Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
m'n fietsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMaar daar gaat nu verandering in komen met uwe nieuwe fiets!
Er staan nu terug drie racemachines in de garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenI hope so.
Er staan nu terug drie racemachines in de garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenTime to put some mileage on those biatches !!
Voor twee minuten of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb hier vijf fietsen staan. Een doe-het-al Norta werkbeest van een jaar of twintig. Een droog weer fiets om wat rond te rijden (een opgelapte Trek MTB). Een MTB en twee koersfietsen. M'n vrouw wordt er zot van.
Een gewone fiets heb ik niet. Voorlopig is dat ook niet nodig.
Mijn vriendin heeft trouwens een sportieve hybride (voor de sport) en een oude citybike.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Die fox is NAAAAAJS !! Met deze kleurencombo maakt het geen zak uit dat het geen Cannondale vork is, dit is beter dan met een c'dale vork !!
Of je moet een witte Lefty nemen, die ga je daar wel kunnen gebruiken...
Comment
-
Die Speedkings die er op staan, heb ik een haat-liefde verhouding mee.
Zijn licht, snel en goede grip in modder, maar ze zijn erg onvoorspelbaar door de grote afstand tussen de noppen. Op een natte asfaltbaan zou ik ze niet willen, achteraan en in het terrein wel. Zolang het niet te rotsachtig wordt, doen ze het prima. Het onvoorspelbare valt achteraan wel mee. Vooraan zou ik een Explorer plaatsen omdat die beter stuurt en voorspelbaar is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenThx.
Een Fox is een goeie vork, maar Cannondale monteert zijn eigen vorken op duurdere modellen. Die met één been, is de Lefty. Bike schreef al dat die iets minder goed werkt dan de Fox (al kan dat natuurlijk ook aan de afstelling liggen), maar de Lefty is wel stijver dan de Fox. En de looks doen ook veel natuurlijk.
Feit is wel dat Cannondale het imago heeft dat daar niets anders op "past" dan een Fatty of Lefty.
Benieuwd waarover je gaat PM-en.
De fox is beter qua instellingsmogelijkheden. Dat zijn ettelijke vorken bij mekaar. Stug en hard of zacht en vlot aansprekend. Kwestie van de juiste druk in de juiste kamer en correcte instelling van rebound.
Die instelbaarheid ontbreekt op een Lefty, tenzij je de versie met Fox-veerelement neemt. Dat moet zowat het beste van beide zijn, al geef je dan wat toe op gewicht.
Comment
-
ik heb ze ondertussen alle 3 (fox,lefty carbon en fatty (super en ultra)
Ze hebben elk hun voor en nadelen.
Maar de lefty heb ik nog niet lang genoeg en zeker nog niet op alle tereinen kunnen testen om ze goed te kunnen vergelijken.
De fatty super is de 'slechste' vork in de rij.
De ultra vind ik nog altijd de beste voor standaard XC gebruik (licht,stijf,....) maar komt tekort in afdalingen en in ruwer terrein zoals de ardennen. Daar voelt de Fox zich dan weer thuis.
Hoe de lefty zich daar gedraagd met zijn 110 mm travel weet ik nog niet. Dat zal ik deze zomer uitvoerig testen.
Aan de setup van beta te zien ging hij voor een meer relaxe fiets met een goede zithouding en een riser voor comfort. Een fox is op een fiets met dat doeleinde zeker beter aangewezen dan een Fatty
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenSjieke bike Beta. Daar ga je plezier aan beleven.
Die fox is NAAAAAJS !! Met deze kleurencombo maakt het geen zak uit dat het geen Cannondale vork is, dit is beter dan met een c'dale vork !!
Of je moet een witte Lefty nemen, die ga je daar wel kunnen gebruiken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe fox werkt standaard beter dan de lefty... Ik zou ze gelijk inschatten. Lefty is stijver, Fox is standaard soepeler. Na de tune is het voordeel wel voor de Lefty.(Volgens mijn bescheiden mening tenminste)
De fox is beter qua instellingsmogelijkheden. Dat zijn ettelijke vorken bij mekaar. Stug en hard of zacht en vlot aansprekend. Kwestie van de juiste druk in de juiste kamer en correcte instelling van rebound.
Die instelbaarheid ontbreekt op een Lefty, tenzij je de versie met Fox-veerelement neemt. Dat moet zowat het beste van beide zijn, al geef je dan wat toe op gewicht.
Het enige wat mij nog rest is met de oliedensiteit te gaan spelen. Die vork verhuisd deze maand naar m'n Litespeed, de Moots heeft een Durin SL gekregen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenAan de setup van beta te zien ging hij voor een meer relaxe fiets met een goede zithouding en een riser voor comfort. Een fox is op een fiets met dat doeleinde zeker beter aangewezen dan een Fatty
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenEnorm lekkere fiets, vooral door de kleuren...
Proficiat!
De foto's vallen wel wat tegen. Heb die met invulflits gemaakt, maar ze zijn nog verre van perfect (wit overbelicht). Maar goed, dat is een beetje off-topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVoorheen had ik enkel MTB's met sportieve zithouding, maar ik wou eens wat anders, vandaar. De Taurine is een funfietsje. Als het prestatiegericht en sportief mag, neem ik wel een racefiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJij mag de mijne eens komen afstellen. Zoals je weet heb/had ik een RLT80 op de Moots. Ik krijg die niet goed, ofwel met te veel sag maar wel goed werkend dan , ofwel - als ik de luchtdruk vermeerder - wat te stijf vooral voelbaar tijdens de lange ritten. Ik zou die sag willen verminderen maar toch de goede werking willen behouden als ik de luchtdruk op de aangeraden druk zet.
Het enige wat mij nog rest is met de oliedensiteit te gaan spelen. Die vork verhuisd deze maand naar m'n Litespeed, de Moots heeft een Durin SL gekregen.
Bij het tunen van een Lefty bij 88+, is dat wel een van de factoren, maar om daar zelf mee te beginnen goochelen...
Comment
-
Ben vandaag weest fietsen met de nieuwe bike en heb me toch niet kunnen inhouden het zadel iets meer naar achter te schuiven. Ik had het gevoel veel te ver naar voor te zitten. Het zadel neigde ook idd ietsje naar voor over, maar zeker niet zoveel als het op de foto leek. Heb het na de rit dus ook rechter gezet met de waterpas. Nu staat het een heel klein beetje met de neus omhoog. Verder heb ik de shifters iets naar binnen geschoven omdat ik op het ritje nogal vaak per ongeluk op de kleine shifter drukte. Ik heb nogal grote handen, en had dan nog eens handschoenen aan ook. Alleen jammer dat de shifters slechts een mm of twee konden verschoven worden. Anders zat ik ermee tegen de expansievaten van de Juicy's. Laatste aanpassing was het stuur. Het stond een kleine mm naar rechts (of links, whatever) en ik wou het mooi in het midden. Ik heb het dan gelijk iets meer naar boven gedraaid ook.
Wat de rit zelf betreft: ik denk niet ooit al in zo'n slechte conditie geweest te zijn als nu. Na een half uur werd ik ingehaald door een ongeveer 60-jarige op een gewone fiets (zo'n oude met laag stuur), en ik voelde al direct dat ik beter niet in zijn wiel ging hangen. En nog erger: na een uur zat ik erdoor. Heb me de laatste 20 minuten naar huis moeten sleuren. Uiteindelijk dus 1u20 gefietst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBen vandaag weest fietsen met de nieuwe bike en heb me toch niet kunnen inhouden het zadel iets meer naar achter te schuiven. Ik had het gevoel veel te ver naar voor te zitten. Het zadel neigde ook idd ietsje naar voor over, maar zeker niet zoveel als het op de foto leek. Heb het na de rit dus ook rechter gezet met de waterpas. Nu staat het een heel klein beetje met de neus omhoog. Verder heb ik de shifters iets naar binnen geschoven omdat ik op het ritje nogal vaak per ongeluk op de kleine shifter drukte. Ik heb nogal grote handen, en had dan nog eens handschoenen aan ook. Alleen jammer dat de shifters slechts een mm of twee konden verschoven worden. Anders zat ik ermee tegen de expansievaten van de Juicy's. Laatste aanpassing was het stuur. Het stond een kleine mm naar rechts (of links, whatever) en ik wou het mooi in het midden. Ik heb het dan gelijk iets meer naar boven gedraaid ook.
Wat de rit zelf betreft: ik denk niet ooit al in zo'n slechte conditie geweest te zijn als nu. Na een half uur werd ik ingehaald door een ongeveer 60-jarige op een gewone fiets (zo'n oude met laag stuur), en ik voelde al direct dat ik beter niet in zijn wiel ging hangen. En nog erger: na een uur zat ik erdoor. Heb me de laatste 20 minuten naar huis moeten sleuren. Uiteindelijk dus 1u20 gefietst.
Comment
Comment