Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Niets tegen Cannondale of bv Specialized.
    Ik hoop toch dat mensen zich binnen afzienbare tijd herinneren welke merken schaamteloos profiteerden van de schaarste.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • In een normaal werkjaar 1500 - 2000 km met de fiets, nu toch dik 3500 ( ook nog in oktober kunnen fietsen)
      Achteraf nog een pak meer kunnen doen maar niet atlijd zin / tijd / weer … Ook beu van dezelfde streek te doen, achteraf maar gemerkt dat fiets in de koffer kan
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • Ik neem in het naar huis rijden dikwijls ook the long way home en heb een 5 tal verschillende routes naar huis. Maar na een tijdje heb je die id wel gezien.
        In dit weer (als ik nog eens een dagje naar kantoor mag) is het recht naar huis

        Jaarlijks zo'n 1400-1500 euro fietsvergoeding. Mooi meegenomen.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Ik neem in het naar huis rijden dikwijls ook the long way home en heb een 5 tal verschillende routes naar huis. Maar na een tijdje heb je die id wel gezien.
          In dit weer (als ik nog eens een dagje naar kantoor mag) is het recht naar huis

          Jaarlijks zo'n 1400-1500 euro fietsvergoeding. Mooi meegenomen.
          Das wel bonus / stimulans, nog niet veel WG tegengekomen die dit doen..
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Ik neem in het naar huis rijden dikwijls ook the long way home en heb een 5 tal verschillende routes naar huis. Maar na een tijdje heb je die id wel gezien.
            In dit weer (als ik nog eens een dagje naar kantoor mag) is het recht naar huis

            Jaarlijks zo'n 1400-1500 euro fietsvergoeding. Mooi meegenomen.
            Ik zo'n 85 euro per.... jaar.

            Comment


            • Tot voor een jaar of twee kregen we slechts 15 cent per kilometer.
              Ik heb m'n beste lobby skills nodig gehad, maar heb het voor elkaar gekregen om die naar de max. 24c te krijgen.
              Uit eigenbelang voor een stuk maar toch blij dat heel wat collega's hier mee van konden profiteren.

              Intussen is onze werkgever ook wel doordrongen van de voordelen van fietsende medewerkers. Win-win situatie dus.

              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • ...beetje dubbel, wij zijn met 6 shiftlaboranten om 24/7/365, 1 laborant op de dienst te hebben...in oktober heeft een collega een fietsongeval gehad...met de storm toen was er een tijdelijk verkeersbord omgewaaid los over het onverlicht fietsgedeelte...collega erover en zal tot maart afwezig blijven...de andere 5 draaien overuren >>> goed voor onze portmonnaie en in corona/lockdowntijden nog geeneens lastig, maar niet goedkoop op korte termijn

                er zijn wel wat studies die de uitkomst hebben dat fietsende collega's minder last hebben van ziekteverzuim

                ik weet dat ook basf het lastig heeft met de vele fietsongevallen...het is een arbeidsongeval he

                Comment


                • Bij ons zijn er ook een paar honderd die van ver komen met de fiets en dan zijn de risico’s weer groter.

                  De mensen zitten beter in hun vel op de werkvloer maar er gebeuren ook veel ongevallen met langdurig werk verzuim.

                  Wat zou de werkgever het beste vinden.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Op zich is een risico op een ongeval iets groter dan als ze met de auto komen. Dat klopt.
                    Maar op lange termijn zijn fietsende werknemers minder ziek en zitten beter in hun vel.
                    Er moet bv. ook minder parkeerruimte zijn.
                    En op lange termijn ook voordelen naar leefmilieu toe.

                    Naar dit jaar toe wordt gekeken welke maatregelen genomen kunnen worden om tegenargumenten weg te nemen, zoals verkleden op het werk, douchen, veilige stalling,...

                    "Dat weerspiegelt zich meteen in de statistieken over ziekteverzuim. Het gemiddelde aantal dagen afwezigheid daalt bij fietsers meteen van 8,7 dagen naar 7,4 dagen per jaar. Bovendien is het aandeel dat zich nooit ziek meldt een stuk groter. Tel daar de gewonnen uren bij die werknemers op het werk doorbrengen in plaats van in de file — uren die je als werkgever vaak op niemand kan verhalen omdat ze als overmacht gelden — en de som is snel gemaakt. Investeren in fietsende medewerkers loont gewoon voor bedrijven." (Liantis.be)

                    Wij kunnen ook gebruik maken van fietsen van de werkgever voor verplaatsingen binnen de gemeente. Op termijn werkt dit ook kostend besparend omdat er minder auto's moeten gekocht worden.

                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      1

                      Naar dit jaar toe wordt gekeken welke maatregelen genomen kunnen worden om tegenargumenten weg te nemen, zoals verkleden op het werk, douchen, veilige stalling,...

                      2

                      Tel daar de gewonnen uren bij die werknemers op het werk doorbrengen in plaats van in de file — uren die je als werkgever vaak op niemand kan verhalen omdat ze als overmacht gelden — en de som is snel gemaakt.
                      1

                      Wij hebben kleedkamers met douches en sauna.
                      Grote lockers voor iedereen.
                      Zeker fietsers en motorrijders hebben daar baat bij.
                      Maar we hebben ook nog droogkamers met beveiligde kasten om je spullen droog te hebben op het einde van de shift.

                      De stalling gaat alleen open met je persoonlijke batch en dan heb je nog zo een staande bar om hem aan vast te leggen.
                      Ook hangt er een vaste ketting aan de muur die je naar de plaats aan je fiets brengt waar jouw slot het meeste nut heeft.
                      Opladen kan ook.
                      Dus alle mogelijkheden zijn er om zonder tegen argumenten met de fiets te komen.

                      2

                      Bij de bedrijven hier telt de file niet.
                      File of geen file, te laat is te laat.
                      Overmacht telt maar als er een zwaar ongeval is waardoor alles is afgezet.
                      Er moeten dan nog veel medewerkers hinder van ondervinden of het telt ook niet.
                      Je wordt verwacht tijdig de verkeersberichten en weerberichten na te zien.

                      Dat zal misschien anders zijn in het Brusselse of andere regio’s.

                      Wat auto’s dan weer niet hebben zijn de vele platte banden en het wachten op de pechdienst die je bij een Leasing komt helpen.
                      Ook het carpoolen wordt hier beloond al weet ik niet juist meer hoe dit werkt.
                      Destijds konden de carpoolers op een afgesloten parking staan die het dichtst bij de ingang was maar daar werd veel misbruik van gemaakt.

                      Weet niet exact hoeveel er betaald wordt per (fiets)kilometer maar de meesten vinden het te weinig vergeleken met andere bedrijven in de buurt.

                      Het antwoord daarop is dat ze daar meer krijgen omdat ze de rest van de infrastructuur niet hebben.

                      Denk dat het moeilijk is om te beslissen wat voor welk bedrijf het beste is maar heb er eerlijk gezegd ook nog nooit over nagedacht.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Douches, sauna's, lockers, laden, vergoedingen, leasen.. klinkt allemaal als een verre droomwereld

                        Ik heb 2 auto's maar ga met de speed Pedelec werken. Ik sta in't onderwijs. Overdag een secundaire school, 's avonds een cvo. 2 scholen van een ander net.
                        Toch is het in allebei de scholen hetzelfde:
                        -geen fietslease
                        -€0,15 /km fietsvergoeding. 't minimum van het minimum. In de 15 jaar dat ik werk is dat nog nooit omhoog gegaan
                        -geen douches (en geen sauna's )
                        -geen lockers
                        -geen mogelijkheid tot laden, tenzij ik de batterij elk lesuur meesleur naar een ander lokaal. In onze 'vakjes' passen net 5 enveloppes. Daar kan geen batterij helm of jas in
                        -omkleden op de wc. Natte kleren is een probleem. Elk uur meenemen ofwel in't lerarenlokaal aan een stoel of kapstok laten hangen, wat zitruimte kost, en een risico is op stelen Allebei geen goede optie. Ik kies voor nr 2. Neen. Eigenlijk niet. Als het 's ochtends regent neem ik de auto. Op de terugweg is nat worden geen probleem, op de heenweg wel, hierdoor.
                        -en 't ergst van al, op allebei de scholen is dat zo: géén overdekte fietsenstalling. De (toch dure) fiets staat dus hele dagen in de regen of in de vrieskou

                        Dat terwijl ik me kan voorstellen dat ze aan de scholen, waar er bij start en stop toch elke dag een enórme verkeersopstopping is, wel baat hebben aan fietsende werknemers..

                        Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                        Comment


                        • Lobbyen
                          Ik ben ook een paar keer aan de bevoegden hun mouw gaan trekken.

                          Mijn vrouw staat ook in het onderwijs. Idd slechts 15 cent en dan nog per half jaar uitbetaald. Straf voor een overheidsdienst. Andere federale ambtenaren hebben wel de maximum vergoeding dacht ik.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • Ja lobbyen en op de agenda blijven zetten

                            Dat komt wel goed eens je met meer bent


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Lobbyen
                              Ik ben ook een paar keer aan de bevoegden hun mouw gaan trekken.

                              Mijn vrouw staat ook in het onderwijs. Idd slechts 15 cent en dan nog per half jaar uitbetaald. Straf voor een overheidsdienst. Andere federale ambtenaren hebben wel de maximum vergoeding dacht ik.
                              Ik heb 23 cent/km

                              Comment


                              • Een van de 2 scholen is provinciaal. Overig personeel van de provincie krijgt €0,24. Echt gek dat dat zo geregeld is.
                                Ach. 'T is wat het is. Als ik niks kreeg zou ik evengoed fietsen. Maar eer ik tegen 15 cent m'n speed Pedelec terug heb, is hij al lang versleten denk ik. Zeker aan het tempo dat ik kampwoielen en kettingen op rij.

                                Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                  Een van de 2 scholen is provinciaal. Overig personeel van de provincie krijgt €0,24. Echt gek dat dat zo geregeld is.
                                  Ach. 'T is wat het is. Als ik niks kreeg zou ik evengoed fietsen. Maar eer ik tegen 15 cent m'n speed Pedelec terug heb, is hij al lang versleten denk ik. Zeker aan het tempo dat ik kampwoielen en kettingen op rij.

                                  Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
                                  Je verbruikt ook geen brandstof, dat is ook meegenomen. En een ketting en een cassette dat is de kost ook niet, hé.

                                  Comment


                                  • Zeker. En m'n hoofd is leeg als ik thuis kom. Enkel voordelen.

                                    Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Ik krijg in principe per dag fiets 8,8 euro. Tel daarbij dat ik toch een liter of 3 diesel spaar ook. Dan zit je al snel met een verschil van 12-13 euro per dag woonwerk.
                                      Als ik dat echt dagelijks zou doen, rekenend met 200 (?) werkdagen per jaar komt dat op een mooie som van 2500 euro per jaar.
                                      En dat is ongeveer net de prijs van de fiets die ik besteld heb

                                      Het fietsen naar het werk zorgt er voor dat ik eigenlijk meteen ook mijn hobby zowat kan betalen.

                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • De stad is volop aan het veranderen. Waar vroeger de auto het straatbeeld bepaalde, treedt nu een eleganter transportmiddel op de voorgrond: de fiets. Met een e-bike verplaats je je vlot door de stad, ben je de files te slim af en hoef je je geen zorgen te maken over het vinden van een parkeerplek.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Ik weet niet wat ik daar nu over moet denken.
                                          Het siert Canyon dat ze durven buiten de lijntjes kleuren.

                                          Het grote probleem met dergelijke voertuigen is 1. dat ze véél te duur zijn. Ik vrees hier voor hetzelfde. Het zal snel de prijs van een kleine stadsauto benaderen. 2. Onze infrastructuur/regelgeving/medeweggebruikers zijn hier niet op voorbereid. Waardoor je eerst veel 'zever' krijgt. Hoe inschrijven, verzekeren, plaats oip de weg, enz...

                                          Maar het idee is alvast wel ok. Onze mobiliteit moet dringend veranderen.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X