Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zag dit bij m'n dealer staan. De fiets waar ik al maanden naar zit te kijken. De juiste kleur en de juiste maat. Maar, al verkocht, pas leverbaar ten vroegste einde juni en een prijskaartje van 5.300 euro. De gebruikelijke korting van minimum 10% bestaat ook niet meer wegens tekorten. Zal niks worden dus... .
    En misschien al maar goed, de fietsen die ik heb doen het immers nog allemaal perfect.

Comment

• Mooi mooi. Maar ook duur.
      Grijs fietsje erachter ook mooi.

Mijn SUP is intussen weer uitgesteld, eind februari nu.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Mooi mooi. Maar ook duur.
        Grijs fietsje erachter ook mooi.

Mijn SUP is intussen weer uitgesteld, eind februari nu.
        Had hij gezegd dat ik 'm voor 4.500 zou mogen meenemen, ik zou wel sterk getwijfeld hebben. Alhoewel dat nog teveel geld is voor wat het is. Bij een merk als Thompson, waar je alle mogelijke kleurencombinaties zelf kan kiezen, heb je 'al' voor 4.000 euro net hetzelfde.

Comment

• Emotie speelt helaas ook een grote rol bij het kiezen van een fiets. En korting zit er momenteel waarschijnlijk niet in. Ik heb bewust m'n fiets bij d elokale dealer gekocht en heb zelfs niet gevraagd om korting. Omdat de fiets nu zoooo lang wegblijft, zou ik misschien eens moeten gaan klappen met de FM...
          Ik moest die Sup hebben, en dus heb ik die laatste paar honderd euro die ik niet voorzien had, zonder verpinken betaald...
          Al zou ik persoonlijk de fiets met 105 uitgerust hebben en er een betere wielset ingestoken. IK blijf het absurd vinden dat fietsen van 4-5.000 euro soms met basic wielen verkocht worden.

Tjah, en wat doet een ongeduldige mens terwijl hij wacht?

(Al versta ik geen snars van Tsjechisch, toch blijf ik kijken...)

Comment

Emotie speelt helaas ook een grote rol bij het kiezen van een fiets. En korting zit er momenteel waarschijnlijk niet in. Ik heb bewust m'n fiets bij d elokale dealer gekocht en heb zelfs niet gevraagd om korting. Omdat de fiets nu zoooo lang wegblijft, zou ik misschien eens moeten gaan klappen met de FM...
            Ik moest die Sup hebben, en dus heb ik die laatste paar honderd euro die ik niet voorzien had, zonder verpinken betaald...
            Al zou ik persoonlijk de fiets met 105 uitgerust hebben en er een betere wielset ingestoken. IK blijf het absurd vinden dat fietsen van 4-5.000 euro soms met basic wielen verkocht worden.

Tjah, en wat doet een ongeduldige mens terwijl hij wacht?

(Al versta ik geen snars van Tsjechisch, toch blijf ik kijken...)
            105 is evenwaardig aan Ultegra. Maar ja, Ultegra bekt beter hé.
            Een betere wielset doet veel meer. Aliexpress carbon setje hé, bomb proof en geen geld.

Comment

• Exact mijn idee. Ik heb gelukkig nog een setje DT Swiss PR1600 wielen liggen. Da's al een deftige upgrade.
              Er vliegen meteen ook een ander zadel en stuur op.

Comment

• Heb ook nooit echt verschil gevoeld tussen Ultegra/105 of XTR/LX.
                De kleurtjes en look zijn meestal wat moderner maar dat is het ook.
                Die 25gr zullen niks uitmaken.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Had ik deze al gepost?

den borre

Int3x0r

Comment

• Nog nooit gezien.

Dat is voor iemand die twijfelt tussen een Lefty en een conventionele vork.

Geheel zal wel ultrastijf zijn.

Comment

• Er staan filmpjes op YouTube en bij mtbn hebben ze deze ook onder de loep genomen.
                      Heb ze nog niet bekeken maar op papier zou het een grote revolutie en een logisch concept zijn.
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Goed voor één keer. Nu gauw weer droge wegen, zonnige dagen en 15 graden. 't Wordt tijd...

Comment

• Toch leuk rijden in de sneeuw met de MTB. Ik heb er nu nog geen tijd voor gehad. Het voordeel is dat als het vriest jezelf en je fiets niet vuil worden, als je op de niet gestrooide wegen blijft alvast toch.

Comment

• Heb vroeger ook veel probleemloos in de sneeuw gereden maar nu staan het in de fb mtb groepen vol met vastgevroren kettingen en derailleurs.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Mijn mtb staat in een niet geïsoleerde garage. Ik heb hem eerst een uur binnen in de living moeten zetten, schakelen ging niet meer door vrieskou.

Echt op sneeuw rijden is fijn. En dan heb je ook gewoon grip. Maar je moet altijd eerst over al dan niet gestrooide wegen of fietspaden. En momenteel is het een mix van ijs en sneeuw geworden. Offroad lag er onder de sneeuw altijd een laagje ijs. En dan fiets je niet relax. Het was zo'n -2 of -1°C maar het voelde door die gure oostenwind als -10°C. En dat is ver buiten mijn comfort zone

Comment

Mijn mtb staat in een niet geïsoleerde garage. Ik heb hem eerst een uur binnen in de living moeten zetten, schakelen ging niet meer door vrieskou.

Echt op sneeuw rijden is fijn. En dan heb je ook gewoon grip. Maar je moet altijd eerst over al dan niet gestrooide wegen of fietspaden. En momenteel is het een mix van ijs en sneeuw geworden. Offroad lag er onder de sneeuw altijd een laagje ijs. En dan fiets je niet relax. Het was zo'n -2 of -1°C maar het voelde door die gure oostenwind als -10°C. En dat is ver buiten mijn comfort zone
                                Een uur terug -10°C, onder m'n pergola dan nog. En de wind uit het NO begint weer op te komen. Niet veel zin om de fiets boven te halen.
                                Daarnet naar de bakker was eigenlijk al genoeg.

Comment

• 50 km's met de MTB over ijs en sneeuw. Was al 1,5 week geleden dat ik nog op de fiets had gezeten, ik had het nu echt wel nodig.
                                  De temperaturen zijn al lichtjes aan het stijgen, dat is leuk. Ik was die schrale NO wind echt wel beu. Enige nadeel, voor even dan toch, is de natte sneeuw die je de komende dagen op de binnenwegen gaat mogen trotseren.

Comment

• Ik heb morgen een ritje van 70-80 km gepland. Wachten tot rond 11u zodat het al een graad of 2-3 is. Echt de kleine boerenweggetjes vermijd ik nu even.
                                    Het jaagpad waar ik woonwerk op doe is de hele week niet ijsvrij gemaakt. En dat is zowat de enige manier om veilig te fietsen.

Het alternatief is de N8. En je ziet meteen waarom dat geen alternatief is. Auto's, trucks, tractors,..; die je veel te dicht passeren. Dat illustreet de witte bestelwagen goed. En ze rijden niet aan 70

Ik heb dat ooit één keer gedaan bij ijzel. De helft van het moordstrookje was nog bevroren dus ik moest tegen de linker witte lijn fietsen. Zelden in m'n leven zo bang geweest...

Tegen volgende weekend 13-15 graden. Het eerste korte broek ritje is nabij!

Comment

• Ik loop ipv te fietsen... Maar toch ook glad voor de moment om te lopen.
                                      Ik hoop dat het idd volgend weekend 15graden zal zijn, kan ik nog eens de fiets op. (Tegen dat het zaterdag is kan het er al weer anders uitzien)
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• als kind reden wij in feite vaak - zonder nadenken - op die moordstrookjes naast een steenweg...die witte lijnen waren er toen ook nog niet, pas later bijgekomen

laatst kon ik niet anders dan een stuk op zo'n weg te doen...je mag er gewoon niet bij stilstaan, blij dat ik eraf was

Comment

• Idem hier. Maar de tijden zijn veranderd, er is nu gewoon véél meer verkeer ook.
                                          Wij woonden in een doodlopende straat vroeger. We maakten een hele constructie om een badmintonnet dwars over straat te zetten. We moesten dat misschien elk kwartier of half uur weven opzij halen om een auto door te laten. Nu loopt de uitrit van het ziekenhuis door die straat. En het verkeer is meteen vertwintigvoudigd.

The good old days Wij zwierven continu rond in de wijk, op de parking van het ziekenhuis. Plots verschenen er 'verboden te spelen'-bordjes

Comment

Working...
                                          X