Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ja, maar ik zit toch liever op een gravelbike..
    Ah, het zal wel verkopen.

Die mega brede sturen heb ik nooit helemaal gesnapt. Maar ik rij dan ook heel technische mtb parcours. Maar ik heb het altijd wat onnatuurlijk gevonden.
    Zeker omdat mtb's door velen als wegfiets gebruikt worden.
    Net dezelfde ervaring. Ik heb het altijd als ronduit oncomfortabel ervaren, zo'n heel breed stuur.
    En ook nooit het gevoel gehad, dat het met 5cm smaller, zoveel minder stabiel was.

Comment

Ja, maar ik zit toch liever op een gravelbike..
      Ah, het zal wel verkopen.

Die mega brede sturen heb ik nooit helemaal gesnapt. Maar ik rij dan ook heel technische mtb parcours. Maar ik heb het altijd wat onnatuurlijk gevonden.
      Zeker omdat mtb's door velen als wegfiets gebruikt worden.
      Maar met een MTB kan je gravel én MTB rijden.
      Nu, ik heb ook een gravelfiets, ik heb 'm wel omgebouwd naar wegfiets.

Ik heb nu een 75 cm breed stuur. Ik vind het best prettig rijden, maar van mij zou het ook wel iets smaller mogen zijn. Smalle paadjes zijn ook niet zo interessant, zeker niet als je tussen bomen moet laveren.

Comment

• Je maakt jezelf dan toch net héél breed. En aangezien in Vlaanderen de meeste MTB parcours voor de helft uit asfalt bestaan, vind ik dat niet logisch of praktisch. Het voelt onnatuurlijk aan, je vangt echt veel wind. Met de crossfiets heb ik ook dikwijls MTB routes gereden en slechts af en toe moest ik echt afstappen. Je botst af en toe op de limieten van een fiets, maar dat is ok. Het mag soms ook wat werkendag zijn.

Ik m'n vorige post bedoelde ik net dat ik géén heel technisch mtb routes rij trouwens.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik vind een breed stuur net veel comfortabeler.
          15 jaar geleden zette ik die al op mijn fiets.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag nog eens een conditietest gedaan, solorit van 85 km. Het gaat de goede richting uit, de snellere trainingen in groep werpen hun vruchten af.

En vermits er hier vandaag toch niemand thuis was, deze namiddag ook nog eens de moto van stal gehaald.

Last edited by Jakkel; 14/08/2021, 18:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Vandaag nog eens een conditietest gedaan, solorit van 85 km. Het gaat de goede richting uit, de snellere trainingen in groep werpen hun vruchten af.

En vermits er hier vandaag toch niemand thuis was, deze namiddag ook nog eens de moto van stal gehaald.

Wat was de gemiddelde snelheid, en het kalorieverbruik? ‘-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Wat was de gemiddelde snelheid, en het kalorieverbruik? ‘-)
                Geen idee van, geen strava op de moto.

Comment

• Twee maanden m'n Garmin en een Strava account. 3.200 km gebold op die twee maanden, lang geleden dat ik nog +1.500 km per maand reed.

Comment

• Da's idd mooie afstand per maand. Ik heb augustus afgeklokt op 1.150 km.
                    Ik heb even een motivatie dipje qua fietsen. Voorlopig blijf ik wel fietsen, maar soms meer uit gewoonte.
                    Tot nu toe net geen 7.500 km dit jaar. Da's toch iets minder dan andere jaren.

Het weer helpt niet, maar da's niet de voornaamste reden. Ik moet even weer op zoek naar het plezier van het fietsen.

Comment

• Ik zit nu op 8.500 km. Streefdoel is 12.000 tegen het einde van 't jaar. Als het een wat deftig najaar wordt moet dat lukken. Zolang het wat redelijk weer blijft heb ik geen moeite om me te motiveren.

Comment

• Heerlijke zomerdag gisteren.
                        En het eerste ritje in maanden dat ik de benen niet voelde.
                        Ik neem al drie dagen cortisone, zou wel eens een verband kunnen zijn?

Comment

• Momenteel zeer veel last van mijn linker pols, waardoor ik amper kan fietsen.
                          Geen idee wat het veroorzaakt heeft.

Strontvervelend met deze nazomerse dagen.

Ik voel ook totaal niets, als ik niet fiets, maar als ik een half uurtje op mijn fiets zit, begint het al op te spelen.
                          Meer dan een dik uur verdraag ik niet.

Comment

• Prachtige nazomerdagen. Vanaf zondag heb ik twee weken verlof, als 't weer oké blijft rijd ik volgende week nog eens naar zee met de fiets (165 km).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Momenteel zeer veel last van mijn linker pols, waardoor ik amper kan fietsen.
                              Geen idee wat het veroorzaakt heeft.

Strontvervelend met deze nazomerse dagen.

Ik voel ook totaal niets, als ik niet fiets, maar als ik een half uurtje op mijn fiets zit, begint het al op te spelen.
                              Meer dan een dik uur verdraag ik niet.
                              Welk gevoel?
                              Klinkt alsof een zenuw of zo geblokkeerd zit. Is het pijn? Of net gevoelloos?

Comment

In profiel valt me nu pas op hoe dun die seatstays zijn

Het is nu heel druk op het werk, dus even weinig verlof. Al overweeg ik woensdagmiddag vrij te nemen en met een grote omweg naar huis te fietsen. Ik vrees dat dit stilaan de laatste echt warme dagen worden. En ik heb die hitte af en toe nodig. Ik kan intens genieten van 30 graden. Maar di eheb ik van heel de zomer nog niet gevoeld. Hier nooit meer dan 25 graden geweest en de gevoelstemperatuur lager door die eeuwige wind. Er moet iets mediterraans in mijn DNA geslopen zijn ooit

Comment

Welk gevoel?
                                  Klinkt alsof een zenuw of zo geblokkeerd zit. Is het pijn? Of net gevoelloos?
                                  Echt pijnlijk, maar het rare is, dat ik er zo goed als niets van voel, als ik niet fiets.

Comment

In profiel valt me nu pas op hoe dun die seatstays zijn

Het is nu heel druk op het werk, dus even weinig verlof. Al overweeg ik woensdagmiddag vrij te nemen en met een grote omweg naar huis te fietsen. Ik vrees dat dit stilaan de laatste echt warme dagen worden. En ik heb die hitte af en toe nodig. Ik kan intens genieten van 30 graden. Maar di eheb ik van heel de zomer nog niet gevoeld. Hier nooit meer dan 25 graden geweest en de gevoelstemperatuur lager door die eeuwige wind. Er moet iets mediterraans in mijn DNA geslopen zijn ooit
                                    Idem hier, ook een kind van de zon.

Gelukkig ben ik nog in Italië kunnen gaan fietsen dit jaar.

Comment

• Comment

• Winter Woon Werk fietsje op de kop getikt.
                                        Giant Contend SL Disc met Tiagra. Betrouwbaar en goedkoop te vervangen.

Comment

• Niks mis met Tiara, ideaal om als pekelgroepje te dienen.

Comment

Working...
                                          X