Mooie fiets ! Dat is rijden met plezier.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk BerichtenMooie fiets ! Dat is rijden met plezier.
Wielertoeristen noemen ze dat!
Comment
-
Tja, als al het legermateriaal naar Oekraine vertrokken is, en de Russen daar tegen gehouden worden, dan heeft defensie niet veel werk zeker :-)
Ik vind het toch knap om zo lang 200W aan te houden, maar ook dat je met 200W 38km/h kan rijden. Je zal behoorlijk aerodynamisch zitten op je fiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTja, als al het legermateriaal naar Oekraine vertrokken is, en de Russen daar tegen gehouden worden, dan heeft defensie niet veel werk zeker :-)
Ik vind het toch knap om zo lang 200W aan te houden, maar ook dat je met 200W 38km/h kan rijden. Je zal behoorlijk aerodynamisch zitten op je fiets.
Die 38 per uur is uiteraard in groep. En die 209W (gewogen gemiddelde 230W) is een gemiddelde, van de 112 km's heb ik ongeveer zo'n 12 km kop gereden en 14 km alleen gereden, kopbeurten situeren zich tussen de 300 en 400W. Als er 'gespeeld' wordt fluctueert die vermogenscurve enorm, van de ene moment soms maar pakweg zo'n 100W tot enkele seconden later meer dan 1.000W. Als ik op m'n eentje een meer doorgedreven 3u training doe dan ligt het gemiddelde vermogen rond de 240/250W, maar dat is dan een gelijkmatige curve en dan ligt de gemiddelde snelheid tussen de 34 en 35 per uur. Wattages zijn ook altijd gerelateerd aan het lichaamsgewicht, zeker als het omhoog gaat. Vorige week in de Voerstreek gaan rijden, trapte op sommige hellingen tot 500W met m'n 76 kg lichaamsgewicht terwijl naast mij ene reed die meer dan 10 kg lichter woog en zo'n 300W trapte. Maar inderdaad, ik lig vrij laag op de fiets, geen spacers onder de stuurpen en dikwijls plat op 't stuur. Scheelt uiteraard wel een pak watts. En de aerodynamische fiets zal ook wel een (heel) minieme rol spelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSolo weekend avondritjes op het jaagpad, zalig. Geen stuntelende bejaarden op e-bikes en geen asociale hordes wielertoeristen ... gewoon knallen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
Erg laat met het compliment, maar dit is een knal foto! En de foto is mede 'knal' omdat je ziet wat je aan het doen bent op de fiets. Echt chapeau.
Foto van vorige week.
Last edited by Jakkel; 21/06/2022, 22:11.
Comment
-
Mevrouw Hayes heeft intussen haar vaste plekje op de Ventoux voor deze foto :-)
Enkel de Bedoin kant had ik nog niet gedaan. Nu dus wel. De zwaarste kant, maar ook de saaiste kant wat mij betreft.
Veel fijne fietsritjes gedaan in de Pyreneeën en de Drôme.
In september nog een weekje met m'n broer naar de Luberon.
Kijk er al naar uit.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
- Likes 1
Comment
-
Het prachtige weer van de afgelopen maanden lijkt definitief voorbij. De conditie is bijgevolg stilaan aan het dalen en de kilo's gaan stilaan ook terug omhoog.
Dit jaar nu al aan bijna 14.000 fietskm's. Nooit voordien zoveel gefietst op zulke tijdspanne. Twee weken terug m'n ultieme test van het jaar gereden. Wilde de grens van 36 km/h avs solo op een +2 uur training eens overschrijden, is me immers nog nooit gelukt. Nu wel, dit alles dankzij de vele km's, want aan de leeftijd zal het niet liggen.
- Likes 1
Comment
-
Da's een schoon ritje. Die gemiddeldes zijn er niet meer bij voor mij. Ik probeer meer en meer te genieten en let minder op m'n snelheid.
Vorige week een heerlijk fietsweekje in de Luberon. Op uitnodiging van m'n broer. Heerlijk hotel (luxe!), lekker eten en drinken, veel praten. En fietsen. Wat een heerlijke fietsregio.
En als Ventoux dichtbij is, ook even daarop via Gorges de la Nesque en Sault. Wegens tijdsgebrek maar tot aan Chalet helaas.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Mega afzien kan ook genieten zijn. En 't is wel eens leuk om wat in in betere vorm te zijn dan de gemiddelde wielertoerist. Trouwens, niet al mijn ritten staan in het teken van hoge wattages en gemiddeldes. Eergisteren nog bijvoorbeeld een gravelritje tegen 25 gemiddeld. Twee weken terug nog een weekje in de Ardennen gezeten, rustig wat gaan fietsen met m'n schoonzoon, in de zomer chill ritjes met m'n vrouw, enz...
Comment
-
Klopt. Het gevoel op een goeie dag is zalig. Soms heb je het idee dat je zou kunnen blijven trappen.
En dan kan je jezelf best pijn doen.
Het grootste voordeel van goed in vorm zijn, vind ik nog de snelle recuperatie.
Het ritje hierboven was op het moment zelf wel lastig. M'n broer reed me er in een bijtrapafdaling gewoon af (meestal is het omgekeerd). Hij had de Ventoux er wel niet bijgedaan...
Maar een half uur nadien eigenlijk weer helemaal gerecupereerd. De dag nadien geen beetje last. Fikse berg/boswandeling gedaan van 10 km.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
In de herfstvakantie een midweekje Noord-Brabant gedaan.
Héérlijk fietsen daar. Gravelritje van 50km waarvan 40 km offroad. Dat lukt me hier in de Westhoek niet.
Blijft een zalig fietsland.
Last edited by Hayes; 10/11/2022, 21:39.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
- Likes 1
Comment
Comment