Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zit nu heel veel op de fiets
    Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:30.

Comment

• Volgend weekend zijn de winkels open, en de fietspaden terug wat leger.
      ik heb daarstraks een heel stuk over het jaagpad gereden tussen Kampenhout en Mechelen. Viel wel mee. Nu rij ik daar ook niet makkelijk naast mijn vrouw, maar achter elkaar. Het meest storend zijn daar eigenlijk voetgangers die in groepjes naast elkaar stappen.

Comment

• Net dit meegemaakt..

Mijn fiets is 3 weken oud, en heeft 400 km op de teller.
        Banden 28 - 47 mm breed op mijn ebike. De druk was 4.5 à 5 bar (toegelaten druk 5.25 bar)

Tijdens een ritje eerder deze dag is de binnenband achteraan gewoon ontploft. De buitenband was nog heel.
        Ik had niks bij, maar de pechbijstand was er in 30 min, en die lieve man heeft er een Gaadi ingestoken.

Bij demontage zat er een scheur in de binnenband van minstens 40cm.
        Ik kan niet anders dan geloven dat die band ergens gekneld zat.

Nu zie ik op de plaats waar de 2 einden van de binnenbanden samen komen een deukje in de buitenband.

Wat raden jullie aan? Binnenband toch terug vervangen door een gewone niet deelbare band, of verder gebruiken?

(En ja, vanaf de volgende rit gaat er wat gereedschap en een extra gaadi band mee.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Net dit meegemaakt..

Banden 28 - 47 mm breed op mijn ebike. De druk was 4.5 à 5 bar (toegelaten druk 5.25 bar)

Tijdens een ritje eerder deze dag is de binnenband achteraan gewoon ontploft. De buitenband was nog heel.
          Ik had niks bij, maar de pechbijstand was er in 30 min, en die lieve man heeft er een Gaadi ingestoken.

Nu zie ik op de plaats waar de 2 einden van de binnenbanden samen komen een deukje in de buitenband.

Wat raden jullie aan? Binnenband toch terug vervangen door een gewone niet deelbare band, of verder gebruiken?

(En ja, vanaf de volgende rit gaat er wat gereedschap en een extra gaadi band mee.)
          Ik heb exact hetzelfde voorgehad met de E bike van mijn schoonzoon. Splinternieuw en op 5 kg druk een klapband gehad. Weliswaar bij redelijk warm weer.
          Ondertussen rijdt hij nog met max 4 kg en nooit nog problemen gehad
          Zo'n deelband werkt prima als hij goed gekleefd/gemonteerd is. Daar zou ik geen schrik van hebben.

Comment

• Max. druk 4,5 bar, nog nooit problemen gehad.
            Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:29.

Comment

Net dit meegemaakt..

zo'n Gaadi is eigenlijk niet echt gemaakt om te blijven mee rondrijden denk ik.... die binnenbanden die ze tegenwoordig af fabriek op een fiets leggen is van de goedkoopste Aziatische rommel die er is... en zelfs bij de gerenomeerde " dure " merken .

Comment

• Net mijn nieuwe fiets gekocht, Canyon Aeroad CF SL Disc 7.0, na 6 jaar nog eens een nieuwe fiets. Hopelijk bevalt hij, niet te hard.

Nu 2-3 weken wachten en hij is er!

Comment

• Knap, is een echte racefiets, gaat wel vrij hard zijn. 28 mm banden erop op 5 bar, en da's opgelost.

Comment

• Dit is niet iets wat de meesten interesseert natuurlijk, maar kom hier gaat ie:

Ik heb 10 jaar lang geen fiets meer gehad. Vroeger al wou ik stiekem steeds een Hollandse opafiets. Ik heb er nooit eentje gehad en de semi-sportfietsen die ik dan wel kocht waren steeds toch niet wat ik echt zocht. Maar ja, welke zot koopt nu een ordinaire Hollandse fiets?
                    Nu sta ik steviger in mijn schoenen en ik mis dat ik niet met vrouw en dochter kan gaan fietsen. Dus ditmaal wou ik echt wel mijn zin. Ik wou ook geen rommel maar een fiets die ik voor de rest van mijn leven kon houden (mits onderhoud natuurlijk). En waarschijnlijk komt daar later wel een elektrisch exemplaar bij. Na lang zoeken en vergelijken heb ik enkele weken geleden de Workcycles kruisframe besteld. Vrij zwaar, stevig maar naar 't schijnt heel goed fietsend. Met Nexus 8 terugtraprem (op speciale vraag want normaliter rollerbrake) natuurlijk. En afneembare voordrager die draagt op het frame i.p.v. op de voorvork. Binnen een week of 2 wordt die geleverd. Ik kan niet wachten.

WorkCycles Cross Frame ‘Pastoorfiets’ originally made for the preacher to ride in his long robes. It's smooth ride, comfortable upright position.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Welke GPS gebruiken jullie op de fiets?
                      ik heb al wat gespeeld met de Smartphone met de apps van de knooppunten (beetje beperkt, en niet altijd correct), Google Maps (moeilijk deftig rondritten maken), en OSM (beste tot nu toe). Nadeel is natuurlijk dat met het scherm aan het afgelopen is na 3-4 uur, en je steeds moet zorgen voor een volle batterij bij vertrek.

ik denk nu de Garmin Edge Explore te kopen. Heb wat filmpjes bekeken, en die zou doen wat ik er van verwacht.
                      iemand ervaringen er mee?

Comment

• Ik heb de Edge Explore nu toch al een jaartje denk ik. Het zou de Garmin zijn voor minder trainingsgerichte fietsers.
                        Ik ben er tevreden over. Niet té veel functies die ik toch niet gebruik, goeie batterij (al vind je daar online alle soorten meningen over). Ik heb er zonder problemen al 150km me egereden met navigatie aan.
                        Via de IQ Store kan je extra apps downloaden.

Routes maken deed ik met gpsies maar die is nu opgegaan in Alltraiils. Ik gebruik nu Garmin Connect en dat gaat best goed.

Dus ik raad hem aan. Nog gekocht aan 250 maar nu vind je hem aan 190 denk ik.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Dit is niet iets wat de meesten interesseert natuurlijk, maar kom hier gaat ie:

Ik heb 10 jaar lang geen fiets meer gehad. Vroeger al wou ik stiekem steeds een Hollandse opafiets. Ik heb er nooit eentje gehad en de semi-sportfietsen die ik dan wel kocht waren steeds toch niet wat ik echt zocht. Maar ja, welke zot koopt nu een ordinaire Hollandse fiets?
                          Nu sta ik steviger in mijn schoenen en ik mis dat ik niet met vrouw en dochter kan gaan fietsen. Dus ditmaal wou ik echt wel mijn zin. Ik wou ook geen rommel maar een fiets die ik voor de rest van mijn leven kon houden (mits onderhoud natuurlijk). En waarschijnlijk komt daar later wel een elektrisch exemplaar bij. Na lang zoeken en vergelijken heb ik enkele weken geleden de Workcycles kruisframe besteld. Vrij zwaar, stevig maar naar 't schijnt heel goed fietsend. Met Nexus 8 terugtraprem (op speciale vraag want normaliter rollerbrake) natuurlijk. En afneembare voordrager die draagt op het frame i.p.v. op de voorvork. Binnen een week of 2 wordt die geleverd. Ik kan niet wachten.

http://www.workcycles.nl/home-produc...s-pastoorfiets
                          Fijne, eigenzinnige fiets vind ik. Ik rij op zich wel graag met een Hollandse fiets maar krijg na een tijdje altijd pijn aan m'n rug door de rechtop houding. Je vangt alle 'klappen' op met je ruggengraat en dat vind ik minder fijn.

En je eigen goesting doen ipv iets kopen 'omdat het zo hoort' is toch net hoe het moet? Dus kudos!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Ik heb de Edge Explore nu toch al een jaartje denk ik. Het zou de Garmin zijn voor minder trainingsgerichte fietsers.
                            Ik ben er tevreden over. Niet té veel functies die ik toch niet gebruik, goeie batterij (al vind je daar online alle soorten meningen over). Ik heb er zonder problemen al 150km me egereden met navigatie aan.
                            Via de IQ Store kan je extra apps downloaden.

Routes maken deed ik met gpsies maar die is nu opgegaan in Alltraiils. Ik gebruik nu Garmin Connect en dat gaat best goed.

Dus ik raad hem aan. Nog gekocht aan 250 maar nu vind je hem aan 190 denk ik.
                            Dank U! Je vindt hem inderdaad rond de 200€ nu. En als de ecocheques op tijd komen, dan wordt dit het!

Comment

• Ik gebruik nu al een paar jaar de Garmin edge 1030.

In het begin vond ik het wel even zoeken allemaal, maar nu vind ik hem perfect voldoen.

Batterij gaat ongeveer zo'n 6u mee op navigatie modus.

Om routes te maken, gebruik ik altijd routeyou.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Ik gebruik nu al een paar jaar de Garmin edge 1030.

In het begin vond ik het wel even zoeken allemaal, maar nu vind ik hem perfect voldoen.

Batterij gaat ongeveer zo'n 6u mee op navigatie modus.

Om routes te maken, gebruik ik altijd routeyou.
                                De Edge Explore zou de opvolger zijn van de 1030 las ik ergens. Bedankt voor de bevestiging!
                                Met wat geluk krijg ik begin Juli mijn ecocheques. Andere jaren is het altijd zoeken wat ik daarmee kan kopen, en blijkbaar kan een fiets GPS daarmee betaald worden bij VDB en ASAdventure.
                                Dan dient dat monopolygeld toch ergens voor dit jaar.

Comment

De Edge Explore zou de opvolger zijn van de 1030 las ik ergens. Bedankt voor de bevestiging!
                                  Met wat geluk krijg ik begin Juli mijn ecocheques. Andere jaren is het altijd zoeken wat ik daarmee kan kopen, en blijkbaar kan een fiets GPS daarmee betaald worden bij VDB en ASAdventure.
                                  Dan dient dat monopolygeld toch ergens voor dit jaar.
                                  Denk dat dat niet klopt. De 1030 is één van de of hét topmodel.
                                  De Edge Explore is de instapper.
                                  En koop er meteen een siliconen hoesje bij. Ooit 'kletst' hij toch op de grond en dat valt wat zachter dan.

https://www.wielrenner.eu/beste-fiet...-edge/explore/
                                  Last edited by Hayes; 22/06/2020, 21:23.

Comment

• Hier ook een Garmin , alleen een heel oud model , een edge 705 , moet intussen een 10 a 11 jaar oud zijn ... werkt nog steeds perfect , alleen begin dit jaar merkte ik dat de batterij het na 2.5 a 3u opgaf... ergens online een nieuwe batterij ( met ruim 25% meer capaciteit intussen ) voor nog geen 10 euro thuisgeleverd besteld . Het ding open geprutst met zo een mini torx schroevendraaiertje en gewoon stekkertjes switchen , een dotje nieuwe tec 7 en dat gps'je doet het weer fantastisch goed , ik gebruik hem de laatste tijd vrij vaak omdat ik veel met de Stromer werken ga , naar schatting rij ik zeker ongeveer een 8u lang op een batterijlading dan... goed materiaal dus , een kennis van me heeft een 2-tal maaden een waho of zoiets ... t'is al zijn tweede en ie werkt weer niet meer ... van wegblijven dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Denk dat dat niet klopt. De 1030 is één van de of hét topmodel.
                                      De Edge Explore is de instapper.
                                      En koop er meteen een siliconen hoesje bij. Ooit 'kletst' hij toch op de grond en dat valt wat zachter dan.

https://www.wielrenner.eu/beste-fiet...-edge/explore/
                                      Ik zal me vergist hebben. De explore is vooral goed voor recreatie en niet om je prestaties te loggen etc, past perfect binnen wat ik verwacht. Tip over het hoesje ga ik meenemen.

Comment

• Klopt eigenlijk wel, als je geen hartslag ed, wil monitoren, is de Explore meer dan voldoende.

Hoesje kan nooit kwaad, al is de mijne toch al een paar keer fameus gevallen, zonder erg, moet ik zeggen.
                                        Ze zijn toch behoorlijk robuust blijkbaar.

Comment

• Hartslag kan de Explore wel. Ook een cadansmeter is geen probleem.
                                          Ik vertrek 9 op 10 zonder hartslagmeter en cadans was leuk in het begin. Nu kijk ik daar nooit meer naar om.

Ik wil routes kunnen uitstippelen en die zonder veel problemen rijden.
                                          Ik heb bijkomend wel een app'je die stijgingspercentage berekent geïnstalleerd. Die miste ik wel.

Comment

Working...
                                          X