Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2021: Wie wint wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wout (diepe buiging) Wat een prestatie! Zo veelzijdig.

    Ik blijf erbij dat die kerel mits de juiste voorbereiding ooit de Tour kan winnen. Van mij mag het
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Juiste voorbereiding en, niet te vergeten, een ploeg die fatsoenlijk rondom hem is opgebouwd en hem volledig kan ondersteunen, iets wat nu ook totaal niet gebeurd.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Hij geeft zelf toch altijd realistisch aan, dat hij dat niet mogelijk acht.
        Die mannen weten wel waarover ze praten.

        Gisteren heeft hij niet alleen gewonnen, door zijn eigen kunnen, maar ook de aanvalslust van oa Allaphilippe in de tussenstukken.
        Dat kan je niet elke dag in het hooggebergte.

        Maar uiteraard, dikke chapeau voor de prestatie.
        Zo zien we ze graag.
        We zullen die waardes nooit zien, maar zijn wattage moet gisteren toch énorm geweest zijn, met zijn gewicht.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Hij geeft zelf toch altijd realistisch aan, dat hij dat niet mogelijk acht.
          Die mannen weten wel waarover ze praten.

          Gisteren heeft hij niet alleen gewonnen, door zijn eigen kunnen, maar ook de aanvalslust van oa Allaphilippe in de tussenstukken.
          Dat kan je niet elke dag in het hooggebergte.

          Maar uiteraard, dikke chapeau voor de prestatie.
          Zo zien we ze graag.
          We zullen die waardes nooit zien, maar zijn wattage moet gisteren toch énorm geweest zijn, met zijn gewicht.
          Zeggen dat hij de Tour niet kan winnen is natuurlijk ook een manier om zichzelf in de toekomst niet teveel druk op te leggen.
          Hij is niet top aan deze Tour begonnen. Als hij top aan een Tour begint, met een sterke ploeg rond hem en voor hem. Dan is er volgens mij een kans dat hij ooit de Tour zou kunnen winnen. Het enigste waar hij volgens mij nooit in zal kunnen uitblinken zijn lange steile beklimmingen van +2.000 m cols. Maar als er niet teveel van die cols zijn in een bepaalde Tour, dan zou een overwinning mogelijk kunnen zijn, denk ik.

          Comment


          • Buitenaardse prestatie was dat toch. Straffe kerel, sprinten als de beste, tijdrijden als de beste en klimmen als de betere.
            Lijkt mij toch het ideale “cocktail” te zijn om ooit eens een Tour te winnen.
            Nu nog een ploeg vinden/maken rondom hem.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Bij mij wordt het wielrennen in het algemeen terug zeer ongeloofwaardig.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                Bij mij wordt het wielrennen in het algemeen terug zeer ongeloofwaardig.
                Ik vind dat eigenlijk niet. Vroeger had je van die kerels die gans de Tour domineerden, die er elke dag stonden. Nu zie ik dat niet. Pogacar moest lossen bij Vingegaard op de Ventoux, ik vind dat eigenlijk een 'goed' teken. Het niveau is gewoon enorm gestegen door allerlei invloeden, de begeleiding, de trainingsmethodes, het materiaal, de houdingen, voeding,... Tegenwoordig worden renner van jongs af aan al super begeleid. Die hogere snelheden van tegenwoordig, het is een gegeven dat je zelfs bij de wielertoeristen merkt. Wielertoeristkoersen worden tegenwoordig tegen soms 45 gemiddeld gereden, dat was enkele jaren geleden onbestaande. Ik merk dat zelfs als wielertoerist op training, wij rijden in groep gemiddeld gemakkelijk 2 per uur rapper dan een paar jaar terug.

                Comment


                • Zoals je aanheeft door beter materiaal oa rijden jullie 2 km,per uur sneller maar geen 8a9 km . Het huidige wielrennen krijgt mijns inziens teveel Lourdes allures.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                    Zoals je aanheeft door beter materiaal oa rijden jullie 2 km,per uur sneller maar geen 8a9 km . Het huidige wielrennen krijgt mijns inziens teveel Lourdes allures.
                    Wij rijden 'maar' 2 per uur rapper, want wij zijn ook geen profs, hé.

                    Enfin, iedereen zijn mening...

                    Comment


                    • Je ziet ook een enorme evolutie bij de wielertoeristen ook omdat ze er meer tijd kunnen in investeren dan vroeger . Een wielertoerist van pakweg 20jaar geleden was iemand die 5 of 6/dagen per week 10 a12 uur werkte en de zondag dan zijn koersfiets bovenhaalde . Als je ziet hoeveel kilometers sommige nu in de week en in een jaar rijden kan het niet verder dat dit de gemiddeldes verschrikkelijk de hoogte injagen. Nu zijn er plots 30 natuurtalenten in een koers, er zitten er nu zelfs een paar tussen die al dood geweest zijn.

                      Comment


                      • Heeft niets met meer tijd kunnen investeren te maken. Er wordt gewoon meer tijd voor vrij gemaakt. Ik werk voltijds, net als 20 jaar terug, maar ik rijd wel meer km's dan 20 jaar terug.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                          Zeggen dat hij de Tour niet kan winnen is natuurlijk ook een manier om zichzelf in de toekomst niet teveel druk op te leggen.
                          Hij is niet top aan deze Tour begonnen. Als hij top aan een Tour begint, met een sterke ploeg rond hem en voor hem. Dan is er volgens mij een kans dat hij ooit de Tour zou kunnen winnen. Het enigste waar hij volgens mij nooit in zal kunnen uitblinken zijn lange steile beklimmingen van +2.000 m cols. Maar als er niet teveel van die cols zijn in een bepaalde Tour, dan zou een overwinning mogelijk kunnen zijn, denk ik.
                          Ook Wiggins is van mening dat Van Aert ooit de Tour zou kunnen winnen.

                          Bradley Wiggins krijgt maar niet genoeg van de prestaties van Wout van Aert. Ooit de Tour winnen? Jazeker, het kan volgens Wiggins. Wellicht dan wel bij een andere ploeg. Wiggins ziet in Van Aert een soort bescheiden superster.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                            Ook Wiggins is van mening dat Van Aert ooit de Tour zou kunnen winnen.

                            https://www.wielerkrant.be/nieuws/20...bij-ander-team
                            Idd! En als Bradley het al zegt...
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Keep on dreaming zou ik zeggen. Die steile stukken zoals gisteren, daar zal hij die springveren nooit kunnen volgen.
                              Met alle respect voor VA, maar daar spelen de kilo's een veel te grote rol.

                              Laat hem maar rustig zijn ding doen, zoals hij het nu doet.
                              Ik zie hem liever schitteren, in de Ronde v Vlaanderen of Roubaix, dan dat hij zich een hele jaar op de tour zou voorbereiden.

                              Comment


                              • Hij had gisteren dan ook geen reden meer om zich kapot te rijden. Hij had zijn werk voor zijn ploegmaat gedaan, andersom zie ik daar nog altijd niet veel van. Zet de man gewoon in de juiste ploeg.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Hij had gisteren dan ook geen reden meer om zich kapot te rijden. Hij had zijn werk voor zijn ploegmaat gedaan, andersom zie ik daar nog altijd niet veel van. Zet de man gewoon in de juiste ploeg.
                                  Pogacar had ook geen ploeg meer gisteren... desalniettemin.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                    Pogacar had ook geen ploeg meer gisteren... desalniettemin.
                                    Die heeft dan ook de gele trui te verdedigen

                                    Om de Tour te winnen moet je niet noodzakelijk een berggeit zijn. Voorbeelden genoeg door de jaren heen.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Keep on dreaming zou ik zeggen. Die steile stukken zoals gisteren, daar zal hij die springveren nooit kunnen volgen.
                                      Met alle respect voor VA, maar daar spelen de kilo's een veel te grote rol.
                                      Klopt, maar niet alle cols in de Tour zijn steile en lange beklimmingen.

                                      Comment


                                      • Vraag is ook vooral, of hij dat zelf wel wil, denk ik.

                                        Wil je voor die gok, al je andere doelen opgeven?..

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Vraag is ook vooral, of hij dat zelf wel wil, denk ik.

                                          Wil je voor die gok, al je andere doelen opgeven?..
                                          Da's waar. Hij alleen kan dat beslissen.

                                          Misschien is het ook ons verlangen om na 45 jaar nog eens een Belgisch winnaar te hebben in de Tour, toch wel de belangrijkste en de meest tot de verbeelding sprekende wedstrijd van het jaar.

                                          We moeten ook zien dat we niet teveel druk leggen bij die gasten. De druk voor Remco moet ook immens zijn als hij nu al weet dat Lefevre een ploeg wil bouwen om met hem de Tour te winnen.

                                          Ik hoop maar dat hij hiermee kan blijven omgaan, klasbak of niet, want hij heeft nog veel te leren als je naar de voorbije Giro kijkt.

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X