Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
m'n fietsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenThat says it all. Iedereen weet dat zuiver staal bij fietsen al làng niet meer gebruikt wordt.
En nee, ik ga Jakkel écht niet uitleggen waarom niet. Zou hij zelf moeten weten als hij beweert iets van de metalen te kennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIs dat niet een beetje muggeziften (of is het muggenziften)
Die mensen van King spreken trouwens ook over 'Stainless steel' en niet over 'Steel'. Simpelweg omdat RVS veel duurzamer en edeler is dan gewoon staal, m.a.w. RVS biedt een serieuze meerwaarde tegenover staal. Men zal NOOIT zomaar staal zeggen tegen RVS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZeker niet voor frames, maar als ik bvb titanium zeg, kan ik ook 20 legeringen bedoelen, en alu heeft ook verschillende varianten.. als ik staal hoor denk ik niet echt aan ijzer. Maar die King cage is wel topkwaliteit roestvrij staal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenis dat zo, dat wist ik ook nog niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenThat says it all. Iedereen weet dat zuiver staal bij fietsen al làng niet meer gebruikt wordt.
En nee, ik ga Jakkel écht niet uitleggen waarom niet. Zou hij zelf moeten weten als hij beweert iets van de metalen te kennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZeker niet voor frames, maar als ik bvb titanium zeg, kan ik ook 20 legeringen bedoelen, en alu heeft ook verschillende varianten.. als ik staal hoor denk ik niet echt aan ijzer. Maar die King cage is wel topkwaliteit roestvrij staal.
Bij roestvij staal zal dat woord roestvrij, inox of RVS er ALTIJD bij staan. Waarom? Dat heb ik al uitgelegd.
Bij die 20 ti-legereingen is het verschil niet zo groot als het verschil gewoon staal vs. inox.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAch man toch. Je beweerde zelf dat het een stalen exemplaar was. En 't blijkt een alu te zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAls het niet magnetisch is, kan de cage van Beta nog altijd niet roestvrij staal of alu zijn.
King gebruikt idd wel RVS , dus daar heb je een punt.
Nee hoor, negen op de tien is dat een alu houder. RVS houders worden heel weinig aangeboden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZelfs zuiver aluminium kan niet. Je gaat me toch niet zeggen dat je dat niet wist, right?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat bedoel je daar nu mee? Dat weet m'n gat nu ook hoor man, dat het geen zuivere alu is. Enfin, is een bepaald onderdeel van een alulegering, dan wordt dat gemakkelijkheidshalve 'alu' genoemd. RVS wordt RVS genoemd, en niet staal. Moeilijk hé? Waarom? Dat heb ik al uitgelegd.
Je blijft grappig. En nee, dat is geen compliment.
Comment
-
Comment
-
Ik heb 2 electrische sparta ions in mn garage staan (van mn pa, maar hij heeft geen plaats). Ik rij er veel mee, schitterende fietsen maar wat een bagger remmen!... Ofwel is het omdat ik te snel rijd, maar om de paar weken trek ik dat spel door. Ik heb geen idee welk merk erop zit, maar het zijn gewone trommel remmen...
Er staat ook nog een gewone stadsfiets met betere remmen in mn garage. Het merk van de fiets klinkt japans, maar is het niet, dacht ik. Tot zover mn kennis van fietsen.i 1 2 1/2 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk BerichtenIk heb 2 electrische sparta ions in mn garage staan (van mn pa, maar hij heeft geen plaats). Ik rij er veel mee, schitterende fietsen maar wat een bagger remmen!... Ofwel is het omdat ik te snel rijd, maar om de paar weken trek ik dat spel door. Ik heb geen idee welk merk erop zit, maar het zijn gewone trommel remmen...
Er staat ook nog een gewone stadsfiets met betere remmen in mn garage. Het merk van de fiets klinkt japans, maar is het niet, dacht ik. Tot zover mn kennis van fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAl geprobeerd om te stoppen met 'gas' geven terwijl je remt ?i 1 2 1/2 6
Comment
Comment