Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daar begin ik zelfs niet aan.. Ik heb nu een 3 tal toertjes gemaakt van 60-65km in de Marchen.
    Telkens met zo'n 1200 hoogtemeters.
    Mijn vrouw kan die ook vlotjes aan, en we doen dat echt op toeristen tempo, van kerkje naar kerkje, zeg maar.
    Zalig.

Meestal doe ik dan ook nog wel een iets sneller ritje op mezelf, maar niet als het 35°C is.
    Paar jaar geleden slechte ervaring mee gehad, en totaal oververhit geraakt.

Comment

• Ik doe het wel graag. Eens per jaar echt m'n limieten opzoeken.
      Niet om te 'stoefen' maar als je wat getraind bent, gaat het recuperen achteraf best snel. Ik ben met het gezin na de Ventoux een paar uur in de Gorges du Toulourenc gaan wandelen.
      En eigenlijk zonder pijn of stijfheid.

Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat twee keer naar boven op één dag te doen moet zijn.
      Had m'n vrouw gezegd: "nog eens de ander kant?" dan had ik meteen ja gezegd

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Daar begin ik zelfs niet aan.. Ik heb nu een 3 tal toertjes gemaakt van 60-65km in de Marchen.
        Telkens met zo'n 1200 hoogtemeters.
        Mijn vrouw kan die ook vlotjes aan, en we doen dat echt op toeristen tempo, van kerkje naar kerkje, zeg maar.
        Zalig.

Meestal doe ik dan ook nog wel een iets sneller ritje op mezelf, maar niet als het 35°C is.
        Paar jaar geleden slechte ervaring mee gehad, en totaal oververhit geraakt.
        Je grenzen verleggen of je limieten opzoeken zoals Hayes zegt, ik doe het wel eens graag. Bij m'n tweede deelname (2009) had ik nog amper drank aan de voet van de slotklim (Alpe d'Huez) en het was op het heetst van de dag met een loden zon recht op de flanken. Ik ben met uitdrogingsverschijnselen over de meet gebold. Je denkt constant bij jezelf, waar ben ik mee bezig? Maar enkele minuten na dat je aangekomen bent (en een paar cola's later) overvalt je een ongelooflijk euforisch gevoel. Ik ging normaal dit jaar (het jaar dat ik 50 word) nog eens meedoen. Maar corona heeft roet in 't eten gegooid. Misschien volgend jaar, maar ik word er natuurlijk niet jonger op...

Comment

• 50 is idd zo'n leeftijdsgrens waar eea wel verandert, vind ik persoonlijk. Ik ga zelf de 56 aantikken dit jaar, en het mag ondertussen allemaal wat rustiger nu.
          Nu niet dat ik soms niet nog eens diep ga en zot doe hoor, maar over't algemeen kan ik toch meer genieten van iets gezapiger cruisen.

Die mannen van in de 60 die je soms nog aan zo'n groep 30ers ziet hangen tussen hun kader, daar heb ik toch mee te doen vantijd.
          Er is voor alles een tijd, is mijn motto.

Maar verder doet iedereen daarmee waar hij zich goed bij voelt natuurlijk.

Comment

• Als je de conditie goed onderhoudt en niks tegenkomt (blessure, ziekte) op oudere leeftijd, dan kan je best nog wel lang mee hoor. Ik merk dat bij de toeristen toch. Persoonlijk ben ik wat minder explosief en recupereer ik wat minder snel na een korte hevige versnelling, vooral met het MTB'en merk ik dat. Maar algemeen bekeken voel ik eigenlijk nog maar weinig tot geen verval. Maar ja, ik ben dan ook nog maar (bijna) 50.

Comment

• Wat ik al zei.. de grens ligt bij 50.. wacht nog 5-6j.

Ik durf gerust zeggen, dat ik nog altijd een behoorlijke conditie heb, en een ritje in groep aan 30 km/h kan ik nog probleemloos aan, maar het is toch een verschil met 49 ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Wat ik al zei.. de grens ligt bij 50.. wacht nog 5-6j.

Ik durf gerust zeggen, dat ik nog altijd een behoorlijke conditie heb, en een ritje in groep aan 30 km/h kan ik nog probleemloos aan, maar het is toch een verschil met 49 ;-)
                Bwa, een kameraad van me is onlangs 56 geworden. Die rijdt nog even snel als ik. En er zijn veel 50-plussers in onze groep die nog mee tegen 37 gemiddeld rijden. Ik probeer het niet te negatief te bekijken.

Comment

• Dan zal ik mss toch wat meer moeten trainen LOL

Comment

• Nu kan ik de kleine lettertjes op de Garmin lezen.
                    Flexibele plaklensjes van Hydrotac gekocht, wel in de helft afgeknipt, anders keek ik teveel op de overgang. Nu is het perfect.

Comment

• wist niet dat dat bestond vertik het om leesbril aan te schaffen - ook al omdat ik die binnen de kortste keren zou kwijt zijn, maar het begint echt nodig te worden...vooral op da job, das nog een idee om dat op een veiligheidsbril te plakken...we kunnen correctiebril krijgen met zijkappen, maar zijn van die stalen, oncomfortabele ziekenkasbrillen ipv superlichte kunstof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Bwa, een kameraad van me is onlangs 56 geworden. Die rijdt nog even snel als ik. En er zijn veel 50-plussers in onze groep die nog mee tegen 37 gemiddeld rijden. Ik probeer het niet te negatief te bekijken.
                        Ik vind dat toch heel indrukwekkende cijfers. Ik rij niet met een racefiets maar met een goede electrische fiets. Heeft als voordeel dat ik kan zweten als ik er zin in heb en het ook rustig kan doen als ik minder zin heb om te zweten.

Ik zie eigenlijk niet zo veel wielertoeristen die zo snel rijden.
                        Gisteren mocht ik mijn 2 de vaccin gaan halen, en dat is 11km van mijn huis, dus met de fiets. Op de heenrit met als motto: niet nat in het zweet aankomen, dus de hele tijd 24-25 gereden, ook langs de vaart Mechelen Leuven. Daar waren behoorlijk wat racefietsers onderweg, en op die afstand is er maar 1 voorbijgekomen op eigen kracht. Een andere hing op 30cm achter een speedpedelec.
                        Op de terugweg continu 26-27 (stevig duwen, want de motor doet niks, en mijn fiets weegt 30 kg op 50mm banden met de aero eigenschappen van een gemiddeld vlaams tuinhuis). Geen enkele racefietser ging me voorbij. Er was er wel ene die in mijn zog kwam hangen.

Comment

• Die gemiddeldes worden meestal in groep gereden.
                          Ik ben nu 44 en ben altijd content als ik in m'n eentje op langere tochten de 30 overschrijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Nu kan ik de kleine lettertjes op de Garmin lezen.
                            Flexibele plaklensjes van Hydrotac gekocht, wel in de helft afgeknipt, anders keek ik teveel op de overgang. Nu is het perfect.

Ik begin stilaan ook last krijgen met kleine lettertjes. Voorlopig vooral al sik ingrediënten probeer te lezen, boeken, gps,... gaat nog perfect.
                            Ik ben bijziend, maar je kon als bijziende ook last krijgen met lezen. Die plaklenzen lijken me idd een fijne oplossing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              wist niet dat dat bestond vertik het om leesbril aan te schaffen - ook al omdat ik die binnen de kortste keren zou kwijt zijn, maar het begint echt nodig te worden...vooral op da job, das nog een idee om dat op een veiligheidsbril te plakken...we kunnen correctiebril krijgen met zijkappen, maar zijn van die stalen, oncomfortabele ziekenkasbrillen ipv superlichte kunstof
                              Vermits ik een redelijke chaoot ben, heb ik zo'n tiental leesbrillekes van den action in 'omloop'.
                              Ik kan het niet meer missen, is begonnen zo rond m'n 43/44 en beter wordt het niet meer.
                              Is super die lenzen op de bril, geen troebel of golvend zicht ofzo, haarscherp gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik vind dat toch heel indrukwekkende cijfers. Ik rij niet met een racefiets maar met een goede electrische fiets. Heeft als voordeel dat ik kan zweten als ik er zin in heb en het ook rustig kan doen als ik minder zin heb om te zweten.

Ik zie eigenlijk niet zo veel wielertoeristen die zo snel rijden.
                                Gisteren mocht ik mijn 2 de vaccin gaan halen, en dat is 11km van mijn huis, dus met de fiets. Op de heenrit met als motto: niet nat in het zweet aankomen, dus de hele tijd 24-25 gereden, ook langs de vaart Mechelen Leuven. Daar waren behoorlijk wat racefietsers onderweg, en op die afstand is er maar 1 voorbijgekomen op eigen kracht. Een andere hing op 30cm achter een speedpedelec.
                                Op de terugweg continu 26-27 (stevig duwen, want de motor doet niks, en mijn fiets weegt 30 kg op 50mm banden met de aero eigenschappen van een gemiddeld vlaams tuinhuis). Geen enkele racefietser ging me voorbij. Er was er wel ene die in mijn zog kwam hangen.
                                Ik haal eigenlijk de meeste wielertoeristen ook in.
                                Nu, die 37, dat is (soms deels) in groep hé. Als het echt hard gaat komen we rond de 40 uit. Maar dat is hier op 't randje op de openbare weg. Als ik goed in vorm ben kan ik op m'n eentje nog steeds zo'n 100 km tegen 34 gemiddeld rijden. Gewone trainingen op m'n eentje (in vorm) zitten rond de 32 gemiddeld (+/- 100 km). In de winter is dat 30 per uur (+/- 70 km), maar dan rijd ik echt niet veel. Ik rijd ook nooit in de regen. Daarom kom ik ook altijd 'maar' aan de 10.000 km (soms wat meer) per jaar. En ik ken nog andere gasten hoor, ritten alleen van 120 km tegen 36 gemiddeld. Maar ja, die rijden ook 30k per jaar en dat zijn dan soms ook wel kerels die koersen... en soms nog winnen ook. Het gemiddelde niveau van de wielertoerist is gewoon enorm gestegen de laatste jaren, hier alvast toch. Als je vroeger 30 reed, dan was je al een goeie, nu is dat voor velen losrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Ik begin stilaan ook last krijgen met kleine lettertjes. Voorlopig vooral al sik ingrediënten probeer te lezen, boeken, gps,... gaat nog perfect.
                                  Ik ben bijziend, maar je kon als bijziende ook last krijgen met lezen. Die plaklenzen lijken me idd een fijne oplossing.
                                  Rond die leeftijd van u is 't bij mij ook volop begonnen, wacht nog een jaar of vijf, dan rijd je ook met zo'n lenskes rond.
                                  Al een geluk zie ik nog steeds heel goed in de verte.

Comment

• Mijn bijziendheid is aan het verbeteren. Ik had vroeger -4,75 en -3,5. Nu nog -3.75 en -2.50.
                                    Helaas is mijn lens aan het vervormen (astigmatism) en moet ik daar speciale glazen en lenzen voor hebben. En uiteraard zijn die weer duurder.

IK draag al een bril sinds ik 10 was dus op zich beschouw ik die brillen bijna als een lichaamsdeel en heb ik er weinig problemen mee.

Eerste woonwerk ritje na m'n verlof. Het ging net ietsje trager vanmorgen...
                                    En toch lijkt de foto alsof ik warpspeed haal :-)

Last edited by Hayes; 22/07/2021, 22:59.

Comment

• Ik heb het gezien op uwe strava.

Comment

• Ik wist dat Van Aert niet goed ging rijden. Ben maar zelf gaan knallen!

Comment

• Nog één per uurke rapper vandaag, en dat met een fameus strakke wind. Niet meer normaal, die toeristen.

Comment

Working...
                                          X