Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Midgets....

EEEEY BF, 't eh mor e graptjen heeej

Tuurlijk weet ik dat grotere frames minder goed ogen. Geloof me, eens boven de 1m90 krimpt het fietsaanbod aanzienlijk, om nog over auto's te zwijgen.
    Zoniet had ik een Merida overwogen...
    Aan een auto zie je niet makkelijk of er een groot persoon mee rijdt, met een fiets is dat anders.
    Ik weet wel dat je dat om te lachen bedoelt. Niet iedereen in dit topic vat alles als een belediging op.

Ik dacht dat je het mss zodanig gewoon was grote frames te zien, dat je ze liever begon te zien dan kleinere frames.
    In feite zou je een old fashioned GT moeten hebben. Die frames scoorden vroeger toch goed bij grotere mensen, maar tegenwoordig hoor je jammer genoeg niet erg veel meer van dat merk. Too bad.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Ik weet wel dat je dat om te lachen bedoelt. Niet iedereen in dit topic vat alles als een belediging op.
      Goed. Ben ik blij om.

Grootte en gewicht zijn immers een nadeel voor het fietsen, al is grootte wel interessant voor het klimwerk vanwege hefboomeffect.
      Meestal worden fietsen ontworpen in maat M of L, in het geval van Cannondale. De S en XL versie worden erbij gemaakt, in afleiding van het ontwerp.
      Eens boven de 1m90 ben je eigenlijk te groot om te fietsen, op het hoogste niveau, niet dat ik me daar mee wil meten.
      Zoek maar eens een (cleane !!!) Tourwinnaar van boven de 1m90, denk niet dat je hem vindt...
      Net zoals een succesvolle basketballer onder de 1m90 eerder uitzondering is, tenzij dit gecompenseerd wordt door 'airtime' cfr Jordan.

Grote fietsen moeten dikwijls extra versterkt worden, de hoeken zijn minder ideaal, en het materiaal ziet veel meer af. Het is dus zeker mogelijk, maar je betaalt er wel een prijs voor.

Comment

Goed. Ben ik blij om.

Grootte en gewicht zijn immers een nadeel voor het fietsen, al is grootte wel interessant voor het klimwerk vanwege hefboomeffect.
        Meestal worden fietsen ontworpen in maat M of L, in het geval van Cannondale. De S en XL versie worden erbij gemaakt, in afleiding van het ontwerp.
        Eens boven de 1m90 ben je eigenlijk te groot om te fietsen, op het hoogste niveau, niet dat ik me daar mee wil meten.
        Zoek maar eens een (cleane !!!) Tourwinnaar van boven de 1m90, denk niet dat je hem vindt...
        Net zoals een succesvolle basketballer onder de 1m90 eerder uitzondering is, tenzij dit gecompenseerd wordt door 'airtime' cfr Jordan.

Grote fietsen moeten dikwijls extra versterkt worden, de hoeken zijn minder ideaal, en het materiaal ziet veel meer af. Het is dus zeker mogelijk, maar je betaalt er wel een prijs voor.

I know. Veel sporten zijn idd niet op topniveau beoefenbaar door grote of kleine mensen.
        Zit er niet mee in. Het is niet omdat je de juiste lengte en gewicht hebt, dat je veel kans maakt.
        Vroeger, toen ik nog niet zo veel met gewichten trainde, was ik duidelijk beter op de fiets. Tegenwoordig weeg ik gewoon teveel.
        Het omgekeerde is ook waar: om massa op te bouwen, fiets ik in principe te veel. Nu ja, gesteld dat ik geen blessure heb.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• op een xl zo ik zeker 29" willen,
          en liefst nog een tita op maat laten maken

maar gelukkig kan ik zelf met een M rondrijden,
          veruit de mooiste maat voor veel kaders

sommige Sjes zijn ronduit spuuglelijk
          seven teres, cannondale SuperV = de fully's dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
            op een xl zo ik zeker 29" willen,

sommige Sjes zijn ronduit spuuglelijk
            seven teres, cannondale SuperV = de fully's dus

Bwah, een Super V in S valt eigenlijk nog mee. Het ziet er dan natuurlijk wel allemaal korter en geblokter uit.
            29" wielen op een grote maat? Naah, toch maar niet. Die wielen wegen ook direct een pak meer. En ze zullen zijdelings ook minder stijf zijn. Enige voordeel: ze rollen meer over putten dan in putten.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Vind ik ook, kleine kaders zijn mooi. De bovenbuis loopt mooi schuin af. Een bovenbuis van een S loopt misschien net iets te schuin, toch zie ik ze liever dan de L's, een XL frame vind ik ronduit lelijk. Al een geluk dat ik een 'normale' lengte heb en nie met zo'n lelijk groot frame hoef te rijden.

Comment

op een xl zo ik zeker 29" willen,

Yep, same idea here, maar de verminderde techniciteit, het ronddraaiend gewicht dat nog stijgt...
                Qua verhoudingen klopt het allemaal wat beter natuurlijk...Maar voor het zicht alleen naar die 29", da's een beetje te gek, zeker met de nadelen die er aan hangen.
                Bovendien, je komt dan nog hoger van de grond te zitten, dan blijf ik zeker in de bomen hangen

Comment

Bovendien, je komt dan nog hoger van de grond te zitten, dan blijf ik zeker in de bomen hangen
                  Het is toch niet omdat de wielen groter zijn dat de trapas per definitie hoger ligt? Bij koersfietsen heb je immers ook meer "drop" tegenover de hoogte van de assen van de wielen.
                  Nu, ik ken niets van de specifieke geometrieën van frames voor 29"-wielen, maar ik zie gewoon niet in waarom de trapas hoger zou liggen.
                  En wat dan met fully's met een beetje veerweg? Die hebben pas hoge trapassen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Het is toch niet omdat de wielen groter zijn dat de trapas per definitie hoger ligt? Bij koersfietsen heb je immers ook meer "drop" tegenover de hoogte van de assen van de wielen.
                    Nu, ik ken niets van de specifieke geometrieën van frames voor 29"-wielen, maar ik zie gewoon niet in waarom de trapas hoger zou liggen.
                    En wat dan met fully's met een beetje veerweg? Die hebben pas hoge trapassen.
                    Daar heb je ergens gelijk in, maar de trapas nog extra verlagen om niet hoger uit te komen, dat lijkt me ook vreemd. Bovendien, veel zal het niet zijn he.
                    Zou het ook eens moeten nakijken, maar het leek me een logisch gevolg.

Comment

Daar heb je ergens gelijk in, maar de trapas nog extra verlagen om niet hoger uit te komen, dat lijkt me ook vreemd. Bovendien, veel zal het niet zijn he.
                      Zou het ook eens moeten nakijken, maar het leek me een logisch gevolg.
                      Ik zou het toch vreemd vinden. Waarom zouden ze die hoger dan 30 cm bouwen? Bij een fully wordt dat makkelijk 32 - 33 cm (bij grote veerwegen zelfs nog wat meer), maar daar heb je dat ook nodig.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mannekes toch, is dat nu zo moeilijk om dat even op te zoeken? Dat spaart jullie heel wat zinloos gezever.

Brackethoogte Taurine en Caffeine: 29,8 cm
                        Brackethoogte 29'er: 31,0 cm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fir646 Bekijk Berichten
                          Hier is mijn beest dan:
                          2005 Cannondale F2000SL met Hollowtech XT/SRAM X.0, Magura Marta SL's met 190mm schijven en Koolstops, stuurke van Easton, SLR-zadel en nog wa snufkes hier en daar. Hier nog met gewone SPD-pedaalkes, ondertussen Eggbeaters gestoken en mijn bandjes zijn nu ook vervangen door de extreem snelle Maxxis CrossMarks Tubeless. (En ze zien er nog cool uit ook )
                          Klokt af op 'n gewicht van 9.286kg nu.

broerke van d'n uwen gevonden,
                          'k ga hem morgen (hopelijk) of donderdag ophalen
                          eerst kijken of hij in goede staat is,
                          direct wegen en dan zien of we hem standaard laten
                          of hem op dieet zetten (als de basis=frame/vork de moeite lonen om er een WW-bike van te maken)

Comment

broerke van d'n uwen gevonden,
                            'k ga hem morgen (hopelijk) of donderdag ophalen
                            eerst kijken of hij in goede staat is,
                            direct wegen en dan zien of we hem standaard laten
                            of hem op dieet zetten (als de basis=frame/vork de moeite lonen om er een WW-bike van te maken)
                            Den broer van den deze dus.

[img]http://www.autoforum.be/attachment.php?attachmentid=42321&d=1190059619[img]

Comment

• Mijn fietske

Waarschijnlijk speelgoed in vergelijking met de meeste hier

Comment

• Schoon kleurke.

Comment

• Precies nogal aan de grote kant voor jou. Ik zou hem eerlijk gezegd niet moeten, zelfs niet voor in de stad.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ideaal stadsfietske vind ik.

Comment

Precies nogal aan de grote kant voor jou. Ik zou hem eerlijk gezegd niet moeten, zelfs niet voor in de stad.
                                      Was toen grootste kader denk ik.
                                      Ben 1m96 groot , dus was wel nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                        Was toen grootste kader denk ik.
                                        Ben 1m96 groot , dus was wel nodig.
                                        Ahja, in dat geval wel. Je zadel staat dan wel vrij laag.
                                        Nog niet zo lang geleden gaf ik iemand net dezelfde commentaar, en die bleek dan ook groot te zijn en met zijn zadel relatief laag rond te rijden. Dat was jij toch ook niet?
                                        Of heb ik nu gewoon een déjà-vu?
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ahja, in dat geval wel. Je zadel staat dan wel vrij laag.
                                          Nog niet zo lang geleden gaf ik iemand net dezelfde commentaar, en die bleek dan ook groot te zijn en met zijn zadel relatief laag rond te rijden. Dat was jij toch ook niet?
                                          Of heb ik nu gewoon een déjà-vu?
                                          Maar m'n fiets staat al 'n jaar of 2 langs de kant ... zadel staat nog op m'n broer z'n hoogte wss :p

Comment

Working...
                                          X