Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't Is alleszins een grote maat.

Comment

• Die eerste heeft toch ook mechanische schijfremmen? Was dit niet eerder af te raden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
        Die eerste heeft toch ook mechanische schijfremmen? Was dit niet eerder af te raden?
        Idd. Ik had er niet op gelet.
        Dat valt idd af te raden. Dan nog liever gewone V-brakes.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Thx, ik vind ze wel gigantisch ogen, zo wat "hollandse velo"-stijl

Liever iets "kwieker" van look, genre dit

... maar dan goedkoper

Comment

• Van granville heb je ook de alu versie, die is sowieso goedkoper.

Comment

• Ja ik heb enkel even op kapaza gezocht naar een Trek, maar een fully is ook wat overbodig in België in 90% van de gevallen. Nog een paar nieuwe:

Trek 6300
              Trek 6500
              Cube Acid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Ja ik heb enkel even op kapaza gezocht naar een Trek, maar een fully is ook wat overbodig in België in 90% van de gevallen. Nog een paar nieuwe:

Trek 6300
                Trek 6500
                Cube Acid
                Hmmm, die Cube Acid is volledig wat ik zoek qua looks, specs en prijs..

Iemand bedenkingen bij Cube?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Hmmm, die Cube Acid is volledig wat ik zoek qua looks, specs en prijs..

Iemand bedenkingen bij Cube?
                  Als je een fiets bij een fietsenmaker in de buurt kopen voor die prijs, ga je allicht niet veel beter vinden dan die Cube.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Op die Acid kan je nu ook nog wel wat korting krijgen omdat de nieuwe reeks ervan voorgesteld wordt in september.

Comment

• Cube is duitse degelijkheid.

Comment

• Cube is idd een degelijk merk, een goede keuze Porker

Comment

• Thx gasten!

Kan je Cube zomaar vinden bij de lokale fietsenboer of bestel ik dat best via zo'n internetshop?

Qua frame 22" neem ik aan (1.93m groot 78kg)

Comment

Thx gasten!

Kan je Cube zomaar vinden bij de lokale fietsenboer of bestel ik dat best via zo'n internetshop?

Ik zei het nog: Cube kan je gewoon bij de lokale dealer krijgen. Je moet natuurlijk wel eerst een dealer vinden.

Er zijn er alleszins verschillende, al vermoed ik dat het merk nog in expansie is op dat vlak.

De invoerder woont trouwens in mijn gemeente, dus bij ons kan je het merk al lang krijgen.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Thx gasten!

Jip een 22 is ideaal voor jou. Ben eens naar mijn fietsenmaker geweest en hij heeft niet echt iets in stock staan of in zen etalage staan wat voor jou zou passen/goed zijn.

Die Cube vind ik wel vet, nog een duitser bij

Comment

Thx gasten!

Bikeshop in Diest heeft sowieso Cube.
                                Ben zelf 1m96 en 88 kilo, die 22" zat heel goed.
                                Kader is onverwoestbaar. In mijn geval was het een Radon, maar dat is identiek. Huismerk van www.bike-discount.de. Had er een trapset met vierkante as opgestoken, keramische velgen op DTswiss assen, een eenvoudige Marzocchi vork en XT afgemonteerd. HS33 remmen om te kunnen blijven remmen in de modder, zonder remblokken te verslijten met hopen..Was mijn ideale mudbike, soms nog spijt van dat ik hem heb weggedaan.
                                En dat was zeker geen slechte fiets, alles bij mekaar kostte die een 1000 euro, voornamelijk door de DTswiss velgen en assen.

Comment

Thx gasten!

Nog een kleine vraag:

M'n plaatselijke fietsenboer is Granville verdeler en m'n oog viel daar op een Granville XC-10 aan €800, €50 meer dan een Cube Acid maar makkelijker vast te krijgen voor mij.

Vergelijkbare kwaliteit?

Comment

Nog een kleine vraag:

M'n plaatselijke fietsenboer is Granville verdeler en m'n oog viel daar op een Granville XC-10 aan €800, €50 meer dan een Cube Acid maar makkelijker vast te krijgen voor mij.

Vergelijkbare kwaliteit?
                                    Volgens mij wel. Wat betreft kaders, zou ik zelfs de Granville nog iets hoger plaatsen dan de Cube. Bovendien is Granville belgisch en ga je mogelijks nog makkelijker service krijgen.
                                    Cube is ook al verre van slecht.
                                    Koop gewoon wat je zelf het leukst vindt, kwaliteit is quasi gelijk.
                                    Succes !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                      Hoeveel weegt je fiets ongeveer?

Valt eigelijk best mee, fietsen varieren tussen de 17 en de 25 kg (deze heeft dan een Nexus 8 naafversnelling en rollerbrakes, dus die stukken maken de fiets wel zwaarder).
                                      Maar veel mensen schrikken er van hoe soepel een Achielle fiets eigelijk wel rijdt, voor een stalen fiets te zijn.

Het is nu niet omdat ik ze zelf maak, maar al je ooit te kans krijgt om op een Achielle te rijden moet je maar eens de proef op de som nemen

Groeten,
                                      Peter

Comment

• op maat gemaakt blijkt zeer goede keuze, fiets is stabiel wendbaar en laat me toe krachtiger op de pedalen
                                        te duwen (zit dus eigenlijk al 12jaar op de verkeerde fiets????)

Comment

• Zo'n Seven is toch een droom

Vind alleen dat er wa meer goud op mocht en die DT vork past niet echt vind ik (maar dat is EPD zijn fout zeker? )

Comment

Working...
                                          X