Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ah, het is zelfs een tweedehandse.
    Inderdaad, nieuw zou die echt wel heel veel kosten. De remhoeven alleen kosten al 450 euro, de derailleurs tesamen 400 euro, vork 300, enz... .
    En deze is nagenoeg splinternieuw, foto's zeggen genoeg hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Anyway, gekocht van een freak die ziek geworden is of zo?
    Kerel had 'm gekocht van een fietsenmaker enkele maanden geleden, die die als showmodel in z'n showroom had staan. Hij heeft er nagenoeg niet mee gereden, soms doen mensen domme dingen zekers?
    Er komen nog Fulcrum Racing zero wielen in (de zwarte met rode spaken), meteen nog een 200 gram lichter en vooral... met rode spaakjes!

Comment

• Welke remmen zijn da?

Chic fietsken!!! Moet echt licht zijn met een lichte wielset !

Comment

• Hier zouden carbon wielen ook niet in misstaan..om het helemaal af te maken.

Comment

• Proficiat alleszins.
          Die derailleurs ken ik niet, maar ziet er idd wel duur spul uit. Beetje als de Paul's-derailleurs van vroeger.
          Sommige mensen doen nu eenmaal zotte dingen met hun geld. En dan verkopen ze hun spullen na een paar maand al, terwijl ze amper tot niet gebruikt zijn.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Hier zouden carbon wielen ook niet in misstaan..om het helemaal af te maken.
            Idd, maar dat heb je met veel fietsen. Heb het eens geprobeerd met mijn Prince ook (wielen waren van een maat van me).
            Direct Lightweight hé, Jakkel.

Alleen die naar buiten gebogen staande achtervork, vind ik echt niet mooi. Als de bovenbuis ook naar boven gebogen is, ziet het er evenwichtiger uit.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten
              Welke remmen zijn da?
              Zero Gravity Titanium

Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten
              Chic fietsken!!! Moet echt licht zijn met een lichte wielset !
              Merci!
              Nu met de Ksyrium Elite wielen, gewogen op een digitale personenweegschaal, nauwkeurig tot op 200gr., kom ik op 7,2 kg uit. Met de Racing Zero wielen zou dat ongeveer op een 7 kg komen.

Comment

Proficiat alleszins.
                Die derailleurs ken ik niet, maar ziet er idd wel duur spul uit.
                Tiso sereo 130, ik kende het merk niet. Maar het blijkt iets licht te zijn. En die gouden wieltjes en boutjes vind ik wel sjiek!

Comment

Idd, maar dat heb je met veel fietsen. Heb het eens geprobeerd met mijn Prince ook (wielen waren van een maat van me).
                  Direct Lightweight hé, Jakkel.
                  Neenee, niks carbon wielen. Wil je een vrij licht degelijk carbon wiel dan ben je veel te veel geld kwijt. Een degelijk alu wiel is voldoende. De zwarte Fulrum Racing Zero met z'n rode spaken vind ik heel mooi passen op deze fiets en het blijken ook goed wielen te zijn.

Alleen die naar buiten gebogen staande achtervork, vind ik echt niet mooi. Als de bovenbuis ook naar boven gebogen is, ziet het er evenwichtiger uit.
                  Tsja, ik vond het in 't begin ook even wennen, maar nu heb ik er al een redelijk zicht op. Ik hou ook niet zo van die exotische vormen waaraan veel fabrikanten zich de dag van vandaag aan wagen, zoals die nieuwe Pinarello Prince frames bijvoorbeeld, afschuwelijk vind ik ze met al die rondingen. Maar dit is nog vrij 'ongedurfd' en best aanvaardbaar, vind ik toch.

Edit: dit zijn die wielen op een rood zwarte Colnago, ik vind het best wel mooi.

Last edited by Jakkel; 01/12/2008, 17:59.

Comment

• Knappe velo Jakkel ! Waarom niet voor een carbon koersfiets gegaan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Edit: dit zijn die wielen op een rood zwarte Colnago, ik vind het best wel mooi.

Dat vind ik nu een knappe Colnago! Alleen die rode spaken zijn niet helemaal mijn ding.

Aan carbon wielen, kan ik ook geen geld uitgeven. Zeker niet als je dan bij elke kasseistrook moet oppassen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Tiso sereo 130, ik kende het merk niet. Maar het blijkt iets licht te zijn. En die gouden wieltjes en boutjes vind ik wel sjiek!

http://www.cycle33.fr/boutique/fiche...&code_lg=lg_fr
                        Tiso is nochtans vrij bekend in het 'light' wereldje. Stevig hoeft het niet te zijn voor op de baan.
                        Tiso kan je zo ergens bij de Extralite, Ax-lightness, Soul kozak en andere typische light-merken plaatsen.

Voor iemand die geen light-freak is, lijkt dit een rare keuze. Maar het is allicht het geheel van de fiets wat je heeft aangesproken. Anderzijds zou het zonde zijn om de ingeslagen weg (light) links te laten, en 'gewone' onderdelen te gebruiken.

Comment

• Hoeveel kost zo'n achterderrie?
                          Even schatten: 400 €?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• 299 maar

Comment

Hoeveel kost zo'n achterderrie?
                              Even schatten: 400 €?
                              Ik heb ze ergens op het net ook al voor 260 euro tegengekomen. Ik denk dat de prijzen wat variëren van 250 tot 350 euro.
                              Ik zou het er nooit aan kunnen geven, maar hé, 't staat erop dus 't blijft erop!

Comment

Dat vind ik nu een knappe Colnago! Alleen die rode spaken zijn niet helemaal mijn ding.
                                Tsja... die heeft een rechte achtervork hé!
                                Ik vind persoonlijk de kleurencombo van die van mij net iets mooier, en die gebogen achtervork stoort mij minder en minder.
                                En rode spaakjes.... da's al langer bekend dat 'k dat mooi vind hé.

Aan carbon wielen, kan ik ook geen geld uitgeven. Zeker niet als je dan bij elke kasseistrook moet oppassen.
                                Het is opvallend hoeveel van die jonge tweedehands hoge carbon wielen er te koop staan. Blijkbaar willen veel mensen er om de één of andere reden snel vanaf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  299 maar
                                  Valt mee.

*haast zich naar de bikeshop om er ook eentje te bestellen*

NOT.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Tsja... die heeft een rechte achtervork hé!
                                    Ik vind persoonlijk de kleurencombo van die van mij net iets mooier, en die gebogen achtervork stoort mij minder en minder.
                                    En rode spaakjes.... da's al langer bekend dat 'k dat mooi vind hé.
                                    Een rechte achtervork is mooi.
                                    Of nee, S-stays zijn nog mooier.

Ik kan wel begrijpen dat je die fiets kocht hoor, al hangt het natuurlijk ook van de prijs af.

Eén of twee rode spaakjes in een wiel, valt nogal mee, maar een volledig wiel met rode spaken ...

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Het is opvallend hoeveel van die jonge tweedehands hoge carbon wielen er te koop staan. Blijkbaar willen veel mensen er om de één of andere reden snel vanaf.
                                    Ze durven er allicht niet mee op slechte wegen. Die dingen staan wel zeer mooi in veel fietsen, maar voor de rest ... Je zal er maar een klein ongelukje mee hebben. Carbon wielen vertrouw ik niet zo. En als er wat aan kapot is, heb je direct een hoop kosten, al zal ik nu op sommige punten mss wel tegengesproken worden. Casran van op WT is een hevige voorstander van LightWeight, maar dat zijn natuurlijk ook de duurste carbon wielen die er zijn (toch?).
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• bwa als je een campo record koopt ben je ook 220€ kwijt...
                                      als je dan toch zoiets koopt geef dan 40€ extra uit om eens iets nieuws te testen/exclusief te zijn/de mensen op het forum te laten genieten

Comment

Een rechte achtervork is mooi.
                                        Of nee, S-stays zijn nog mooier.

Ik kan wel begrijpen dat je die fiets kocht hoor, al hangt het natuurlijk ook van de prijs af.

Eén of twee rode spaakjes in een wiel, valt nogal mee, maar een volledig wiel met rode spaken ...
                                        De prijs viel gezien het nieuwe van de fiets en de dure onderdelen die gemonteerd zijn (heel) goed mee, zonder verder in detail te treden.
                                        En van die rode spaken, smaken verschillen hé.

Ze durven er allicht niet mee op slechte wegen. Die dingen staan wel zeer mooi in veel fietsen, maar voor de rest ... Je zal er maar een klein ongelukje mee hebben. Carbon wielen vertrouw ik niet zo. En als er wat aan kapot is, heb je direct een hoop kosten, al zal ik nu op sommige punten mss wel tegengesproken worden. Casran van op WT is een hevige voorstander van LightWeight, maar dat zijn natuurlijk ook de duurste carbon wielen die er zijn (toch?).
                                        Ik denk dat zo'n hoge wielen niet echt ideaal rijden. Ze maken veel lawaai, da's al een (klein) nadeel. En ze zijn erg zijwindgevoelig, en ze zijn natuurlijk ook wat fragieler dan een alu.
                                        Die Lightweights zijn super en héél duur, ik dacht ergens vanaf de 2.500 euro voor een setje. Ze zijn heel goed, maar de nieuwe Mavic Cosmic Carbone Ultimate scoren ook zeer goed (beter in laterale stijfheid) voor minder geld, de concurrentie blijft natuurlijk niet bij de pakken zitten. Voor mij een setje Mavics, moest ik carbon wieltjes willen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                          bwa als je een campo record koopt ben je ook 220€ kwijt...
                                          als je dan toch zoiets koopt geef dan 40€ extra uit om eens iets nieuws te testen/exclusief te zijn/de mensen op het forum te laten genieten
                                          40 € meer voor iets waar allicht een stuk minder research in gekropen is, en dat dus allicht ook een tikkeltje minder goed werkt. Rest het lage gewicht als vermoedelijk enige voordeel.
                                          Enfin, je mag mij tegenspreken, maar wel liefst met bronnen. Ik beschik zelf niet over relevante testresultaten.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X