Ik gebruik altijd mijn bel en bij het passeren steek ik een handje uit zowel bij voetgangers als bij fietsers. Maar je hebt er altijd die express in het midden blijven rijden of wandelen precies om juist conflict uit te lokken. Hoe mooier het weer hoe erger het wordt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
-
Van onze Aziatische vrienden.
Elitewheels deze keer.
Met een (legale) kopie van DT Swiss Ratchet Hubs (36t). HUn patent is verlopen blijkbaar.
Volgens Elitewheels zijn alle DT Swiss onderdelen compatibel met hun hub.
En ze maken zo'n lekker geluidje.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVan onze Aziatische vrienden.
Elitewheels deze keer.
Met een (legale) kopie van DT Swiss Ratchet Hubs (36t). HUn patent is verlopen blijkbaar.
Volgens Elitewheels zijn alle DT Swiss onderdelen compatibel met hun hub.
En ze maken zo'n lekker geluidje.
Ik heb in de MTB ook een 36t ratchet Dt 240s naaf, maakt inderdaad een super geluidje in vrijloop
Comment
-
Eerste testritje, of beter rit, meer dan geslaagd. In vrijloop écht wel luid, ik zie mensen meteen kijken. Misschien ietsje dikker vet erin binnenkort.
De SUP heeft er intussen 2000km opzitten. Heerlijk fiets. En tubeless is ook op de racefiets een meerwaarde.
Wat een zalige fietsdag. 18-20 °C, blauwe lucht, amper wind (en dat gebeurt hier bijna nooit) en de beentjes werkten ook nog eens mee.
130 km solo en uiteindelijk 29,1 km/h. Heerlijk om eens niet te moeten stoempen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEerste testritje, of beter rit, meer dan geslaagd. In vrijloop écht wel luid, ik zie mensen meteen kijken. Misschien ietsje dikker vet erin binnenkort.
De SUP heeft er intussen 2000km opzitten. Heerlijk fiets. En tubeless is ook op de racefiets een meerwaarde.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenWat een zalige fietsdag. 18-20 °C, blauwe lucht, amper wind (en dat gebeurt hier bijna nooit) en de beentjes werkten ook nog eens mee.
130 km solo en uiteindelijk 29,1 km/h. Heerlijk om eens niet te moeten stoempen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGewoon een druppeltje olie erin en je hoort dat de komende 1.000 km haast niet meer.
Inderdaad, zalig weertje. Om kwart na acht al vertrokken, maar was al snel druk op alle wegen, ook op 't jaagpad. Wilde aanvankelijk het zondags koerske rijden, maar uiteindelijk toch maar solo gereden. Net 100 km en een gemiddelde van 32,2, gezien de drukte meer dan oké. De conditie geraakt goed in orde, laat het goede weer maar aanhouden. Deze namiddag samen met m'n vrouw nog 50 km's wat gaan losrijden en een kreemgelaske op een terras gegeten, dat mag wel met die km's in de benen.
Als ik echt te veel volk verwacht,, rij ik Frankrijk binnen. Daar is het altijd een stuk rustiger qua fietsers. Al viel het vandaag wel op dat het ook daar drukker was.
IK begin stilaan aftellen naar fietsen in de Dröme. Met een uitstapje naar de Ventoux.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Bij u in de regio is het inderdaad niet zo als hier, daar kan je nog wat ademen. Net weer 115 km gereden tegen 35 gemiddeld. Met die 100 van gisteren is 't morgen rustig aan. Anders wat teveel ineens aan 't rijden. Basis is nog niet goed genoeg.
Door de corona ook dit jaar geen trip naar Frankrijk geboekt, 't gaat de Ardennen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenJakkel : ben jij de broer van Wout Van Aert?
Wat een snelheden man....
Dat is niet op m'n eentje die 37,5, hé. Pak dat ik van die 93 km max. een km of 10 op kop gereden heb. Voor een redelijk geoefend wielertoerist is dat best te doen hoor. Op m'n eentje rijd ik die afstand momenteel tegen zo'n 32 à 33 gemiddeld. En dan ben ik ook moe hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWielteroeristen en gemiddelden....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Goh, vroeger hechtte ik er veel belang aan. Nu veel minder, zeker in de wintermaanden, maar het blijft voor mij wel een graadmeter van hoe het met de conditie gesteld is. zeker tijdens ritjes alleen. En nu ik al wat ouder wordt is het wel interessant om te merken en te weten dat het nog wel kan. Ik heb ook geen dingen als strava of een wattagemeter ofzo, dat laat ik aan de 'echten' over.
Vaak kom ik nu zelfs vaak aan, zonder dat ik nog naar mijn gemiddelde kijk.
Zalig.
37,5 kmh in groep is voor mij sowieso een no go.
Woensdag nog zo'n roepende groep tegen gekomen omdat ze in een S bocht op een lint elkaar het snot uit de neus aan't rijden waren.
Thx but no thx.
Been there done that.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Ik heb dat al een paar jaar geleden overboord gegooid.
Vaak kom ik nu zelfs vaak aan, zonder dat ik nog naar mijn gemiddelde kijk.
Zalig.
37,5 kmh in groep is voor mij sowieso een no go.
Woensdag nog zo'n roepende groep tegen gekomen omdat ze in een S bocht op een lint elkaar het snot uit de neus aan't rijden waren.
Thx but no thx.
Been there done that.
En die gemiddeldes, zoals ik al gezegd had, 't is eenvoudigweg een graadmeter. Dat kan dikwijls ook zalig zijn... Maar... dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken! Er is alvast niets mis mee naar mijn mening.
Comment
-
Ik heb niets tegen groepen, zolang ze de weg niet helemaal opeisen. Zelfs al heb je het recht, dan laat je na een paar km's toch even auto's door?
Ik heb zo ooit eens de 12km naar m'n ouders aan 35 mogen rijden. Daar is echt niets leuk aan. En voor de renners die achteraan rijden, leek het me ook niet fijn. Die zaten me de hele tijd aan te kijken en haalden zelf verontschuldigend hun schouders op. In groep verdwijnt het verantwoordelijkheidsgevoel heel snel.
Ik rij 95% alleen, af en toe met een paar mensen. Nooit in groep.
En gemiddelde is toch ergens een graadmeter. Het is ook gewoon fijn een hele tijd 35+ te kunnen rijden. Meestal betekent dat: goeie bene, goed asfalt en een mild rugwindje. En dat fietst gewoon heerlijk.
IK haal op ritten tot 50 km meestal 30-32 gemiddeld. Daarna zakt het wat. Ritten van 100 km zijn meestal 28-29. Al hangt het af van de wind, het aantal hoogtemeters, de goesting van de dag,... Dat is geen machogedrag, maar ik fiets ook niet om als een bejaarde (with al due respect) te sukkelen. Ik ga soms ook lopen, en ik zit meestal rond de 5min15ssec per km. Ik haat het als ik zak naar rond 5:30 per km. Niet omdat ik per se snel wil, maar omdat ik het fijnst loop rond die snelheid. Sneller of trager vind ik moeilijk. an baal ik wel even
Werkwoon vanmiddag (21,5 km) zat ik op 29,9 (best veel wind in de westhoek) en dan baal ik heel even (5 seconden lang) dat het geen 30 wasLast edited by Hayes; 11/06/2021, 22:21.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Is ook een beetje de aard van 't beestje, dat competitief ingesteld zijn, waar niks mis mee is zolang het beschaafd blijft voor iedereen. Voor m'n jaarlijkse verplichte fysieke testen op 't werk hoef ik ook maar de helft te halen, zelfs niet slagen zou voor mij (op zes jaar van m'n pensioen) geen gevolgen meer hebben. Maar toch wil ik altijd het maximum halen.... en ik haat lopen.
Comment
Comment