Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1 setje CK, ja, en op de laatste dt240s.. deze lopen zeer licht (CK stroeft altijd een beetje door de strakke afdichting)

=> Fulcrum heb ik geen ervaring mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

Schoon wieltjes vind ik.

Comment

• Comment

1 setje CK, ja, en op de laatste dt240s.. deze lopen zeer licht (CK stroeft altijd een beetje door de strakke afdichting)

Moeten die CK's niet gewoon wat inlopen ? Zoals de bushings van een Fox bijvoorbeeld ?
          NIet dat ik beweer dat je er nog niet genoeg kilometers mee gedaan hebt..
          DTswiss vind ik nog steeds het beste, en ze zijn bijlange niet zo duur als de CK's...
          Ook de Lefty hub is DTswiss made...

Comment

• mail van bike-discount

Sehr geehrter Herr Verheyen,

Ihre Bestellung wurde heute unserem Logistikpartner
            DPD übergeben. Sendungsverfolgung unter www.dpd.net
            verwacht morgen of overmorgen dus maar een shitload aan foto's.

En willen de dames aub ergens anders ruzie gaan maken anders kan ik morgen/overmorgen hier ook al niet meer komen showen/stoefen met mijn pakketje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Moeten die CK's niet gewoon wat inlopen ?.
              Ja, maar ze blijven steeds stroever dan andere naven. Ik heb er nu toch al 5 jaar mee en ze werden verleden jaar ook eens nagekeken en nieuwe olie opgedaan.
              Wat wel magnifiek is bij CK, is het onmddelijk aanspreken, met de ringdrive pakt er altijd direct een van de dertig pallekes aan. Dat is echt soms het verschil tussen stilstaan en rijden in een moeilijk hoekje.
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

het is niet de body, maar intern dat de boel slijt en daar is geen vervangen aan. Ik zal vanavond eens een foto posten van al die miserie .
                Ik rij al sinds 1999 met Mavic (3 sets crossmax in gebruik voor het ogenblik - 1 uit 1999, 1 van de 2de generatie en een grijze crossmax SL set ) maar op m'n 2 nieuwste fietsen (met schijfremmen) is het wat anders geworden.
                nippels uitgescheurd.

velg werd 2 keer onder garantie vervangen. Is nu sinds begin dit jaar (!) binnen, maar ik krijg geen nieuwe meer vrees ik

sleet op alu bus waarop de body zit. Ik diende een volledig nieuw wiel te kopen, mavic verkoopt de naven niet apart (dit was een 2de hands wiel dus ook geen garantie) . Ondertussen rij ik nog steeds vrolijk met dit wiel rond hoor.

Comment

• Vandaag leidingskes ingekort.. haken op frame waren wel te groot dus leiding bleef ni zitten, maar opgelost met tape.

Comment

nippels uitgescheurd.

velg werd 2 keer onder garantie vervangen. Is nu sinds begin dit jaar (!) binnen, maar ik krijg geen nieuwe meer vrees ik
                    Mavic doet vervelend als het om garantie gaat. Met mijn gescheurde CXP velg heeft de dealer mij onmiddellijk in ruil voor de gescheurde Mavic een Rigida velg gegeven. Anders ging ik volgens hem enkele maanden zonder wiel zitten.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    sleet op alu bus waarop de body zit. Ik diende een volledig nieuw wiel te kopen, mavic verkoopt de naven niet apart (dit was een 2de hands wiel dus ook geen garantie) . Ondertussen rij ik nog steeds vrolijk met dit wiel rond hoor.
                    Tsja, zo'n MTB wielen krijgen wel wat te verduren natuurlijk. Je hebt ze al tweedehands gekocht, wat heeft dat wiel bij de vorige eigenaar misschien al meegemaakt. Enfin, 't zou niet mogen natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Vandaag leidingskes ingekort.. haken op frame waren wel te groot dus leiding bleef ni zitten, maar opgelost met tape.
                      Die goudkleurige derailleurwieltjes en schijfster vind ik wel geil!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Mavic doet vervelend als het om garantie gaat. Met mijn gescheurde CXP velg heeft de dealer mij onmiddellijk in ruil voor de gescheurde Mavic een Rigida velg gegeven. Anders ging ik volgens hem enkele maanden zonder wiel zitten.
                        ik heb me ondertussen een XTR achterwiel gekocht. Is wel wat zwaarder maar super kwaliteit. M'n oudste set wielen heeft XTR naven uit 1992 (1993 ? ) en die zijn al 1 keer open geweest voor nieuw vet.
                        Last edited by ; 28/10/2008, 13:04.

Comment

• Zijn de XT-wielen goeie wielen?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

ik heb me ondertussen een XTR achterwiel gekocht. Is wel wat zwaarder maar super kwaliteit.
                            Héél mooi die XTR wieltjes, vooral die rode spaaknippeltjes zijn super!

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            M'n oudste set wielen heeft XTR naven uit 1992 en die zijn al 1 keer open geweest voor nieuw vet.
                            Shimano, al meer dan dertig een jaar een gevestigde waarde in het fietswereldje hé.

Comment

• De allereerste XTR-groep (die van '92 dus), was ook zowat de knapste ooit gemaakt. Dat crankstel ... En die shifters ...
                              Retro rules.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                De allereerste XTR-groep (die van '92 dus), was ook zowat de knapste ooit gemaakt. Dat crankstel ... En die shifters ...
                                Retro rules.
                                Nu we toch over retro stuff bezig zijn.
                                Kent iemand nog de eerste Shimano 600 EX groep? Die kwam net onder de Dura Ace. Ik heb er zo eentje gehad op m'n eerste koersfiets, begin jaren '80. Super mooi afgewerkt (met van die geperforeerde remgrepen) en een pak goedkoper toen dan Campagnolo.

Edit: 'k heb wat gesearched.

De derailleur

De remgrepen, het geperforeerde zie je wel niet zo goed.

Het crankstel, dit is wel een 600 denk ik en geen 600 EX
                                Last edited by Jakkel; 27/10/2008, 21:54.

Comment

Zijn de XT-wielen goeie wielen?
                                  zeker weten. De naven van Shimano zijn bij de beteren, zeker wat XTR en XT betreft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Nu we toch over retro stuff bezig zijn.
                                    Kent iemand nog de eerste Shimano 600 EX groep? Die kwam net onder de Dura Ace. Ik heb er zo eentje gehad op m'n eerste koersfiets, begin jaren '80. Super mooi afgewerkt (met van die geperforeerde remgrepen) en een pak goedkoper toen dan Campagnolo.
                                    Foto?
                                    Ik ken die van eind de jaren '80 en die van ergens in de jaren '70.
                                    600 is trouwens hetzelfde als Ultegra. Eind jaren '80, kwam de 600 Ultegra op de markt.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

zeker weten. De naven van Shimano zijn bij de beteren, zeker wat XTR en XT betreft.
                                      Op het MTB-forum klaagde onlangs nog iemand over zijn XT-achternaaf.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Foto?
                                        600 is trouwens hetzelfde als Ultegra. Eind jaren '80, kwam de 600 Ultegra op de markt.
                                        Je postte intussen foto's.

Ik geloof dat dat dezelfde groep is als deze die mijn pa op die oude koersfiets had. Lijkt er alleszins héél erg goed op. Ik ben alleen niet zeker of er mss geen kleine updates op zitten.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Foto?
                                          Zie edit.

Shimano is ergens midden jaren '70 met fietsonderdelen begonnen. Mijn eerste koersfiets heb ik gekregen in 1982, ook meteen m'n eerste ervaring met Mavic wielen trouwens. Hoe die Mavics toen precies noemden weet ik niet meer juist. Het waren onbehandelde alu wielen met een rood stickertje met groene rand. Groene rand was voor draadbanden, blauwe rand was voor tubes. De zwart/grijs geanodiseerde Mavic GP4 velgen was voor wat later. Dat waren destijds zowat de eerste geanodiseerde velgen op de markt. Ik was er heel fier op.

Comment

Working...
                                          X