Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Een nieuwe fiets smelt even min als een oude fiets

Mijne Niner had ik zaterdags afgehaald en zondags was al niet meer te zien welke kleur hij had En ben zelfs gene kuiser. Dat is gewoon afspuiten en als de ketting droog is, de ketting smeren.
    Die tijd ben ik al lang ontgroeid. Voor zwaar slijkerige toestanden pas ik. Niet leuk voor mezelf en voor het materiaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      betalend parkeren voor fietsen was op komst voor station apen centraal

https://www.gva.be/cnt/dmf20191204_0...-meteen-zitten
      Ergens buiten tegen de muur zetten hé.

Comment

• Ik ga de modder niet echt uit de weg maar ga het ook niet opzoeken.
        Ik merk nu al aan de Cube waarmee ik simpelweg door weer en wind rijd, dat die echt snel slijt. Ik geef toe dat ik maar elke twee weken echt poets...

Bij een nieuwe fiets is dat enkele maanden anders, en dan verval ik in m'n slechte gewoontes.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Hayes , ik heb uw Cube op FB zien passeren. Succes met de verkoop.

Comment

• Merci. Enkele weken geleden stond hij ook al te koop, toen weer offline gehaald na een 10-tal reacties.
            Nu nog maar ééntje

Hij raakt wel weg. Op zich ben ik niet gehaast, maar dit is wel hét seizoen om een crosser te verkopen natuurlijk.

Uiteindelijk nog DT Swiss Pr1600 wielset bijbesteld ipv de basic af fabriek-wielen van de Cannondale.
            Dan staat hij meteen zoals ik het wil.
            Last edited by Hayes; 08/12/2019, 20:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Die tijd ben ik al lang ontgroeid. Voor zwaar slijkerige toestanden pas ik. Niet leuk voor mezelf en voor het materiaal.
              Zondag ook ne keer gepast, maar niet voor de modder, maar voor de hevige regen. 2.10u op den tacx gereden terwijl de andere 2 toch de TT in Vossem zijn gaan doen. Maar wilde toch merken dat ze er een beetje spijt van hadden. Als ik alleen zou buiten komen met droog weer, dan lig ik de hele winter stil. Ook niet aan mij besteed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Uiteindelijk nog DT Swiss Pr1600 wielset bijbesteld ipv de basic af fabriek-wielen van de Cannondale.
                Dan staat hij meteen zoals ik het wil.
                Die hebben de 350-naven met ratchet systeem. Ik heb dezelfde naven in mijn DT X1700 steken op de MTB.

Comment

• Ja, eerst de 1800 versie besteld maar die was tijdelijk niet verkrijgbaar.
                  Ze hebben zelf de upgrade gedaan naar de PR1600 versie.

Content van? Die 350 naven zijn redelijk bombproof.

Comment

Ja, eerst de 1800 versie besteld maar die was tijdelijk niet verkrijgbaar.
                    Ze hebben zelf de upgrade gedaan naar de PR1600 versie.

Content van? Die 350 naven zijn redelijk bombproof.
                    Mijne Niner was toen voorzien van M1900's, maar die waren niet meer voorhanden bij de invoerder en had mijne LBS de X1700's met 350 naven voor dezelfde prijs gekregen. Me happy.
                    Tot nu toe heb ik er nog niets mee voor gehad. Loopt enorm soepel, en maakt minder lawaai in vrijloop. De 240's zijn nog beter en in totaal 90gr lichter Maar het zit vooral ook in de aangrijppunten. De 350's hebben 18 aangrijppunten ipv 3 bij de klassieke pallen. De 240's hebben 56 aangrijppunten. Moesten het binnenwerk eens versleten zijn, kunt ge in die 350's ook gewoon die van 56 punten plaatsen

Comment

• Ik heb 240s naven, Ik heb geen 54 aangrijppunten. Ik heb het eens uit elkaar gehad, ik geloof ook dat het 18 is, maar zeker geen 54.

Comment

Ik heb 240s naven, Ik heb geen 54 aangrijppunten. Ik heb het eens uit elkaar gehad, ik geloof ook dat het 18 is, maar zeker geen 54.
                        Net ff zitten opzoeken, in inderdaad hebben alle ratchet naven van DT Swiss standaard 18 tanden. Maar blijkbaar zijn er upgradekits van 36 en 54 tanden voor wie het wil. Ik dacht dat de 240's standaard 54 hadden.

Comment

• Ik ben deze week een lens van m'n sportbril op sterkte kwijtgespeeld al fietsend in het donker en regen. Niet meer terug te vinden...
                          Eén los glas is niet bij te bestellen. Meteen twee omdat het meekleurende zijn. Minimum 175 euro. Ik moet bovendien m'n bril terugsturen naar Engeland.
                          Typisch toch? Je bestelt iets duur en net daarna dienen onverwachte kosten zich weer aan.

Gelukkig heb ik voorlopig nog m'n oude sportbril. 't Zal voor januari zijn...

Comment

• Oei, da’s minder. Kunt ge beter gewone lenzen in uw ogen doen, want dat is goedkoper

Comment

• Op termijn niet vrees ik.
                              Ik heb wel daglenzen maar die kan ik maar een paar uur lang verdragen. Na een halve dag krijg ik koppijn. Ik heb bovendien antsigmatisme lenzen nodig (iets met de vorm van m'n oog).
                              Misschien moet ik eens maandlenzen proberen.

De goedkoopste oplossing is zo'n clip-on maar die zijn nogal fragiel. En ik ken mezelf....

Comment

Op termijn niet vrees ik.
                                Ik heb wel daglenzen maar die kan ik maar een paar uur lang verdragen. Na een halve dag krijg ik koppijn. Ik heb bovendien antsigmatisme lenzen nodig (iets met de vorm van m'n oog).
                                Misschien moet ik eens maandlenzen proberen.

De goedkoopste oplossing is zo'n clip-on maar die zijn nogal fragiel. En ik ken mezelf....

Zoals ik al eens zei, zit er 1 persoon in ons wielerclubje die al jaren een clip on heeft en die heeft er nog nooit problemen mee gehad. Nadat gij dat zei, had ik het eens nagevraagd en hij is er super tevreden mee.

Comment

• Ik heb er ook al eentje gehad. Na het derde ritje brak dat clipje.
                                  Ik zag ook continu de rand van dat clipje. Niets voor mij vrees ik. Wel de goedkoopste oplossing...

Comment

• Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Als ge zulke foto’s maakt, moeten de letters van beide wielen op dezelfde positie staan hé

knappe fiets. Veel fijne en veilige kms ermee.

Comment

• Sjieke fiets, Hayes. Die witte Dt stickers van uw velgen halen en vervangen door Dt stickers in dezelfde kleur als uw frame.

Comment

Sjieke fiets, Hayes. Die witte Dt stickers van uw velgen halen en vervangen door Dt stickers in dezelfde kleur als uw frame.

Thanx for the tip. Moet wel gene DT swiss hebben, maar in de kleur van mijn frame zou niet mis zijn. Maar wat zet ik erop hé
                                          De fietsdealer zet er zelf decals van B-Ride op, waarbij de B van zijn naam komt. Maar geen zin om nog met zijne reclame rond te rijden

Comment

Working...
                                          X