Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier in België ga je daar geen last van hebben.
    In Italië hartje zomer moet je meer opletten.
    Niet mijn ervaring maar van vrienden veelrijders.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Weekje Ardennen achter de rug met gans de familie. Toeristisch seizoen is voorbij, zaaalig rustig! Ook wat ritjes met de fiets gereden (totaal 6.300 hm, 310 km), soms samen met de vriend van de jongste dochter, prachtige vergezichten en prima weer. Hij heeft wel wat sterretjes gezien, logisch, hij zit amper ooit op de fiets. De Stockeu gaat hij zeker nooit vergeten.

Voor alle zekerheid vooraan toch maar een good old alu wieltje gestoken. Vertrouw dat carbon qua remmen niet zo goed in de afdalingen.

Mooi weer gehad voor tweede helft september! Al is september eigenlijk meestal nog goed. Hier al meer 20+ graden geweest dan in augustus.
      De Ardennen heb ik nog nooit gefietst. Moet ik toch eens werk van maken.

bergaf + carbon + schijfremmen = zalig!
      Ik bouwde vroeger meer veiligheid in, maar ben deze zomer de Ventoux eens afgereden op de limiet (uiteraard altijd wat marge), maar hoe zalig laat je kan remmen, bochtje ingooien en weer volle bak weg acceleren. Héérlijk. Had het gedaan zonder gps (afgekraakt boven op de top). Puur op gevoel gefietst en toch top gehaald van 88. Ging ik met de andere fietsen nooit gedurfd hebben. De Malaucene afdaling heeft wel lange rechte stukken, dus je kan al eens doorduwen.
      Last edited by Hayes; 24/09/2021, 23:13.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Stabilisator?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Stuurdemper inderdaad.
        Houdt het stuur wat stabiel bij slecht wegdek, hoge snelheid,... Nog nooit mee gereden eigenlijk. Zag je dat vroeger niet meer?
        Last edited by Hayes; 24/09/2021, 23:00. Reden: typo's typo's typo's

Comment

• ik zag het nog nooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Mooi weer gehad voor tweede helft september! Al is september eigenlijk meestal nog goed. Hier al meer 20+ graden geweest dan in augustus.
            De Ardennen heb ik nog nooit gefietst. Moet ik toch eens werk van maken.

bergaf + carbon + schijfremmen = zalig!
            Ik bouwde vroeger meer veiligheid in, maar ben deze zomer de Ventoux eens afgereden op de limiet (uiteraard altijd wat marge), maar hoe zalig laat je kan remmen, bochtje ingooien en weer volle bak weg acceleren. Héérlijk. Had het gedaan zonder gps (afgekraakt boven op de top). Puur op gevoel gefietst en toch top gehaald van 88. Ging ik met de andere fietsen nooit gedurfd hebben. De Malaucene afdaling heeft wel lange rechte stukken, dus je kan al eens doorduwen.
            Moet je zeker eens doen, en dan het liefst buiten de maanden juli en augustus. Niet te lange klims en meestal ook niet te steil. Ideaal, voor mij als niet-klimmer alvast toch. En dan die stilte... dat ken ik hier totaal niet.

Bwa, die remschijven hoeven niet hoor. Twee alu velgen is ook oké, zeker zolang het droog is, en ik rijd enkel in het droge.
            Ik blijf erbij, schijven zijn wat overrated op racefietsen. Daarenboven wegen ze meer als velgremmen en hebben ze onderhoud nodig. Ik ben er niet echt fan van op de racefiets.

Comment

• Onderhoud valt mee. In zes maanden nog niets aan hoeven te doen. Het weegt wat meer, maar dat heb ik er voor over.
              Ik fiets ook in de winter naar het werk door weer en wind (nou ja, er zijn limieten). En dan voel je het verschil met velgremmen echt enorm, ook op alu. Op zich gaat dat perfect, als je rekening houdt met langere remweg.
              Helaas moet er nogal regelmatig flink geremd worden tijdens de spits...

Comment

• Ik rijd al veertien jaar met schijven op de MTB. Ik heb hier ook al vijf jaar een koersfiets met schijven staan. Toch vind ik het altijd wat een gedoe met die schijven. De SRAM remmen zijn moeilijk af te stellen en hebben heel weinig speling, moet dus altijd heel juist staan. Zuigertjes moet je toch af en toe wat proper maken. Ontluchten en olie wisselen is ook nog altijd meer werk dan een velgrem waar je eigenlijk nooit iets aan moet doen. Ook kan je wielen moeilijker wisselen. Voorts heb ik ook de indruk dat remblokjes voor schijven gemiddeld minder lang meegaan als remblokken voor velgremmen, ook bij droog weer. Ik blijf erbij dat het wat overroepen is in vele situaties en bij een bepaald gebruik.

Comment

ik zag het nog nooit
                  Zie je nog veel op fietsen van Decathlon.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Stabilisator?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Een veer stabiliseert niet echt, daar zou je een demper voor nodig hebben.
                    Als je een veer nodig hebt om je stuur wat rechtuit te laten gaan is het frame eigenlijk slecht ontworpen.

Comment

• Deze veer belet dat het stuur kantelt wanneer de fiets op de standaard staat. Te lezen bij de specs van deze fiets, Decathlon.

Comment

• Weer veel zin in een andere koersfiets. Kennis en plaatselijke fietshandelaar hier is een Thompson verdeler, hij wilt me (uiteraard) heel graag een racefiets verkopen. Ik had een beetje m'n zinnen gezet op een Grammont met mechanische Dura Ace. Licht en ziet er dik uit. Probleem: niet leverbaar. Enkel mechanische Ultegra 11sp of Dura Ace Di2 11sp, prijsverschil tussen beiden... 3.000 euro. Het zijn wel heel mooie fietsen, ik heb ze al van dichtbij bekeken. Twijfel alom... zeker omdat de nieuwe Ultegra en Dura Ace 12-speed is geworden... maar nog niet verkrijgbaar. Alle kleurcombinaties zijn ook te kiezen, toch ook een pluspunt.

Comment

• Niet te begrijpen dat uw vrouw het internet nog niet heeft opgezegd.
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Niet te begrijpen dat uw vrouw het internet nog niet heeft opgezegd.
                            't Is een vuiligheid, dat internet!

Langs de andere kant, m'n winterkoersfiets is 5 jaar oud, de zomer 10 jaar. Mag stilaan wel eens iets anders komen... ook al is die 10 jaar oude SuperSix nog steeds een superding. Tja, een mens wil soms eens iets nieuw, hé.

Comment

• Ahum... Vergeet je nu niet even de mtb? Al snap ik het volledig hoor

Schoon fietsje. En Belgisch.
                              FIjn om even te configureren.

Comment

Ahum... Vergeet je nu niet even de mtb? Al snap ik het volledig hoor
                                Ik heb het over m'n koersfietsen, een MTB is geen koersfiets.
                                Maar je hebt een punt, de MTB is 2,5 jaar oud.

Comment

• 2,5 jaar
                                  Da's stokoud man!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Komoot even goed uitgetest in de bossen in en rond Ronse en dat werkte tot op de meter perfect.
                                    Had ook de speciaal aangeduide plaatsen toegevoegd waarbij de route telkens een extra lus kreeg.
                                    Positief verrast.

Nu even testen in mijn eigen omgeving.
                                    Komoot nog maar eens een kans gegeven en nu was het echt de laatste keer.
                                    Opritten van prive huizen zien als een weg.
                                    Wandelpaadjes nemen die duidelijk al jaren afgesloten zijn terwijl ik duidelijk een fietsrit plan.
                                    Gravelstroken die eigenlijk modderwegels zijn vol opgevoerd steenpuin.
                                    Op een kruispunt mij opeenvolgend drie verschillende richtingen uitsturen.
                                    enz...

Me anderhalf uur lang geërgerd.

Comment

Komoot nog maar eens een kans gegeven en nu was het echt de laatste keer.
                                      Opritten van prive huizen zien als een weg.
                                      Wandelpaadjes nemen die duidelijk al jaren afgesloten zijn terwijl ik duidelijk een fietsrit plan.
                                      Gravelstroken die eigenlijk modderwegels zijn vol opgevoerd steenpuin.
                                      Op een kruispunt mij opeenvolgend drie verschillende richtingen uitsturen.
                                      enz...

Me anderhalf uur lang geërgerd.

Snap het niet.
                                      Ik gebruik Komoot nu 1,5 jaar. Prive oprit: nog nooit gehad.
                                      Wandelpaden, ja maar ik geraak daar wel door, soms wel modderig. Met een koersfiets zou dat moeilijk geweest zijn.

Nu is het wel zo dat ik de route maak met komoot, en dan met de Garmin navigeer. Complexe kruispunten… altijd op de kaart kijken, want de fietspaden lopen soms raar.

Als je gaat plannen, heb je dan vooraf het juiste profiel gekozen?

Comment

• Ja, duidelijk gravel gekozen, maar dan komen blijkbaar echt alle offroad paden in aanmerking, of je er net mag/kan fietsen of niet.
                                        Gisteren een wandelpad dat duidelijk al jaren en jaren afgesloten was, een oprit van een boerderij waar duidelijk een bordje ging (die mens zal het beu geweest zijn), een oprit van een villa zelfs waar misschien ooit wel zo'n 'stille weg' lag, enz...
                                        Ik download de route en zet die ook op de Garmin.

Gisteren werd ik rechts gestuurd aan een kruispunt, vijftig meter later U bocht, dan rechtdoor, vijftig meter verder U bocht voor ik de juiste afslag ingestuurd werd. Bij thuiskomst nog eens duidelijk dat punt gecheckt en de route was gewoon zoals het hoort, zonder twee U turns.

IK heb het nu al enkele keren geprobeerd en telkens hetzelfde. Een boerenwegel vol modder en opgevoerd steenpuin is geen gravelbaantje. Dat is amper te rijden met brokken steen, met scherpe punten,...

Als ik het goed begrijp kan je als gebruiker ook secties toevoegen? Ik vraag me af of daar een beetje controle op is. Of daar het probleem niet zit.

Comment

Ja, duidelijk gravel gekozen, maar dan komen blijkbaar echt alle offroad paden in aanmerking, of je er net mag/kan fietsen of niet.
                                          Gisteren een wandelpad dat duidelijk al jaren en jaren afgesloten was, een oprit van een boerderij waar duidelijk een bordje ging (die mens zal het beu geweest zijn), een oprit van een villa zelfs waar misschien ooit wel zo'n 'stille weg' lag, enz...
                                          Ik download de route en zet die ook op de Garmin.

Gisteren werd ik rechts gestuurd aan een kruispunt, vijftig meter later U bocht, dan rechtdoor, vijftig meter verder U bocht voor ik de juiste afslag ingestuurd werd. Bij thuiskomst nog eens duidelijk dat punt gecheckt en de route was gewoon zoals het hoort, zonder twee U turns.

IK heb het nu al enkele keren geprobeerd en telkens hetzelfde. Een boerenwegel vol modder en opgevoerd steenpuin is geen gravelbaantje. Dat is amper te rijden met brokken steen, met scherpe punten,...

Als ik het goed begrijp kan je als gebruiker ook secties toevoegen? Ik vraag me af of daar een beetje controle op is. Of daar het probleem niet zit.
                                          Hier zijn de stille wegen terug in orde gemaakt de laatste jaren en dan is het wel verschieten wat mensen zich "privaat" hadden gemaakt. De kans bestaat dat de app juist is ... Om dat sluitend te maken met de realiteit zou je al iets community based moeten hebben zoals Waze. Of zoals sommige van die apps, mensen die routes laten wandelen of fietsen in "opdracht".

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X