Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vwoila. Cassettes en onderdelen kosten zowat de helft van een Ultegra.
    En dat schakelt (na een kort testritje) eigenlijk gewoon goed. Iets minder precies, wat clunky maar doet z'n job.
    Ik ging het niet over m'n hart krijgen om met de SUP door weer en wind te rijden.
    En aan de prijs dat ik die op de kop kon tikken, was het een no brainer.
    Last edited by Hayes; 09/09/2021, 16:42.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• De verschillen in schakelen tussen de mindere en duurdere groepen zijn marginaal. M'n SRAM Apex schakelt eigenlijk net hetzelfde als m'n SRAM Red.

Comment

• Tiagra van vandaag is ook bijna vergelijkbaar met Ultegra van pakweg 10j geleden.
        Mijn vrouw heeft het ook op haar Domane, en schakelt vlekkeloos.

Comment

• Vanmorgen toch de Giant maar gepakt voor woonwerk.
          Het voelde meteen goed, alsof ik er al jaren op reed. Tiagra doet idd perfect z'n werk. Na poetsen en smeren aandrijflijn voel ik weinig verschil met de Ultegra eerlijk gezegd.
          Wordt een fijn fietsje. Ik ga me moeten inhouden om de fiets niet helemaal in orde te zetten zoals de andere fietsen. Dit moet echt een werkpaard blijven.
          Al zouden andere wielen... enz enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Tiagra van vandaag is ook bijna vergelijkbaar met Ultegra van pakweg 10j geleden.
            Mijn vrouw heeft het ook op haar Domane, en schakelt vlekkeloos.
            Ik heb destijds Campagnolo Veloce en Record van dezelfde generatie gehad. Veloce toen de op één na goedkoopste groep, Record de duurste. Record was vooral veel carbon (lichter) tegenover Veloce alu, maar in werking merkte ik geen verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Vanmorgen toch de Giant maar gepakt voor woonwerk.
              Het voelde meteen goed, alsof ik er al jaren op reed. Tiagra doet idd perfect z'n werk. Na poetsen en smeren aandrijflijn voel ik weinig verschil met de Ultegra eerlijk gezegd.
              Wordt een fijn fietsje. Ik ga me moeten inhouden om de fiets niet helemaal in orde te zetten zoals de andere fietsen. Dit moet echt een werkpaard blijven.
              Al zouden andere wielen... enz enz...

Vliegveld Koksijde, daar heb ik nog ooit op aan 't vlammen geweest!

Van die andere wielen enzomeer, dat ken ik.

Comment

• Misschien volgende week naar de zee met de fiets. Vandaag even gaan verkennen in Antwerpen hoe ik daar het beste door geraak, want dat is daar één grote bouwwerf. Ze investeren er enorm in fietsinfrastructuur wat ik alleen maar kan toejuichen, waaronder deze nieuwe fietsbrug over de Leien.

Comment

• Ziet er een fijne brug uit, gedurfd ontwerp. Hou ik wel van.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Vliegveld Koksijde, daar heb ik nog ooit op aan 't vlammen geweest!

Van die andere wielen enzomeer, dat ken ik.
                  Het staat op sluiten. Al dikwijls aangekondigd, maar nu wel definitief lijkt het. De gemeente heeft al een deel gronden gekocht.
                  Er komen loodsen op en een deel 'betaalbare' woningen.
                  Helaas lijkt het begrip betaalbaar voor het lokaal bestuur iets anders te betekenen dan voor mij

Comment

• Ging mijn Edge Touring eens vervangen en nu heb ik nog niks positiefs over de nieuwe Garmins gevonden.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb de Edge Explore. Ben ik best tevreden over.
                      Alleen de service van Garmin is k*t.
                      Zoals bij bijna iedereen is ee lipje afgebroken. Dat kan niet hersteld worden. Het enige wat ze aanbieden is een vervangtoestel voor 120 euro. Nieuw vind je ze nu voor 180.. Dus ik wordt verplicht van een (refurbished?) toestel te kopen voor 120. Ik heb dat vriendelijk geweigerd en dit wordt daarom mijn laatste Garmin.
                      Ipv 1 of 2 euro meer te spenderen en die lipjes in aluminium te maken blijven ze voor plastic kiezen dat uiteindelijk afbreekt. En dat weten ze heel goed...

De volgende wordt een Wahoo Bolt denk ik.
                      Last edited by Hayes; 11/09/2021, 18:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ziet er een fijne brug uit, gedurfd ontwerp. Hou ik wel van.

Het staat op sluiten. Al dikwijls aangekondigd, maar nu wel definitief lijkt het. De gemeente heeft al een deel gronden gekocht.
                        Er komen loodsen op en een deel 'betaalbare' woningen.
                        Helaas lijkt het begrip betaalbaar voor het lokaal bestuur iets anders te betekenen dan voor mij
                        Ja, 'k weet het, gaat naar Oostende. Centralisatie heet dat. Nu, Oostende ligt maar 20 km verder, of dichter voor sommigen.

Ik heb twee maanden terug een Garmin Edge 530 gekocht, bevalt me tot hiertoe super. Ik moet toegeven dat ik er echter niets van ken. Dus enig advies kan ik niet geven.

Comment

• Bij zo goed als elk toestel zitten er bugs in en de helft heeft zijn toestel al moeten omruilen.
                          Het is heel goed als het allemaal werkt maar dat gebeurt blijkbaar niet vaak

Moet eerlijk zeggen dat ik de mijne destijds ook heb moeten omruilen en dat ik hem daarna weg heb gelegd omdat het teveel mankeerde.

Vooral bij een omleiding steeds terug gestuurd worden naar het beginpunt was er teveel aan.
                          Je was 70 km ver en moest omrijden door werken dan zat de rit er meestal op.

Lees nu overal dat jaren later zo een zaken nog gebeuren.

Elk onderdeel faalt wel bij iemand.
                          Er zit dus geen regelmaat in.

Vriend zijn 830 laat de ene keer wel inkomende telefoons en sms zien en een andere keer totaal niet.
                          Soms kan hij hem bedienen in de regen en een andere keer niet.

Ben nu ook aan het kijken naar Wahoo en Karoo2.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Jouw fiets bobo?
                              Ik kijk er graag naar maar moet gen oude/retro fiet shebben.
                              En dat zadel Ook het voorwiel staat vreemd. Normaal zit de snelspanner altijd links. En hij lijkt zelfs open te staan.

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Bij zo goed als elk toestel zitten er bugs in en de helft heeft zijn toestel al moeten omruilen.
                              Het is heel goed als het allemaal werkt maar dat gebeurt blijkbaar niet vaak

Moet eerlijk zeggen dat ik de mijne destijds ook heb moeten omruilen en dat ik hem daarna weg heb gelegd omdat het teveel mankeerde.

Vooral bij een omleiding steeds terug gestuurd worden naar het beginpunt was er teveel aan.
                              Je was 70 km ver en moest omrijden door werken dan zat de rit er meestal op.

Lees nu overal dat jaren later zo een zaken nog gebeuren.

Elk onderdeel faalt wel bij iemand.
                              Er zit dus geen regelmaat in.

Vriend zijn 830 laat de ene keer wel inkomende telefoons en sms zien en een andere keer totaal niet.
                              Soms kan hij hem bedienen in de regen en een andere keer niet.

Ben nu ook aan het kijken naar Wahoo en Karoo2.
                              Klopt. Route herberekenen altijd uitzetten. Alle gps'en sturen je terug naar waar je van de route afweek. Gewoon zelf op het kaartje kijken en een weg nemen die je terugbrengt naar de geplande route. Daar pikt hij hem dan zelf weer op.

Ik vind m'n Garmin Edge Explore best fijn, alleen de service van Garmin is gewoon een dikke middenvinger naar de klant. En daar heb ik ene hekel aan. Hoe goed die ook is, ik geef m'n geld dan liever aan het véél kleinere Wahoo, die continu updates uitbrengt en luistert naar de gebruikers.
                              Maar zolang de Garmin het blijft doen, ga ik die gebruiken.

Comment

• Nee, een stationsfiets, maar ik vond’em wel mooi

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Misschien volgende week naar de zee met de fiets. Vandaag even gaan verkennen in Antwerpen hoe ik daar het beste door geraak, want dat is daar één grote bouwwerf. Ze investeren er enorm in fietsinfrastructuur wat ik alleen maar kan toejuichen, waaronder deze nieuwe fietsbrug over de Leien.
                                  Eergisteren met de fiets naar zee. Route volledig uitgestippeld op garmin connect, werkt super. Aan de Oosterweel werken op linkeroever ook allemaal goede en prima afgepijlde (voorlopige) fietspaden. De laatste jaren over gans Vlaanderen toch echt wel heel veel verbetering qua fietsinfrastructuur. En héél veel speedpedelecs...

Last edited by Jakkel; 15/09/2021, 13:03.

Comment

• Mooi ritje met goed gemiddelde.

Comment

• Schoon ritje.
                                      Ik probeer bij weekendjes weg of daguitstappen soms ook een heel stuk met de fiets te doen. Ik spreek ergens af waar vrouwlief me dan oppikt.

Er is idd wel een inhaalbeweging bezig qua fietsinfrastructuur.
                                      Al is ook hier de Westhoek een vergeten gebied vrees ik. Er zijn wel enkele nieuwe fietspaden gekomen, mooi afgescheiden van de weg. Maar er is nog zo véél werk aan de bestaande fietspaden.
                                      Het is hier nog vooral betonbaanland....

En als de weg heraangelegd wordt, wordt meestal enkel de rijbaan gedaan.
                                      Dit soort ongein dus: https://www.google.be/maps/@51.06606...2!8i6656?hl=nl

Comment

• Het scheelt inderdaad veel van regio tot regio.
                                        In de Kempen mogen we ook absoluut niet klagen, en staat er nog veel op stapel voor de volgende jaren.

Maar bv in Vlaams Brabant, regio Leuven-Aarschot, daar is het nog altijd huilen met de pet op.

Comment

• Ik weet het daar in de Westhoek is 't gene vette qua degelijke fietspaden, ik ga er ook ooit rijden. Waarschijnlijk ook omdat het er zo dun bevolkt is?
                                          Ik heb het gevoel dat het fietsgebruik (vooral woon-werk) in de provincie Antwerpen heel sterk toegenomen is. Uiteraard door het meer stilstaande dan rijdende autoverkeer. En net door die enorme toename wordt er ook heel sterk in fietspaden geïnvesteerd... men moet ook wel. Ik was 's morgens om 07:00u vertrokken langs het Albertkanaal richting Antwerpen. Niks wielertoeristen, wel constant speedpedelecs die mij voorbij staken. Ene zelfs in maatpak.

Comment

Working...
                                          X