Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
m'n fietsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenLijkt me een lokaal merkje of zo, want ik heb er nog nooit van gehoord.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Sinds enkele weken heb ik ook een koersfiets, het is een Koga Myiata Flyer met een volledige Shimano Ultegra groep. Ik heb nog geen foto's van mijn fiets maar het is identiek dezelfde als deze foto, alleen staan er op die van mij Shimano SPD pedalen.
Bijgevoegde Bestanden1990 SAAB 900i 2.1-16
Comment
-
Hier "mijn" oldtimer-koersfiets. Een op maat (van mijn vader) gemaakte Plume Sport met Campagnolo Record (met gaatjes in de remhendels). Het is de fiets waarmee mijn vader wedstrijden reed in het laatste jaar dat hij wielrenner was. Tot drie jaar geleden was dit ook de fiets waarmee hij 's zondags eens een ritje ging doen, maar toen heeft hij een andere fiets gekocht omdat er toch wel wat slijtage aan o.a. tandwielen kwam. In totaal heb ik er zo'n 20-tal keer met gereden 's zomers, wat een fiets! Ik kan niet echt vergelijken met een andere fiets aangezien ik nog maar met 1 koersfiets gereden heb, maar toch. Hierop krijg je nog eens een echte kick ivm met de andere fietsen waarmee ik al gereden heb. Spijtig genoeg kan ik er nu niet meer met rijden omdat er onderaan een barstje in de kader is gekomen en we liever geen risico's nemen.
Comment
-
Mijnen Diamond die ik al eerder vernoemde (lijstje met mijn fietsen) is ook eenen oldtimer zunne.
Is van eene nonkel van mijn ma geweest (was ook coureur), die heb ik nu al enkele jaren en is eigenlijk mijne belangrijkste fiets, de andere die ik heb gebruik ik amper.
heeft alleen geen klikpedaalkes
Mijne pa heeft trouwens ook al eenen helen ouwe fiets (zijnen eerste ), die is zo'n 40 jaar oud denk ik. Is al 2 keren herspoten geweestOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat ziet er mij een héél mooie fiets uit. Proficiat!
Spijtig dat 't weer wat minder is, niet plezant nu om zo'n splinternieuw fietske uit te laten.
Bedankt trouwens1990 SAAB 900i 2.1-16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMijnen Diamond die ik al eerder vernoemde (lijstje met mijn fietsen) is ook eenen oldtimer zunne.
Is van eene nonkel van mijn ma geweest (was ook coureur), die heb ik nu al enkele jaren en is eigenlijk mijne belangrijkste fiets, de andere die ik heb gebruik ik amper.
heeft alleen geen klikpedaalkes
Mijne pa heeft trouwens ook al eenen helen ouwe fiets (zijnen eerste ), die is zo'n 40 jaar oud denk ik. Is al 2 keren herspoten geweest
Comment
-
I've got something new
Cube Analog:
(ik maak morgen wel nog enkele fotokes )
Frame: Alu Lite 7005 RFR-Geometry
Maat: 20""
Kleur: Black'n'White
Voorvork: Suntour XCM LO, 80mm, Lockout
Balhoofd: Ritchey Logic OE semi-integriert
Voorbouw /stuurpen: Ritchey OE
Stuur: Ritchey OE
Achterderailleur: Shimano Deore
Voorderailleur: Shimano Deore
Shifters: Shimano Deore Rapidfire-Plus
Remmen : Shimano M421 V-Brake/M420 Bremshebel
Crankstel: Shimano M442, 44x32x22Z., 175mm
Cassette: Shimano HG50 11-32Z., 9-fach
Ketting: Shimano HG53
Wielen: Rigida Sphinx UP
Naaf: Shimano VR:RM40/HR:RM30
Banden: Schwalbe Smart Sam 2.1
Pedalen: Fasten Alu
Zadel: Scape Active 4
Zadelpen: Scape Light
Gewicht: 13,0kg
Ikke blij!!!!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Mooie fiets, TTN, hoewel ik hem in jouw plaats mss een maatje kleiner had gekocht.
Edit:
Die pikkel (zoals we hier zeggen, mss is dat elders: standaard) moet er direct af. Daarn kan je zelfs geen occasioneel MTB-tochtje mee doen. En anders zet je hem maar tegen de muur of in een fietsenrek. Echt, ik vind het niet kunnen.Last edited by Beta; 01/12/2007, 21:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMooie fiets, TTN, hoewel ik hem in jouw plaats mss een maatje kleiner had gekocht.
Edit:
Die pikkel (zoals we hier zeggen, mss is dat elders: standaard) moet er direct af. Daarn kan je zelfs geen occasioneel MTB-tochtje mee doen. En anders zet je hem maar tegen de muur of in een fietsenrek. Echt, ik vind het niet kunnen.
over die edit: Sorry, maar dat vind ik bullshit. Je kan daar heus wel een MTB tripje mee doen. Been there done that. Een pikkel is gewoon extreem handig als je die fiets dagelijks gebruikt, dus die blijft er met veel plezier opstaan. (ik zou hem bijvoorbeeld niet eens in onze garage kunnen plaatsen)
Maar ik respecteer uw mening en ik denk dat veel "DIE HARD" mountainbikers hetzelfde zullen zeggen al u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenIk ben 1m90, deze kader ligt me veel beter dan 18inch (die ik uiteraard ook getest heb).
over die edit: Sorry, maar dat vind ik bullshit. Je kan daar heus wel een MTB tripje mee doen. Been there done that. Een pikkel is gewoon extreem handig als je die fiets dagelijks gebruikt, dus die blijft er met veel plezier opstaan. (ik zou hem bijvoorbeeld niet eens in onze garage kunnen plaatsen)
Maar ik respecteer uw mening en ik denk dat veel "DIE HARD" mountainbikers hetzelfde zullen zeggen al u
Wat de maat betreft: idd, als je zo groot bent, moet je een 20" hebben. Ik oordeelde op basis van de zadelstand. Ik ben 1m80 en weet zeker dat ik bij die fiets mijn zadel nog een tikkeltje hoger zou zetten dan jij. Verder weet ik ook dat een 20" dan ietsje te groot zou zijn voor mij. Ik heb evenwel relatief lange benen.
Om een fiets in de garage te plaatsen, heb je geen pikkel nodig. Je kan ook haken kopen om aan de muur of het plafind te hangen, waar je dan je fiets aan kan hangen. Dan staat dat ding zeker niet meer in de weg.Last edited by Beta; 01/12/2007, 22:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenWat de maat betreft: idd, als je zo groot bent, moet je een 20" hebben. Ik oordeelde op basis van de zadelstand. Ik ben 1m80 en weet zeker dat ik bij die fiets mijn zadel nog een tikkeltje hoger zou zetten dan jij. Verder weet ik ook dat een 20" dan ietsje te groot zou zijn voor mij. Ik heb evenwel relatief lange benen.
Om een fiets in de garage te plaatsen, heb je geen pikkel nodig. Je kan ook haken kopen om aan de muur of het plafind te hangen, waar je dan je fiets aan kan hangen. Dan staat dat ding zeker niet meer in de weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenOm een fiets in de garage te plaatsen, heb je geen pikkel nodig. Je kan ook haken kopen om aan de muur of het plafind te hangen, waar je dan je fiets aan kan hangen. Dan staat dat ding zeker niet meer in de weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMooie fiets, TTN, hoewel ik hem in jouw plaats mss een maatje kleiner had gekocht.
Zie: http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=651
Btw, schoon fietske TTN.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenOok niet zo handig dat je elke keer je fiets omhoog/omlaag moet heffen als je je fiets eens wil uithalen he. Voor een hobbyfiets die je eens per week gebruikt ok, maar een fiets die je dagelijks gebruikt. Ga gewoon nog maar eens naar een winkel in 't stad zonder een fietsenrek...
Comment
Comment