Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Breek me de bek niet open over toeristen. Het is hier slalommen tussen de hordes ijsjeslikkende kustgangers.
    Met de nodige frustratie langs beide kanten als gevolg :-)

Straffe gemiddeldes zeg. Ik denk dat ik nog nooit in m'n fietscarrière zo hoog zat.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Breek me de bek niet open over toeristen. Het is hier slalommen tussen de hordes ijsjeslikkende kustgangers.
      Met de nodige frustratie langs beide kanten als gevolg :-)

Straffe gemiddeldes zeg. Ik denk dat ik nog nooit in m'n fietscarrière zo hoog zat.
      Maar da's niet alleen, hé.
      Van die 97 km denk ik zo'n dikke 20 km kop gedaan te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Dan zal ik mss toch wat meer moeten trainen LOL
        Bwah… gewoon een nieuwe fiets, Aero frame, carbon wielen, dikke groepset, duurste banden, keramische lagers, ….
        Dat spaart gewoon weken training. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Bwah… gewoon een nieuwe fiets, Aero frame, carbon wielen, dikke groepset, duurste banden, keramische lagers, ….
          Dat spaart gewoon weken training. :-)
          Ja, dat zeggen ze haast zo wel.

Aero is nu de max, gewicht is van geen tel meer.
          Ik moet wel toegeven, mijn haast 10 jaar oude racefiets begint er wel wat gedateerd uit te zien. Zeker zo tussen de dikke patservelo's van de wielertoeristen. Heel veel goesting in iets nieuw. Maar... m'n huidige racefiets is gewoon de beste die ik ooit gehad heb.

Deze blijft me boeien. Juiste kleur, juiste merk, dik aeroframe, hoge wielen,...

Comment

• n+1 Jakkel.
            n+1

De nieuwe trend is een alles-in-één fiets. Meer en meer niet-aero fietsen krijgen aero trekjes. De aero fietsen zullen weer verdwijnen denk ik.
            Die hebben eigenlijk (tenzij voor profs) weinig nut.

Die Cannondale is wel
            Last edited by Hayes; 29/07/2021, 21:27.

Comment

n+1 Jakkel.
              n+1

De nieuwe trend is een alles-in-één fiets. Meer en meer niet-aero fietsen krijgen aero trekjes. De aero fietsen zullen weer verdwijnen denk ik.
              Die hebben eigenlijk (tenzij voor profs) weinig nut.

Die Cannondale is wel
              Tuurlijk hebben die aero fietsen geen nut voor ons. Ze zien er gewoon dik uit, letterlijk en figuurlijk.

Vandaag wat rustiger op m'n eentje gereden. Twee dagen achter elkaar dat boenken met de wielerterroristen, ik heb er efkes genoeg van.

Comment

• Ze maken het tegenwoordig wel heel ingewikkeld.

Zelfs een gravel fiets delen ze al in.
                Moet je al gaan uitmaken welke parcours je gaat rijden, hoeveel en hoe groot de steentjes gaan zijn die je gaat tegengekomen.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De commerce moet blijven draaien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ja, dat zeggen ze haast zo wel.

Aero is nu de max, gewicht is van geen tel meer.
                    Ik moet wel toegeven, mijn haast 10 jaar oude racefiets begint er wel wat gedateerd uit te zien. Zeker zo tussen de dikke patservelo's van de wielertoeristen. Heel veel goesting in iets nieuw. Maar... m'n huidige racefiets is gewoon de beste die ik ooit gehad heb.

Deze blijft me boeien. Juiste kleur, juiste merk, dik aeroframe, hoge wielen,...

Vette fiets toch.

Een dure fiets is toch vooral een statussymbool, maar wel een leuk symbool.

Zo lang mensen die dure fietsen blijven kopen gaan de fabrikanten nog duurdere fietsen bouwen. Dat is toch hetzelfde bij auto’s, en vooral met de optielijsten.
                    Als de leasebudgetten wat omhoog gaan, dan gaan mensen de optielijsten leeg kopen, en wordt er geld gegeven aan dingen die dus geen fuck meer uitmaken, en hopeloos hoog geprijsd zijn.
                    Kijk naar autovelgen…. Een inch groter, en je betaalt 3000€ meer voor een stel velgen dat hoop en al 50€ meer kost.
                    Een zwarte hemel ipv van een lichtgekleurde kost geen € meer…

Met een fiets begint soms het oldtimer principe ook te spelen. Ik zie wel graag mensen rijden op zo’n oude stalen racefiets (met versnellingen op de onderbuis) die goed onderhouden is. Het heeft iets (beetje fuckyou gehalte). En het is nog leuker als die dan zo’n cafe carbonracer met een te dure fiets en dikke bierbuik voorbij rijden.

Comment

• Ik vrees dat ik het komende najaar me niet ga kunnen inhouden om iets nieuw te bestellen...
                      Van die rode SystemSix van hieboven had ik er onlangs online nog eentje in 't buitenland gevonden. Nog eentje in stock en net mijn maat voor 5.300 euro (300 euro goedkoper dan de adviesprijs), want ze zijn overal uitberkocht. Ik was één klik verwijderd van bevestiging. Uiteindelijk toch niet gedaan. Dag erop een kopzorg minder, bleek niet meer in stock te zijn.

Comment

• Ik heb ook meestal een jaartje nodig voor ik de knoop doorhak
                        Bij de huidige ietsje korter, slechts enkele maanden.
                        Dat belooft voor de toekomst

Vandaag serieus getwijfeld om toch weer een tweedehands mtb te kopen.
                        Mooi matzwart, vaste vork, XT afgemonteerd, prijs lijkt goed.

Maar ik heb die eigenlijk niet nodig...
                        Last edited by Hayes; 01/08/2021, 23:18.

Comment

• Gesigneerde HJC Furion helm van Greg Van Avermaet gewonnen
                          Zou ik dat durven dragen (mits bescherming van handtekening) of als pronkstuk in de kast leggen?

Comment

Gesigneerde HJC Furion helm van Greg Van Avermaet gewonnen
                            Zou ik dat durven dragen (mits bescherming van handtekening) of als pronkstuk in de kast leggen?
                            Dat hangt van de dikte van uwe kop af!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dat hangt van de dikte van uwe kop af!
                              Of van de dikte van Gregs kop

Ik zit rond de 59-60 cm hoofdomtrek, dus zit meestal in de grootste maat.

Comment

• Weer iets nieuws.

Ga voor spannende fietsavonturen met Canyons nieuwe gravel bike met voorvering - Grizl Trail. Ontdek vandaag nog de ultieme gravelervaring!
                                den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Ne mountainbike met een krom stuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ne mountainbike met een krom stuur.
                                    Yep

Het volgende zal dan een achtervering worden zeker.
                                    Later gaan er dan zijn die last hebben van hun rug en er een recht stuur gaan opzetten.
                                    Dan gaan de fabrikanten teveel schade claims krijgen van gebroken frames wegens te dun en gaan ze die verzwaren.
                                    De cirkel is dan opnieuw rond hè.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Eerst moet iedereen op de mountainbike van een smal stuurtje naar een mega breed, owv de stabiliteit, en nu gaan ze ineens zo'n kromme guidon aanprijzen... Marketing is een raar beestje hé ;-)

Los daarvan ziet het er wel cool uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Eerst moet iedereen op de mountainbike van een smal stuurtje naar een mega breed, owv de stabiliteit, en nu gaan ze ineens zo'n kromme guidon aanprijzen... Marketing is een raar beestje hé ;-)

Los daarvan ziet het er wel cool uit.
                                        Dit is om rechtdoor over zand- en grindwegen te knallen, hé.
                                        Maar... dat gaat met een MTB ook.

Comment

• Ja, maar ik zit toch liever op een gravelbike..
                                          Ah, het zal wel verkopen.

Die mega brede sturen heb ik nooit helemaal gesnapt. Maar ik rij dan ook heel technische mtb parcours. Maar ik heb het altijd wat onnatuurlijk gevonden.
                                          Zeker omdat mtb's door velen als wegfiets gebruikt worden.

Comment

Working...
                                          X