Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
D'r is daar binnenkort een marathon bij jullie in de buurt. Ik moet de juiste gegevens eens opzoeken. 120 km en 2500 hoogtemeters, da's inderdaad Ardennenstijl, al heb je er allicht meer hellingen voor nodig.
Desalnietteplus, mooie cijfers die ik met de huidige conditie zeker niet zie zitten. Zal eerder iets voor ten vroegste mei, juni worden.
Ondanks de foto op de homepage, niet voor makke lammetjes.
Bij ons heb je idd wel wat meer hellingen nodig, maar er liggen hier genoeg korte steile bulten, dus dat is geen probleem.
Die Herders hebben wel smaak wat fietsen betreft. Ik had nog niet van die club gehoord.
Specialized, in Carbon, is daar erg populair.
Ook erg mooie fietsen, maar nu zo 'gewoon' geworden als Cannondale een kleine tien jaar terug.
Toen ik met mijn Specialized Stumpie FSR Xc ten velde verscheen, was het precies een alien. Nu zie je niks anders meer dan Specialized. Zelfde verhaal met Cube.
Lijkt of de fietsenmarkt gepolariseerd is. Langs 1 kant de heel gewone fietsen, mudbikes.. en langs de andere kant de high-end fietsen van 4000 a 5000 euro.
Die tussenmarkt is een heel moeilijke markt, waar geen enkel merk echt vat op krijgt.
Eens de 2000 euro voorbij, moet er alles op en aan staan voor de kopers, en is de groep en andere uitrusting zeker zo belangrijk als het merk van de fiets. Eens boven de 4000 euro, komen de merken en high-end uitrusting tot z'n recht.
Ik spreek over prijzen bij aankoop zonder upgrades he.
Specialized, in Carbon, is daar erg populair.
Ook erg mooie fietsen, maar nu zo 'gewoon' geworden als Cannondale een kleine tien jaar terug.
Toen ik met mijn Specialized Stumpie FSR Xc ten velde verscheen, was het precies een alien. Nu zie je niks anders meer dan Specialized. Zelfde verhaal met Cube.
Lijkt of de fietsenmarkt gepolariseerd is. Langs 1 kant de heel gewone fietsen, mudbikes.. en langs de andere kant de high-end fietsen van 4000 a 5000 euro.
Die tussenmarkt is een heel moeilijke markt, waar geen enkel merk echt vat op krijgt.
Eens de 2000 euro voorbij, moet er alles op en aan staan voor de kopers, en is de groep en andere uitrusting zeker zo belangrijk als het merk van de fiets. Eens boven de 4000 euro, komen de merken en high-end uitrusting tot z'n recht.
Ik spreek over prijzen bij aankoop zonder upgrades he.
Denk jij dat Specialized tien jaar geleden min of meer exclusief was??
Begin jaren '90 was Specialized, naast Trek en Scott, één van de grootste MTB-merken. Dus ik zou zeker niet beweren dat Specialized eind jaren '90 exclusief was.
Cannondale was destijds exclusiever, maar heeft een enorme boost gekregen toen Saeco in (ik geloof) 1996 plots met dat merk begon te rijden. Voordien was Cannondale quasi alleen bekend onder MTB-ers, althans bij ons. Koersfietsen van dat merk, zag je quasi niet.
Van die prijzen ben ik wel op de hoogte. Ik heb zelf ook fietsen in meerdere van die klasses.
Exclusief niet, maar je zag ze niet veel. Zeker de Stumpjumper FSR XC zag je niet veel. Ondertussen is dat wel anders..
Vroeger waren er eigenlijk weinig merken die je constant zag. Specialized zag je vroeger net zo veel als fietsen van andere grote merken. Dat is toch mijn indruk. De M2 was trouwens ook een hit onder de wat duurdere fietsen. De Epic Carbon zag je ook wel eens, maar dan als racefiets (helemaal in het begin van de jaren '90). Het klopt natuurlijk wel dat tegenwoordig 50 % van de bevolking een Speci of C'dale lijkt te hebben.
Vroeger had je in feite veel minder waar voor je geld dan nu ... Denk bv? maar aan Scott Super America of Super Evolution uit 1991 (of zelfs later). Doodgewone aluminium frames (zelfs geen weggewerkte lasnaden, en ik weet zelfs niet of die al double butted waren), chromoly vork, Deore XT en helemaal geen gereputeerde onderdelen voor de rest, en toch kostten die fietsen 60.000 fr (en nog meer voor de SE).
Mijn eerste nieuw gekochte MTB was een Scott Boulder aan 32.000frank.
Daarvoor had ik een Liyang, maar ik weet begot nie meer welk type.
En daarvoor een Wheeler, maar het type ben ik al lang kwijt.
Een Giant heb ik ook nog gehad, maar die zijn tegenwoordig wat minder populair. Waarom weet ik niet, wat te weinig reclame vermoed ik.
Mijn eerste nieuw gekochte MTB was een Scott Boulder aan 32.000frank.
Daarvoor had ik een Liyang, maar ik weet begot nie meer welk type.
En daarvoor een Wheeler, maar het type ben ik al lang kwijt.
Een Giant heb ik ook nog gehad, maar die zijn tegenwoordig wat minder populair. Waarom weet ik niet, wat te weinig reclame vermoed ik.
Ik rijd al Cannondale MTB's sinds mijn dertiende. De eerste was een SM1000 (toen een oud model, maar wel volledig Deore DX).
Een Boulder was ook nog een cool fietsje, destijds. Had ik zeker ook zien zitten in die prijsklasse.
Liyang zegt me wel iets. Mss in Bike Markt gezien, of anders gewoon op straat. Wheeler was destijds natuurlijk zeer bekend, mede door Mike Klüge.
Ik rijd al Cannondale MTB's sinds mijn dertiende. De eerste was een SM1000 (toen een oud model, maar wel volledig Deore DX).
Een Boulder was ook nog een cool fietsje, destijds. Had ik zeker ook zien zitten in die prijsklasse.
Liyang zegt me wel iets. Mss in Bike Markt gezien, of anders gewoon op straat. Wheeler was destijds natuurlijk zeer bekend, mede door Mike Klüge.
Die groepen goh. Op de Liyang stond ook Deore DX. Die fiets is trouwens nog steeds in gebruik door mijn vader, mits toevoeging van spatborden en lichten.
Dit waren ook nog de befaamde Biopace tandwielen vooraan.
Op de Boulder stond STX RC gemixt met XT. Dat was al vree straf toen. Oorspronkelijk met een vaste vork, vering daar had ik niet genoeg centen voor toen, en later met een Mozo pro van RST. Toen ik later de Judy SL gebruikte op de Speci, ging er een wereld open Later een Duke XC, nog steeds Rockshox en toen was het gedaan met Rockshox en Shimano. Telkens duur materiaal dat er na enkele ritten de brui aan gaf, dat pikte ik ni meer.
Cannondale was zo iets wat ik nog niet had geprobeerd, Carbon ook niet, en dan was de Lefty te gemakkelijk meegenomen om te laten liggen, zodoende 3 vliegen in 1 klap.
Die groepen goh. Op de Liyang stond ook Deore DX. Die fiets is trouwens nog steeds in gebruik door mijn vader, mits toevoeging van spatborden en lichten.
Dit waren ook nog de befaamde Biopace tandwielen vooraan.
Op de Boulder stond STX RC gemixt met XT. Dat was al vree straf toen. Oorspronkelijk met een vaste vork, vering daar had ik niet genoeg centen voor toen, en later met een Mozo pro van RST. Toen ik later de Judy SL gebruikte op de Speci, ging er een wereld open Later een Duke XC, nog steeds Rockshox en toen was het gedaan met Rockshox en Shimano. Telkens duur materiaal dat er na enkele ritten de brui aan gaf, dat pikte ik ni meer.
Cannondale was zo iets wat ik nog niet had geprobeerd, Carbon ook niet, en dan was de Lefty te gemakkelijk meegenomen om te laten liggen, zodoende 3 vliegen in 1 klap.
Die Boulder was dan nog niet zo oud. Mij doet die naam vooral terugdenken aan de versie van 1991. Die was volledig met de toenmalige Deore LX uitgerust. STX RC was zo'n beetje de opvolger van die Deore LX, want die nam in 1993 de plaats in van Deore DX, maar dat zal je zelf mss ook wel weten.
Mijn eerste Cannondale kwam volledig onverwacht. Normaal zou ik tegen het eind van het schooljaar in 1992 een nieuwe bike krijgen als ik een goed rapport had, doch vlak voor Kerstmis had ik wat probs met mijn fiets (een doodgewone Flanders met 200 GS, wat niet bepaald degelijk off-road-materiaal was. Ik zei dat op de vrijdagavond toen de Kerstvakantie begon tegen mijn pa. Hij antwoordde: kom we gaan een nieuwe fiets kopen. Ik dacht dat hij bedoelde een fiets van 30.000 fr of hooguit iets meer, maar nee, hij reed direct naar Jowan, en het mocht gerust wat duurder zijn. Je moet weten dat een Cannondale in die tijd (eind 1991 dus) voor mij zowat hetzelfde was als een Lamborghini nu (en dan nog, ik keek daar echt naar op, die fietsen waren mijn natte droom). Bij Jowan gekomen mocht ik daar gewoon zo'n Cannondale kiezen. Telkens ik ging slapen, en het eerste werk bij het opstaan, was naar die fiets gaan kijken. Dat waren nog eens tijden.
Mijn maat wist natuurlijk niet dat ik een nieuwe fiets had. De volgende dag stond hij aan mijn deur om wat te gaan fietsen. Ik zo: "kom eens kijken."
Dergelijke spatborden helpen toch helemaal niet om je kledij proper te houden als de weg nat ligt?
Rug en achterste blijven wat beter droog. Da's al.
Ik vind persoonlijk een spatbordje vooraan interessanter. Dit om modder in de ogen tegen te gaan, een bril kan je niet mee rijden in de winter.
Rug en achterste blijven wat beter droog. Da's al.
Ik vind persoonlijk een spatbordje vooraan interessanter. Dit om modder in de ogen tegen te gaan, een bril kan je niet mee rijden in de winter.
Ja, maar ik had begrepen dat die fiets ook als dagelijks vervoermiddel wordt gebruikt. In dat geval hebben die dingen mijns inziens niet veel nut wegen onvoldoende beschermign tegen vuil. M.a.w. vuil worden de broek en de jas toch, zij het een klein beetje minder.
Dergelijke spatborden helpen toch helemaal niet om je kledij proper te houden als de weg nat ligt?
Dit houdt het meeste vuil en water wel tegen. Het is niet zo goed als op een gewone fiets, maar ik vind het niet erg. Kledij kan je wassen en als het regent dan pak ik meestal de auto of blijf ik thuis
Dit houdt het meeste vuil en water wel tegen. Het is niet zo goed als op een gewone fiets, maar ik vind het niet erg. Kledij kan je wassen en als het regent dan pak ik meestal de auto of blijf ik thuis
Mja, dan heb je helemaal geen spatborden nodig natuurlijk.
Comment