Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb een riser (Trek 6000) maar ik wil ook zulke dingen erop. Is dat dan gewoon een stukje van de grips afsnijden? Nu, vermits ongeveer alles op m'n fiets Bontrager is zou ik die bar ends ook daarvan willen. Maar die hebben geen rechte. Dus dacht ik ook aan die van PRO (licht en knap) in het zwart. Ik ga daar 'es voor zien. Enkel nog eens controleren of m'n grips zogezegd loodrecht op m'n wiel staan. Anders gaat dat op niets trekken. Maar het zou handig zijn, een iets gestrektere positie om eens goed door te geven.
    Nog een vraagje: kan je bij een fietswinkel binnenwandelen en een catalogus van Trek vragen of bestaat zoiets niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Ik heb een riser (Trek 6000) maar ik wil ook zulke dingen erop. Is dat dan gewoon een stukje van de grips afsnijden? Nu, vermits ongeveer alles op m'n fiets Bontrager is zou ik die bar ends ook daarvan willen. Maar die hebben geen rechte. Dus dacht ik ook aan die van PRO (licht en knap) in het zwart. Ik ga daar 'es voor zien. Enkel nog eens controleren of m'n grips zogezegd loodrecht op m'n wiel staan. Anders gaat dat op niets trekken. Maar het zou handig zijn, een iets gestrektere positie om eens goed door te geven.
      Nog een vraagje: kan je bij een fietswinkel binnenwandelen en een catalogus van Trek vragen of bestaat zoiets niet?

Gewoon de rand van het handvat afsnijden, alles een beetje naar binnen schuiven, en de bar-ends monteren.
      Met een recht stuur (nu ja, daar zit ook wel een kleine buiging in natuurlijk) oogt dat alleszins mooi. Of heb je een riser?
      Catalogus kan je gewoon bij de dealer vragen, ja.
      Als snotter stuurde ik elk jaar verschillende brieven naar fietsenmerken om catalogussen op te vragen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Lange bar-ends zijn inderdaad superhandig. Ik had op m’n F1000 van die speciale lange ergonomische dingen van Coda. Geen zicht maar oh zo handig! Het eerste stuk om te klimmen of om gewoon de positie van de handen eens te wijzigen, het verdere eerder platte stuk om op lange rechte stukken plat te gaan liggen en tegen de wind in te beuken, zalige dingen waren dat. Nu heb ik van die korte en zelfs die bieden al heel veel gemak.

Die van de F1000 destijds. Lelijk, maar handig!

Die Onza's die ik postte, waren de korte versie hoor. Google anders eens op Onza Raw 140.

Mijn M2000 van 1993 had XYZ-bar-ends van Coda, en die hadden ongeveer dezelfde vorm als die van jouw oude Cannondale (waren iets langer, denk ik, en de klem was anders).
        Lelijk vond ik die niet, al zijn Onza's wel mooier.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Kamikaze, no offence, maar bar-ends op een recht stuur vind ik toch een stuk mooier dan een triathlonstuur (dat bedoelde je toch, right?). Op een hybride vind ik dat zelfs redelijk lachwekkend ogen (vooral als de berijder, bij gebruik van het opzetstuur, maar snelheden haalt van hooguit 35 km/h) . Ook op een gewone koersfiets, vind het maar niets. Zulke dingen horen alleen op triathlonbikes.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Kamikaze, no offence, maar bar-ends op een recht stuur vind ik toch een stuk mooier dan een triathlonstuur (dat bedoelde je toch, right?). Op een hybride vind ik dat zelfs redelijk lachwekkend ogen (vooral als de berijder, bij gebruik van het opzetstuur, maar snelheden haalt van hooguit 35 km/h) . Ook op een gewone koersfiets, vind het maar niets. Zulke dingen horen alleen op triathlonbikes.
            Die fiets was niet echt een Hybride hoor. Het stuur was eigenlijk gewoon een vrij plat stuk met 2 'horens' naar voren. Een echt triatlon stuur was het dus niet. De Aero Pro Clip on Bars gingen op het rechte stuur komen. Hoe het er uit ziet, interesseert me niet zo veel, de fiets was sowieso al niet mooi wegens totaal uit proportie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              ik heb op sommige fietsen bar-ends en op andere niet. Eerlijk gezegd, ik mis ze niet.. en je wint 100g (of zelfs meer)
              Idem, ik gebruik die op mijn scalpel nauwelijks. Op de Taurine staan er geen en ik heb ze nog nooit gemist

Last edited by ; 30/10/2008, 13:24.

Comment

• Bon, ik wil echt niet vervelend doen.
                Maar... ook al gebruik je ze nauwelijks (dus je gebruikt ze soms wel), waarom zou je ze dan nog niet monteren?
                Laat ik het anders zeggen, is er eventueel een nadeel verbonden aan het rijden met een stuur met bar-ends op? Ik zie er alvast geen enkel nadeel in.
                En nee, ik spiegel mij niet aan een Nijs, Meirhaeghe, Absolon, Paulissen,... of ik weet niet wie. Het feit is wel dat dat professionals zijn, en dat al die professionals met bar-ends rijden. En afgaande op wat professionals doen en laten (in eender welke sport), kan je toch wel stellen dat ze het onderste uit de kan willen halen op elk ding in hun sport om uiteindelijk het groostste rendement te bekomen.

Of ben ik mis?

Comment

• Straks krijg ik nog spijt dat ik erover begonnen ben

Het is simpel, er zijn 2 soorten fietsers:
                  1. zij die wel gebruik maken van die dingen
                  2. zij die zoiets overbodig vinden

Zelf zit ik bij groep 1, maar ik snap groep 2 evengoed....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                    Straks krijg ik nog spijt dat ik erover begonnen ben
                    Nee, waarom zou je?

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                    Het is simpel, er zijn 2 soorten fietsers:
                    1. zij die wel gebruik maken van die dingen
                    2. zij die zoiets overbodig vinden

Zelf zit ik bij groep 1, maar ik snap groep 2 evengoed....
                    Oké dat iemand het overbodig vindt, geen probleem mee.
                    Maar denk je als je aan iemand een MTB geeft met bar-ends op, en dat we er vanuit gaan dat die persoon bar-ends totaal overbodig vindt, dat die persoon die uiteindelijk niet gaat gebruiken? Als die persoon een rit van een uur of drie rijdt met z'n MTB, dan ben ik er vrijwel zeker van dat die die wel gaat gebruiken.
                    Daarom dat ik mij de simpele vraag stel, waarom zou je ze 'r niet opzetten? Het is héél eenvoudig te monteren, 't kost twee keer niks, en je hebt al goedkope setjes van amper 62gr. Of zijn bar-ends in sommige situaties nadelig? Ik rijd al 15 jaar met bar-ends, en ik heb er althans nog geen enkel nadeel aan ondervonden.

Comment

Nee, waarom zou je?

Oké dat iemand het overbodig vindt, geen probleem mee.
                      Maar denk je als je aan iemand een MTB geeft met bar-ends op, en dat we er vanuit gaan dat die persoon bar-ends totaal overbodig vindt, dat die persoon die uiteindelijk niet gaat gebruiken? Als die persoon een rit van een uur of drie rijdt met z'n MTB, dan ben ik er vrijwel zeker van dat die die wel gaat gebruiken.
                      Daarom dat ik mij de simpele vraag stel, waarom zou je ze 'r niet opzetten? Het is héél eenvoudig te monteren, 't kost twee keer niks, en je hebt al goedkope setjes van amper 62gr. Of zijn bar-ends in sommige situaties nadelig? Ik rijd al 15 jaar met bar-ends, en ik heb er althans nog geen enkel nadeel aan ondervonden.
                      Ja, mss omdat het bepaalde bikes niet ten goede komt van 'zicht' ofzo. Maar daar lig ik niet van wakker, die fiets dient om er zelf fun mee te hebben, thats all.

Comment

Bon, ik wil echt niet vervelend doen.
                        Maar... ook al gebruik je ze nauwelijks (dus je gebruikt ze soms wel), waarom zou je ze dan nog niet monteren?
                        Laat ik het anders zeggen, is er eventueel een nadeel verbonden aan het rijden met een stuur met bar-ends op? Ik zie er alvast geen enkel nadeel in.
                        Ja, een groot nadeel is dat je er mee achter struiken en takken kan blijven hangen , bvb in de zomer die lange doornetakken.. die trekken je dan los van je fiets.
                        Ander nadeel is dat ze wat wegen, gewicht dat je gemakkelijk kunt missen dus.

Comment

Ja, een groot nadeel is dat je er mee achter struiken en takken kan blijven hangen , bvb in de zomer die lange doornetakken.. die trekken je dan los van je fiets.
                          Daar moet je naast rijden hé, en als je 'r al achter blijft hangen dan trek je ze maar in stukken.
                          Persoonlijk ben ik nog nooit gevallen door m'n bar-ends.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ander nadeel is dat ze wat wegen, gewicht dat je gemakkelijk kunt missen dus.
                          62gr. noem jij een reden om ze niet te monteren??
                          Laat uw horloge dan ook maar thuis, of rijd vooral niet door een modderig paadje, die spetters wegen ook ettelijke grammen. Ook geen volle drinkbus meenemen, dat weegt al snel 500gr.

Comment

• Kollega van mij is met z'n barends blijven hangen in de klimop rechts bij het afrijden van deze trap. Is hierdoor op de leuning terecht gekomen en een paar maand in ziekenverlof geweest

Zeg nooit nooit.
                            Ik had vroeger ook de indruk dat ik niet zonder barends kon, maar op m'n Merlin staan er geen en ik mis ze niet. Dus waarom zou ik iets monteren dat ik niet gebruik?

Maar ieder zijn goesting hee..

Comment

Kollega van mij is met z'n barends blijven hangen in de klimop rechts bij het afrijden van deze trap. Is hierdoor op de leuning terecht gekomen en een paar maand in ziekenverlof geweest
                              Zeg dat het nen dommerik is!

Zeg nooit nooit.
                              Tuurlijk niet, 'k kan ook in m'n zetel blijven zitten, dan kan ik zeker niet vallen.

Ik had vroeger ook de indruk dat ik niet zonder barends kon, maar op m'n Merlin staan er geen en ik mis ze niet. Dus waarom zou ik iets monteren dat ik niet gebruik?

Maar ieder zijn goesting hee..
                              Inderdaad... ieder zijn goesting.

Comment

• Ieder zijn goesting, en toch blijft de discussie duren ...
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ieder zijn goesting, en toch blijft de discussie duren ...
                                  Mag dat niet misschien?
                                  Het nut of niet nut van bar-ends, mag daar niet over gediscussieerd worden?

Jij discussieert al een half jaar over een fiets die er niet komt... .

Comment

Mag dat niet misschien?
                                    Het nut of niet nut van bar-ends, mag daar niet over gediscussieerd worden?

Jij discussieert al een half jaar over een fiets die er niet komt... .

We gaan weer zo beginnen. Ik heb nooit gezegd dat die fiets er voor november zou komen. Tenzij ik op een koopje stootte dan, maar ik heb niet echt iets gevonden dat mij 100 % bevalt, dus het wordt 99 % zeker een splinternieuwe. En geloof me: die kómt er. Dit jaar nog.
                                    En wat die discussie betreft: jij vertelt steeds weer hetzelfde. Breng eens nieuwe elementen aan, als je nog wat wil zeggen.

Edit:
                                    Over die nieuwe bike zeg ik trouwens niets meer. Het eerste wat ik er nu nog over ga posten, zijn foto's eens ik de bike heb. Geen blabla meer. Alleen boemboem. Alleen nog even geduld hebben.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

En wat die discussie betreft: jij vertelt steeds weer hetzelfde. Breng eens nieuwe elementen aan, als je nog wat wil zeggen.
                                      Wat zeg ik dan hetzelfde? Ik vraag gewoon een reden waarom iemand absoluut geen bar-ends op z'n MTB wilt. Mag dat niet misschien? Fora dienen toch om gedachten uit te wisselen, of ben ik mis?

Comment

We gaan weer zo beginnen. Ik heb nooit gezegd dat die fiets er voor november zou komen.
                                        Zeg ik misschien dat jij dat gezegd hebt?

Comment

Wat zeg ik dan hetzelfde? Ik vraag gewoon een reden waarom iemand absoluut geen bar-ends op z'n MTB wilt. Mag dat niet misschien? Fora dienen toch om gedachten uit te wisselen, of ben ik mis?
                                          En je vraagt dat tien keer, maar goed. Ik ga er over zwijgen.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X