Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Mooie fiets! Al vin dik de Grammont puur visueel iets knapper.
    maar de Falcon straalt snelheid uit. En daar is ook iets voor te zeggen!
    Ik heb heel hard getwijfeld tussen de Grammont en de Falcon (Grammont is ook een pak goedkoper). Maar er stond bij de dealer een Falcon in mijn maat M en dat is toch echt wel een heel mooi frame. Full carbon stuur met geïntegreerde stuurpen heeft het ook wel wat gedaan. Enkel ook een Thompson opschrift op de bovenbuis gekozen, ik vind dat Thompson opschrift op de schuine buis veel te groot. Een beetje als Cannondale dus.

Comment

• Wel leuk die configurator om wat te spelen.
      Op mijn topstone stond Cannondale ook enkel klein op de bovenbuis. Was wel lekker clean.
      8 weken las ik? Da's pal in de winter natuurlijk

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Wel leuk die configurator om wat te spelen.
        Op mijn topstone stond Cannondale ook enkel klein op de bovenbuis. Was wel lekker clean.
        8 weken las ik? Da's pal in de winter natuurlijk
        Speelt geen rol dat het pal in de winter is. Twee/drie maanden stilstaan, daar gaat ie niet stuk van.
        Liever dat dan onbekende levertijden of levertijden van een half jaar en meer soms. Blijkbaar heeft Thompson een hoop van de nieuwe Di2 Ultegra en Dura Ace aangekocht.

Comment

• Gisteren mijn nieuwe gravel gaan ophalen. Felt breed 20, met stealth c36 gravel op. Moet zeggen ben aangenaam verrast. Rijdt super zacht maar toch vlot. Zo kunnen de vriendjes rusten tegen het mooie weer.

Comment

• Een model dat ik niet kende eerlijk gezegd.
            Mooie, cleane fiets!

Fotootje?

Comment

• Lol, gravelbike.

Mtb met vaste voorvork en ander stuur op.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• In het segment gravelbike heb je intussen steeds meer uiteenlopende modellen.
                Eén subgenre is idd dit soort fietsen die eigenlijk gewoon oldskool stalen mtb's met een krom stuur zijn.

Comment

• Tof initiatief, graag nu ook eens de wandelaars die zich op MTB-routes begeven wat te gaan pesten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...delpaden-is-s/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Tof initiatief, graag nu ook eens de wandelaars die zich op MTB-routes begeven wat te gaan pesten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...delpaden-is-s/
                    Als mensen hun plaatse eens kenden...

Hier vlakbij komt de 'fietsautostrade' voorbij. Daar mag je op wandelen, maar loop dan niet met 4 naast elkaar, en hou die hond aan een korte leiband.
                    Je ziet het zo dikwijls, mensen met een hond en dan zo'n 5 m lange leiband. Daar moet je dus stapvoets voorbij omdat je geen idee hebt of die hond zijn drol lnks of rechts gaat draaien.

Nu rij ik ook wel over wandelpaden, maar daar ken ik met mijn fiets mijn plaats: ik rij een stuk trager, en als ik iemand voorbij rijd, dan zeg ik iedere keer "Dank U".

Beetje logica is niet moeilijk, maar niet iedereen is het gegeven.

Comment

• Overal zitten onnozelaars tussen. Wat mij vooral stoort is dat wandelaars alles ongestraft mogen, ook lekker wat gaan wandelen en lopen op de vast afgepijlde MTB-routes. Veel uitdagende en interessante tracks worden de laatste jaren één voor één 'afgepakt' van de MTB'er. Dat wordt dan ontoegankelijk natuurgebied (wat ik begrijp) of voorbehouden voor de wandelaar. Ik ken via het werk goed de boswachter van hier in de regio. Als je over die problematiek begint dan wordt hij altijd lastig, simpelweg door gebrek aan deftige argumenten.

Comment

• Wederzijds respect.
                        In wezen is het zo simpel.
                        In de praktijk aartsmoeilijk.

Comment

• We willen gewoon met té veel op te korte tijd op dezelfde plaatsen zijn hé?

Wederzijds respect is key inderdaad, maar zo ver te zoeken tegenwoordig vaak, jammer genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            We willen gewoon met té veel op te korte tijd op dezelfde plaatsen zijn hé?
                            We zijn gewoon met teveel. Wijlen opperfilosoof Etienne Vermeersch heeft het ook gezegd.

Comment

• wijze mens, enige die nu nog in de buurt komt zou rik torfs kunnen zijn, en mia doornaert

vermeersch was politiek nogal kleurloos, vandaag zou die ook een kleedje gepast krijgen

Comment

• door corona zijn er al ongeveer 15 miljoen minder... en dat is nog niet gedaan.

maar wat is teveel en wie beslist daarover?

en zelfs zou men de aangroei drastisch beperken, die er zijn zijn morgen niet weg hé. Dat duurt nog decennia eer er een grote verschuiving is gerealiseerd. Nu, als er catastrofale gebeurtenissen aankomen kan die shift heel snel zijn... maar de vraag is of dat wenselijk is.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• (de bevolkingsaangroei is wel veel meer dan wat corona - sterkte aan de slachtoffers - teweegbrengt, 121 miljoen geboortes vs 51 miljoen sterfgevallen YTD)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    (de bevolkingsaangroei is wel veel meer dan wat corona - sterkte aan de slachtoffers - teweegbrengt, 121 miljoen geboortes vs 51 miljoen sterfgevallen YTD)
                                    Zo is dat...

How many people are there in the world? World population has reached 8 billion on November 15, 2022 according to the United Nations. World population live counter with data sheets, graphs, maps, and census data regarding the current, historical, and future world population figures, estimates, growth rates, densities and demographics

Comment

• makkelijk met nummers spelen

maar doe dan eens een paar voorstellen hoe het aan te pakken? Want dat is niet alleen hier, maar ook in de hol van pluto het geval.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• das idd een taboe waar de politiek geen raad mee weet, ook al omdat in veel delen de kinderen het pensioen in feite zijn...zonder kinderen geen zorg

en vooral in afrika gaat het hard, waar vroeger enorm veel kindersterfte was is dat vandaag veel minder

maar ook dichter bij huis ziet men bevolkingsaangroei te gemakkelijk als economische groei...en met ons overslag(pensioen)systeem...

mss, wie weet, heeft de anuna-generatie idd zo veel angst van de warme toekomst en dat ze kinderloos blijven, kwestie van hun kinderen nix aan te doen en dat de aarde van ons - als pest - nog verlost geraakt...en ik bedoel dat dan niet als grap
                                        Last edited by bobo; 11/11/2021, 15:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          makkelijk met nummers spelen

maar doe dan eens een paar voorstellen hoe het aan te pakken? Want dat is niet alleen hier, maar ook in de hol van pluto het geval.
                                          Ik geef gewoon maar mee dat corona niet tot gevolg zal hebben dat er uiteindelijk minder mensen op deze bol zullen zijn.

Er zijn een heleboel methodes en manieren om de groeiende wereldbevolking te temperen. De ene al wat meer ethisch verantwoord dan de andere.

Comment

Working...
                                          X