Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nee, geen Radon of No Saint maar daar ben ik in de tijd ook gepasseerd in m'n zoektocht. Ik heb uiteindelijk ergens tussen de 1000 en de 1100 Euro betaald. Dit is de site, is ondertussen precies nog al veranderd...

Voor ik iets koop ga ik altijd zeer uitgebreid zoeken op het Net en heb toch goede dingen gehoord van deze leverancier, ook in mijn pre-aankoop communicatie was de man snel en to the point. Betaling en levering ook zonder enig probleem.

Ik heb er toen gewoon de goedkoopste pedalen en zadel op laten zetten omdat ik de SPD's en Flite van mijn oude fiets (Scott Unitrack, full LX en een Scott vork, niet slecht en ongeveer dezelfde prijs in de tijd) wilde gebruiken. Aangezien die pedalen en schoenen in slechte staat waren heb ik dan maar Eggbeaters gekocht, de stainless versie.

Als ik voor dat geld bij merken ging kijken had ik nooit zo'n mooie onderdelen gehad. En die vork is echt wel super en betrekkelijk licht. Door een MTB gerelateerd ongeval en 2 maanden dat ie op de boot naar Japan zat, heb ik er nog niet zoveel mee kunnen rijden (minder dan 1000km denk ik) maar elke keer dat ik reed heb ik er veel plezier aan gehad en er is eigenlijk nog niets aan stuk gegaan.

Wat is er eigenlijk grappig aan? En wat bedoel je met 'AM schijven'?

Comment

• Ziet er op het eerste zicht zeker niet slecht uit. Het frame is niet echt licht (niet zwaar ook hoor), maar als dat ten voordele van de stevigheid is, is daar niets op tegen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• veel geluk gehad deze week.

Oude fiets was dus gepikt en ik was opzoek naar een "nieuwe occasie" maar wou nog even wachten omdat ik anders geld tekort zou hebben.
        De woensdag heb ik dan een Iphone gewonnen op een sollicitatie gesprek. Natuurlijk onmiddelijk verkocht en met dat geld kan ik mij dan een nieuwe gaan halen.

vandaag dus de F1000SL gaan halen. En dinsdag komen ze de Iphone halen.
        Foto's zijn trouwens gemaakt met Iphone

samen met broertje

Comment

• Heeft de oude bike nog de oude Cannondale-geometrie? Anders moet de nieuwe wel kleiner aanvoelen (is hij uiteraard ook: M i.p.v. L).
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• jop de blauwe is van 2002 met CAAD4 kader
            de gele is van 2003 met optimo kader.
            zaal staat even hoog afstand zaal - stuur is 5 cm verschil.
            binnkort een langere stuurpen en dan is dat verschil weer kleiner

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              jop de blauwe is van 2002 met CAAD4 kader
              de gele is van 2003 met optimo kader.
              zaal staat even hoog afstand zaal - stuur is 5 cm verschil.
              binnkort een langere stuurpen en dan is dat verschil weer kleiner
              Het ware pas vreemd geweest mocht het zadel niet even hoog staan.
              5 cm is nog vrij veel in feite. Ik veronderstel dat de stuurpen ook wel wat korter is bij de nieuwe bike. En mss staat het zadel bij die fiets ook ietsje meer naar voor geschoven?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RS Evo Bekijk Berichten
                Wat is er eigenlijk grappig aan? En wat bedoel je met 'AM schijven'?
                am=all-mountain, dus voor ruigere werk (minstens volgeveerd), je zou met 160/140 genoeg moeten hebben,

grappig: erg sloping + die banden + die schijven = mix van ruige schijven en dat weguitvoering-variantje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  am=all-mountain, dus voor ruigere werk (minstens volgeveerd), je zou met 160/140 genoeg moeten hebben,

grappig: erg sloping + die banden + die schijven = mix van ruige schijven en dat weguitvoering-variantje
                  180/160 is toch lekker voor de Ardennen..

Ikzelf zie het nut van een 140 vanachter niet echt.. ok, tis een paar gr lichter maar ik kom liever heel aan dan mijn remmen op te stoken in een afdaling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    180/160 is toch lekker voor de Ardennen..

Ikzelf zie het nut van een 140 vanachter niet echt.. ok, tis een paar gr lichter maar ik kom liever heel aan dan mijn remmen op te stoken in een afdaling.
                    Ik rijd 160/160 en kom daar aardig mee rond. Wat extra druk op het voorwiel zetten, dan is een 160mm schijf best ok.
                    Alles hangt af van je eigen gewicht met fiets en uitrusting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten

Ach zo... Tja, ik weet dat die schijven wat overkill zijn maar ik vond het wel cool. En die banden kwamen er even op voor een happening op het circuit van Suzuka, en omdat ik een tijdje op de weg wilde blijven. Nu zijn het terug de Racing Ralphs. Ik vond het zicht ook grappig, vandaar de foto's.

Comment

• fietsje in actie by night :
                        Last edited by ; 14/04/2008, 17:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Foto kan niet bekeken worden.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Foto kan niet bekeken worden.
                            Vraagteken wegdoen

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Nightride van 4Bikers.be?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie
                              Nightride van 4Bikers.be?
                              Nope, rillaarse bikers, maar een aantal 4bikers waren aanwezig.

Er wordt trouwens regelmatig een niteride georganiseerd door een van de 4bikers...

Comment

• mooie 'dale

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Nope, rillaarse bikers, maar een aantal 4bikers waren aanwezig.

Er wordt trouwens regelmatig een niteride georganiseerd door een van de 4bikers...
                                  Je sais.. ik volg het forum wel

Comment

• Even m'n nieuw speelgoed voorstellen, 't is een Trek 6000 MY 2008 zwart/wit kadermaat L (19.5").

Verdere specs:
                                    Voorvork: SR Suntour XCR Lockout 100 mm
                                    Wielen: Bontrager Ranger met Shimano M945 naven
                                    Banden: Bontrager Jones XR
                                    Versnellingen: Shimano Deore, 27
                                    Voorderailleur/achterderailleur: Alivio/Deore
                                    Zadel, zadelpen, stuur en stuurpen allemaal van Bontrager
                                    Remmen: Shimano M485 met 180 mm rotor voor en 160 mm achter
                                    Fietscomputer: Trek Incite 9i

En nu een paar foto's van daarnet:

Last edited by ; 20/04/2008, 19:05.

Comment

• Comment

• Z'n voorganger:

Comment

• Schoon fietske! Geniet er ma van

Mijn achterwiel ligt weer bij de velomaker... opnieuw gespaakt worden.. achja zondag naar langdorp voor de 60km, nog eens 40km verplaatsing. Nog veel werk aan de winkel voor tegen de chrono

Comment

Working...
                                          X