Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2022: Wie wint wat?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het karakter van Evenepoel bracht hem waar hij nu staat. Talent alleen is vaak niet genoeg, dat er nog aan bij te schaven valt dat is normaal. Ook andere talenten op die leeftijd hebben nog een weg te gaan, zo kan je ook te timide zijn.

Hebben we niet allemaal wat stoten moeten tegenkomen om te staan waar we nu staan? Ik denk dat het belangrijk is dat er een goed waardenkader is, dan valt er veel bij te werken en houd je de gunfactor. Sagan brengt de integriteit van zijn collega's al eens in het gevaar en dan is de gunfactor weg. In de koers geen onbelangrijke factor, anders dan in andere sporten kunnen je collega's in het peloton je laten verliezen zonder zelf te winnen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dé uitspraak van't weekend was toch wel, dat Sagan de ethiek in het peleton aan het hekelen was.
      Er was geen respect meer voor de gevestigde waarden.
      Als er één is die nooit respect gehad heeft voor zijn mede coureurs.....

Wel op zich jammer dat die zo is weg gedeemsterd, vind ik.
      Was toch ook wel een gast die leuke animo kon brengen in de koers.
      Zijn persoonlijke problemen hebben hem toch behoorlijk parten gespeeld de voorbije jaren, vrees ik

Comment

Wat voor superlatieven moet je op den duur nog verzinnen voor Van Aert.
        Groot in't hart ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Dé uitspraak van't weekend was toch wel, dat Sagan de ethiek in het peleton aan het hekelen was.
          Er was geen respect meer voor de gevestigde waarden.
          Als er één is die nooit respect gehad heeft voor zijn mede coureurs.....

Wel op zich jammer dat die zo is weg gedeemsterd, vind ik.
          Was toch ook wel een gast die leuke animo kon brengen in de koers.
          Zijn persoonlijke problemen hebben hem toch behoorlijk parten gespeeld de voorbije jaren, vrees ik
          Dacht ik ook als ik dat las.
          Ik heb eens met Van Staeyen (destijds Cofidis en vooral in dienst als lead out voor Bouhanni) gepraat over Sagan. Die permitteerde zich zowat alles in het peleton. Maar ja, drie keer wereldkampioen, dan geniet je van bepaalde privileges en durft haast niemand iets te zeggen, ook al ga je zo van tijd eens over de schreef.

Sagan, ik denk dat die wat motivatie mist de laatste jaren, al zal die scheiding er ook wel iets mee te maken hebben. Als je zowat alles al gewonnen hebt en er verschijnen dan ook plots nog eens wat kleppers als een Van Aert, Evenepoel, VDP, enz... makkelijk wordt het dan niet meer.
          Altijd wel symphatie voor Sagan gehad, z'n uitstraling, z'n 'spraakzaamheid' en vooral z'n super behendigheid op de fiets. Prachtige coureur.

Comment

Lotte Kopecky, wow Klasse! Eindelijk die grote koers en dan nog rechtstreeks tegen Van Vleuten. Toppie!
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Pogacar klasbak, op zijn Van Aerts Duidelijk een koers voor toppers deze Strade Bianche.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ohlala! Jumbo! Wat gaat dat worden? De rest kon niet volgen

Comment

Strade is inderdaad een koers waar de beste altijd automatische komen bovendrijven.
                  Twee mooie winnaars. Straf van Kopecky. Perfecte race gereden. Chapeau.

Straf nummertje van Jumbo. Je ziet dat de sfeer in de ploeg ook goed zit. Laporte zal zich idd vanaf gewoon leegrijden voor de rest na zo'n "cadeau".
                  Al heeft hij het gewoon zelf mee waargemaakt.

Je moet toch eggen dat de Van der Poels, Van Aerts, Alaphilippes,... het koersen weer een stuk aantrekkelijker gemaakt hebben. Soms moet je gewoon durven verliezen om te winnen.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Ohlala! Jumbo! Wat gaat dat worden? De rest kon niet volgen

Hoe erg ik ook fan ben van Van Aert, maar dit deed bijna aan de "Gewiss" aankomst op de muur van Huy denken.
                    Hoe die mannen op dat bergje letterlijk het hele peleton decimeerden was toch wel héél indrukwekkend.

Anderzijds zie je bij UAE ook van die dingen. Trentin die in eens een tweede jeugd blijkt te hebben om van Pogacar nog maar te zwijgen.

Comment

Jumbo Visma is ook super voorbereid aan dit voorjaar begonnen. Drie weken stage op de Teide, geslapen in een godvergeten gat op meer dan 2.000m hoogte en een super professionele begeleiding. Dat in combinatie met klasbakken als Van Aert en Roglic en heel mooie transfers maakt het tot haast een garantie om dikke prijzen te rijden. Laporte is ook geen sukkelaar, vorig jaar 11de in de RVV en 6de in Parijs-Roubaix net als een Benoot die in 2018 de Strade gewonnen heeft.

Comment

Klopt allemaal, maar 't is nu niet dat die andere teams niet trainen hé? Het verschil was toch wel écht groot op die klim, en ook in de aanloop er naartoe.

Zo'n Colbrelli die toch ook heel goed aan't rijden is, gewoon los uit het wiel bv.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het roept toch vraagtekens op.
                        Maar tot het tegendeel bewezen wordt zeker hé?

Ik had daar graag een VDP of Pogajar bij gezien, dat was mss een betere vergelijkingsbasis geweest.

Comment

Moest wielrennen een exacte wetenschap zijn, dan zou je 't inderdaad al vrij verdacht kunnen noemen. Maar de ene dag is de andere niet en er zijn zoveel factoren die invloed kunnen hebben op een wedstrijdverloop. En zelfs een Colbrelli kan al eens een slechte dag hebben of net op de verkeerde plaats zitten. Er moet maar een klein gaatje vallen, twee seconden twijfel en je bent vertrokken, en dan nog eens drie ploegmaats, dat draait super rond, niemand loert naar niemand. Van Hooydonck, ook van Jumbo Visma, stond toch al vrij snel geparkeerd vond ik. Het was indrukwekkend wat ze getoond hebben, maar niet extreem.

Comment

Weer ferm geknald van de gele brigade, amai. Die Laporte is ook wel echt een hardrijder, hoe hij Van Aert daar nog piloteerde op't einde

Jakobsen is toch wel het sprintkanon van het moment.
                            Fijn voor die gast dat hij er zo weer bovenop gekomen is.
                            Maar eerlijk is eerlijk, Van Aert had onderweg al wel een pak meer werk moeten opknappen dan hij.

Toch veel koersen met een mooi wedstrijdverloop tegenwoordig. Heerlijke sport dan toch.

Comment

Mooi van Remco. Klopt Pogacar. Gana is sowieso outstanding in tijdritten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Klopt allemaal, maar 't is nu niet dat die andere teams niet trainen hé? Het verschil was toch wel écht groot op die klim, en ook in de aanloop er naartoe.

Zo'n Colbrelli die toch ook heel goed aan't rijden is, gewoon los uit het wiel bv.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het roept toch vraagtekens op.
                                Maar tot het tegendeel bewezen wordt zeker hé?

Ik had daar graag een VDP of Pogajar bij gezien, dat was mss een betere vergelijkingsbasis geweest.
                                Laporte gaf zelf aan in het interview achteraf dat hij nog nooit op die manier had getraind. Op zich niet zo gek want tot nu toe deed die veel op "talent". Als je dan in groep je goed kan plaatsen dan kan je zoiets voor hebben.

Er zullen nog wel wat talenten zijn zoals Laporte die in een kleiner team al veel meer inspanningen moeten leveren tegen dat ze een finale kunnen beginnen rijden.

Omgekeerd zie je ook goeie mannen van de tweede rij uit een groot team ten onder gaan wanneer ze naar een kleiner team gaan.

Ik denk dat het verschil tussen ploegen vandaag echt niet meer gemaakt wordt door gesjoemel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik mag het ten zeerste samen met jou hopen, maar bijna 50 jaar wielersport kijken, noopt mij toch om wat voorzichtigheid aan de dag te leggen op dat vlak.

Los daarvan, geniet ik momenteel zo'n beetje van elke koers, dus het is er absoluut leuker op geworden.

Comment

Yeah! Tim Merlier, prachtig!

Het kan niet op, happy days are here again

Comment

Haha, de rit, geel en groen voor Wout

Comment

Woutje houdt de kop van Roglic weer boven water. Kijk uit naar de wederdienst

Comment

Die had zonder VA zijn Parijs -Nice echt wel weer op zijn buik kunnen schrijven ja. Wat een prestatie alweer van Wout.

Comment

Working...
                                          X