Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagje aan de kenners.
    Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden door een aanrijding met een scooter haar ellenboog gebroken.
    Complexe breuk op 3 plaatsen waardoor er een permanente pin geplaatst is.
    Sindsdien heeft ze veel last van haar ellenboog op langere ritten.
    We hebben al een recht stuur met verhoogde stuurpen op haar racefiets gezet, wat een stuk beter is, maar ze blijft last hebben.

Ik had dus het idee om een geveerde voorvork in haar fiets te steken.
    Maar liefst zo iets à la Specialized.

Kent iemand zo'n after market oplossing toevallig?

Fiets is een TREK Domane van 2018 met flatmount hydro schrijfremmen.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Vraagje aan de kenners.
        Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden door een aanrijding met een scooter haar ellenboog gebroken.
        Complexe breuk op 3 plaatsen waardoor er een permanente pin geplaatst is.
        Sindsdien heeft ze veel last van haar ellenboog op langere ritten.
        We hebben al een recht stuur met verhoogde stuurpen op haar racefiets gezet, wat een stuk beter is, maar ze blijft last hebben.

Ik had dus het idee om een geveerde voorvork in haar fiets te steken.
        Maar liefst zo iets à la Specialized.

Kent iemand zo'n after market oplossing toevallig?

Fiets is een TREK Domane van 2018 met flatmount hydro schrijfremmen.
        Laat het frame het toe om dikkere banden te monteren? Veel goedkopere oplossing en kan je op lagere druk rijden (= meer comfort).

Comment

• Ja hij werd standaard met 28 geleverd, maar we hebben er toen 25ers op gelegd.
          En het kan nog wel dikker, denk ik. Mss nog niet zo'n slecht idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Ja hij werd standaard met 28 geleverd, maar we hebben er toen 25ers op gelegd.
            En het kan nog wel dikker, denk ik. Mss nog niet zo'n slecht idee.
            Een 30 mm brede band kan je gemakkelijk op zo'n 3 bar rijden, naargelang het rijdersgewicht. Zorgt voor een pak meer comfort en de rolweerstand blijft nog goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Goed voor de fiets en het lichaam.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Het einde is in zicht...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Het einde is in zicht...

Eindelijk.

Heel veel zin in dit...

Maar leverbaar vanaf apr-mei. Dat woordje 'vanaf' is sowieso een nog go voor mij.

Comment

• Mooie fiets. Niet direct mijn kleurstelling.
                    En Belgisch!

Eigenlijk totaal geen ervaring met dit merk. Je ziet ze ook amper fietsen.
                    Met 'vanaf' kan alles... Het kan ook november zijn dus

Ik kwam dit fietsje tegen op Facebook

Hier een starre vork in en een fijn fietsje voor erbij. Want mountainbiken zal toch nooit helemaal mijn dada worden.
                    Jammer wel maar Alivio. DIt met Deore en vaste vork voor net geen 1000 euro en ik zou meteen toehappen...
                    Last edited by Hayes; 07/03/2021, 17:13.

Comment

• Ze is thuis.
                      Of nee, ZE IS THUIS!!

Comment

• LOL
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ze is thuis.
                          Of nee, ZE IS THUIS!!

Proper, schone kleur ook, nu rijden maar.

Comment

• Mooi (y) Veel plezier ermee.
                            Laat het weten volgend jaar als ge weer ne andere wilt e
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• De MTB gaat waarschijnlijk weer de deur uit.
                              Wat volgend jaar brengt, weet niemand natuurlijk...
                              Last edited by Hayes; 14/03/2021, 21:26.

Comment

Ze is thuis.
                                Of nee, ZE IS THUIS!!

Mega knap fietske...heel mooie kleur inderdaad.
                                Veel plezier ermee.

Comment

• Merci De grijns op mijn gezicht zit er nog steeds

Nieuwe fiets effect? Ik ben aan 34 gemiddeld naar huis gefietst vanmiddag.
                                  Al kan de 4 Bft rugwind er ook voor iets tussen zitten.

Comment

• Kijken en volgen

Dit filmpje over de levering en beschikbaarheid van onderdelen momenteel.

https://www.facebook.com/obr.patrici...0292381787527/
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Merci De grijns op mijn gezicht zit er nog steeds

Nieuwe fiets effect? Ik ben aan 34 gemiddeld naar huis gefietst vanmiddag.
                                      Al kan de 4 Bft rugwind er ook voor iets tussen zitten.

Comment

• Even over en weer naar Canada met de fiets.
                                        Canada, Belgium

Comment

• 28mm banden?

Comment

Working...
                                          X