Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Alle begin is moeilijk!
    En hopen dat de knie het goed blijft doen. Voorlopig wel.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      En hopen dat de knie het goed blijft doen. Voorlopig wel.
      Vooral geen te groot verzet trappen. Alles rustig op souplesse en stilaan opbouwen, dan komt dat in orde.

Comment

Vooral geen te groot verzet trappen. Alles rustig op souplesse en stilaan opbouwen, dan komt dat in orde.
        I know.
        En in feite mocht ik vandaag maar een uurtje gefietst hebben i.p.v. 1u20.

Damn, nu ben ik echt wel een noob.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

I know.
          En in feite mocht ik vandaag maar een uurtje gefietst hebben i.p.v. 1u20.

Bwa... neen man, dat zijn maar theorieën.

Comment

Bwa... neen man, dat zijn maar theorieën.
            Echt, ik was ferm geschrokken over hoe slecht ik nog kan fietsen. Ik reed helemaal niet sneller dan de eerste de beste scholier die tijdens de week op het gemak naar school bolt.
            Gelukkig reed ik niet op de Pina. Dát zou er pas belachelijk uit gezien hebben.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Echt, ik was ferm geschrokken over hoe slecht ik nog kan fietsen. Ik reed helemaal niet sneller dan de eerste de beste scholier die tijdens de week op het gemak naar school bolt.
              Gelukkig reed ik niet op de Pina. Dát zou er pas belachelijk uit gezien hebben.
              Niks is belachelijk, alleen de mensen die veralgemeniseren zijn belachelijk.

Comment

Niks is belachelijk, alleen de mensen die veralgemeniseren zijn belachelijk.
                Tja. Ik heb natuurlijk een excuus voor de laatste langere periode, maar toch ...
                Enfin, het fietsen op zich deed wel deugd hoor. Het is dus geenszins dat ik het al beu ben. Al moet er sowieso nog een lange weg afgelegd worden eer ik terug op mijn oud niveau zal zitten. En dat lag niet eens zó hoog. Toen ik nog studeerde, reed ik beter.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zie dat jouw zadel ook relatief ver naar achter gemonteerd is. Was bij mijn fietsen ook zo, maar de dealer zei dat het beter is als het iets meer naar voor staat. Heb de zadels van mijn racefietsen ook ietsje naar voor geschoven.
                  Is dat bij jou uitgemeten, of ook gewoon op het gevoel?
                  Zoals reeds gezegd heb ik mij er gisteren toch niet kunnen van weerhouden het zadel een klein tikkeltje meer naar achter te zetten, maar het staat nog meer naar voor dan ik gewoon ben.
                  Iemand enig idee van hoe het exact zit met de ergonomie? Waarom moet een zadel meer naar voor of naar achter?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zie dat jouw zadel ook relatief ver naar achter gemonteerd is. Was bij mijn fietsen ook zo, maar de dealer zei dat het beter is als het iets meer naar voor staat.
                    Zeg uw dealer dat hij uit z'n nek kletst.
                    Nee, serieus. Mijn mening over zithoudingen is simpel: stel je zithouding zodanig in, zodat jijzelf je er goed bij voelt. Rijden en bijstellen, rijden en bijstellen,... tot je goed zit. Als complete noob in het fietswereldje is het natuurlijk altijd handig enig advies in te winnen, maar jij bent nu niet direct een 'noob' denk ik hé.
                    Je hebt trouwens verschillende voorkeuren van houdingen, de ene zit graag relaxt op z'n fiets, de andere voelt zich beter in een extremere houding. Veel fabrikanten bieden zadelpennen aan met verschillende offsets, bijvoorbeeld de FSA K-force carbon die in de Taurine SL Team replica zit wordt aangeboden in offsets variërend van 0 tot 32 mm. Verschillende offsets gebruiken is eigenlijk net hetzelfde als met je zadel spelen in de lengterichting, met beperkingen natuurlijk.
                    De verhoudingen op m'n 4SL heb ik perfect gekopieerd van de F1000 destijds, omdat ik daar tienduizenden km's als gegoten had opgezeten. Voor ik perfect op die F1000 destijds zat heb ik wel drie verschillende stuurpennen moeten uitproberen, en de zadelstand en -hoogte enkele keren moeten wijzigen vooraleer ik de juiste positie te pakken had.

Hetzelfde bij m'n koersfietsen. Toen ik de Colnago ben gaan kopen had ik de Cannondale compleet opgemeten, maten ogeschreven en met de meter ter plaatse vergeleken. Ik heb uiteindelijk de stand van de remgrepen nog moeten aanpassen en 2,5 cm aan spacers onder de stuurpen moeten verwijderen om m'n ideale zithouding te bekomen. En nu zit ik er perfect op.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken.
                    Ga af op je gevoel, lukt het uiteindelijk toch niet om de ideale postie te vinden, dan kan je nog altijd professioneel advies inwinnen.

Comment

• Ik ga mijne koersfiets ook es binnen doen in het begin vant jaar. Alles afstellen. Nu ga ik men zadel deze avond es rechtzetten, het staat een klein beetje naar links nu Gisteren had ik ineens last en es goe gezien en toen zag ik het scheef staan Khad nog al es wat last gehad maar toen had het me niet opgevallen. Lomp kieke da'k zen

Comment

• Fiets binnen doen? Waarvoor is dat goed, dat kunde toch allemaal zelf doen!
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Zeg uw dealer dat hij uit z'n nek kletst.
                          Nee, serieus. Mijn mening over zithoudingen is simpel: stel je zithouding zodanig in, zodat jijzelf je er goed bij voelt. Rijden en bijstellen, rijden en bijstellen,... tot je goed zit. Als complete noob in het fietswereldje is het natuurlijk altijd handig enig advies in te winnen, maar jij bent nu niet direct een 'noob' denk ik hé.
                          Je hebt trouwens verschillende voorkeuren van houdingen, de ene zit graag relaxt op z'n fiets, de andere voelt zich beter in een extremere houding. Veel fabrikanten bieden zadelpennen aan met verschillende offsets, bijvoorbeeld de FSA K-force carbon die in de Taurine SL Team replica zit wordt aangeboden in offsets variërend van 0 tot 32 mm. Verschillende offsets gebruiken is eigenlijk net hetzelfde als met je zadel spelen in de lengterichting, met beperkingen natuurlijk.
                          De verhoudingen op m'n 4SL heb ik perfect gekopieerd van de F1000 destijds, omdat ik daar tienduizenden km's als gegoten had opgezeten. Voor ik perfect op die F1000 destijds zat heb ik wel drie verschillende stuurpennen moeten uitproberen, en de zadelstand en -hoogte enkele keren moeten wijzigen vooraleer ik de juiste positie te pakken had.

Hetzelfde bij m'n koersfietsen. Toen ik de Colnago ben gaan kopen had ik de Cannondale compleet opgemeten, maten ogeschreven en met de meter ter plaatse vergeleken. Ik heb uiteindelijk de stand van de remgrepen nog moeten aanpassen en 2,5 cm aan spacers onder de stuurpen moeten verwijderen om m'n ideale zithouding te bekomen. En nu zit ik er perfect op.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken.
                          Ga af op je gevoel, lukt het uiteindelijk toch niet om de ideale postie te vinden, dan kan je nog altijd professioneel advies inwinnen.
                          Wel ja, ik ga in principe ook op mijn gevoel af. En mijn gevoel is simpel: heb ik de neiging om naar achter te kruipen op mijn zadel, dan schuif ik het zadel naar achter.
                          Een paar jaar geleden had ik dat met de Pina (toen die nog nieuw was). Zadel stond uiteindelijk relatief ver naar achter, maar toen ik terug op mijn Cannondale stapte, vond ik ineens dat ik daar ook niet zo goed op zat. Nochtans was ik het tevoren gewoon geweest zo op die fiets te zitten, maar het zadel van die fiets stond nu effectief meer naar voor dan bij de Pina. Gevolg: dat zadel ook meer naar acht geschoven.
                          Ik wil maar zeggen dat je verschillende posities gewoon kan worden. En nu wou ik eens polsen of iemand weet heeft van eventuele nadelige gevolgen. Slechte houdingen leer je immers ook snel aan.
                          Ik fiets al regelmatig van mijn, ongeveer, 13 jaar, dus ik ben idd geen noob meer, maar het kan ook geen kwaad de gewoontes in vraag te stellen. Op een stoel "liggen" kan ook comfortabel aanvoelen, maar toch is dat geen gezonde houding, om maar een vb. te geven.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Fiets binnen doen? Waarvoor is dat goed, dat kunde toch allemaal zelf doen!
                            Zou ik ook doen. Desnoods komt GTX er maar eens mee naar hier. Ik doe zulke dingen gratis.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Wel ja, ik ga in principe ook op mijn gevoel af. En mijn gevoel is simpel: heb ik de neiging om naar achter te kruipen op mijn zadel, dan schuif ik het zadel naar achter.
                              Een paar jaar geleden had ik dat met de Pina (toen die nog nieuw was). Zadel stond uiteindelijk relatief ver naar achter, maar toen ik terug op mijn Cannondale stapte, vond ik ineens dat ik daar ook niet zo goed op zat. Nochtans was ik het tevoren gewoon geweest zo op die fiets te zitten, maar het zadel van die fiets stond nu effectief meer naar voor dan bij de Pina. Gevolg: dat zadel ook meer naar acht geschoven.
                              Ik wil maar zeggen dat je verschillende posities gewoon kan worden. En nu wou ik eens polsen of iemand weet heeft van eventuele nadelige gevolgen. Slechte houdingen leer je immers ook snel aan.
                              Ik fiets al regelmatig van mijn, ongeveer, 13 jaar, dus ik ben idd geen noob meer, maar het kan ook geen kwaad de gewoontes in vraag te stellen. Op een stoel "liggen" kan ook comfortabel aanvoelen, maar toch is dat geen gezonde houding, om maar een vb. te geven.
                              Ik rijd nu al ongeveer een 25 jaar met de koersfiets, een 15 jaar met de MTB. Ik heb in al die jaren nu wel mijn goede houding gevonden denk ik. Het kan goed zijn als ik me laat uitmeten dat ze mij misschien een compleet andere houding adviseren. Toch ga ik nu m'n zithouding niet meer wijzigen. Van de zomer heb ik 8u en een half aan één stuk in de bergen aan 't stoempen geweest. Ik stapte van m'n fiets en voelde me nog kiplekker wat betreft rug-, knie-, 'knokenpijnen'... . Ik denk wel dat het snor zit dus.

Maar inderdaad, er bestaan verkeerde houdingen. Vroeg of laat manifisteert zich dat wel in ontstekingen, rug- of nekpijn, enz... . Zo had ik vroeger na eerder zware trainingsperiodes wel eens last van mijn linkerknie. Uiteindelijk heb ik m'n voetplaatje een beetje verzet zodat ik m'n voet een fractie schuiner naar binnen kon zetten. Sindsdien nooit meer last van gehad die knie.

Comment

Fiets binnen doen? Waarvoor is dat goed, dat kunde toch allemaal zelf doen!
                                Jaja tuurlijk kan ik dat zelf maar er moet nog vanalles aangedaan worden en es nen check-up voordat ik op stage ga met mijn club
                                Daar straks op de rollen gereden maar man dat is ambetant. Niet qua uithouding maar ik kirjg dat warm hé Morgen ga ik nen windblazer ervoor zetten

Comment

Zou ik ook doen. Desnoods komt GTX er maar eens mee naar hier. Ik doe zulke dingen gratis.
                                  Beta de fietsenmecanicien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                    Jaja tuurlijk kan ik dat zelf maar er moet nog vanalles aangedaan worden en es nen check-up voordat ik op stage ga met mijn club
                                    Daar straks op de rollen gereden maar man dat is ambetant. Niet qua uithouding maar ik kirjg dat warm hé Morgen ga ik nen windblazer ervoor zetten
                                    Gaat buiten rijden he
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Gaat buiten rijden he
                                      Mja meestal als ik tijd heb na school is het al donker en om er een fietslicht enal op te zetten voel ik weinig En met het weer in België. Tis hier weer aan het gieten.
                                      Een paar zondagen geleden was ik zo verkleumd dat men tenen zeer deden en mijne mond bijna niet meer kon bewegen Twas wel een koddig zicht, met een warm washandje tegen mijne snoeter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                        Mja meestal als ik tijd heb na school is het al donker en om er een fietslicht enal op te zetten voel ik weinig En met het weer in België. Tis hier weer aan het gieten.
                                        Een paar zondagen geleden was ik zo verkleumd dat men tenen zeer deden en mijne mond bijna niet meer kon bewegen Twas wel een koddig zicht, met een warm washandje tegen mijne snoeter
                                        Zo een lampke op batterijkes d'r op zetten he!
                                        Ik reed vroeger in alle weer met de fiets, ben dikwijls genoeg als eenen ijsblok thuis gekomen
                                        Last edited by knight-rider; 09/12/2008, 20:52.

Comment

Ik rijd nu al ongeveer een 25 jaar met de koersfiets, een 15 jaar met de MTB. Ik heb in al die jaren nu wel mijn goede houding gevonden denk ik. Het kan goed zijn als ik me laat uitmeten dat ze mij misschien een compleet andere houding adviseren. Toch ga ik nu m'n zithouding niet meer wijzigen. Van de zomer heb ik 8u en een half aan één stuk in de bergen aan 't stoempen geweest. Ik stapte van m'n fiets en voelde me nog kiplekker wat betreft rug-, knie-, 'knokenpijnen'... . Ik denk wel dat het snor zit dus.

Maar inderdaad, er bestaan verkeerde houdingen. Vroeg of laat manifisteert zich dat wel in ontstekingen, rug- of nekpijn, enz... . Zo had ik vroeger na eerder zware trainingsperiodes wel eens last van mijn linkerknie. Uiteindelijk heb ik m'n voetplaatje een beetje verzet zodat ik m'n voet een fractie schuiner naar binnen kon zetten. Sindsdien nooit meer last van gehad die knie.
                                          Voilà. En met een knie-ontsteking, denk je wel eens na.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X