Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • "Den Emrin" gelijk ze zeggen...

    Comment


    • dacht me deze te kopen,
      maar daar kan geen fietsendrager op ivm de air-brake,
      mss kan er een knopje geplaatst worden om die uit te schakelen

      ze houden ook nergens rekening meer mee
      op ferrari kan je ook al geen fiets meenemen,
      denken ze nu echt dat wij allemaal een porsche willen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        dacht me deze te kopen,
        maar daar kan geen fietsendrager op ivm de air-brake,
        mss kan er een knopje geplaatst worden om die uit te schakelen

        ze houden ook nergens rekening meer mee
        op ferrari kan je ook al geen fiets meenemen,
        denken ze nu echt dat wij allemaal een porsche willen...
        Dat is toeval, ik heb er zo ene, ik haal gewoon de wielen eruit en dan gaat die net in 't koffer.


        NOT!

        Comment


        • ah, ma dan gaan 'k es zien

          Comment


          • gisteren een XTR crankstel gemonteerd (model 2006) met TA C116 kettingbladen. voorzien van BBB hexstars (2 gram per bout + moer)
            zal er morgen eens pics van maken.
            vind het een geslaagde upgrade van mijn fietsje.
            mijn originele velgen zijn momenteel binnen voor onderhoud. Als die terug zijn zou mijn fietsje onder de 10Kg komen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              gisteren een XTR crankstel gemonteerd (model 2006) met TA C116 kettingbladen. voorzien van BBB hexstars (2 gram per bout + moer)
              zal er morgen eens pics van maken.
              vind het een geslaagde upgrade van mijn fietsje.
              mijn originele velgen zijn momenteel binnen voor onderhoud. Als die terug zijn zou mijn fietsje onder de 10Kg komen.
              Nice.
              Wat rijd je juist? Of stond het hier al (ben een beetje lui)?
              Vroeger had ik het ook wel voor lichte onderdelen, maar tegenwoordig heb ik wat meer spiermassa, dus meer gewicht en meer kracht. Als je dan ook nog weet dat die superlichte onderdelen sowieso niet de sterkste zijn ...
              Zelf ben ik niet geneigd echt superlicht te gaan. 10 kg valt natuurlijk nog mee. Steinbach claimde voor een MTB uit hun catalogus ooit 5,6 kg. Mss zijn ze daar intussen al onder gegaan? Die 5,6 zal uiteraard wel wat overdreven zijn, maar toch.
              Veel hangt ook af van wat je juist op je fietsje zitten hebt natuurlijk. Ik ben benieuwd.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                gisteren een XTR crankstel gemonteerd (model 2006) met TA C116 kettingbladen. voorzien van BBB hexstars (2 gram per bout + moer)
                zal er morgen eens pics van maken.
                vind het een geslaagde upgrade van mijn fietsje.
                mijn originele velgen zijn momenteel binnen voor onderhoud. Als die terug zijn zou mijn fietsje onder de 10Kg komen.
                XTR, altijd een goede keuze.
                Welke wielen heb je steken?

                Comment


                • heeft hier wel al gestaan.


                  Cannondale F700
                  Dt swiss
                  shimano XT
                  88+tuned Fatty super (andere zijn omega assen + Mavic 3.1x rim
                  ....


                  Cannondale F1000
                  XTR
                  momenteel crossride
                  easton
                  ...

                  Idd ik ga ook niet voor het lichste der lichste. Betrouwbaarheid is voor mij heel belangrijk. XTR is toch redelijk duurzaam zeker met die TA bladen erop.

                  Foto's komen morgen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    heeft hier wel al gestaan.


                    Cannondale F700
                    Dt swiss
                    shimano XT
                    88+tuned Fatty super (andere zijn omega assen + Mavic 3.1x rim
                    ....


                    Cannondale F1000
                    XTR
                    momenteel crossride
                    easton
                    ...

                    Idd ik ga ook niet voor het lichste der lichste. Betrouwbaarheid is voor mij heel belangrijk. XTR is toch redelijk duurzaam zeker met die TA bladen erop.

                    Foto's komen morgen

                    Dat is idd deftig.
                    Vraagje: hoe kom je erbij om twee verschillende maten te nemen? Ik zie dat de ene een M is, en de andere een L. En het is nu niet dat één van die bikes dienst doet als trial- of dual slalom-bike, als ik die fietsjes zo bekijk. Trouwens, voor dergelijke toepassingen mocht het frame nog lager, maar daarom nog niet eens korter.

                    Edit:
                    Die L heeft mogelijks nog de oude geometrie, zie ik.
                    Last edited by Beta; 11/06/2008, 14:15.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • blauwe (F700) is voor wegtrainingen en in de zomer. hier ligt ook een 46T blad vanvoor.
                      Sobe (F1000) is voor in de bossen.

                      kleiner -> wendbaarder,....

                      ik heb ook 2 zadels + 2 zaalpennen. Op zondagmiddag maak ik regelmatig recreatieve ritjes met mijn vriendin (fietsen wel te verstaan) en dan neemt zei die F1000 omdat ze niet op de F700 past. Ik wissel altijd ganse zaal+zaalpen anders krijg ik krassen erop.

                      en idd de F700 is van 2002 (Caad4 kader) en de F1000 van 2003 (optimo kader)

                      Comment


                      • pics


                        Comment


                        • Velen zullen het niet mooi vinden denk ik, maar die kleur van de F1000 vind ik prachtig.

                          Comment


                          • Nice!
                            Ik volg het in feite niet meer zo, maar is er niet al een nieuw XTR-crankstel uit? Of is er geen nieuw voorgesteld? Ik kan er naast zitten hoor.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • nee dat klopt idd

                              XTR groep 2006


                              2007


                              dat is ook de reden waarom ik nu een gekocht heb.
                              ik ga geen 350-400€ betalen voor een crankstel
                              overjaarse producten gaan voor een prikje buiten.

                              Comment


                              • Oh ja, idd, zo ziet XTR er tegenwoordig uit. Ik had die onderdelen toch al een paar keer gezien, maar ik was niet meer zeker.
                                En idd, als je die overjaarste onderdelen met serieuze prijsverminderingen kan kopen ... Ik kan me best inbeelden dat er niet eens veel kwaliteitsverschil op zit.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Voila al een TA tattoo



                                  een of andere idioot wou geen voorrang geven.

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Oh ja, idd, zo ziet XTR er tegenwoordig uit. Ik had die onderdelen toch al een paar keer gezien, maar ik was niet meer zeker.
                                      En idd, als je die overjaarste onderdelen met serieuze prijsverminderingen kan kopen ... Ik kan me best inbeelden dat er niet eens veel kwaliteitsverschil op zit.
                                      De kettingbladen zullen weer wat duurder of goedkoper geworden zijn door een andere montage, maar veel verschil zit daar inderdaad niet op.
                                      Een andere kleur, een ander manier om de naam er op te zetten, meer niet. Soms eens betere lagers, de lagers van 2007 zijn niet echt goed te noemen. Met alle systemen die op externe lagers werken, moet je rekening houden met snelle slijtage van die lagers bij heftige modderritten.
                                      Ne goeien ouwe vierkante as in de bracket, een stevig trapstel, ne Tune Bigfoot of dergelijke, en TA bladen, de ideale moddercombo.

                                      Comment


                                      • Mijn tweewielers dan ook maar voorstellen ( op een autoforum ):

                                        - wegfietsje: moozes cyclone full carbon afgemonteerd met shimano ultegra
                                        - naast de weg fiets: moozes boast cross (cyclocross fiets) afgemonteerd met shimano 105 en fsa cross cranck-stel

                                        foto's volgen later

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          De kettingbladen zullen weer wat duurder of goedkoper geworden zijn door een andere montage, maar veel verschil zit daar inderdaad niet op.
                                          Een andere kleur, een ander manier om de naam er op te zetten, meer niet. Soms eens betere lagers, de lagers van 2007 zijn niet echt goed te noemen. Met alle systemen die op externe lagers werken, moet je rekening houden met snelle slijtage van die lagers bij heftige modderritten.
                                          Ne goeien ouwe vierkante as in de bracket, een stevig trapstel, ne Tune Bigfoot of dergelijke, en TA bladen, de ideale moddercombo.
                                          Zijn de oude trapassen beter tegen modder bestand? Of bedoel je gewoon dat het geen zin heeft om er de nieuwste techniek aan te verprutsen? Dan kan je natuurlijk net zo goed een oud Shimano-crankstel gebruiken. Dat is alleszins goedkoper dan eentje van Tune.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X