Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Vette fiets Jakkel.Al ben ik niet meteen fan van de look van aero fietsen.
    Gewoon doen Jakkel, je hebt er al ééntje vanaf 5.000 euro

Ik heb wel al een deel ideeën voor de mtb maar wacht af of hij blijft.
    Die vaste vork lijkt me wel wat, al ben ik niet handig genoeg om dat zelf e installeren.
    Een iets langere stuurpen en eventueel zadelpen met setback want ik merk dat ik op langere ritjes iets té rechtop zit.
    Ergo barends zou ook fijn zijn.
    enz... enz...

Vorkje steken is simpel hoor. Topcap eraf en die valt er gewoon uit. En genoeg DIY's op YT.

Ik doe alles zelf aan de fiets. Enkel van veervorken blijf ik af, maar dat heb ik nu niet meer. Teveel ellende meegemaakt met fietsenmakers die er een soepje van maken en u in 't zak zetten.
    En als ik onderdelen nodig heb. Google en bij de goedkoopste online shop bestellen.

Last edited by Jakkel; 23/12/2020, 11:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Vorkje steken is simpel hoor. Topcap eraf en die valt er gewoon uit. En genoeg DIY's op YT.

Ik doe alles zelf aan de fiets. Enkel van veervorken blijf ik af, maar dat heb ik nu niet meer. Teveel ellende meegemaakt met fietsenmakers die er een soepje van maken en u in 't zak zetten.
      En als ik onderdelen nodig heb. Google en bij de goedkoopste online shop bestellen.

Het is niet eruit halen dat ik vrees, het is het opnieuw intstalleren van de nieuwe dat een probleem zal zijn.
      Ik hou het in m'n achterhoofd, maar vrees dat de gravelbike de mtb zal verdringen.

*nog een weekje of drie wachten *
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Welke gravel heb je besteld? Had jij geen Cannondale Topstone?

Comment

• Die had ik. Die staat intussen bij een vriend van me.
          Hij stuurde me zelf een berichtje: "als je ooit je Topstone verkoopt, koop ik hem"
          En dat was het laatste duwtje dat ik nodig had om de Superior X-Road te bestellen die ik al een tijdje op het oog had....
          De Topstone was een heerlijke fiets. Maar de Superior is allrounder.

Nog een weekje of twee...
          Last edited by Hayes; 26/12/2020, 10:15.

Comment

• Ah zo, knappe fiets! Kabeltjes allemaal mooi weggewerkt. Wel raar, daar het lijkt alsof het nog een manueel geschakelde is.

Comment

• De fietser die op kerstdag een vijfjarig kind een kniestoot gaf in de omgeving van Baraque Michel in Jalhay, zou nu zelf naar de ouders van het meisje gebeld hebben om uitleg te geven. Dat meldt Sudinfo. Het bewuste incident heeft veel verontwaardiging veroorzaakt op sociale media. De politie heeft de man inmiddels geïdentificeerd.

ik wil'em niet goedpraten en jezelf excuseren kan geen kwaad, maar hoe groot is de kans dat de fietser gewoon zichzelf in evenwicht probeerde te houden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                https://www.hln.be/binnenland/ongedu...enen~a94543ca/

maar hoe groot is de kans dat de fietser gewoon zichzelf in evenwicht probeerde te houden?
                Nihil.
                Da’s gewoon een kl**tzak die, zoals een echte wielerterrorist, absoluut niet uit zijn ”ritme” wil geraken.
                Niet alle eikels hangen in een boom.
                Even wachten, vertragen of stoppen, dan had hij zijn evenwicht niet kunnen verliezen.
                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 27/12/2020, 09:38.

Comment

• Goh, ik heb het filmpje een paar keer bekeken. Wat ik hier vooral spijtig vind is dat de fietser duidelijk laat horen dat hij eraan komt, de filmende man waarschuwt ook ruimschoots op voorhand de vrouw en... die doet niets. Had die nu die kleine gewoon bij de hand genomen en wat naar zich toegetrokken, geen probleem. Het komt eigenlijk altijd op hetzelfde neer, respect naar elkaar toe, van beide kanten! Het ding is dat vele mensen die aan het wandelen zijn, fietsen, paardrijden, enz... , dat ze hetgene dat ze op die moment aan het doen zijn als het enige 'juiste' beschouwen en dikwijls de weg of het pad volledig opeisen. Ik ben aan 't wandelen, fietsen, whatever... iedereen uit de weg. Ik herken dat zelf genoeg. Ik ga ooit grote wandelingen met de hond doen, ik heb van 't jaar 12.500 km gefietst, zowel over bospaden als jaagpaden, enz... . Je wilt niet weten wat ik vooral als fietser allemaal al heb meegemaakt met loslopende honden, wandelaars die het vertikken om opzij te gaan terwijl ze u zien afkomen of horen bellen, auto's die van opritten vliegen, u rakelings voorbij steken, enz.. .

Of de fietser in dit geval bewust z'n knie zet? Ik weet het niet. Zou wel kunnen om z'n evenwicht te houden omdat ie op het kantje moet (!), maar dat hij z'n knie misschien wel iets minder ver had kunnen uitsteken. Ik ga er alvast geen oordeel over vellen.

Comment

• Wat er ook aan voorafging maakt niet uit.
                    Zelfs al reageerde de moeder opzettelijk niet op zijn belletje, geroep enz... het kind is in ieder geval niet schuldig.
                    Dat hij de moeder eventueel aanspreekt/vervloekt, maar hij had moeten stoppen. Met zulke kleine kinderen weet men nooit.

Comment

• Ja, da's waar. Je hebt wel een punt.

Comment

• Eerst en vooral, je doet dit niet. Zeker niet mer een kind. Wat een ongelooflijk l*l.
                        Maar wandelaars zijn effectief geen pretje om tegen te komen. Zeker niet als ze in groep zijn, want dan is de weg van hen. Je mag bellen en doen wat je wil.Altijd altijd zal je een geërgerde blik krijgen. Zelfs als ze gewoon op een mountainbikeroute wandelen.

Gisteren op de fiets een wandelend koppel met een grote bruine hond (vraag me geen ras). Ik bel 20 m op voorhand. Hij neemt de lis ietsje korter maar nog lang genoeg omdat de hond tot op 50cm van me kan komen, met z'n voorpoten in de lucht en blaffend. En gewoon midden op een (boeren)weggetje. Hoe moeilijk is het om je hond even twee meter korter te nemen??

@DaciaDusterDriver: wieleterrorist is echt wel al laaaaang afgezaagd.Ik kan even m'n ervaringen beginnen opsommen met oudjes op elektrische fietsen, wandelaars (zeker in groep), auto's (anderhalve meter afstand? laat me niet lachen),...

Comment

Ah zo, knappe fiets! Kabeltjes allemaal mooi weggewerkt. Wel raar, daar het lijkt alsof het nog een manueel geschakelde is.
                          Is ook nog manueel hé. Kabels gaan via stuur de stuurpen en zo het frame in. Echt heel clean.

Hier zie je nog een klein beetje kabel.

Op de eerste foto heb ik zelf ultegra op de fiets geshopt omdat ik de Special Edition besteld heb met Ultegra ipv GRX.

Comment

Is ook nog manueel hé. Kabels gaan via stuur de stuurpen en zo het frame in. Echt heel clean.

Hier zie je nog een klein beetje kabel.

Op de eerste foto heb ik zelf ultegra op de fiets geshopt omdat ik de Special Edition besteld heb met Ultegra ipv GRX.
                            Ja, ik zag aan de derailleurs dat het een manuele was. Maar ik dacht dat kabels wegwerken niet gedaan werd bij een manuele omwille van de scherpe bochten die gemaakt dienen te worden. Zou het schakelgedrag niet meteen goed komen. Bij Cannondale doen ze 't alvast niet. Daarom dacht ik dat het een elektronisch geschakelde was. En ik zag dat er inderdaad iets niet juist was met de foto (achterste derailleurkabel, rare kettinglijn,...).

Comment

• Geen idee hoe het op lange termijn zal uitdraaien, maar bij de testrit werkte alles perfect.
                              Mijn FM was de laatste keer al aan het vloeken op interne kabels (gewoon via liggende buis). De coating die om de kabel zit versterft een beetje en af en toe blijft dat achter waardoor schakelen moeilijker gaat. Ik moest soms 5 tot 10 keer de hendel bewegen voor hij effectief schakelde. Na een 500-100 km met nieuwe kabels begint hetzelfde opnieuw.

Comment

Geen idee hoe het op lange termijn zal uitdraaien, maar bij de testrit werkte alles perfect.
                                Mijn FM was de laatste keer al aan het vloeken op interne kabels (gewoon via liggende buis). De coating die om de kabel zit versterft een beetje en af en toe blijft dat achter waardoor schakelen moeilijker gaat. Ik moest soms 5 tot 10 keer de hendel bewegen voor hij effectief schakelde. Na een 500-100 km met nieuwe kabels begint hetzelfde opnieuw.
                                Daarom doen verschillende fabrikanten geen interne bekabeling wanneer er manueel geschakeld dient te worden. Enfin, nog een paar jaar en alle wat deftige groepen gaan elektronisch schakelen en 12-speed zijn.

Comment

https://www.hln.be/binnenland/ongedu...enen~a94543ca/

ik wil'em niet goedpraten en jezelf excuseren kan geen kwaad, maar hoe groot is de kans dat de fietser gewoon zichzelf in evenwicht probeerde te houden?
                                  De andere kant van 't verhaal.

De advocaat van de veldrijder die op kerstdag een wandelend meisje (5) ten val bracht nabij de Baraque Michel op de Hoge Venen, haalt uit naar het Luikse parket. Meester Philippe Culot laakt de “volstrekt onbegrijpelijke en disproportionele houding” van de gerechtelijke autoriteiten. Zijn cliënt bracht een nacht door op het politiebureau.

Comment

• Nog nooit zo snel een opsporingsbericht geweten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Nog nooit zo snel een opsporingsbericht geweten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Ongelooflijk wat sociale media teweeg kan brengen. Je moet de polarisatie en veralgemening op FB eens lezen, bij alle gazetten. Maar ja, 't is op fora al van 't zelfde.

Comment

Ongelooflijk wat sociale media teweeg kan brengen. Je moet de polarisatie en veralgemening op FB eens lezen, bij alle gazetten. Maar ja, 't is op fora al van 't zelfde.
                                        Inderdaad.
                                        Heb het er echt mee gehad.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hayes, precies gelijk een vrouw
                                          Maar nu met mtb kan je toch meer doen dan met je sup? Of zie ik het verkeerd ( jij hebt al ervaring met de 2 ) , ik twijfel nog tussen een gravel / mtb als 2de fiets.
                                          ( Rij nu met mijn cube 28mm band in de zomer wel ook wekelijks op steentjes of op onverhard maar toch niet ideaal ).

En jij gaat die sup gebruiken als race / gravel , maar dan toch meer terug beperkter dan met de mtb?
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X