Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2021: Wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Met de vorm die VDP momenteel tentoon spreidt, gaat Van Aert zijn tenen toch mogen uitkuisen, zaterdag denk ik.
    Hij zo zonder enige koers in de benen... benieuwd.

Voor mij VDP toch torenhoog favoriet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Met de vorm die VDP momenteel tentoon spreidt, gaat Van Aert zijn tenen toch mogen uitkuisen, zaterdag denk ik.
      Hij zo zonder enige koers in de benen... benieuwd.

Voor mij VDP toch torenhoog favoriet.
      Ik heb er ook wat hetzelfde gedacht over.

Comment

Gisteren trouwens toch ook weer met verbazing naar de koers gekeken. Als je dat koersverloop van de laatste 50km ziet, en je zit zelf ook al eens op een fiets, dan weet ik toch niet waar veel van die mannen hun energie vandaan blijven halen...

Comment

Talent, goed in 't kopke, doorzettingsvermogen, karakter,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik heb er ook wat hetzelfde gedacht over.
            Met dat verschil dat Van Aert meer (véél meer) op klimmen getraind heeft. En de Strade telt echt véél hoogtemeters.
            Als het maar een beetje spannend blijft.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Kan al niet meer wachten, en daar Remco nog bij binnen enkele maanden. Smullen geblazen!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Pfff Mathieu, zonder woorden Niet onverwacht natuurlijk, maar toch....

Wout is ook in orde. Nog wat wedstrijdritme en hij is vertrokken. Spannend allemaal
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

VDP, zoals verwacht. Als je Alaphilippe zo uit de wielen rijdt op die klim, op zijn terrein nota bene. Dan ben je gewoon de beste coureur van 't moment.

Comment

Ik ben blij . Het was een mooie race, geen te zware crashes, en de beste man in koers wint.
                    Van Aert zit ook wel snor. Hoe meer ik over z'n stage las, hoe meer ik al aanvoelde dat hij hier niet ging meedoen voor winst.
                    Maar zat toch bij de beste groep. Komt wel goed.

Zolang het spannend is, mag gelijk wie winnen. Al mag het ook af en toe wel eens een Belg zijn

En morgen begint Parijs Nice al weer. 't Is koers!
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

mattieu is een belg

Comment

Dat is inderdaad een Belg. Die woont in Schilde, de Parel der Voorkempen. Traint hier, heeft hier kameraden, rijdt met Belgische platen op z'n Porsches, een Belgisch lief, klapt ook Noord-Vlaams, ...

Nog eens vanuit een andere hoek de demarrage van VDP....

Last edited by Jakkel; 07/03/2021, 10:13.

Comment

Blijft de mooiste koers van't jaar, met altijd een leuk verloop.

En wat een winnaar... love him or hate him, maar hij is gewoon hors category.

Een top Van Aert, had zelfs ook niet op die versnelling kunnen reageren.

Ik had eens graag die wattages gezien van zijn laatste klim. Als je ooit in dat straatje naar de Campo gestaan hebt, dan is het gewoon niet te geloven, dat je daar met 30 per uur naar boven kan knallen.
                          Last edited by Bud Wijzer; 08/03/2021, 10:35.

Comment

Blijft de mooiste koers van't jaar, met altijd een leuk verloop.

En wat een winnaar... love him or hate him, maar hij is gewoon hors category.

Een top Van Aert, had zelfs ook niet op die versnelling kunnen reageren.

Ik had eens graag die wattages gezien van zijn laatste klim. Als je ooit in dat straatje naar de Campo gestaan hebt, dan is het gewoon niet te geloven, dat je daar met 30 per uur naar boven kan knallen.
                            Zo'n coureur kan niemand haten. Koerst altijd voluit, profiteert nooit en doet nooit uit de hoogte.

Comment

Alpecin-Fenix heeft verschillende gegevens vrijgegeven over het optreden van Mathieu van der Poel in Strade Bianche. De ploeg publiceerde onder andere het gemiddelde vermogen waarmee de Nederlandse kampioen naar de winst in Siena sprintte.Van der Poel legde de 186 kilometer lange koers af me

Jawaddedadde

Comment

Merckxiaans, hoewel den Eddy dat zelfs niet getrapt kreeg imo

Comment

Onmogelijk om tijden met elkaar te vergelijken op dat vlak hé?
                                  Den Eddy zal ook wel ne ferme moteur gehad hebben.

Met de versnellingsapparaten van toen kon je sowieso nooit zo versnellen op zo'n steile helling.

Comment

Onmogelijk om tijden met elkaar te vergelijken op dat vlak hé?
                                    Den Eddy zal ook wel ne ferme moteur gehad hebben.

Met de versnellingsapparaten van toen kon je sowieso nooit zo versnellen op zo'n steile helling.
                                    Versnellingsapparaten doen er niet toe. Die overbrengingsverhoudingen hadden ze toen ook. Ik denk meer dat het gewicht van de fietsen en de slappere frames van toen nu roet in het eten zouden gooien, ook het ontbreken van klikpedalen zou een licht invloed kunnen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Versnellingsapparaten doen er niet toe. Die overbrengingsverhoudingen hadden ze toen ook. Ik denk meer dat het gewicht van de fietsen en de slappere frames van toen nu roet in het eten zouden gooien, ook het ontbreken van klikpedalen zou een licht invloed kunnen hebben.
                                      Zelfde overbrengingsverhoudingen?

Een 39x34, waarmee ze nu reden op de steilste stukken, was toen niet beschikbaar hoor.

Comment

Zelfde overbrengingsverhoudingen?

Een 39x34, waarmee ze nu reden op de steilste stukken, was toen niet beschikbaar hoor.
                                        Om te versnellen op een helling hadden ze toen wel de al de juiste versnellingen. Je denkt toch niet die kleppers naar boven rijden op een 39x34, al is 20 per uur gereden met zo'n verzetje? Dat is een heel rappe koffiemolen hoor. Een 39x34 is echt heel licht. Volgens mij rijden de betere profs zelfs nooit met zo'n verzet. Ik beklim cols op een 34x25, dat is hetzelfde als een 39x29, en ik ben een platte wielertoerist en helemaal geen klimmerstype.

Comment

Ja uiteraard rijden ze niet op dat kleinste molentje in zo'n sprint, maar ze hebben het wel voorhanden als het even wat moeilijker wordt.
                                          Kijk maar eens naar beelden van de ronde van Vlaanderen uit de jaren 70. Half het peloton stond vaak te voet op de Bosberg.

Sowieso blijft het altijd moeilijk om generaties te vergelijken hé?

Het blijft een heel straffe stoot van VDP in ieder geval. Net zoals zijn aankomst in de Amstel Gold race, 2j geleden.
                                          Hopelijk trakteert hij ons nog vaker op van die exploten.

Comment

Working...
                                          X