Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt vrees ik.
    Maaar.... DT240S road met DT spaken en RR 1.1 velg, kan je vinden voor 400 euro online. Die zitten exact op 1500gram. En dan heb je echt een goeie set.
    In ieder geval, die Mavic ellende moet eraf, ik heb het daar echt niet voor. Veel te zwaar en lagers zijn barslecht. In het begin zal ik daar nog wel mee rijden, maar de eerste upgrade is sowieso de wielen.
    Da's trouwens ook een 500 gram eraf, met bovenstaande combo.
    voila seh, net gebeld met de fietsenmaker. De Aksiums neemt hij over, de RR1450 gaan erin.
    Dan gaan we al flink in de richting van de 9 kilo. Al die reflectors mogen er ook af, deftige snelspanners erin en een lichter stuurtje.
    Op die manier krijg ik het maximum terug van die Mavic wielen, en hoef ik er geen meter mee te rijden.

Comment

Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt vrees ik.
      Maaar.... DT240S road met DT spaken en RR 1.1 velg, kan je vinden voor 400 euro online. Die zitten exact op 400 euro. En dan heb je echt een goeie set.
      In ieder geval, die Mavic ellende moet eraf, ik heb het daar echt niet voor. Veel te zwaar en lagers zijn barslecht. In het begin zal ik daar nog wel mee rijden, maar de eerste upgrade is sowieso de wielen.
      Da's trouwens ook een 500 gram eraf, met bovenstaande combo.

RR 1.1, is dat nu de lage velg of de hoge? Ik heb alleszins de lage versie. Een klein jaar geleden gekocht met de gewone 240-naven (de 240 S is daar een update van), en ik heb die nieuw amper 250 € betaald. Wel online en in Duitsland.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

voila seh, net gebeld met de fietsenmaker. De Aksiums neemt hij over, de RR1450 gaan erin.
        Dan gaan we al flink in de richting van de 9 kilo. Al die reflectors mogen er ook af, deftige snelspanners erin en een lichter stuurtje.
        Op die manier krijg ik het maximum terug van die Mavic wielen, en hoef ik er geen meter mee te rijden.
        Ik heb nog Ringlé Cam Twist Ti liggen. Prijsje?

Nee, ik denk eigenlijk niet dat ik die dingen ooit wegdoe, tenzij aan een zot die er veel geld wil voor geven. Het zijn nog altijd zo'n beetje dé snelspanners van toen het hele tuningcircus begon.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Worden allicht Spin Stix Ti van Use.. Of spannertjes van PMP. Die achterste van PMP heb ik nu op de Taurine. Al wat de MTB overleeft, zal op de baan ook wel overleven..

Comment

Worden allicht Spin Stix Ti van Use.. Of spannertjes van PMP. Die achterste van PMP heb ik nu op de Taurine. Al wat de MTB overleeft, zal op de baan ook wel overleven..
            Dat wel. Mijn Ringlés zijn al jaren niet meer gebruikt geweest. Ze zijn geanidoseerd paars. Op één van mijn vroegere Cannondales (een blauwe met nog andere geanidoseerde onderdelen van Ringlé, Answer en RZ) stond dat mooi, maar op een rode Cannondale of een gele Pinarello, vind ik dat toch een pak minder mooi. Temeer ook daar die snelspanners de enige geanidoseerde onderdelen zijn die ik nog heb. Nu ja, die RZ-booster heb ik ook nog wel ergens liggen, maar op de Super V vond ik die niet echt nodig.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

de normale 1450's of de mon chasserals? iig mooie velgjes, proficiat met de aankoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
                de normale 1450's of de mon chasserals? iig mooie velgjes, proficiat met de aankoop.
                Normale, mon chasserals ziouden teveel veren voor mijn gewicht. Ze zouden dan constant veren, en dan kan ik zowel bij de Mavics blijven..Op het gewicht na dan.

Prijs is natuurlijk heel anders, maar ik bedankt sowieso voor Mavic...
                Wil je kleurtjes, dan is Mavic prima. Mij is het meer over de duurzaamheid en gebruiksgemak te doen.
                Last edited by ; 12/03/2008, 11:28.

Comment

Normale, mon chasserals ziouden teveel veren voor mijn gewicht. Ze zouden dan constant veren, en dan kan ik zowel bij de Mavics blijven..Op het gewicht na dan.

Prijs is natuurlijk heel anders, maar ik bedankt sowieso voor Mavic...
                  Wil je kleurtjes, dan is Mavic prima. Mij is het meer over de duurzaamheid en gebruiksgemak te doen.

Wat begin jij nu wééral over die Mavics, onze vriend snafu zegt daar toch niets over?
                  Je hebt je standpunt i.v.m. Mavics de afgelopen maanden al wel duidelijk gemaakt, moet je daar nu elke keer weer opnieuw over beginnen? Waarom blijf je schreeuwen om aandacht man? Echt zielig hoor. Je baseert trouwens uw uitspraken i.v.m. Mavics op niets!

Het toeval wil dat ik twee weken geleden met een competitie cyclocrosser ben gaan rijden in het bos. Geen prulleman, wint regelmatig A-crossen en heeft ooit een 33ste plaats op 6.000 deelnemers gereden in de klassieker der klassiekers van de 'asfaltjanetten', de Marmotte. Toen ik zag dat hij met Mavic Heliums reed heb ik even gepeild wat hij van die wielen vond. En geloof het of niet, de beste wielen die ik ooit gehad heb antwoordde hij me. En nu jij....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Wat begin jij nu wééral over die Mavics, onze vriend snafu zegt daar toch niets over?
                    Je hebt je standpunt i.v.m. Mavics de afgelopen maanden al wel duidelijk gemaakt, moet je daar nu elke keer weer opnieuw over beginnen? Waarom blijf je schreeuwen om aandacht man? Echt zielig hoor. Je baseert trouwens uw uitspraken i.v.m. Mavics op niets!

Het toeval wil dat ik twee weken geleden met een competitie cyclocrosser ben gaan rijden in het bos. Geen prulleman, wint regelmatig A-crossen en heeft ooit een 33ste plaats op 6.000 deelnemers gereden in de klassieker der klassiekers van de 'asfaltjanetten', de Marmotte. Toen ik zag dat hij met Mavic Heliums reed heb ik even gepeild wat hij van die wielen vond. En geloof het of niet, de beste wielen die ik ooit gehad heb antwoordde hij me. En nu jij....
                    Het feit dat jij daar op dergelijke manier op reageert, zegt meer over jou dan over mij.
                    Ik geef enkel mijn mening over de Mavics die ik gehad heb.
                    Ook de Mavic Aksiums die ik in de Speeder zou krijgen, heb ik voor deze reden afgezegd.
                    Als jij tevreden bent van je Mavics, dan is dat toch prima ? En zou je allicht ook niet op bovenstaande manier je punt willen maken.
                    Het was dus, voor alle duidelijkheid, niet op jouw fantastische Mavics bedoeld, enkel op het feit dat IK ze niet moet hebben. Laat het daar gewoon bij, en zoek er verder niks achter.

Comment

Het feit dat jij daar op dergelijke manier op reageert, zegt meer over jou dan over mij.
                      Wat is er mis met mijn reactie? Jij begint keer op keer weer over die Mavics, tot vervelens toe. Mag dat niet gezegd worden? Het is echt zielig hoe jij erover praat.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Ik geef enkel mijn mening over de Mavics die ik gehad heb.
                      En zeg nu eens eindelijk wat jij zoal met Mavics hebt voorgehad. Ik ben benieuwd.

Ook de Mavic Aksiums die ik in de Speeder zou krijgen, heb ik voor deze reden afgezegd.
                      Je hebt er geen meter met gerden man! Hoe weet jij nu dat die slecht zijn.

Als jij tevreden bent van je Mavics, dan is dat toch prima ? En zou je allicht ook niet op bovenstaande manier je punt willen maken.
                      Nog eens, er is niet mis met de manier waarop ik mijn 'punt wil maken'. Ik ben trouwens niet de enige die tevreden is over Mavic. Lees m'n post nog eens.

Het was dus, voor alle duidelijkheid, niet op jouw fantastische Mavics bedoeld, enkel op het feit dat IK ze niet moet hebben. Laat het daar gewoon bij, en zoek er verder niks achter.
                      Ik zeg ook niet dat je op mijn 'prachtige' Mavics doelt hé man. Je doelt op Mavic in het algemeen, moest je 't zelf nog niet doorhebben, lees uw eigen posts i.v.m. Mavics maar eens door. Dat het voor u kleurboekjes zijn daar kan ik mee leven, dat is persoonlijke smaak. Maar dat ze op kwalitatief op geen kloten trekken hoef jij niet te zeggen, want je baseert je op niets.

Comment

• concreet :
                        Crossride of crossroc : weet al niet meer welke versie(met disc, een 4-tal jaren geleden) : lagers om zeep
                        X223 velg : uit mekaar gebarsten aan de lasnaad na 1000 kilometer
                        XC 717 : constant slagen in het wiel. Zelfde assen met gelijke nieuwe spaken en DT 4.1 velg : geen enkel probleem
                        XM 819 : Eentje aan de lasnaad, andere spaak doorgetrokken.
                        Testgereden met Mavic XL, SL en SLR.Tochtje van 45km(MET hellingen he) In vergelijking met handgespaakte wielen veel slapper.

Bovendien, mijn eigen fietsenmaker heeft eveneens de SLR's gewisseld voor een setje DT/sapim/notubes en is er veel meer tevreden van. Ook iemand van rond de 85 kilo. Kwestie van er ook een 'kenner' bij te sleuren...

Nu kan het goed zijn dat jou kennis heel tevreden is van zijn mavics, dat is wsl een lichtgewicht...
                        Voor lichte mensen kan het goed zijn dat die mavics voldoen, hier komen ze er niet meer in.

Misschien nog een tip als je licht ge-irriteerd reageert op een topic : laat eventuele woordjes als zielig, man en kloten achterwege... zal je misschien zelfs een ban schelen...
                        Je hebt geen idee of ik met een Mavic produkt heb gereden of niet, beschuldig me dus niet van liegen of ongefundeerde meningen.

Ik heb je trouwens al meerdere malen uitgelegd waarom ik de Mavics niet meer wil, met al je quote- en opzoektalent zou je dat toch nog moeten weten.

Soit, ik heb al meer dan genoeg tijd in Mavic toestanden gestoken, inclusief deze discussie die je blijkbaar telkens opnieuw wil doen escaleren. Maar meer dan bovenstaande hoef je niet meer te verwachten ivm Mavic wielen van mijn kant.
                        Ik denk er het mijne van, jij het jouwe. Ieder zijn ding.

Jij wil vermoedelijk het laatste woord hebben hierin, je doet maar....

Comment

• Discussiëren kan, maar op een deftige manier. Hier lukt dat blijkbaar weer niet.

Als het niet betert met het wederzijds respect, blijf je beter weg van dit forum. Of zorgen we ervoor dat je wegblijft.

Comment

Misschien nog een tip als je licht ge-irriteerd reageert op een topic : laat eventuele woordjes als zielig, man en kloten achterwege... zal je misschien zelfs een ban schelen...
                            Je hebt geen idee of ik met een Mavic produkt heb gereden of niet, beschuldig me dus niet van liegen of ongefundeerde meningen.
                            Loop maar wéér eens te roepen naar de moderators dat is het enige wat je kan, stuur ze nog eens een PM met wat leugens, net als je op mountainbike.be gedaan hebt.

Uitspraken van u. Nooit gelogen, sterk gefundeerd en geen schuttingtaal.

1. @Jakkel: “Bweik! SLR wielen trekken op geen kloten, die kleurboekjes zwiepen naar alle kanten”.
                            @Tuur Bo: “Op de Team Editie van de Taurine staan de SLR's ook, dus slecht zal het zeker niet zijn".
                            2. “Liever een upgrade naar een Lefty SL carbon dan die wielen” (nvdr: adviesprijs Lefty SL: 1.499 euro, SLR: 800 euro).
                            3. “Een stuurpen zelf spuiten resulteert in afblottende verf na een tijd”.
                            4. “Lefty’s zijn betrouwbaarder dan Fatty’s”
                            5. “Shimano trekt op geen kloten”!
                            6. “Mavic is dikke brol”!
                            7. “Kies je voor C'Dale, dan hoort een Lefty er gewoon bij”.
                            8. ”Pokkezware wielen. Waren met DT champion gespaakt, en kwamen tesamen op 1890 gram.”
                            enz..........

Ik heb je trouwens al meerdere malen uitgelegd waarom ik de Mavics niet meer wil, met al je quote- en opzoektalent zou je dat toch nog moeten weten.
                            Omdat ze zwiepen zeker? Nooit iets anders gelezen van u. Noem nu ineens maar een hoop slechte ervaringen met Mavic op. Echt waar, het komt heel geloofwaardig over. Dat je dat destijds nooit gezegd hebt. Raar....

Soit, ik heb al meer dan genoeg tijd in Mavic toestanden gestoken, inclusief deze discussie die je blijkbaar telkens opnieuw wil doen escaleren. Maar meer dan bovenstaande hoef je niet meer te verwachten ivm Mavic wielen van mijn kant.
                            Ik denk er het mijne van, jij het jouwe. Ieder zijn ding.
                            Niet alleen in Mavic. Alle onderdelen met wat merkbekendheid krijgen er van langs.

Jij wil vermoedelijk het laatste woord hebben hierin, je doet maar....
                            Ja, jij niet, zogezegd negeren is uw tactiek om uw eiegn vuiligheid niet te hoeven op te kuisen. Man toch....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                              Discussiëren kan, maar op een deftige manier. Hier lukt dat blijkbaar weer niet.

Als het niet betert met het wederzijds respect, blijf je beter weg van dit forum. Of zorgen we ervoor dat je wegblijft.
                              Het is niet omdat er één partij komt schreeuwen bij de moderators, dat die partij ook aan het rechte eind trekt hé.

Dat wil ik toch even duidelijk maken.

Comment

• Bovenstaande discussies zijn dus de reden waarom ik nooit in een echt WTC zou gaan denk ik, misselijk wordt ik daar van, 't gaat er toch over dat ge kunt fietsen zeker?

WTF

Comment

• Jakkel mag zich een tijdje gaan bezinnen over z'n forumgedrag ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Bovenstaande discussies zijn dus de reden waarom ik nooit in een echt WTC zou gaan denk ik, misselijk wordt ik daar van, 't gaat er toch over dat ge kunt fietsen zeker?

WTF
                                    bij ons gaat het erom dat ge kunt drinken

Comment

Dat wil ik toch even duidelijk maken.
                                      Wel, ik ook.

Heb je misschien al eens bedacht dat je wat in het oog wordt gehouden ? Waarom naar de moderators lopen ? Die mensen hebben ook ogen in het hoofd hoor.
                                      Ga er dus niet steeds van uit dat iemand over jou gaat klagen, want dat was alweer niet het geval.
                                      Die sancties heb je enkel en alleen aan jezelf te danken.

Comment

Loop maar wéér eens te roepen naar de moderators dat is het enige wat je kan, stuur ze nog eens een PM met wat leugens, net als je op mountainbike.be gedaan hebt.
                                        Beste Jakkel, ik heb op mountainbike.be gevraagd het topic op te kuisen in de showroom over mijn fiets.
                                        Waarom jij er bijkomt dat ik weet-ik-wat gestuurd heb naar de moderators is mij een raadsel, maar alweer een bewijs dat jij niet inziet dat moderators ook wel eens uitkijken naar wat er op een forum geschreven wordt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
                                          bij ons gaat het erom dat ge kunt drinken

Bij ons ook.
                                          En de discussies hier hebben wij in de club zelfs niet eens. Zoveel fietsenkenners zitten daar immers niet tussen. Ze kennen er natuurlijk iets van, maar niet genoeg om uitgebreid te vergelijken.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X