Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Ze zijn makkelijk te vervangen, waar je bij de vierkante trapas de hele trapas moet vervangen, maar de vierkante as is ook erg goedkoop te krijgen.
Voor mudbike ideaal. Eentje van Tune vind je makkelijk op e-bay, heb ik ook gedaan. Alleen is het nooit gemonteerd geraakt, en is de originele crank van mijn Speci FSR mee verkocht met de mubike, de tune later apart verkocht.
Niet alle nieuwere dingen zijn altijd sterker.
Da's trouwens een tendens in het fietsen. Altijd lichter, stijver en zo verder, maar pas op als je er mee in de modder rijdt, want dan moet je dit regelmatig vervangen en dat onderhouden...Althans, een aantal merken hebben daar sterk last van..
Een chromoly kader, een marzo vork van 200 euro, de genoemde trapas, keramische velgen en HS33'ers. Da's voor mij de basis voor een mudbike. Liefst nog DTswiss naven, daar is quasi nul onderhoud aan en beresterk. Maar dat drijft de prijs wat op, en dat wil je niet voor een mudbike. Mudbike mag (voor mij) niet meer kosten dan 1500 euro, en is gebaseerd op betrouwbaarheid en cost saving.
Comment