Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
1 setje CK, ja, en op de laatste dt240s.. deze lopen zeer licht (CK stroeft altijd een beetje door de strakke afdichting)
=> Fulcrum heb ik geen ervaring mee.
Moeten die CK's niet gewoon wat inlopen ? Zoals de bushings van een Fox bijvoorbeeld ?
NIet dat ik beweer dat je er nog niet genoeg kilometers mee gedaan hebt..
DTswiss vind ik nog steeds het beste, en ze zijn bijlange niet zo duur als de CK's...
Ook de Lefty hub is DTswiss made...
Ja, maar ze blijven steeds stroever dan andere naven. Ik heb er nu toch al 5 jaar mee en ze werden verleden jaar ook eens nagekeken en nieuwe olie opgedaan.
Wat wel magnifiek is bij CK, is het onmddelijk aanspreken, met de ringdrive pakt er altijd direct een van de dertig pallekes aan. Dat is echt soms het verschil tussen stilstaan en rijden in een moeilijk hoekje.
het is niet de body, maar intern dat de boel slijt en daar is geen vervangen aan. Ik zal vanavond eens een foto posten van al die miserie .
Ik rij al sinds 1999 met Mavic (3 sets crossmax in gebruik voor het ogenblik - 1 uit 1999, 1 van de 2de generatie en een grijze crossmax SL set ) maar op m'n 2 nieuwste fietsen (met schijfremmen) is het wat anders geworden.
nippels uitgescheurd.
velg werd 2 keer onder garantie vervangen. Is nu sinds begin dit jaar (!) binnen, maar ik krijg geen nieuwe meer vrees ik
sleet op alu bus waarop de body zit. Ik diende een volledig nieuw wiel te kopen, mavic verkoopt de naven niet apart (dit was een 2de hands wiel dus ook geen garantie) . Ondertussen rij ik nog steeds vrolijk met dit wiel rond hoor.
velg werd 2 keer onder garantie vervangen. Is nu sinds begin dit jaar (!) binnen, maar ik krijg geen nieuwe meer vrees ik
Mavic doet vervelend als het om garantie gaat. Met mijn gescheurde CXP velg heeft de dealer mij onmiddellijk in ruil voor de gescheurde Mavic een Rigida velg gegeven. Anders ging ik volgens hem enkele maanden zonder wiel zitten.
sleet op alu bus waarop de body zit. Ik diende een volledig nieuw wiel te kopen, mavic verkoopt de naven niet apart (dit was een 2de hands wiel dus ook geen garantie) . Ondertussen rij ik nog steeds vrolijk met dit wiel rond hoor.
Tsja, zo'n MTB wielen krijgen wel wat te verduren natuurlijk. Je hebt ze al tweedehands gekocht, wat heeft dat wiel bij de vorige eigenaar misschien al meegemaakt. Enfin, 't zou niet mogen natuurlijk.
Mavic doet vervelend als het om garantie gaat. Met mijn gescheurde CXP velg heeft de dealer mij onmiddellijk in ruil voor de gescheurde Mavic een Rigida velg gegeven. Anders ging ik volgens hem enkele maanden zonder wiel zitten.
ik heb me ondertussen een XTR achterwiel gekocht. Is wel wat zwaarder maar super kwaliteit. M'n oudste set wielen heeft XTR naven uit 1992 (1993 ? ) en die zijn al 1 keer open geweest voor nieuw vet.
De allereerste XTR-groep (die van '92 dus), was ook zowat de knapste ooit gemaakt. Dat crankstel ... En die shifters ...
Retro rules.
Nu we toch over retro stuff bezig zijn.
Kent iemand nog de eerste Shimano 600 EX groep? Die kwam net onder de Dura Ace. Ik heb er zo eentje gehad op m'n eerste koersfiets, begin jaren '80. Super mooi afgewerkt (met van die geperforeerde remgrepen) en een pak goedkoper toen dan Campagnolo.
Edit: 'k heb wat gesearched.
De derailleur
De remgrepen, het geperforeerde zie je wel niet zo goed.
Het crankstel, dit is wel een 600 denk ik en geen 600 EX
Nu we toch over retro stuff bezig zijn.
Kent iemand nog de eerste Shimano 600 EX groep? Die kwam net onder de Dura Ace. Ik heb er zo eentje gehad op m'n eerste koersfiets, begin jaren '80. Super mooi afgewerkt (met van die geperforeerde remgrepen) en een pak goedkoper toen dan Campagnolo.
Foto?
Ik ken die van eind de jaren '80 en die van ergens in de jaren '70.
600 is trouwens hetzelfde als Ultegra. Eind jaren '80, kwam de 600 Ultegra op de markt.
Foto?
Ik ken die van eind de jaren '80 en die van ergens in de jaren '70.
600 is trouwens hetzelfde als Ultegra. Eind jaren '80, kwam de 600 Ultegra op de markt.
Je postte intussen foto's.
Ik geloof dat dat dezelfde groep is als deze die mijn pa op die oude koersfiets had. Lijkt er alleszins héél erg goed op. Ik ben alleen niet zeker of er mss geen kleine updates op zitten.
Foto?
Ik ken die van eind de jaren '80 en die van ergens in de jaren '70.
600 is trouwens hetzelfde als Ultegra. Eind jaren '80, kwam de 600 Ultegra op de markt.
Zie edit.
Shimano is ergens midden jaren '70 met fietsonderdelen begonnen. Mijn eerste koersfiets heb ik gekregen in 1982, ook meteen m'n eerste ervaring met Mavic wielen trouwens. Hoe die Mavics toen precies noemden weet ik niet meer juist. Het waren onbehandelde alu wielen met een rood stickertje met groene rand. Groene rand was voor draadbanden, blauwe rand was voor tubes. De zwart/grijs geanodiseerde Mavic GP4 velgen was voor wat later. Dat waren destijds zowat de eerste geanodiseerde velgen op de markt. Ik was er heel fier op.
Comment