Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn nieuw fietsje,

Frame: LOOK
    Wielen: Fulcrum Red Metal Zerro
    Remmen: Formula Oro Puro (schijven Hope "floating")
    A.derra: Sram XO
    V.Derra: XTR
    Cranck: XTR
    Schifters: Sram XO
    Pedalen: XTR
    Bidonhouder: Tune
    Snelspanners: Tune
    Vork: Fox F80RL
    Stuur: Syntace
    Stuurpan: Syntace F99 (met tita bouten)
    Barends: ExtraL.
    Zadel: Slr (Carbon rails)
    Banden: FF
    ...

Gewicht: 8.98kg

Comment

• Mooie fiets.

Ben al blij dat je geen SID erin hebt gezet.
      Goeie keuze die fulcrums.

Comment

• knap fietsje (al zal de prijs niet tje zijn)

misschien stomme vraag, maar hoe regel je de zadelpen? want dat is precies uit 1 stuk?

Comment

• Te zalig gewoon! Dat frame...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            knap fietsje (al zal de prijs niet tje zijn)

misschien stomme vraag, maar hoe regel je de zadelpen? want dat is precies uit 1 stuk?
            Ik geloof dat dat ding wel een paar cm te regelen valt, maar alleszins niet erg veel.
            Ik zou het alleszins niet vertrouwen. Zeker niet voor een MTB. Nog nooit een zadelpen gebroken bij het off-roaden zeker? Ik dus wel. Ik was een beetje aan het trialen ...
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dit is toch eerder een fiets voor ten hoogste wat grintwegjes of heb ik het mis?
              Ik zie me daar nog niet mee in de bergen crossen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Dit is toch eerder een fiets voor ten hoogste wat grintwegjes of heb ik het mis?
                Lightweight crosscountry. Echt zwaar parcours zou ik er ook niet mee doen.
                Ik zou er persoonlijk alleen lichte XC-wedstrijden in Vlaanderen mee rijden. Als ik er al wedstrijden mee zou rijden ...
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ardennen gaan vlot hoor met een carbon frame en licht spul erop.
                  Zo lang je genoeg veerweg hebt vooraan, wat door de knieën gaan en uiteraard het comfort van een carbon frame.

Zij die nog niet met een carbon frame gereden hebben, probeer het maar eens en voel het verschil in demping. Helaas ook in prijs, maar da's voor een gedreven liefhebber geen punt.

Alleen die banden, daar zou ik niet off-road mee rijden.
                  Gewicht zal met 'echte' banden al snel een 300 gram meer zijn, de huidige banden zijn enkel goed voor de showroom.
                  De Tune Wassertrager is ook niet echt handig offroad, tenzij je er in beide middelste stukken een gaatje in boort en dichttrekt met een colson bandje( ne strip ).
                  Ik gebruik die van SIGG gezien ik met een alu drinkbus van 1 liter rijd. De Wassertrager staat op de speeder, die komt amper off-road.

Comment

• Prachtige fiets! Moet zowat de mooiste MTB zijn die ik reeds gezien heb Alleen vind ik hem een beetje te mooi om er in het veld of het bos met liggen te crossen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                      knap fietsje (al zal de prijs niet tje zijn)

Denk ik ook niet

Comment

• - Prijs, tja een hobby mag toch iets kosten
                        - De banden en wielen gebruik ik enkel op de baan of bij droog weer, voor offroad steek ik er Crossmax ST met RR in gewicht is dan 9.5kg (met zware schijven en snelspanners)
                        - De Tune bidonhouder is prima off-road die staat op al mijn fietsen met een draaibeweging is die er zo.
                        - de zadelpen kan je na ze op maat afgezaagd te hebben nog 3 cm regelen met behulp van spacers
                        - Deze fiets word ook ingezet voor de zwaardere marathons en Look geeft 5 jaar garantie op frame en tot 100KG berijdersgewicht dus waar zou ik mij zorgen over moeten maken (tis te hopen dat hij binnen een jaar of 3 eens breekt
                        - Deze zadelpen ziet trouwens minder af dan op de gewone manier de rode straap die je ziet is een rubber blok die de trillingen wegfiltert.

Comment

• naais, prachtige kleurencombo

btw : ben jij die kerel waarvan ik die Maxxis Flyweight 330 heb gekocht (Gent) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
                            Mijn nieuw fietsje,

Mooie fiets, echt waar!

Ik hou wel van de kleuren en het concept, lekker opvallend. Ook de wielen zijn flashy getint, lijken fel op de Mavic SLR wielen met die dikke spaken en de grote opvallende belettering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              Dit is toch eerder een fiets voor ten hoogste wat grintwegjes of heb ik het mis?
                              Gaat perfect hoor, de gebruikte onderdelen zijn van hoge kwaliteit en de veerweg van de vork (80mm) volstaat ruimschoots voor ons landje.

Comment

• 100 euri van den decathlon, trapt heel licht

te restaureren tegen de blindentocht van radio minerva in september

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                  Mooie fiets, Jan!

Even een rare vraag stellen: een fietscomputer op een MTB, gaat dat een tijdje mee? In het slijk, al eens een keertje onderuitgaan... Of gebruik je je fiets vooral om rond de kerktoren te rijden?
                                  in normale omstandigheden doet hij alles perfect, ook in regen en dergelijke toestanden, maar als het echt constant slijk is dan houdt hij soms ff op, afspuiten, paar meter mee rijden en alles werkt terug natuurlijk.
                                  Hij is ook draadloos en ondanks wat ik er allemaal van hoor nog nooit problemen mee gehad

Comment

• Mijn weekendfiets:

p.s. In 't echt is hij rood ipv. het oranje op de foto.

Comment

• Ik wist niet dat Marin nog bestond. Vroeger (pakweg vijftien jaar geleden) was dat wel een cool merk, maar daarna zijn ze in de grijze massa opgegaan.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                        Mijn weekendfiets:

p.s. In 't echt is hij rood ipv. het oranje op de foto.
                                        Mooie kleur vooral, ik hou van rode fietsen.
                                        Ik kende het merk Emrin niet (niet Marin dus... ), blijkt het huismerk van een fietsenwinkel uit Niewenrode te zijn.
                                        Cycles Emrin in Nieuwenrode heeft alles in huis voor elke fietsliefhebber, van kinderfiets tot mountainbike. Naast fietsen hebben wij ook een ruim assortiment aan fietskledij, helmen, schoenen en fietsaccessoires in de aanbieding.

Comment

• Ik heb precies stront in mijn ogen vandaag. Emrin dus. Het lettertype lijkt op dat van Marin.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X