Mededeling
Collapse
No announcement yet.
m'n fietsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
zelf zou ik ook de LOOK eens in 't echt willen zien en natuurlijk testen,
de Taurine heb ik getest in Namen = fenomenaal goede zitpositie, ook redelijk comfortabel
was wel met fatty (heb het niet echt op Lefty, cool kwa look, maar je zit vast met dat speciale voorwiel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenTaurine = samen met Scale voor mij de mooiste Carbon-frames
zelf zou ik ook de LOOK eens in 't echt willen zien en natuurlijk testen,
de Taurine heb ik getest in Namen = fenomenaal goede zitpositie, ook redelijk comfortabel
was wel met fatty (heb het niet echt op Lefty, cool kwa look, maar je zit vast met dat speciale voorwiel)
Comment
-
zitpositie: bij sommige fietsen "klopt" de zithouding meteen en kan je lekker insturen, acceleren, klimmen en veilig doch snel afdalen,
de decathlon die ik toen teste was super uitgerust, de maat klopte maar het frame was te "kort" en ik vond
de fiets dus onstabiel, die zou ik een maatje groter kopen en dan moeilijkheden hebben bij het klimmen,
m'n zadel zou te laag staan tov de bovenbuis,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenzitpositie: bij sommige fietsen "klopt" de zithouding meteen en kan je lekker insturen, acceleren, klimmen en veilig doch snel afdalen,
de decathlon die ik toen teste was super uitgerust, de maat klopte maar het frame was te "kort" en ik vond
de fiets dus onstabiel, die zou ik een maatje groter kopen en dan moeilijkheden hebben bij het klimmen,
m'n zadel zou te laag staan tov de bovenbuis,...
Dan ligt het toch gewoon aan de afstelling. Verwar rij-eigenschappen niet met zitpositie.
Comment
-
Kzal mijn bikeske er ook is bij zetten in dit topic. Als er meer uitleg of vragen zijn over onderdelen, shoot .
Kind RegardsBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenVerwar rij-eigenschappen niet met zitpositie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDenk er wel aan. Rij-eigenschappen kunnen ook wijzigen naargelang de zitpostie, de rij-eigenschappen zijn niet alleen afhankelijk van de geometrie van het frame. Want van wat is zitpostie zoal afhankelijk? Hellingshoek stuurpen, lente stuurpen, soort stuur, offset van de zadelpen, soort zadel, enz,... . Alle voornoemde items kunnen de rij-eigenschappen beïnvloeden.
De zitpositie heeft niets te maken met die andere eigenschappen, en dat is wat ik wil zeggen.
Comment
-
Voor de woon/werk verplaatsingen naar het station en voor hier een beetje rond te toeren gebruik ik de Granville Manitou.
Uit nederland heb ik mij een fietstas laten afsturen die simpel op de bagagedrager kan geklikt worden. Heel handig
Om af en toe lichte offroad te doen
Gazelle Torrente
Comment
-
Heb hier ook enkele fietsen staan
Eenen Diamond koersfiets (ouder dan ikzelf denk ik )
Eene MTB van Coca-Cola (gewonnen)
Eene MTB merk onbekend (gekregen bij mijn communie)
Eene Citybike Amerikaans merk (weet niet welk) afkomstig uit Amerika, gekregen van iemand die eenen andere heeft gekocht
Twee BMX-kes (van vroeger) waarvan één gewonnen van Nesquick
Eigenlijk veel te veel fietsen die veel te veel plaats innemen
EDIT: één van de bmxkes is verkochtLast edited by knight-rider; 23/11/2007, 19:39.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEene Citybike Amerikaans merk (weet niet welk) afkomstig uit Amerika, gekregen van iemand die eenen andere heeft gekocht
Veel fietsen komen uit de US hoor. Een paar grote namen zijn Trek, Specialized, Scott en Cannondale.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenToen ik een jaar of twaalf was, en iedereen met de communie een fiets kreeg, werd er altijd veel spel gemaakt rond de mannen die een Amerikaanse MTB kregen. Die hadden dan zogezegd een speciale fiets.
Veel fietsen komen uit de US hoor. Een paar grote namen zijn Trek, Specialized, Scott en Cannondale.
Nu ja, heb d'r nog maar eene keer mee gereden (is trouwens den enige met lichten op voor in't donker )Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ken het merk ik niet, ik weet alleen dat het in vergelijking met de andere MTB's die ik heb een heel licht fietsken is. De andere twee zijn veel zwaarder.
Nu ja, heb d'r nog maar eene keer mee gereden (is trouwens den enige met lichten op voor in't donker )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenLaat eens weten welk merk het is. Of beter nog: post eens een foto. En als je er geen kan posten, mail hem maar door naar mij. Ik zet hem dan wel op het forum.
Eene foto posten zal moeilijk zijn, want heb geen digitaal fototoestaalOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zal d'r morgen eens naar zien voor het merk.
Eene foto posten zal moeilijk zijn, want heb geen digitaal fototoestaal
Comment
-
't merk is Roadmaster (vooraan staat erop Roadmaster VSA)
Op de buis staat "cutting edge technologie"
Oh ja, 't is eene grijze (donkergrijs)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten't merk is Roadmaster (vooraan staat erop Roadmaster VSA)
Op de buis staat "cutting edge technologie"
Oh ja, 't is eene grijze (donkergrijs)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHoe weet je dat het een Amerikaanse fiets is?
De persoon waarvan we hem gekregen hebben heeft een tijdje in Amerika gewoon en heeft die fiets toen daar gekocht.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet is een fiest in Amerika gekocht!
De persoon waarvan we hem gekregen hebben heeft een tijdje in Amerika gewoon en heeft die fiets toen daar gekocht.
Comment
Comment