopere modellen vallen die prijsverschillen nog mee, maar als je wat duurder gaat, dan loopt het tegenwoordig wel de spuigaten uit bij Cannondale.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ook al ben ik al jaren een Cannondale liefhebber. Tegenwoordig ben ik meer geneigd naar de verhouding prijs/kwaliteit te kijken. Voor de goedkopere modellen vallen die prijsverschillen nog mee, maar als je wat duurder gaat, dan loopt het tegenwoordig wel de spuigaten uit bij Cannondale.
                  Mij spreekt Cannondale dus niet echt aan, maar ken wel veel mensen die erbij blijven zweren. Zowat het enige merk dat een zeer trouw publiek heeft, en zo waart gij dus ook
                  Ik ben helemaal niet merkgebonden en mijne LBS doet ook niet moeilijk als ik elders koop, maar heeft wel graag dat ik ermee langs kom

                  Ik probeer altijd zoveel mogelijk voor mijn geld te krijgen en dat was ofwel de Giant ofwel de Megamo. Toen bleek dat die stuurpen een probleem was bij Megamo en ineens dat blauw van de dure 2019 werd gebruikt voor de iets goedkopere 2020 bij Giant, was het rap gekozen

                  In principe is een fiets een optelsom van alle onderdelen en dan zit er vaak maar een klein verschil tussen de merken. Maar de laatste jaren merk ik meer dat de meeste merken er vanuit gaan dat zij de beste geometrie hebben en er dus een pak meer voor mogen vragen.

                  Comment


                  • De alu frames van Cannondale kenden vroeger hun gelijke niet. Mooi weg gedremelde lasrupsen, dikke dunwandige buizen en prachtig lakwerk. En hun veringen (de fatty en de leftty) zijn uniek. Daarom sprak, spreekt dat merk mij enorm aan. Spijtig genoeg gaan ze met hun Si (system integration) toestanden nu wel heel ver en ben je genoodzaakt om binnenkort zowat elk onderdeel nog bij hen te kopen.

                    Comment


                    • Ik heb op zich ook niets met een merk. Ik heb nog geen twee fietsen van hetzelfde merk gekocht (Bulls, Wilier, Sensa, Cube, Stevens,...) Ik zoek prijs-kwaliteit. Veel waar voor m'n geld.
                      Ik ben bji de Cannondale uitgekomen na eerst m'n zinnen op een Canyon gezet te hebben, dan via Rose bij Cannondale uitgekomen.
                      Het zal ook de Cannondale worden, al vind ik die Pearl misschien nog net iets knapper.
                      Alle reviews over de Topstone zijn goed, dienst naverkoop, dealers in de buurt, doorverkoopwaarde zal idd beter zijn,...

                      En nu hopen op fijn fietsweer in de eindejaarsperiode
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • Tegenwoordig heeft elk merk zijn troeven, op een paar merken na. Veel hangt van de marketing af.
                        Nu is het weer in om alle kabels weg te werken. Maar doordat die dan door de stuurpen lopen, is het niet meer zo simpel de stuurpennen te vervangen of om te draaien. Van de week nog bij de LBS geweest en daar stonden een aantal nieuwe Eddy Merckx fietsen met ook zo een stuurpen en de LBS was er zelf niet wild van. Megamo van hetzelfde.

                        Niner waren destijds de grondleggers van 29" en die mannen dachten dat ze passie verkochten en er veel voor mochten vragen. €3000 tot €3300 voor enkel een fully kader met achterdemper (wel fox factory met kashima coating). Maar vorig jaar of het jaar ervoor waren ze zo goed als de fles op totdat ze door een investeerder zijn opgekocht en een doorstart gemaakt hebben. En nu loopt het wat anders.

                        Specialized beweert de beste geometrie te hebben, maar eigenlijk hebben ze gewoon enorm goede contracten met profrenners. Iedereen wil zoals Sagan op een Specialized rijden. Daarom zijn ze dan ook wat duurder en krijgt ge nauwelijks tot geen korting. Ik heb nu netto €2089 voor de Giant gekocht. Eenzelfde bij Specialized kost €3300 netto. Beiden met Ultegra, maar bij Speci zal het een iets beter zadel zijn en betere wielen (DT P1800 wat eigenlijk de meest verkochtte wielen zijn en particulier €350). Nu met mijn carbonnen wielen erin zit ik net niet aan €3000.
                        Dus ja, wikken en wegen. Ik rij wel niet op een Specialized

                        En Merida houdt zich gewoon op de achtergrond en wordt slapend rijk van Specialized als grootste aandeelhouder.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Ik heb op zich ook niets met een merk. Ik heb nog geen twee fietsen van hetzelfde merk gekocht (Bulls, Wilier, Sensa, Cube, Stevens,...) Ik zoek prijs-kwaliteit. Veel waar voor m'n geld.
                          Ik ben bji de Cannondale uitgekomen na eerst m'n zinnen op een Canyon gezet te hebben, dan via Rose bij Cannondale uitgekomen.
                          Het zal ook de Cannondale worden, al vind ik die Pearl misschien nog net iets knapper.
                          Alle reviews over de Topstone zijn goed, dienst naverkoop, dealers in de buurt, doorverkoopwaarde zal idd beter zijn,...

                          En nu hopen op fijn fietsweer in de eindejaarsperiode
                          Goede keuze!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                            En nu hopen op fijn fietsweer in de eindejaarsperiode
                            Ge kunt daarmee door de modder en van de regen gaat hij ook niet smelten

                            Ik zit met nieuwjaar op Texel en sinds vorig jaar is daar 'eindelijk' de MTB route van 100km open. Dus aant twijfelen of ik de MTB zou meenemen, maar vrees dat ik die moeite allemaal ga doen om hem mee te nemen, maar dat er geen tijd voor gaat zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Tegenwoordig heeft elk merk zijn troeven, op een paar merken na. Veel hangt van de marketing af.
                              Nu is het weer in om alle kabels weg te werken. Maar doordat die dan door de stuurpen lopen, is het niet meer zo simpel de stuurpennen te vervangen of om te draaien. Van de week nog bij de LBS geweest en daar stonden een aantal nieuwe Eddy Merckx fietsen met ook zo een stuurpen en de LBS was er zelf niet wild van. Megamo van hetzelfde.

                              Niner waren destijds de grondleggers van 29" en die mannen dachten dat ze passie verkochten en er veel voor mochten vragen. €3000 tot €3300 voor enkel een fully kader met achterdemper (wel fox factory met kashima coating). Maar vorig jaar of het jaar ervoor waren ze zo goed als de fles op totdat ze door een investeerder zijn opgekocht en een doorstart gemaakt hebben. En nu loopt het wat anders.

                              Specialized beweert de beste geometrie te hebben, maar eigenlijk hebben ze gewoon enorm goede contracten met profrenners. Iedereen wil zoals Sagan op een Specialized rijden. Daarom zijn ze dan ook wat duurder en krijgt ge nauwelijks tot geen korting. Ik heb nu netto €2089 voor de Giant gekocht. Eenzelfde bij Specialized kost €3300 netto. Beiden met Ultegra, maar bij Speci zal het een iets beter zadel zijn en betere wielen (DT P1800 wat eigenlijk de meest verkochtte wielen zijn en particulier €350). Nu met mijn carbonnen wielen erin zit ik net niet aan €3000.
                              Dus ja, wikken en wegen. Ik rij wel niet op een Specialized

                              En Merida houdt zich gewoon op de achtergrond en wordt slapend rijk van Specialized als grootste aandeelhouder.
                              Fietsen zijn zowat 'uitontwikkeld', ook die geometrie waar menig merk maar wat al te graag mee uitpakt. En dan moet je met andere dingen de verkoop gaande houden. ingewerkte kabels, nu weer die sobere kaderkleuren met kleine opschriften, platte buizen, geïntegreerde stuurpennen, enz... .

                              Comment


                              • Laat me aan dat filmke denken waar de ingenieur van Specialized alles uit de doeken doet.

                                Ik denk ook dat ze op een punt zijn dat er nog weinig verbeteringen mogelijk zijn. Toch niet in grote mate. Ik kom nu nog believers van 26" tegen die blijven vast houden aan 26" of 27,5" omdat dit veel wendbaarder is. Dat klopt ook, maar de geometrie van de huidige 29'ers is zo fel veranderd de laatste jaren, dat ze niet meer moeten onderdoen naar wendbaarheid toe.

                                Qua tandwielen, komt mss nog 13, maar daar kunnen ze niet mee blijven gaan hé.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Ge kunt daarmee door de modder en van de regen gaat hij ook niet smelten

                                  Ik zit met nieuwjaar op Texel en sinds vorig jaar is daar 'eindelijk' de MTB route van 100km open. Dus aant twijfelen of ik de MTB zou meenemen, maar vrees dat ik die moeite allemaal ga doen om hem mee te nemen, maar dat er geen tijd voor gaat zijn.
                                  Met een nieuwe fiets??
                                  Zot!!


                                  Besteld en betaald. Eind volgende week hopelijk in mijn garage.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                                    Met een nieuwe fiets??
                                    Zot!!


                                    Besteld en betaald. Eind volgende week hopelijk in mijn garage.
                                    Een nieuwe fiets smelt even min als een oude fiets

                                    Mijne Niner had ik zaterdags afgehaald en zondags was al niet meer te zien welke kleur hij had En ben zelfs gene kuiser. Dat is gewoon afspuiten en als de ketting droog is, de ketting smeren.
                                    Last edited by ; 06/12/2019, 17:16.

                                    Comment


                                    • Destijds stonden Cannondale en Specialized toch een serieus trapje hoger dan de rest als het om Mtb ging.
                                      Scott was een goede derde.

                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • betalend parkeren voor fietsen was op komst voor station apen centraal

                                        Het stadsbestuur en de NMBS willen de ondergrondse fietsparking aan het station Antwerpen-Centraal betalend maken. Ook de stalling onder het nieuwe Operaplein zal wellicht niet gratis zijn, maar fietsers zijn niet happig om te betalen. Volgens de Fietsersbond is de stalling onder het Koningin Astridplein gewoon ondermaats om er geld voor te vragen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Laat me aan dat filmke denken waar de ingenieur van Specialized alles uit de doeken doet.

                                          Ik denk ook dat ze op een punt zijn dat er nog weinig verbeteringen mogelijk zijn. Toch niet in grote mate. Ik kom nu nog believers van 26" tegen die blijven vast houden aan 26" of 27,5" omdat dit veel wendbaarder is. Dat klopt ook, maar de geometrie van de huidige 29'ers is zo fel veranderd de laatste jaren, dat ze niet meer moeten onderdoen naar wendbaarheid toe.

                                          Qua tandwielen, komt mss nog 13, maar daar kunnen ze niet mee blijven gaan hé.
                                          26"rijdt toch wel wat vinniger en leuker op kort draaiende trajecten, vind ik. Maar 29" rijdt in het algemeen wel wat beter.

                                          Qua tandwielen kan en mag er zeker nog meer voor de MTB, nu met die enkele kleine voorbladen. Vermits een 12-speed MTB cassette met minimum twee tanden verschil opgaat is het verschil naar mijn mening soms wat te groot. Zo mis ik bijvoorbeeld een 13 voor op het vlakke.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X