Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ter vergelijk, dit is 13/3/2019, veel drukker al

op 00.12, die spontane hulp
    Last edited by bobo; 11/04/2020, 21:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      voor zij die interesse hebben, niet allemaal tegelijk

de kennedy fietstunnel

en de sint-anna voetgangerstunnel...een pareltje...echt ferm
      fietsen mag ook maar max 5 per uur

echt een art-nouveauparel

't scheld snijdt 't stad in 2, en dat zijn de enig 2 dingen die de mensen kunnen gebruiken te voet of per fiets, filmpjes zijn al wat ouder...maar fietsen stijgt exponentiel en in beide tunnels zijn de liften in feite onbetrouwbaar (je ziet ook de fietsers op de roltrap), das een flinke rem op fietsende commuters
      De Sint-Annatunnel neem ik altijd als ik naar zee met de fiets rijd. Ik neem altijd de roltrap, veel leuker. En die max. 5 per uur, dat doet geen enkele fietser daar.

Comment

• Weet er iemand of het bos in herentals open is voor de mtb ??@jakkel?
        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
          Weet er iemand of het bos in herentals open is voor de mtb ??@jakkel?
          Ja, da's open (Herentals - Lichtaart - Kasterlee). Kom ik nu regelmatig, ligt lekker stoffig. Het nieuwe (zwart afgepijlde) parcours aan de ijsbaan is wel dicht. En hou je aan het parcours, twee weken terug tegen gehouden door een bijzondere veldwachter op een wandelweg. Was wel een vriendelijke kerel en heeft geen PV geschreven. Maar onlangs met de boswachter gebabbeld (ik ken die goed), ze gaan PV's gaan schrijven.

Comment

• mijn vorige hond - een boerenfox - liep goed mee (los) met de fiets, roltrappen zijn gevaarlijk (en zij snapte ook kompleet niet hoe zoiets in elkaar steekt) voor honden, toen ik op camping de molen op sintanneke plage op vakantie was met de caravan moest ik eens zowel de fiets als de hond in mijn hand en armen houden, ik heb daar tot op vandaag nachtmerries van...beetje overdreven mss maar ik zat wel in mijn kop dat als ik de fiets lostte, mensen pijn gingen hebben onder me en dat beest was ook niet gewoon om gedragen te worden

een tijd staan wachten op een moment er niemand ging passeren, maar dat ging gewoon niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ja, da's open (Herentals - Lichtaart - Kasterlee). Kom ik nu regelmatig, ligt lekker stoffig. Het nieuwe (zwart afgepijlde) parcours aan de ijsbaan is wel dicht. En hou je aan het parcours, twee weken terug tegen gehouden door een bijzondere veldwachter op een wandelweg. Was wel een vriendelijke kerel en heeft geen PV geschreven. Maar onlangs met de boswachter gebabbeld (ik ken die goed), ze gaan PV's gaan schrijven.
              Bedankt voor de info morgen is naar daar
              rjjden dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                mijn vorige hond - een boerenfox - liep goed mee (los) met de fiets, roltrappen zijn gevaarlijk (en zij snapte ook kompleet niet hoe zoiets in elkaar steekt) voor honden, toen ik op camping de molen op sintanneke plage op vakantie was met de caravan moest ik eens zowel de fiets als de hond in mijn hand en armen houden, ik heb daar tot op vandaag nachtmerries van...beetje overdreven mss maar ik zat wel in mijn kop dat als ik de fiets lostte, mensen pijn gingen hebben onder me en dat beest was ook niet gewoon om gedragen te worden

een tijd staan wachten op een moment er niemand ging passeren, maar dat ging gewoon niet

bobo toch, ik zie het al voor mij.

Comment

Bedankt voor de info morgen is naar daar
                  rjjden dan
                  Kan zijn dat ik er ook ga rijden. Roept is als ik in de weg rijd hé.

Comment

Kan zijn dat ik er ook ga rijden. Roept is als ik in de weg rijd hé.
                    haha , zo een vaart zal het niet lopen , alhoewel ik de laatste drie weken toch een 1100 km gefietst heb mtb en koers fiets te samen ,dus ben goed bezig maar het zal nog ne kilo of 25 en een 5000 km duren eer ik nog maar bij u in het wiel kan volgen

Comment

• Gisteren 2u gaan bollen met die wind, al bij al viel het nog mee. Met zijwind toch wat deftig mogen tegensturen.

Hayes vraag mij dan af met je hoge carbonvelgen geen last van van zo'n felle wind?
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Ik merk dat bij mij Merida Reacto toch ook wel, tov mijn vorige fiets.
                        Zo'n aero fiets is toch wel duidelijk zijwind gevoeliger.
                        Maar nog nooit echt dramatisch geweest in ieder geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                          Gisteren 2u gaan bollen met die wind, al bij al viel het nog mee. Met zijwind toch wat deftig mogen tegensturen.

Hayes vraag mij dan af met je hoge carbonvelgen geen last van van zo'n felle wind?
                          Ik rijd ook met hoge wielen
                          Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:31.

Comment

• Jakkel
                            Ferme fiets!
                            Het valt me alleen op dat de kabel van je derailleur achteraan zo lang is. (Vangt wind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Jakkel
                              Ferme fiets!
                              Het valt me alleen op dat de kabel van je derailleur achteraan zo lang is. (Vangt wind
                              Thx, ondertussen al 8 jaar oud.

Ja, nu je 't zegt, is me eigenlijk nooit echt opgevallen. En valt nog eens extra hard op omdat ie wit is. Toch eens werk van maken om die een paar cm's in te korten.

Comment

Voila na acht gene vlo bijna aangeraakt te hebben vandaag dees machine gekocht .beetje tijd maken om wat kilo s ongeveer 32 der af te krijgen Afbeeldingsresultaat voor scott foil rc disc 2019
                                Jakkel de geometrie van uwe cannondale is heel anders dan van deze scott ,
                                ik denk van de moment de winkels open zijn is te gaan kijken , ik krijg op deze scott een geweldig zeer lijf , zit er echt niet goed op , ondanks alles al geprobeerd te veranderen van posiie .
                                wat raad je aan bij cannondale ?
                                vroeger altijd met specialized gereden wat heel goed was , ene cervelo gehad een ramp en nu deze scott die enorm tegen valt

Comment

Jakkel de geometrie van uwe cannondale is heel anders dan van deze scott ,
                                  ik denk van de moment de winkels open zijn is te gaan kijken , ik krijg op deze scott een geweldig zeer lijf , zit er echt niet goed op , ondanks alles al geprobeerd te veranderen van posiie .
                                  wat raad je aan bij cannondale ?
                                  vroeger altijd met specialized gereden wat heel goed was , ene cervelo gehad een ramp en nu deze scott die enorm tegen valt
                                  Goh, ik trek me nooit veel aan van een geometrie ook al wordt er altijd nogal gewichtig over gedaan. Als ik m'n gewenste afstanden (zadelhoogte, drop, reikwijdte, enz...) kan instellen zonder naar extreme toestanden van stuurpennen, zadelhoogtes, enz... te gaan is het voor mij oké. Je hebt natuurlijk wel verschillen in frames, toergericht en racegericht. De Synapse bij Cannondale is wat comfortabeler door z'n langere balhoofdbuis en achtervork dan bijvoobeeld de SS EVO die racegericht is.
                                  Last edited by Jakkel; 22/04/2020, 20:36.

Comment

• Eindelijk, we mogen al terug met drie gaan fietsen!

Comment

• Het zijn zulke mongolen die wielertoeristen een slechte naam geven... .

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Het zijn zulke mongolen die wielertoeristen een slechte naam geven... .

https://www.hln.be/in-de-buurt/heren...tals~a73ff734/
                                        Moet zeggen dat ik er de laatste twee weken heel veel ben tegengekomen.
                                        Heb nog tegen mijn gezin gezegd dat ik de term wielerterroristen begin te begrijpen.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• hier was ook veel ergernis en vooral onbegrip naar elkaar, de fiets-o-strade van antwerpen naar essen loopt langs het spoor en het is daar fijn en DRUK wandelen op dit moment

die fietsweg is enorm in gebruik voor woon-werk, nu liep het er vol - terecht - wandelaars met honden aan (te) lange les, sommige voetgangers gaan tegen verkeer, anderen mee...soms 3 voetgangers naast elkaar die waaieren over de volledige breedte

enfin chaos zonder iemand met de vinger te willen wijzen

Comment

Working...
                                          X