Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarstraks nog een paar foto's getrokken van mijn fiets. Hij staat nu jammergenoeg al enkele weken stil doordat ik examens heb.

1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Schoon fietske volvolover.
      Die SPD pedalen heb ik ook op m'n koersfiets staan.

Comment

• merci!
        Ik weet zelf niet wat beter is, spd of look, maar ze stonden erop. En ik ben er alleszins zeer tevreden over.
        1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Volvolover, fijn om nog eens een grote mensen fiets te zien.
          Met al die Midgets hier

Comment

• ik ben enorm tevreden met mijn fiets en ik ben 1m90.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
              ik ben enorm tevreden met mijn fiets en ik ben 1m90.
              Persoonlijk vind ik fietsen voor de iets grotere mensen onder ons (vanaf 1m.90 laat ons zeggen), niet zo mooi. Ze ogen wat lomp vind ik. Onze vriend kamikaze denkt er net hetzelfde over hoor: http://www.mountainbike.be/forum/vie...r=asc&start=19
              Waarschijnlijk dat 'm daarom mensen van 1m.80 'midgets' noemt (gemiddelde lengte van een Belgische man: 1m76,3 cm). Een diepgeworteld complex misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                ik ben enorm tevreden met mijn fiets en ik ben 1m90.
                Dan heb jij allicht een fiets met redelijk normaal uitziende proporties. Ik zeg niet dat dat lelijk is he, verre van.
                Een fiets voor iemand van boven 1m90 of net 1m90 heeft nog al eens de neiging om er uitgerokken en vooral lomp uit te zien.
                Bij mij is dat steevast het geval, gezien mijn grote binnenbeenlengte. Dan heb je een zadelpen die hoog moet uitsteken, of een gigantisch kader.
                Esthetisch is dat niet zo geslaagd, maar in het rijden merk je daar gelukkig niets van.

Comment

• Hé! Dat was snel!

Comment

• Nu begrijp ik het niet hoor, is mijn kader nu te lang? Is gewoon maat 58, dat is toch niet zo heel erg groot. Of gaat het daar niet over?
                    1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Dan heb jij allicht een fiets met redelijk normaal uitziende proporties. Ik zeg niet dat dat lelijk is he, verre van.
                      Een fiets voor iemand van boven 1m90 of net 1m90 heeft nog al eens de neiging om er uitgerokken en vooral lomp uit te zien.
                      Bij mij is dat steevast het geval, gezien mijn grote binnenbeenlengte. Dan heb je een zadelpen die hoog moet uitsteken, of een gigantisch kader.
                      Esthetisch is dat niet zo geslaagd, maar in het rijden merk je daar gelukkig niets van.
                      Ik moet niet groter zijn, vind ik. Ben 1m80. Groter zou niet alleen leiden tot meer gewicht, maar ook tot een lelijkere fiets. Echt, ik heb het niet voor grote frames. Vroeger hadden alleen frames in de maat 16" een aflopende bovenbuis, en dan vond ik zelfs 18" al een tikkeltje te groot. Gelukkig is het tegenwoordig al wat gewijzigd.

Bij raceframes is het trouwens niet anders: ik zie liefst frames die niet groter zijn dan 56 cm. Blij dat ik geen 60 nodig heb.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
                        Nu begrijp ik het niet hoor, is mijn kader nu te lang? Is gewoon maat 58, dat is toch niet zo heel erg groot. Of gaat het daar niet over?

Het ging louter om esthetiek. Hoe groot ben je eigenlijk? Een 58 is iets voor iemand van rond de 1m85.
                        Eerlijk gezegd: ik heb het niet zo voor die Koga's. Voor de rest is jouw fietsje wel deftig materiaal hoor.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben inderdaad 1m85.

Tja die koga, ik ken er niks van en dat is het enige merk van koersfietsen die onze fietsenmaker verkoopt. (Is een kleine lokale fietsenmaker maar wel een goeie). Ik heb ook vooraf eenbeetje opgezocht erover en de meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik heb er in ieder geval nog niet over te klagen.

En als ik naar andere merken kijken is koga ook niet erg duur wat qua prijs/kwaliteit(afmontering) betreft. Een koga met shimano ultegra kost
                          €1500 nieuw, terwijl je bij verschillende andere merken dan nog maar een shimano tiagra of sora hebt.
                          1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

Ik ben inderdaad 1m85.

Tja die koga, ik ken er niks van en dat is het enige merk van koersfietsen die onze fietsenmaker verkoopt. (Is een kleine lokale fietsenmaker maar wel een goeie). Ik heb ook vooraf eenbeetje opgezocht erover en de meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik heb er in ieder geval nog niet over te klagen.

En als ik naar andere merken kijken is koga ook niet erg duur wat qua prijs/kwaliteit(afmontering) betreft. Een koga met shimano ultegra kost
                            €1500 nieuw, terwijl je bij verschillende andere merken dan nog maar een shimano tiagra of sora hebt.
                            Vroeger lag dat wel even anders. Begin jaren '90 had Koga redelijk specifieke frames die ronduit prachtig waren afgemonteerd, doch de prijzen van die fietsen lagen in feite zeer hoog in vergelijking met de concurrentie.
                            Dan stapten ze af van hun edele frames (imo dan), en brachten ze iets voor met een onderbuis die werd vervangen door twee zeer smalle buisjes. Echter, die frames kregen zelden tot nooit goeie commentaar. En intussen maken ze mainstream frames (te mainstream naar mijn zin).
                            De prijs/kwaliteitsverhouding valt wel mee, doch er zijn merken die het nog een pak beter doen op dat vlak.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Akkoord, ik begrijp wat je bedoelt.
                              Voor mijn doeleinden is het zeker genoeg en aangezien ik die nieuwe fiets kon krijgen met behoorlijk wat korting en ik te weinig kennis heb qua kaders, rijeigenschappen van verschillende merken en dergelijke ben ik zeer vlug voor deze gevallen.
                              Het is ook mijn eerste fiets, dus misschien zal ik na X aantal jaar niet meer overtuigd zijn en voor een ander merk kiezen.
                              En als student is er natuurlijk ook een beperkt budget die meespeelt

edit1: En de fietsenmaker heeft mij ook over de brug gehaald doordat hij zei dat koga zijn fietsen volledig afmonteert met 1 type, terwijl veel andere merken dat blijkbaar niet doen.
                              edit2: Ik was net aan het lezen op wielertoerist.be en daar zei je net hetzelfde. Daar zeggen ze wel dat koga een merk met topkwaliteit is.

Nu ja, ik weet er te weinig over om in discussie te treden, en aan je nickname te zien zal dat bij jou wel anders liggen.
                              Last edited by volvolover; 28/12/2007, 17:11.
                              1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

Akkoord, ik begrijp wat je bedoelt.
                                Voor mijn doeleinden is het zeker genoeg en aangezien ik die nieuwe fiets kon krijgen met behoorlijk wat korting en ik te weinig kennis heb qua kaders, rijeigenschappen van verschillende merken en dergelijke ben ik zeer vlug voor deze gevallen.
                                Het is ook mijn eerste fiets, dus misschien zal ik na X aantal jaar niet meer overtuigd zijn en voor een ander merk kiezen.
                                En als student is er natuurlijk ook een beperkt budget die meespeelt
                                Ik begrijp het wel hoor.
                                Enfin, ik hoop alleen dat die "behoorlijk wat korting" hoger ligt dan 10 %, want dat krijg je makkelijk op elke fiets. Als het dudelijk meer is, mag je idd helemaal niet klagen. En als je er niet te veel van af kent, is het sowieso goed om een fiets te kopen bij een fietsenmaker in de streek. Kwestie dat je weet waar naartoe als er iets moet gerepareerd of hersteld worden. Gesteld dat je er zelf niet al te veel van af kent.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• 20% korting +de pedalen gekregen omdat het een uit zijn stock was.
                                  Het is inderdaad ideaal dat de fietsenmaker hier om de hoek woont, want als er ergens iets niet normaal klinkt kan ik direct binnengaan om af te stellen in plaats van er zelf aan te prutsen en het nog erger te maken. Niet dat het niet zou lukken, maar het zou langer duren en misschien niet zo goed gedaan zijn.
                                  1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

20% korting +de pedalen gekregen omdat het een uit zijn stock was.
                                    Het is inderdaad ideaal dat de fietsenmaker hier om de hoek woont, want als er ergens iets niet normaal klinkt kan ik direct binnengaan om af te stellen in plaats van er zelf aan te prutsen en het nog erger te maken. Niet dat het niet zou lukken, maar het zou langer duren en misschien niet zo goed gedaan zijn.
                                    In dat geval heb je zeker geen slechte koop gedaan hoor.
                                    Nog veel plezier ermee trouwens.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Danku!
                                      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

20% korting +de pedalen gekregen omdat het een uit zijn stock was.
                                        Begin met de kleine dingen, en kijk hoever je komt, als het je interesseert tenminste.
                                        De fietsenmaker is ook niet altijd open he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Ik moet niet groter zijn, vind ik. Ben 1m80. Groter zou niet alleen leiden tot meer gewicht, maar ook tot een lelijkere fiets. Echt, ik heb het niet voor grote frames. Vroeger hadden alleen frames in de maat 16" een aflopende bovenbuis, en dan vond ik zelfs 18" al een tikkeltje te groot. Gelukkig is het tegenwoordig al wat gewijzigd.

Bij raceframes is het trouwens niet anders: ik zie liefst frames die niet groter zijn dan 56 cm. Blij dat ik geen 60 nodig heb.
                                          Midgets....

EEEEY BF, 't eh mor e graptjen heeej

Tuurlijk weet ik dat grotere frames minder goed ogen. Geloof me, eens boven de 1m90 krimpt het fietsaanbod aanzienlijk, om nog over auto's te zwijgen.
                                          Zoniet had ik een Merida overwogen...
                                          Aan een auto zie je niet makkelijk of er een groot persoon mee rijdt, met een fiets is dat anders.

Comment

Working...
                                          X