Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan je Cube zomaar vinden bij de lokale fietsenboer of bestel ik dat best via zo'n internetshop?
Qua frame 22" neem ik aan (1.93m groot 78kg)
Jip een 22 is ideaal voor jou. Ben eens naar mijn fietsenmaker geweest en hij heeft niet echt iets in stock staan of in zen etalage staan wat voor jou zou passen/goed zijn.
Kan je Cube zomaar vinden bij de lokale fietsenboer of bestel ik dat best via zo'n internetshop?
Bikeshop in Diest heeft sowieso Cube.
Ben zelf 1m96 en 88 kilo, die 22" zat heel goed.
Kader is onverwoestbaar. In mijn geval was het een Radon, maar dat is identiek. Huismerk van www.bike-discount.de. Had er een trapset met vierkante as opgestoken, keramische velgen op DTswiss assen, een eenvoudige Marzocchi vork en XT afgemonteerd. HS33 remmen om te kunnen blijven remmen in de modder, zonder remblokken te verslijten met hopen..Was mijn ideale mudbike, soms nog spijt van dat ik hem heb weggedaan.
En dat was zeker geen slechte fiets, alles bij mekaar kostte die een 1000 euro, voornamelijk door de DTswiss velgen en assen.
Nog een kleine vraag:
M'n plaatselijke fietsenboer is Granville verdeler en m'n oog viel daar op een Granville XC-10 aan €800, €50 meer dan een Cube Acid maar makkelijker vast te krijgen voor mij.
M'n plaatselijke fietsenboer is Granville verdeler en m'n oog viel daar op een Granville XC-10 aan €800, €50 meer dan een Cube Acid maar makkelijker vast te krijgen voor mij.
Vergelijkbare kwaliteit?
Volgens mij wel. Wat betreft kaders, zou ik zelfs de Granville nog iets hoger plaatsen dan de Cube. Bovendien is Granville belgisch en ga je mogelijks nog makkelijker service krijgen.
Cube is ook al verre van slecht.
Koop gewoon wat je zelf het leukst vindt, kwaliteit is quasi gelijk.
Succes !
Valt eigelijk best mee, fietsen varieren tussen de 17 en de 25 kg (deze heeft dan een Nexus 8 naafversnelling en rollerbrakes, dus die stukken maken de fiets wel zwaarder).
Maar veel mensen schrikken er van hoe soepel een Achielle fiets eigelijk wel rijdt, voor een stalen fiets te zijn.
Het is nu niet omdat ik ze zelf maak, maar al je ooit te kans krijgt om op een Achielle te rijden moet je maar eens de proef op de som nemen
op maat gemaakt blijkt zeer goede keuze, fiets is stabiel wendbaar en laat me toe krachtiger op de pedalen
te duwen (zit dus eigenlijk al 12jaar op de verkeerde fiets????)
Comment