Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Lijkt me idd niet simpel om iets te vinden ...

Ik heb begin augustus besteld, normaal levering eind januari (vorige week toch nog zo).
    Tandwielen enz... worden een probleem voor kleinere Fietsenmakers. Die van mij had miserie om een Ultegra blad van 52 te vinden. Dus er zit nu een 53 op.
    En de prijs was ook best fors. Ik ga me toch eens verdiepen in onderhoud (tandwielen, ketting, schijven,...) om zelf de simpele dingen te doen.
    Ik doe tegenwoordig haast alles zelf aan m'n fietsen. Vroeger al teveel in 't zak gezet geweest en het is ook leuk en interessant dat je 't zelf kunt. Tools kan je goedkoop koppen op ali, en voor sporadisch gebruik voldoen ze prima.

Comment

• Ik doe ook alles zelf heb een Ktm carbon team bike en een goedkope Giant koersfiets en heel leuk en makkelijk om zelf te doen.

Ik koop men onderdelen bij Bikecompontents.de heel goede service kan ik aanraden die winkel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
        Ik doe ook alles zelf heb een Ktm carbon team bike en een goedkope Giant koersfiets en heel leuk en makkelijk om zelf te doen.

Ik koop men onderdelen bij Bikecompontents.de heel goede service kan ik aanraden die winkel.
        Als ik een bepaald onderdeel zoek, dan geef ik het in in Google. Bij de goedkoopste shop koop ik het dan.

Comment

• Ik niet ik koop bij bikecomponents lol

Ik ga me niet overal registreren voor 5eurocent lol en de service bij bikecomponents is top dat is niet overal zo .

Ik heb men fietsen nooit ergens binnengedaan , maar heb collega dat voor alles binnengaan en die zetten iedereen in het zak .

Comment

Ik niet ik koop bij bikecomponents lol

Ik ga me niet overal registreren voor 5eurocent lol en de service bij bikecomponents is top dat is niet overal zo .

Ik heb men fietsen nooit ergens binnengedaan , maar heb collega dat voor alles binnengaan en die zetten iedereen in het zak .
            Scheelt soms wel wat meer dan 5 eurocent hoor... .
            En service heb ik niet nodig voor een cassette, ketting, stuurpen,...

Comment

• toon dan is het prijsverschil op een ketting dat jij zou bestellen en ik koop heel wat meer dan een ketting en casette.Ik vind wel grappig dat je eerst jaren in het zak gezet zijt en nu belachelijk maakt voor paar euro .

Jij rijd met een Bmw eh? daar zetten ze u ook goed int zak lol en das voor 10000euros

Comment

toon dan is het prijsverschil op een ketting dat jij zou bestellen en ik koop heel wat meer dan een ketting en casette.Ik vind wel grappig dat je eerst jaren in het zak gezet zijt en nu belachelijk maakt voor paar euro .
                Een beetje beleefd blijven kan geen kwaad hoor.
                Ik zou trouwens niet weten waarom ik mezelf belachelijk zou maken als ik op één onderdeel soms al tot enkele euro's kan besparen door simpelweg een zoekopdracht in Google in te voeren. Ik heb het ook niet specifiek over een ketting, maar wel over allerlei onderdelen in het algemeen. Doe zelf eens de test, zou ik zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                tJij rijd met een Bmw eh? daar zetten ze u ook goed int zak lol en das voor 10000euros
                Ik weet dat je aan een BMWfobie lijdt, maar dat hoef je hier echt niet te etaleren hoor. Het is immers compleet irrelevant aan deze discussie. En even ter info: het is je rijdT.

Comment

• Ik bestel ook gewoon waar de prijs het laagst is: Hopmans, bikester, futurum, mantel, bergfreunde, ... Gewoon googelen.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik ook.
                    Zeg altijd tegen mezelf dat ik zo niet zou mogen uitzoeken.

Als het maar een paar euro verschil is bestel ik wel waar ik weet dat de service zeker goed is.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Soms heb je ook promoties of krijg je coupons bij een bepaalde shop, en dan scheelt het soms echt wel wat, zeker bij duurdere onderdelen. Vorig jaar bij futurumshop een Fizik R1 zadel gekocht voor 140 euro, inclusief verzending, bij bikecomponents.de 156 euro. Dat is toch al wat.
                      Het komt altijd aan, dat is voor mij het voornaamste.

Comment

• IK kan mezelf soms ook 'verliezen' in het uitzoeken.
                        Voor ik het weet ben ik een uur verder...

Ik gebruik ook cashbacksites. Als je via hen naar de webshop surft, krijg je bepaald % teruggestort.
                        Bij de aankoop van m'n Sensa toch 80 euro cashback.
                        Alles op Aliexpress met 5-10% cashback.

Ook tweedehands verkopen doe ik graag. Gisteren 6 no name kuipstoelen gekocht. Alles samen 240 euro en die stoelen zitten gewoon goed. M'n oude Eames replica's verkocht voor 160 euro . Destijds kostten die me ca. 250. Toch een jaar of 6-7 gebruikt. Ik amuseer me met zulke dingen

NIEUW

OUD

Comment

• Ben toch ook vaak op 2de hands, deels om dingen te verkopen.
                          Kopen is dan meer gerief voor de kleine ( grote dingen )
                          Vergelijken kost alleen geld, brengt soms veel op.
                          Binnen 2j avondschool fietsmaker doen, kan dan zelf aan fietsen werken.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Het mag stilaan wat minder regenen...

Comment

• was zo laatst in mechelen, ik heb geen idee hoe hoog de dijle, die los door het centrum stroomt, normaal staat...maar die stond zo goed als droog...met al die regen van laatste tijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                Ben toch ook vaak op 2de hands, deels om dingen te verkopen.
                                Kopen is dan meer gerief voor de kleine ( grote dingen )
                                Vergelijken kost alleen geld, brengt soms veel op.
                                Binnen 2j avondschool fietsmaker doen, kan dan zelf aan fietsen werken.
                                Heb je daar avondschool voor nodig?
                                Er staat tegenwoordig zo veel op youtube dat je het daar met wat hulp al doende kan leren.

Als ik een probleempje heb met mijn fiets dan probeer ik het gewoon eerst zelf, na wat zoeken.
                                Zeker als de tools die je nodig hebt niet te duur zijn loont dat de moeite.
                                Waar ik voorlopig van af blijf is de motor van mijn ebike, en de spaken.
                                Een wiel spaken of richten is zonder goed gereedschap en heel veel oefenen helemaal niet vanzelfsprekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  was zo laatst in mechelen, ik heb geen idee hoe hoog de dijle, die los door het centrum stroomt, normaal staat...maar die stond zo goed als droog...met al die regen van laatste tijd
                                  De Dijle volgt de getijden, dus het kan best zijn dat als ze regen verwachten, dat ze dan de waterniveaus extra naar beneden brengen (bij laag tij) om nadien overstromingen te vermijden.

Comment

• Het IJzerbekken staat momenteel zowat volledig onder water. De Broeken (lage weides die als overstromingsgebied fungeren) staan blank.
                                    Ik had zonder denken een routje gemaakt die daar passeerde zonder stil te staan bij het water.

Het levert wel mooie plaatjes op (foto van anderhalve week geleden, intussen staat er nog meer water en er wordt deze week weer behoorlijk wat regen voorspeld). Vooraan loopt de IJzer. Alles daar achter is overstromingsgebied.

Last edited by Hayes; 25/01/2021, 16:29.

Comment

• Typische beelden, Merkem / Jonkershove stond vroeger ook veel onder water. Daar nog zitten op windsurfen ( ja tis gevaarlijk met de prikkeldraad onder water )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Heb je daar avondschool voor nodig?
                                        Er staat tegenwoordig zo veel op youtube dat je het daar met wat hulp al doende kan leren.

Als ik een probleempje heb met mijn fiets dan probeer ik het gewoon eerst zelf, na wat zoeken.
                                        Zeker als de tools die je nodig hebt niet te duur zijn loont dat de moeite.
                                        Waar ik voorlopig van af blijf is de motor van mijn ebike, en de spaken.
                                        Een wiel spaken of richten is zonder goed gereedschap en heel veel oefenen helemaal niet vanzelfsprekend.
                                        Goh waarschijnlijk niet maar voor mijn racefiets doe ik het liever in 1x goed.
                                        Doe wel graag avondschool, ben dan eens avondje weg in de week en nen kameraad zou ook mee willen gaan... En wat EV is altijd meegenomen.

Al remmen vervangen, stuurlint etc. Gaat mij vooral over versnellingen/voorblad/crank vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                          Typische beelden, Merkem / Jonkershove stond vroeger ook veel onder water. Daar nog zitten op windsurfen ( ja tis gevaarlijk met de prikkeldraad onder water )
                                          Ik zag deze week ook al foto's van kitesurfers passeren

Comment

Working...
                                          X