Een legering kan je een carbon frame inderdaad niet noemen, omdat een legering een combinatie is van verschillende metalen. Maar een 'mengeling' van verschillende materialen is het wel (koolstof, lijm,...)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
m'n fietsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
De Racing Zero's staan in de Colnago.
You love it or you hate it!
Ik vind het alleszins prachtig, en ze wegen +/- 320 gr. minder dan de Ksyrium Elite's en da's ook mooi meegenomen!
Verder heb ik nog een tweede drinkbushouder gemonteerd (BBB) en de Look pedalen vervangen door de SPD's van de Cannondale (die wegen trouwens ook minder dan de Looks).
Gewicht is nu net onder de 7kg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenHola pola
Sjieke wieltjes!
Minder dan 7 kilo, amai De mijne zit nu op 7.8 kilo, en die zal ook niet meer verminderen. Alleja het kan maar ik ga het toch niet doen.
Die Racing Zero's vind ik gewoon heel mooie wielen en ze wegen ook vrij licht, en da's natuurlijk mooi meegenomen.
Hier samen met de Cannondale, nu met de Easton Vista SL wielen erin. De Ksyriums die oorpronkelijk in de Cannondale zaten ga ik houden als reservewielen voor de Colnago.
Negen op de tien ga ik de Cannondale verkopen, er beginnen hier wat veel fietsen te staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKan toch niet minder "mislopen" dan als wanneer je een standaard frame koopt. Toch?
En de hoeken? Heb je nog andere info over de geometrie? Lengte achtervork, bovenbuis e.d.m.?
Getalletjes interesseren mij nogal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenNice jakkel, ge hebt het wel wa voor rood
Rode velo's, ne rode moto en 't volgende gaat ne rode 'otto' worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenDie kleurencombo van Beta zijn kleurencombo is zeker geslaagd! (maar dat mocht ook wel na al dat twijfelen!). Fox staat er goed onder man!
Comment
-
Minder dan 7 kg vind ik al iets te licht eigenlijk. Destijds had ik ook bepaalde zeer lichte onderdelen, en daar was ik niet altijd even tevreden van.
Enfin, je hebt de fiets voor een prijsje kunnen kopen, en wat kapo gaat, vervang je gewoon door zeer kwalitatief materiaal dat iets steviger is.
En hopelijk gaan de wielen ook lang mee. Als je er niet mee valt, moet dat wel lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk BerichtenRijd nu al weekje met men nieuwe fiets, een ridley helium en ie bolt wel lekker strak en licht
De tijdritfiets, de Dean is ook wel een zot machine, pas normal
Vanaf 1 januari post ik wel wat foto'tjes.
Is dit de tijdritfiets waar Cadel Evans mee rijdt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenjawadde.
Das enne prachtige fiets. En onder de 7KG...
Mijne mountainbike is 3-4kg lichter als menne koersfiets :d
Zegt al genoeg denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMinder dan 7 kg vind ik al iets te licht eigenlijk. Destijds had ik ook bepaalde zeer lichte onderdelen, en daar was ik niet altijd even tevreden van.
Dat 'ie nu net onder de 7 kg komt is door die wielen die wel een pak lichter zijn. En de rest van 't materiaal, vooral dat crankstel is ook iets wreed licht. Waar ik me al zorgen over maakte was dat ik al enkele foto's op het net had gevonden van Pulsion crankstellen die gebroken waren. Gelukkig is dit de verbeterde versie van de Pulsion. De 'slechte' is herkenbaar aan de fijne carbon weefstructuur, deze heeft een veel groffere weefstructuur en die zou sterker zijn. Laat het ons hopen... .
De derailleurs (Tiso) en de remmen (Zero Gravity) geven een solide indruk, ook al zijn ze licht. De vork en het stuur (Easton) zijn ook pluimgewichten, maar zouden ook vrij stevig zijn.
Nu, ik vertrouw ook meer op zwaarder en normaliter dus ook steviger materiaal. Zeker op onderdelen als een stuur en een crankstel, stel je voor dat zoiets breekt in volle spurt!
Enfin, we zullen zien wat de toekomst ons zegt hé.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn hopelijk gaan de wielen ook lang mee. Als je er niet mee valt, moet dat wel lukken.
Deze Fulcrums hebben geen openingen voor de spaken in het velgbed (ook geen velglint dus). Daardoor zouden ze sterker zijn.
Ook tijdens het rijden geven ze een erg stevige indruk, dus dat zit wel goed denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk BerichtenRijd nu al weekje met men nieuwe fiets, een ridley helium en ie bolt wel lekker strak en licht
De tijdritfiets, de Dean is ook wel een zot machine, pas normal
Vanaf 1 januari post ik wel wat foto'tjes.
Oorspronkelijk geplaatst door Gattuso Bekijk BerichtenIs dit de tijdritfiets waar Cadel Evans mee rijdt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBwa, net iets te licht, 'k weet niet, 't is wel wat onwennig rijden vind ik. Accelereren of op een borduurtje wippen doet raar, net alsof je niets onder u hebt, ook in de bochten is het wat een eigenaardig gevoel.
Dat 'ie nu net onder de 7 kg komt is door die wielen die wel een pak lichter zijn. En de rest van 't materiaal, vooral dat crankstel is ook iets wreed licht. Waar ik me al zorgen over maakte was dat ik al enkele foto's op het net had gevonden van Pulsion crankstellen die gebroken waren. Gelukkig is dit de verbeterde versie van de Pulsion. De 'slechte' is herkenbaar aan de fijne carbon weefstructuur, deze heeft een veel groffere weefstructuur en die zou sterker zijn. Laat het ons hopen... .
De derailleurs (Tiso) en de remmen (Zero Gravity) geven een solide indruk, ook al zijn ze licht. De vork en het stuur (Easton) zijn ook pluimgewichten, maar zouden ook vrij stevig zijn.
Nu, ik vertrouw ook meer op zwaarder en normaliter dus ook steviger materiaal. Zeker op onderdelen als een stuur en een crankstel, stel je voor dat zoiets breekt in volle spurt!
Enfin, we zullen zien wat de toekomst ons zegt hé.
Op lichte carbon sturen kan veel verschil zitten. Twee sturen kunnen evenveel wegen bij dezelfde afmetingen, en toch kan het heel goed zijn dat het ene stuur tien keer sneller breekt dan het andere. Je hebt dan ook beter materiaal van een gereputeerd merk, zoals Ritchey of Easton.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAwel, ik heb de zijdelingse stijfheid is vergeleken met de Easton Vista SL wielen, een set die toch een kleine halve kilo meer weegt dan de Zero's. En tot mijn verbazing zijn de Fulcrums verbazingwekkend stevig, ongeveer hetzelfde als de Mavic Elites, maar duidelijk steviger dan de Eastons.
Deze Fulcrums hebben geen openingen voor de spaken in het velgbed (ook geen velglint dus). Daardoor zouden ze sterker zijn.
Ook tijdens het rijden geven ze een erg stevige indruk, dus dat zit wel goed denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk BerichtenRijd nu al weekje met men nieuwe fiets, een ridley helium en ie bolt wel lekker strak en licht
De tijdritfiets, de Dean is ook wel een zot machine, pas normal
Vanaf 1 januari post ik wel wat foto'tjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIdd, als je breuk lijdt in volle spurt, heb je alleszins een probleem, maar zoals ik al zei: bij gewoon gebruik zullen de meest van die onderdelen nog wel stevig genoeg zijn, maar stel nu dat je ongemerkt in een diepe put rijdt, of je ten val komt. Het zou al eens een euro kunnen kosten.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOp lichte carbon sturen kan veel verschil zitten. Twee sturen kunnen evenveel wegen bij dezelfde afmetingen, en toch kan het heel goed zijn dat het ene stuur tien keer sneller breekt dan het andere. Je hebt dan ook beter materiaal van een gereputeerd merk, zoals Ritchey of Easton.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenStijfheid en stevigheid zijn toch wel twee zeer verschillende begrippen, die totaal los staan van elkaar. Het kan idd zeer goed zijn dat uw wielen geen krimp geven bij zijdelingse krachten, maar dat toch sneller breken dan een setje met pakweg Dura Ace- of Record-naven en Open Pro-velgen.
Comment
-
Kwetsuren kan je er alleen maar door krijgen als bepaalde onderdelen zouden breken als je veel kracht zet. Als je door iets anders ten val komt, en er breekt wat, zal je er in principe geen extra kwetsuren door oplopen.
Feit is ook wel dat veel erg lichte onderdelen niet gemaakt zijn om vele jaren te gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKwetsuren kan je er alleen maar door krijgen als bepaalde onderdelen zouden breken als je veel kracht zet. Als je door iets anders ten val komt, en er breekt wat, zal je er in principe geen extra kwetsuren door oplopen.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenFeit is ook wel dat veel erg lichte onderdelen niet gemaakt zijn om vele jaren te gebruiken.
Comment
Comment