Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooie fiets, Jan!

Even een rare vraag stellen: een fietscomputer op een MTB, gaat dat een tijdje mee? In het slijk, al eens een keertje onderuitgaan... Of gebruik je je fiets vooral om rond de kerktoren te rijden?

Comment

• Echt veel offroad ga ik niet, dus ik zou het niet weten...

Comment

• prachtige fiets jan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
          Mooie fiets, Jan!

Even een rare vraag stellen: een fietscomputer op een MTB, gaat dat een tijdje mee? In het slijk, al eens een keertje onderuitgaan... Of gebruik je je fiets vooral om rond de kerktoren te rijden?
          Ik rij nu met een Polar maar die ziet niet echt veel mud.. maar daarmee kun je onder de douche gaan mochten de gaatjes ed wa vol zitten. Vroeger reed ik met een Sigma computerke en ene keer heeft deze dienst gewerkt na een moddertochtje, maar nadien werkte ie wel terug.. Bij het onderuitgaan vooral opletten of de fietscomputer zich nog op het stuur bevind. Heb zo ne keer kunnen terug draaien...

Comment

• Thx allemaal!
            Ik kan al niet wachten tot ik vrijdag thuiskom...

Comment

• Proficiat met de nieuwe aanwinst, Jan.
              Gewoon twee kleine suggesties: ik zou het stuur iets meer naar voor draaien, zodat de bocht ervan meer naar jou draait; en het zadel zou ik iets meer naar achter schuiven, want het staat wel erg naar voor nu. Probeer het eens, zou ik zeggen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Mooie fiets, Jan!

Een fietscomputertje, is daar wel op voorzien hoor. Anders zouden er niet veel exemplaren zijn die het langer dan een paar maand volhouden, vrees ik. Op de weg kan je immers ook met de regen geconfronteerd worden.
                Ik heb nog nooit een computertje gehad dat door de weersomstandigheden vroegtijdig de geest gaf.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Proficiat met de nieuwe aanwinst, Jan.
                  Gewoon twee kleine suggesties: ik zou het stuur iets meer naar voor draaien, zodat de bocht ervan meer naar jou draait; en het zadel zou ik iets meer naar achter schuiven, want het staat wel erg naar voor nu. Probeer het eens, zou ik zeggen.
                  Aha, thx! Dat van dat zadel valt me nu pas op, zeker eens proberen want de zitpositie mag nog wat gestrekter. Het stuur ga ik zo laten denk ik, dat zit naar m'n gevoel echt goed. Ik ga wel proberen om het nog iets lager te zetten (ik heb nog niet gezien of dat zou gaan), want nu zit ik te rechtop.

Comment

Mooie fiets, Jan!

Het computertje zelf kan wel tegen een stootje, maar het probleem vind ik is het kabeltje ervan aan de voorvork! Dat moet je echt wel stevig vasthangen, of je loopt het risico dat het kapot getrokken wordt door takken ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Aha, thx! Dat van dat zadel valt me nu pas op, zeker eens proberen want de zitpositie mag nog wat gestrekter. Het stuur ga ik zo laten denk ik, dat zit naar m'n gevoel echt goed. Ik ga wel proberen om het nog iets lager te zetten (ik heb nog niet gezien of dat zou gaan), want nu zit ik te rechtop.
                      Idd, je zal minder dicht bij het stuur zitten.
                      Om het stuur lager te zetten, draai je eerst de bouten van de klem van de stuurpen (die over de vork zit) los. Je draait ook de bout van het kapje bovenaan de stuurpen volledig los, zodat het kapje eraf kan. Daarna kan je de ringen die onder je stuurpen zitten, boven je stuurpen monteren. Je kan ook de stuurpen 180° draaien, zodat deze naar beneden wijst i.p.v. naar boven, maar ik vrees dat dat niet erg mooi gaat ogen. Achteraf monteer je eerst weer het kapje, en je spant de bout van dat kapje aan tot er geen speling meer op je vork zit. Pas daarna draai je de bouten van de klem van de stuurpen weer vast (hoeft niet muurvast hoor, gewoon vast genoeg).
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Een fietscomputertje, is daar wel op voorzien hoor. Anders zouden er niet veel exemplaren zijn die het langer dan een paar maand volhouden, vrees ik. Op de weg kan je immers ook met de regen geconfronteerd worden.
                        Ik heb nog nooit een computertje gehad dat door de weersomstandigheden vroegtijdig de geest gaf.
                        Mijn fietscomputer op m'n stadsfiets houdt het ook al een paar jaar uit hoor, dat was niet echt de vraag. Mijn vraag was eerder of alles wel intact bleef omdat je met een mtb toch een beetje ruiger doet (ik toch) Maar dat is ondertussen al beantwoord

Comment

• Die wireless dingen zijn nog het snelst stuk.
                          Ik heb al een HAC4, 2 polars en zelfs een Oregon Scientific om zeep zien gaan door de modder, contactjes stuk, geen connectie meer...
                          De sigma die ik nu heb, heeft nog maar een modderrit of 5 gezien, en blijft het voorlopig doen. Die kost ook 'maar' 69 euro.
                          De polars en Hac4 zijn steeds om en bij de 200 euro geweest, veel te veel naar mijn zin.
                          Ik zou het er nu ni meer aan geven.

Een van de polars is wel gerepareerd en gebruik ik nu als hartslagmeter bij het lopen. Connectie maken met een wireless sensor zit er niet meer in.

Voor de Merida heb ik een Cateye met draad. Als je geen verende vork hebt, is dat nog steeds de meest betrouwbare oplossing, en nog het goedkoopst ook. Zelfs voor een mtb met slechts beperkte veerweg, zou ik een tellertje met draad nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Die wireless dingen zijn nog het snelst stuk.
                            Ik heb al een HAC4, 2 polars en zelfs een Oregon Scientific om zeep zien gaan door de modder, contactjes stuk, geen connectie meer...
                            De sigma die ik nu heb, heeft nog maar een modderrit of 5 gezien, en blijft het voorlopig doen. Die kost ook 'maar' 69 euro.
                            De polars en Hac4 zijn steeds om en bij de 200 euro geweest, veel te veel naar mijn zin.
                            Ik zou het er nu ni meer aan geven.

Een van de polars is wel gerepareerd en gebruik ik nu als hartslagmeter bij het lopen. Connectie maken met een wireless sensor zit er niet meer in.

Voor de Merida heb ik een Cateye met draad. Als je geen verende vork hebt, is dat nog steeds de meest betrouwbare oplossing, en nog het goedkoopst ook. Zelfs voor een mtb met slechts beperkte veerweg, zou ik een tellertje met draad nemen.
                            Of bij een Fatty of upside-down-vork (Lefty bv.).

Ik gebruik al jaren een Polar S710 (eigenlijk van toen hij is uitgekomen, dus dat is al bijna 6,5 jaar). Geen probs mee ondervonden. Nu ja, één keer is er een oogje van mijn speedsensor gebroken omdat ik dat ding al rijdend wou verplaatsen of zoiets (ik weet het niet juist meer). Heb toen wel een nieuwe sensor mogen kopen. Toegegeven, op de MTB heb ik dat ding nooit gebruikt.

Waarom dat model hartslagmeter? Wel, om iets te hebben met fietsfuncties, moest ik kiezen tss de S510 en de S710, maar die eerste vond ik qua kleuren te opvallend (ik wou het ding ook nog af en toe gewoon als uurwerk kunnen dragen). Vandaar ...
                            De extra's op de S710 zijn leuk, maar niet nodig natuurlijk.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Of bij een Fatty of upside-down-vork (Lefty bv.).
                              Lefty zou het zeker ook kunnen. Alleen zorgen dat het draadje goed naar achteren weggeleid wordt..
                              Zou alleen wat omslachtig worden met dat houdertje bevestigd op het houdertje op de Lefty..Veel tie-wraps dus...

Comment

• Ik denk er ook aan om een draadloze in de plaats te steken. Werkt het even goed? Want die draden nu vind ik lelijk, een goede computer is het wel. Temperatuur en alles erop, ik ben een cijfertjesmens...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                  Ik denk er ook aan om een draadloze in de plaats te steken. Werkt het even goed? Want die draden nu vind ik lelijk, een goede computer is het wel. Temperatuur en alles erop, ik ben een cijfertjesmens...
                                  Een S710 is dan alleszins jouw ding. Nu ja, ze maken die alleen nog als S725 en S720, dacht ik. Dat zijn lichte updates van de S710.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik rij nu bijna een jaar met de S725x en hem is nog heel! Moet wel zeggen dat ik hem bij het mtb'n altijd aan de pols heb ipv op het stuur ivm als ik eens op mijn bakkes moest gaan...

Heb al wel de batterij van mijn hartslagband kunnen vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                      Ik rij nu bijna een jaar met de S725x en hem is nog heel! Moet wel zeggen dat ik hem bij het mtb'n altijd aan de pols heb ipv op het stuur ivm als ik eens op mijn bakkes moest gaan...

Heb al wel de batterij van mijn hartslagband kunnen vervangen.
                                      ???
                                      Een nieuwe band kopen, bedoel je. Die band (T31 of T61 Coded) kan nl. helemaal niet open.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        ???
                                        Een nieuwe band kopen, bedoel je. Die band (T31 of T61 Coded) kan nl. helemaal niet open.
                                        Ik heb dan ook helemaal geen T31 of T61, maar een Wearlink Coded.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                          Ik heb dan ook helemaal geen T31 of T61, maar een Wearlink Coded.
                                          Aha. Ik wist niet eens dat dat bestond. Net even gecheckt via Google.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X