"Den Emrin" gelijk ze zeggen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
m'n fietsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
dacht me deze te kopen,
maar daar kan geen fietsendrager op ivm de air-brake,
mss kan er een knopje geplaatst worden om die uit te schakelen
ze houden ook nergens rekening meer mee
op ferrari kan je ook al geen fiets meenemen,
denken ze nu echt dat wij allemaal een porsche willen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtendacht me deze te kopen,
maar daar kan geen fietsendrager op ivm de air-brake,
mss kan er een knopje geplaatst worden om die uit te schakelen
ze houden ook nergens rekening meer mee
op ferrari kan je ook al geen fiets meenemen,
denken ze nu echt dat wij allemaal een porsche willen...
NOT!
Comment
-
gisteren een XTR crankstel gemonteerd (model 2006) met TA C116 kettingbladen. voorzien van BBB hexstars (2 gram per bout + moer)
zal er morgen eens pics van maken.
vind het een geslaagde upgrade van mijn fietsje.
mijn originele velgen zijn momenteel binnen voor onderhoud. Als die terug zijn zou mijn fietsje onder de 10Kg komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtengisteren een XTR crankstel gemonteerd (model 2006) met TA C116 kettingbladen. voorzien van BBB hexstars (2 gram per bout + moer)
zal er morgen eens pics van maken.
vind het een geslaagde upgrade van mijn fietsje.
mijn originele velgen zijn momenteel binnen voor onderhoud. Als die terug zijn zou mijn fietsje onder de 10Kg komen.
Wat rijd je juist? Of stond het hier al (ben een beetje lui)?
Vroeger had ik het ook wel voor lichte onderdelen, maar tegenwoordig heb ik wat meer spiermassa, dus meer gewicht en meer kracht. Als je dan ook nog weet dat die superlichte onderdelen sowieso niet de sterkste zijn ...
Zelf ben ik niet geneigd echt superlicht te gaan. 10 kg valt natuurlijk nog mee. Steinbach claimde voor een MTB uit hun catalogus ooit 5,6 kg. Mss zijn ze daar intussen al onder gegaan? Die 5,6 zal uiteraard wel wat overdreven zijn, maar toch.
Veel hangt ook af van wat je juist op je fietsje zitten hebt natuurlijk. Ik ben benieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtengisteren een XTR crankstel gemonteerd (model 2006) met TA C116 kettingbladen. voorzien van BBB hexstars (2 gram per bout + moer)
zal er morgen eens pics van maken.
vind het een geslaagde upgrade van mijn fietsje.
mijn originele velgen zijn momenteel binnen voor onderhoud. Als die terug zijn zou mijn fietsje onder de 10Kg komen.
Welke wielen heb je steken?
Comment
-
heeft hier wel al gestaan.
Cannondale F700
Dt swiss
shimano XT
88+tuned Fatty super (andere zijn omega assen + Mavic 3.1x rim
....
Cannondale F1000
XTR
momenteel crossride
easton
...
Idd ik ga ook niet voor het lichste der lichste. Betrouwbaarheid is voor mij heel belangrijk. XTR is toch redelijk duurzaam zeker met die TA bladen erop.
Foto's komen morgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenheeft hier wel al gestaan.
Cannondale F700
Dt swiss
shimano XT
88+tuned Fatty super (andere zijn omega assen + Mavic 3.1x rim
....
Cannondale F1000
XTR
momenteel crossride
easton
...
Idd ik ga ook niet voor het lichste der lichste. Betrouwbaarheid is voor mij heel belangrijk. XTR is toch redelijk duurzaam zeker met die TA bladen erop.
Foto's komen morgen
Dat is idd deftig.
Vraagje: hoe kom je erbij om twee verschillende maten te nemen? Ik zie dat de ene een M is, en de andere een L. En het is nu niet dat één van die bikes dienst doet als trial- of dual slalom-bike, als ik die fietsjes zo bekijk. Trouwens, voor dergelijke toepassingen mocht het frame nog lager, maar daarom nog niet eens korter.
Edit:
Die L heeft mogelijks nog de oude geometrie, zie ik.Last edited by Beta; 11/06/2008, 14:15.
Comment
-
blauwe (F700) is voor wegtrainingen en in de zomer. hier ligt ook een 46T blad vanvoor.
Sobe (F1000) is voor in de bossen.
kleiner -> wendbaarder,....
ik heb ook 2 zadels + 2 zaalpennen. Op zondagmiddag maak ik regelmatig recreatieve ritjes met mijn vriendin (fietsen wel te verstaan) en dan neemt zei die F1000 omdat ze niet op de F700 past. Ik wissel altijd ganse zaal+zaalpen anders krijg ik krassen erop.
en idd de F700 is van 2002 (Caad4 kader) en de F1000 van 2003 (optimo kader)
Comment
-
Nice!
Ik volg het in feite niet meer zo, maar is er niet al een nieuw XTR-crankstel uit? Of is er geen nieuw voorgesteld? Ik kan er naast zitten hoor.
Comment
-
Oh ja, idd, zo ziet XTR er tegenwoordig uit. Ik had die onderdelen toch al een paar keer gezien, maar ik was niet meer zeker.
En idd, als je die overjaarste onderdelen met serieuze prijsverminderingen kan kopen ... Ik kan me best inbeelden dat er niet eens veel kwaliteitsverschil op zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOh ja, idd, zo ziet XTR er tegenwoordig uit. Ik had die onderdelen toch al een paar keer gezien, maar ik was niet meer zeker.
En idd, als je die overjaarste onderdelen met serieuze prijsverminderingen kan kopen ... Ik kan me best inbeelden dat er niet eens veel kwaliteitsverschil op zit.
Een andere kleur, een ander manier om de naam er op te zetten, meer niet. Soms eens betere lagers, de lagers van 2007 zijn niet echt goed te noemen. Met alle systemen die op externe lagers werken, moet je rekening houden met snelle slijtage van die lagers bij heftige modderritten.
Ne goeien ouwe vierkante as in de bracket, een stevig trapstel, ne Tune Bigfoot of dergelijke, en TA bladen, de ideale moddercombo.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe kettingbladen zullen weer wat duurder of goedkoper geworden zijn door een andere montage, maar veel verschil zit daar inderdaad niet op.
Een andere kleur, een ander manier om de naam er op te zetten, meer niet. Soms eens betere lagers, de lagers van 2007 zijn niet echt goed te noemen. Met alle systemen die op externe lagers werken, moet je rekening houden met snelle slijtage van die lagers bij heftige modderritten.
Ne goeien ouwe vierkante as in de bracket, een stevig trapstel, ne Tune Bigfoot of dergelijke, en TA bladen, de ideale moddercombo.
Comment
Comment