Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Eergisteren met de fiets naar zee. Route volledig uitgestippeld op garmin connect,

Dat vind ik net één van de minpunten.
    Garmin Connect.
    Bij de concurrentie trek je op het toestel een lijn van je begin naar je eindpunt en die maakt binnen een seconde een route voor jou.
    Natuurlijk volgens de gekozen instellingen, mooiste, snelste, klimmen, bochten, off-road enz.

Maar die anderen mankeren ook altijd wel iets anders.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Dat vind ik net één van de minpunten.
      Garmin Connect.
      Bij de concurrentie trek je op het toestel een lijn van je begin naar je eindpunt en die maakt binnen een seconde een route voor jou.
      Natuurlijk volgens de gekozen instellingen, mooiste, snelste, klimmen, bochten, off-road enz.

Maar die anderen mankeren ook altijd wel iets anders.
      Dat doet Garmin toch ook? Wil je een andere route dan de voorgestelde route? Dan versleep je gewoon de lijn naar de weg die je verkiest. Zo heb ik gans de route naar zee ook gemaakt. Zoveel mogelijk de wegen, fietspaden en jaagpaden verkend op 'bereidbaarheid' op Google Maps en dan maar verslepen.

Comment

Dat doet Garmin toch ook? Wil je een andere route dan de voorgestelde route? Dan versleep je gewoon de lijn naar de weg die je verkiest. Zo heb ik gans de route naar zee ook gemaakt. Zoveel mogelijk de wegen, fietspaden en jaagpaden verkend op 'bereidbaarheid' op Google Maps en dan maar verslepen.
        Dat is ook altijd mijn werkwijze.
        Zeker in Italië bv, geen overbodige luxe om ook even streetview erbij te pakken, om de staat van het wegdek te checken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Dat is ook altijd mijn werkwijze.
          Zeker in Italië bv, geen overbodige luxe om ook even streetview erbij te pakken, om de staat van het wegdek te checken.
          Kunt ge op streetview ook de staat van de fietsostrades en jaagpaden e.d. zien of de staat van de fietspaden die gescheiden van de weg zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Kunt ge op streetview ook de staat van de fietsostrades en jaagpaden e.d. zien of de staat van de fietspaden die gescheiden van de weg zijn?
            Nee dat meestal niet, maar in Italië of Frankrijk is daarvan meestal geen sprake, en in België en NL kan je er meestal van uit gaan, dat de gescheiden fietspaden en fietsostrades wel OK zijn, is mijn ervaring.
            Op streetview zie je dan ook al wel de aansluiting van het gescheiden fietspad, hier en daar wat ook wel een beeld geeft.

Maar helemaal waterdicht is het nooit natuurlijk, want ik ben ook al wel eens bij verrassingen uitgekomen.
            Om nog maar te zwijgen van lokale wegenwerken.

Comment

Op het toestel zelf?
              den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Soms zijn jaagpaden ook zichtbaar op streetview. Bijvoorbeeld kanaal Brugge - Plassendale - Nieuwpoort.

Comment

Op het toestel zelf?
                  Nee, ik maak een route op de PC, veel overzichtelijker en gemakkelijker. Eens de route af is verzend ik ze via BT naar het toestel.

Comment

Soms zijn jaagpaden ook zichtbaar op streetview. Bijvoorbeeld kanaal Brugge - Plassendale - Nieuwpoort.
                    Dat wist ik niet, het was me nog nooit opgevallen. Wat me wel regelmatig opvalt is dat er welliswaar al veel verbeterd is, maar dat op vele fietsroutes het wegdek toch nog steeds in erbarmelijke staat verkeert. Misschien in bepaalde streken dat het beter is, dat weet ik niet, want veel verder dan een 25 tot 30 km van huis zie ik, zelfs met de elektrische fiets, niet zitten.

Comment

• Ik maak m'n routes ook met Connect. Makkelijk en snel en je kan ze meteen naar het toestel sturen.
                      Af en toe ook Komoot, een stuk uitgebreider maar voor mij dan weer té. Ook al gemerkt dat het sneller fout loopt, soms een weg inslaan om 50 meter verder een U turn te moeten maken. Heb ik veel minder met Connect.

Voor m'n ritjes op reis neem ik er ook Street view bij. Want soms kan een parallelle weg 100m verder véél mooier zijn.

De dun bevolkte Westhoek komt idd meestal laat aan de beurt voor veel wegenwerken. Dunbevolkt idd.
                      Maar dat heeft dan weer als voordeel dat je op veel kleine boerenwegels amper auto's tegenkomt.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Nee, ik maak een route op de PC, veel overzichtelijker en gemakkelijker. Eens de route af is verzend ik ze via BT naar het toestel.
                        Dat bedoel ik dus.
                        Staat op dat gebied ver achter op de concurrentie.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Dat bedoel ik dus.
                          Staat op dat gebied ver achter op de concurrentie.
                          Kan zijn, maar stoort me niet, ik werk sowieso niet graag met smartphones, GPS'en en dergelijke.

Comment

Kan zijn, maar stoort me niet, ik werk sowieso niet graag met smartphones, GPS'en en dergelijke.
                            +1, ik maak mijn routes ook altijd op PC. Groter scherm geeft toch veel meer overzicht.

En telefoon of sms-en ontvangen op mijn fiets gps...thx but no thx.
                            Niet bereikbaar als ik op de fiets zit ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Ik maak m'n routes ook met Connect. Makkelijk en snel en je kan ze meteen naar het toestel sturen.
                              Af en toe ook Komoot, een stuk uitgebreider maar voor mij dan weer té. Ook al gemerkt dat het sneller fout loopt, soms een weg inslaan om 50 meter verder een U turn te moeten maken. Heb ik veel minder met Connect.

Voor m'n ritjes op reis neem ik er ook Street view bij. Want soms kan een parallelle weg 100m verder véél mooier zijn.

De dun bevolkte Westhoek komt idd meestal laat aan de beurt voor veel wegenwerken. Dunbevolkt idd.
                              Maar dat heeft dan weer als voordeel dat je op veel kleine boerenwegels amper auto's tegenkomt.
                              Ik vind komoot eigenlijk een pak makkelijker, korte routes plan ik op mijn ipad, als het iets langer is op het grote scherm van de desktop.
                              Het leuke aan komoot is dat ze de interessante baantje aangeven, en die kan je makkelijk opnemen in de route.
                              In komoot opslaan, en dan de Garmin even via GSM synchen en de route is beschikbaar.
                              Makkelijk en snel.

Comment

• Als ik die mooie baantjes van Komoot in mijn eigen streek bekijk, zijn die soms echt wel... wel, gewoon strontbaantjes. En je moet al heel erg inzoomen om ze op te merken vind ik.
                                Ook die bezienswaardigheden heb ik niets aan.
                                Werkt ook omslachtiger dan bv Connect, je moet steeds twee keer klikken ipv één keer.

Ook merk ik echt dat de routes die ik op Kommot maak, meer problemen geven onderweg. Ofwel zijn het regelrechte aarden wegels met steenpuin, of soms is er gewoon geen weg maar een oprit.

Ik blijf bij Connect. Vroeger steeds via Gpsies, maar toen die door Alltrails overgenomen werden, was de fun er ook weer af.

Comment

• Wekrt connect ook op een ipad?
                                  Ik ken connect niet zo goed, maar wil het wel eens proberen.

Comment

• Ik ga er van uit dat ze ook een iOS app hebben.
                                    IK vind het gebruiksvriendelijk en makkelijk, zeker in combinatie met een Garmin apparaat.

Comment

• Komoot even goed uitgetest in de bossen in en rond Ronse en dat werkte tot op de meter perfect.
                                      Had ook de speciaal aangeduide plaatsen toegevoegd waarbij de route telkens een extra lus kreeg.
                                      Positief verrast.

Nu even testen in mijn eigen omgeving.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Weekje Ardennen achter de rug met gans de familie. Toeristisch seizoen is voorbij, zaaalig rustig! Ook wat ritjes met de fiets gereden (totaal 6.300 hm, 310 km), soms samen met de vriend van de jongste dochter, prachtige vergezichten en prima weer. Hij heeft wel wat sterretjes gezien, logisch, hij zit amper ooit op de fiets. De Stockeu gaat hij zeker nooit vergeten.

Voor alle zekerheid vooraan toch maar een good old alu wieltje gestoken. Vertrouw dat carbon qua remmen niet zo goed in de afdalingen.

Comment

• Stabilisator?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X