Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Hij zal de grootte van z'n frame op de lengte van de bovenbuis gekocht hebben hé. Dat is volgens u toch de manier om de grootte van een frame voor een welbepaald iemand te bepalen.
    Zie: http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=651

Btw, schoon fietske TTN.

Als hij 1m90 is zal hij dat idd wel gedaan hebben. Je bent nu wel aan het grappen, maar ik blijf er bij dat de lengte van de bovenbuis belangrijker is dan die van de zitbuis. Logisch ook, want die kun je niet aanpassen zonder aan het stuurgedrag van de fiets te raken (langere of kortere stuurpen).
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn twee beste fietsen hangen in de garage aan haken die ik zelf gemaakt heb. Twee bandijzers met een buis opgelast en daarover van die 'chauffagebuisisolatie'. Erg handig en gemakkelijk op en af te nemen.

Voila zie. Mijn pa zijn racefiets hangt ook aan soortgelijke hangers. Mijn oude racefiets hangt met zijn voorste velg aan een haak die aan het plafond hangt.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Schoon foto's TTN.
                Mooie fiets met een héél goede groep wat de verhouding prijs/kwaliteit betreft.

Comment

Schoon foto's TTN.
                  Mooie fiets met een héél goede groep wat de verhouding prijs/kwaliteit betreft.
                  Zeker als je de totale prijs van zo'n Cube incalculeert.
                  Die vork, is dat een Suntour? En werkt dat eigenlijk een beetje treffelijk?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    Zeker als je de totale prijs van zo'n Cube incalculeert.
                    Ik vond mijn vorige eigenlijk wel beter. Deze veert te hard door vind ik. Misschien is dat wel bij de meeste zo, maar mijn vorige vering was echt pakken harder en dat vond ik wel aangenamer. Nuja, het is gewoon wennen

Comment

Mooie foto's, knappe fiets!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                        Ik vond mijn vorige eigenlijk wel beter. Deze veert te hard door vind ik. Misschien is dat wel bij de meeste zo, maar mijn vorige vering was echt pakken harder en dat vond ik wel aangenamer. Nuja, het is gewoon wennen
                        Zal wel met lucht werken, dus gewoon oppompen. Wel best niet met een gewone pomp. Een pompje voor dempers heeft de voorkeur.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Zal wel met lucht werken, dus gewoon oppompen. Wel best niet met een gewone pomp. Een pompje voor dempers heeft de voorkeur.
                          Kan je dit met elke vering doen? Hoe doe je dit? Mijn vering begint ook wat slapjes te worden, maar het is nu ook geen topding...

Bedankt

Comment

Als je eens de moeite zou doen om gewoon eens bovenaan de pagina naar de specs van deze Cube te gaan zien, dan zou je 't weten. Enfin, je hebt 'r blijkbaar geen zin in, dan zal ik het zeggen. 't Is inderdaad een Suntour.

Comment

Beste Bikefreak, daar je zelf beweert veel van fietsen te kennen dan zou je moeten weten dat dit een compleet verkeerde uitspraak is.

Deze Cube Analog is een eerder goedkoop type MTB, dat merk je onmiddellijk aan de afmontage. Een Cube Analog kost om en bij de 500 euro (totaalprijs). Een MTB van die prijsklasse is standaard nooit uitgerust met een veervork op lucht, die kosten immers al gemakkelijk 500 euro op zich. Dit is gewoon een goedkope vork met een veersysteem op olie en een spiraalveer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Kan je dit met elke vering doen? Hoe doe je dit? Mijn vering begint ook wat slapjes te worden, maar het is nu ook geen topding...

Bedankt
                                Als het geen topding is zal het waarschijnlijk ook niet eentje op lucht zijn. Misschien ergens een lekkage waardoor je drukverlies hebt? Een O-ring misschien die versleten is? Best eens binnen doen bij de fietsenmaker.

Comment

Beste Bikefreak, daar je zelf beweert veel van fietsen te kennen dan zou je moeten weten dat dit een compleet verkeerde uitspraak is.

Deze Cube Analog is een eerder goedkoop type MTB, dat merk je onmiddellijk aan de afmontage. Een Cube Analog kost om en bij de 500 euro (totaalprijs). Een MTB van die prijsklasse is standaard nooit uitgerust met een veervork op lucht, die kosten immers al gemakkelijk 500 euro op zich. Dit is gewoon een goedkope vork met een veersysteem op olie en een spiraalveer.

Zoals reeds meermaals gezegd: ik volg het niet meer zo in detail. Hoeveel keer moet ik dat nu nog zeggen? Vraag me wat van fietsen van in de jaren '90, en ik zal u er al veel beter kunnen op antwoorden, geloof mij. Momenteel weet ik wat er op de markt is, maar lees ik geen tests meer (voor de zoveelste keer).

Dan valt er enkel een hardere veer te monteren.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Als het geen topding is zal het waarschijnlijk ook niet eentje op lucht zijn. Misschien ergens een lekkage waardoor je drukverlies hebt? Een O-ring misschien die versleten is? Best eens binnen doen bij de fietsenmaker.
                                    Een lekkage wat betreft de olie? Dat kan alleen resulteren in een veel te snelle rebound, dacht ik.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Een lekkage wat betreft de olie? Dat kan alleen resulteren in een veel te snelle rebound, dacht ik.
                                      Ik weet het niet, van veervorksystemen ken ik niets. Het zijn maar gedachten, vandaar de vraagtekens in m'n post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                        Een MTB van die prijsklasse is standaard nooit uitgerust met een veervork op lucht, die kosten immers al gemakkelijk 500 euro op zich. Dit is gewoon een goedkope vork met een veersysteem op olie en een spiraalveer.

Met 299€ + transport, heb je ook al een mooie, goedwerkende, onderhoudsvrije vork, met een aardige veerweg, die zelf voor Freeride geschikt is.

Olieverlies op zich is niet zo'n probleem in die goedkope vorken, het enige wat die olie doet, is de boel smeren. Kan je zelf makkelijk onderhouden, en af en toe een nieuwe dichting steken.
                                        Als het over een oliecartridge gaat, dan zal je olie onmisbaar zijn voor het veren en zal de vork inzakken bij lekkage.

En al de rest is off-topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                          En blij dat je bent dat je mij op een foutje heeft betrapt.
                                          Twee foutjes, 't is 'hebt' betrapt.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                          Dat jij zelfs geen basiskennis van veersystemen hebt, is duidelijk. Immers, wat ik ervan ken, is ook allebehalve detailkennis.
                                          Ik heb inderdaad totaal geen kennis van veersystemen. Ik heb altijd met Headshok Fatty gereden, dat gaat niet stuk.
                                          En als het niet stuk gaat hoef 'k er ook niets van te weten, lengte van veren, dichtingen, veerwegen, diameters van O-ringen,... . 't Interesseert mij allemaal geen bal, bollen moet dat doen een fiets. Er zijn natuurlijk mensen die liever met boekjespraat en allerlei zware technische termen over fietsen te koop lopen dan dat ze ermee rijden, niets mis mee natuurlijk, ieder zijn hobby. Enfin, buiten de oliewissels van de Fatty D vork destijds en doorgesleten wielen die terug herspaakt moeten worden doe ik alles zelf aan m'n fiets, jij ook?
                                          Enkele jaren terug heb ik m'n oude Trek MTB compleet gedemonteerd (zie 'Fred Durst' in onderschrift), oude lak van het frame afgebeten tot op het aluminium en vervolgens zelf gelakt. Volledig nieuwe bekabeling, versleten onderdelen vervangen, alles terug ingevet en in mekaar gestoken. Enfin, ik wil maar zeggen, ik vind het persoonlijk belangrijker dat je zelf kan sleutelen aan een fiets dan dat je weet hoeveel verschillende soorten remblokjes er bestaan, de gewichten van de schijfsetjes van buiten kent, hoeveel spaken een welbepaald wiel nu wel heeft, ... . Ieder z'n hobby natuurlijk, niets mis mee natuurlijk, maar ik sleutel liever dan catalogi van buiten te blokken.

Btw, hoe oud is uw Cannondale Raven fiets ook al weer? En hoeveel km's staan er op?

Mvg Jakkel

Comment

Working...
                                          X