Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Wat is er mis met je schijfremmen?

    Goede keuze trouwens & mooi kleurtje.

    Daarstraks een koerstruitje gewonnen op den den opendeur van Van Roey hier. Op den tacx een parcourtje afleggen en de eerste 10 kregen een truitje. 7de plaats, truitjes genoeg stilaan.
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik vind dat dus echt een megaknappe kleur hé, super!!

    Slepen ze misschien?
    Het kan zijn dat het remgeheel niet mooi gelijnd staat tegenover je schijf. Inbusvijsjes losdraaien en mooi uitlijnen, ik heb dat op het zicht gedaan en dat is goed gelukt. Gewoon zien dat het lichtstreepje tussen schijf en remblokjes een mooi evenwijdige lijn vormt.
    Dank je wel
    Het linkse remblokje van mijn voorrem sleept een beetje tegen de schijf. Het lichtstreepje zit dus bijna enkel langs de rechterkant. Zijn het deze twee vijsjes die ik een beetje moet lossen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
      Dank je wel
      Het linkse remblokje van mijn voorrem sleept een beetje tegen de schijf. Het lichtstreepje zit dus bijna enkel langs de rechterkant. Zijn het deze twee vijsjes die ik een beetje moet lossen?
      Ja.

      Comment


      • Nieuwe spulletjes zijn gemonteerd



        Comment


        • Ik heb een mountainbike die hier in de weg staat (heb een simpele oude studentenfiets in de plaats om meer naar Leuven centrum te gaan). De fiets heeft 5 jaar stilgestaan en dus twee platte banden. Iemand enig idee wat dat nog waard is?

          is een scott van 2000 - Yecora tubeless 7005 met verlichting - vering stuurwiel - en kilometrique, ...

          Op internet vind ik uiteenlopende prijzen van 100 tot 400 euro? Ik hoef er geen profijt aan te doen, maar ook geen verlies liefst.

          Comment


          • Een tweetal weken terug merkte ik na een stevige MTB rit tijdens het rijden een vervelend 'tinkelend' geluid dat van het achterwiel kwam. Het bleken al snel de spaken te zijn, als spaken loskomen durven die wel eens geluidjes produceren. Dus heb ik de spaken een kwart toertje vaster gezet. Na een twintigtal km's rijden opnieuw dat geluid.
            Ik begon te vermoeden dat de spaken terug los waren gekomen. Alle spaken gedemonteerd en een druppel lichtborgende loctite op de schroefdraad aangebracht. Alles spaken terug gemonteerd en het wiel gecentreerd, en terug de fiets op. Na een eindje rijden weeral hetzelfde.
            Dan ben ik beginnen zoeken waar dat geluid z'n oorsprong vond. De linkse spaken zijn kruislings gespaakt terwijl de rechtse radiaal gespaakt zijn. De linkse spaken wrijven dus tegen mekaar en het geluid bleek te komen van de eerste kruising van de naaf af te beginnen.
            Wat heb ik nu gedaan.
            Alle linkse spaken eruit en op het punt waar ze mekaar raken heb ik ongeveer een tiende mm afgevijld, de boel terug gemonteerd en ja... vandaag uitgebreid getest op een zwaar parcours en 't is gedaan!
            Ze zijn nu wel een fractie dunner maar ik denk (hoop toch) dat het nog wel tussen de toleranties zit, enfin, de toekomst zal het uitwijzen of ze zullen breken ja of neen hé.

            Nu, 't is maar een futiliteit, geen probleem dat tot een panne zou kunnen leiden en de wieltjes hebben wel al redelijk wat te verduren gehad, maar dit zou toch niet mogen vind ik, raar is dat het ook nu pas de kop opsteekt, na enkele duizenden km's bollen.
            Voor de rest ben ik nog supertevreden over de SLR's!

            De gevijlde plekjes

            Comment


            • Tja ... Mavic ...








              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Tja ... Mavic ...








                Bwa, 'k weet niet, met andere merken kan je ook problemen hebben hé.
                Ik ben gewoon eerlijk en vertel het als ik een probleem ondervind met m'n fiets, of de onderdelen ervan. Ik had evengoed niks kunnen zeggen en alleen maar vanalles goeds blijven verkondigen hé... da's gemakkelijk vanachter een PC'ke hoor, anonimiteit troef!

                Nu, deze wielen hebben wel al redelijk wat te verduren gehad, maar 'k ben nogal veeleisend en zoiets zou niet mogen vind ik.
                Enfin, 't zijn nog steeds de superwieltjes als voorheen hoor, dus...geen probleem.

                Comment


                • Jakkel, het siert je dat je dit probleem wilt aangeven, maar of afvijlen van de spaken de juiste oplossing is ?
                  Een druppel olie of wat vet had misschien hetzelfde effect gehad ?
                  Het kruisen van de spaken helpt immers om de kracht te verdelen over spaken die aangeraakt worden bij de kruising. Nu heb je dat effect deels te niet gedaan..
                  Had je dit van een kennis of ergens gelezen om het zo op te lossen ?
                  Als het werkt, prima natuurlijk, maar of het geen andere problemen gaat oproepen ?
                  Hoeveel kilometer heb je ongeveer met die wielen gedaan, tot dit probleem is opgedoken ?

                  Comment


                  • Geen antwoord ?
                    Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om de dragende structuur van zijn wiel te ondermijnen door aan de spaken te vijlen .
                    Mocht je de wielen bij een vakman hebben gekocht, kon je ze binnenbrengen en word er naar de oorzaak gezocht, ipv hobby-oplossingen te zoeken voor wielen die je de hemel inprijst..
                    Succes ermee

                    Comment


                    • Ik had het persoonlijk ook eerst geprobeerd met wat vet of zo. Probleem is dat er nu mogelijks geen garantie meer geldt op dat wiel ...
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Alle linkse spaken eruit en op het punt waar ze mekaar raken heb ik ongeveer een tiende mm afgevijld, de boel terug gemonteerd en ja... vandaag uitgebreid getest op een zwaar parcours en 't is gedaan!
                        Ze zijn nu wel een fractie dunner maar ik denk (hoop toch) dat het nog wel tussen de toleranties zit, enfin, de toekomst zal het uitwijzen of ze zullen breken ja of neen hé.

                        Nu, 't is maar een futiliteit, geen probleem dat tot een panne zou kunnen leiden en de wieltjes hebben wel al redelijk wat te verduren gehad, maar dit zou toch niet mogen vind ik, raar is dat het ook nu pas de kop opsteekt, na enkele duizenden km's bollen.
                        Voor de rest ben ik nog supertevreden over de SLR's!

                        Oei, Ik denk dat je van je wiel zonet een tijdbom gemaakt hebt. Zo snel mogelijk die afgevijlde spaken vervangen voor je erdoor slaat. Bedenk, als je tijdens een afdaling 1 spaak breekt gaan de andere meer spanning krijgen en het duurt niet lang voor ze ook gaan.
                        Ik heb het ooit meegemaakt dat 1 spaaknippel losgerukt werd, en de 2 spaken ernaast trokken ook spontaan hun nippel over. En dat was bij stilstand.

                        fwiw, ik heb ook al verscheidene crossmax reeksen gehad (en nog), maar toch een paar serieuze minpunten:
                        - naven zijn absoluut niet waterdicht
                        - bij de oudere series (1999) kan men gemiddeld 1 keer per jaar een nieuwe velg installeren daar de spaakspanning de nippels door de velgwand trekt. Dit zijn wel de lichtste crossmaxxen ooit gemaakt. Een zware modderrit en veel pk's op je wielen en je hebt prijs.
                        - als de achterbody slijt (en dat doet hij) en je speling op je cassette krijgt , kan je de ganse naaf vervangen, en vermits mavic die niet apart aanbiedt kost je dat een nieuw wiel.
                        - voor de rest, lekker licht en stijf zeker en vast.
                        Last edited by ; 27/10/2008, 13:42.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Geen antwoord ?
                          Krijg ik dat van u wel, ‘mister hidden modus’ ?
                          Ik heb nochtans een uitnodiging tot een gezellig fietstochtje in uw PM box gedropt?
                          Weer niks ontvangen zeker??




                          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om de dragende structuur van zijn wiel te ondermijnen door aan de spaken te vijlen .
                          Je zou beter wat meer op uw fiets kruipen in plaats van weeral eens van die ‘veronderstellingstheoriekes’ te verkondigen.
                          Ik heb ze al uitgebreid getest, en ik voel niks verschil, da’s wel ’t belangrijkste hé beste vriend.


                          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Mocht je de wielen bij een vakman hebben gekocht, kon je ze binnenbrengen en word er naar de oorzaak gezocht, ipv hobby-oplossingen te zoeken voor wielen die je de hemel inprijst..
                          Succes ermee
                          Die ‘hobby-oplossing’, net als meerdere ‘hobby-oplossingen’ die ik ooit al uitgevoerd heb op allerlei dingen, zijn als een ‘hobby’ voor me. Een hobby is plezant, en in dit geval is het gestelde probleem opgelost, dat maakt het dubbel zo plezant. En dat geeft voldoening als je zelf iets kan oplossen. Dat jij andere hobby’s hebt, dat weten we ondertussen al…
                          Trouwens die wielen heb mij zeker minstens 150 euro minder gekost dan als ik ze bij de LBS gekocht zou hebben. Als m’n 12 spaakskes links allemaal zouden breken, dan ga ik wel snel naar de LBS 12 nieuwe spaakskes kopen, die ga ik zeker hebben voor 150 euro.
                          Btw, ik heb die wielen NOOIT de hemel ingeprijst, dat maak je ‘r nu zelf van vent...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Ik had het persoonlijk ook eerst geprobeerd met wat vet of zo. Probleem is dat er nu mogelijks geen garantie meer geldt op dat wiel ...
                            Daar heb ik ook aan gedacht. Het probleem is dat je met een druppeltje vet of olie het probleem niet oplost. Dat druppeltje olie verdwijnt ook na een tijd en dan sta je terug bij af. Het probleem is dat de spaken te fel tegen mekaar wrijven. Ik heb ergens opgevangen op het net (ik weet niet meer waar) , dat ze nu iets dunnere spaken in de SLR’s zetten, net omdat gekende probleem te vermijden. Ik heb het nu op een goedkope manier opgelost. We zullen wel zien wat de toekomst brengt. Moesten m’n spaken breken, dan haal ik gewoon nieuwe hé.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Oei, Ik denk dat je van je wiel zonet een tijdbom gemaakt hebt. Zo snel mogelijk die afgevijlde spaken vervangen voor je erdoor slaat. Bedenk, als je tijdens een afdaling 1 spaak breekt gaan de andere meer spanning krijgen en het duurt niet lang voor ze ook gaan.
                              Ik heb het ooit meegemaakt dat 1 spaaknippel losgerukt werd, en de 2 spaken ernaast trokken ook spontaan hun nippel over. En dat was bij stilstand.
                              Bwa, dat gaat wel meevallen denk ik hoor. De spaken hebben een diameter van 3,2 mm, ik heb misschien één tiende mm afgevijld, om net dat strakke wrijven, dat eigenlijk het ‘tikken’ veroorzaakte weg te nemen. Er zal wel een zekere tolerantie ingecalculeerd zijn bij Mavic wat de spaakdiameter betreft zeker? Ik weeg 75 kg, er zijn genoeg zwaardere rijders die met SLR’s rijden. Ik geloof dat ze zelfs tot 100 kg aanbevelen. Dus ik denk dat het wel oké is, zoniet, dan zien we wel weer hé. Nu kan ik teminste weer rijden zonder dat vervelend getik.



                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              fwiw, ik heb ook al verscheidene crossmax reeksen gehad (en nog), maar toch een paar serieuze minpunten:
                              - naven zijn absoluut niet waterdicht
                              Ik rijd niet als ’t regent. Nee… kan zijn.
                              Enfin, ik heb op m’n vorige MTB Mavic Crossride gehad, en daar was ik supertevreden over. En dat was in de tijd dat ik nog door alles doorreed (slijk, regen,…) Nooit problemen gehad. De Crossride was natuurlijk wel een goedkopere reeks.



                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              - bij de oudere series (1999) kan men gemiddeld 1 keer per jaar een nieuwe velg installeren daar de spaakspanning de nippels door de velgwand trekt. Dit zijn wel de lichtste crossmaxxen ooit gemaakt. Een zware modderrit en veel pk's op je wielen en je hebt prijs.
                              Heb ik ook van gehoord. Ik ken iemand die met de eerste Mavic Ksyrium gereden heeft (da’s nu wel wegmateriaal, maar ook uit die periode) en die trok z’n spaken elke keer door de velg door. Ik heb zelf trouwens ook ooit een Mavic CXP (koersvelg) stukgetrokken. Maar ik rijd al 25 jaar met Mavic, dus dat kan wel eens gebeuren dat er eens iets misloopt hé, is trouwens het enigste probleem dat ik ooit met een Mavic produkt gehad heb.



                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              - als de achterbody slijt (en dat doet hij) en je speling op je cassette krijgt , kan je de ganse naaf vervangen, en vermits mavic die niet apart aanbiedt kost je dat een nieuw wiel.
                              Mijn pa heeft ooit een andere body op een naaf van me gestoken, daar hoef je de naaf toch niet om te vervangen? Maar inderdaad, da's wel enigszins een nadeel.



                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              - voor de rest, lekker licht en stijf zeker en vast.


                              Die indruk heb ik ook. Er is hier nochtans een ‘specialist’ die iets hééééééél anders beweert over de SLR's.
                              Ach… ’t is een publiek geheim dat ‘m wel eens meer wat uit z’n nek kletst.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Krijg ik dat van u wel, ‘mister hidden modus’ ?
                                Ik heb nochtans een uitnodiging tot een gezellig fietstochtje in uw PM box gedropt?
                                Weer niks ontvangen zeker??
                                Het laatste wat ik van jou in PM heb ontvangen, was een zielig partijtje schelden. Diagonaal lezen en verticaal classeren.
                                Sindsdien gaat een PM sturen niet meer lukken, Jakkel.

                                Je doet met je wielen wat je wil. Alleen is de oplossing die jij hier hebt beschreven, niet aangeraden en verlies je je garantie ermee....
                                Last edited by ; 27/10/2008, 15:48.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Het laatste wat ik van jou in PM heb ontvangen, was een zielig partijtje schelden. Diagonaal lezen en verticaal classeren.
                                  Tegen iemand die leugens verkondigt over mij, daar ben ik niet meer vriendelijk tegen, zou jij dat wel zijn?
                                  Trouwens, ik heb het ook al vriendelijk gevraagd, wordt het ook genegeerd. Hoe moet ik het dan vragen???

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Mijn pa heeft ooit een andere body op een naaf van me gestoken, daar hoef je de naaf toch niet om te vervangen? Maar inderdaad, da's wel enigszins een nadeel.
                                    het is niet de body, maar intern dat de boel slijt en daar is geen vervangen aan. Ik zal vanavond eens een foto posten van al die miserie .
                                    Ik rij al sinds 1999 met Mavic (3 sets crossmax in gebruik voor het ogenblik - 1 uit 1999, 1 van de 2de generatie en een grijze crossmax SL set ) maar op m'n 2 nieuwste fietsen (met schijfremmen) is het wat anders geworden.

                                    Comment


                                    • PS mannen, het mountainbike topic is al gesloten tengevolge van jullie gekibbel, ga zo door en dit gaat ook op slot peins ik

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        het is niet de body, maar intern dat de boel slijt en daar is geen vervangen aan. Ik zal vanavond eens een foto posten van al die miserie .
                                        Ah zo, da's inderdaad iets anders.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ik rij al sinds 1999 met Mavic (3 sets crossmax in gebruik voor het ogenblik - 1 uit 1999, 1 van de 2de generatie en een grijze crossmax SL set ) maar op m'n 2 nieuwste fietsen (met schijfremmen) is het wat anders geworden.
                                        Wat is je mening over Fulcrum wielen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          het is niet de body, maar intern dat de boel slijt en daar is geen vervangen aan. Ik zal vanavond eens een foto posten van al die miserie .
                                          Ik rij al sinds 1999 met Mavic (3 sets crossmax in gebruik voor het ogenblik - 1 uit 1999, 1 van de 2de generatie en een grijze crossmax SL set ) maar op m'n 2 nieuwste fietsen (met schijfremmen) is het wat anders geworden.
                                          Laat ons raden, Chris King zeker ?
                                          Sjiek materiaal !

                                          EDIT : En een setje DTswiss..Tja, da's ook mijn keuze.
                                          en nog wel met NoTubes velgen....
                                          Last edited by ; 27/10/2008, 16:07. Reden: EDIT : DTswiss

                                          Comment

                                          Working...
                                          X