Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Beta de fietsenmecanicien
    Lach niet!

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Voilà. En met een knie-ontsteking, denk je wel eens na.
      Probeer je voetplaatje eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Probeer je voetplaatje eens.
        Gisteren met mijn winterschoenen gefietst, en daarop staan de plaatjes een tikkeltje anders. Niet veel, maar toch merkbaar.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• update
          Ti-stem
          RoRo (non-ust)
          kcnc derr-wieltjes

Comment

• das een mooi gewicht voor een ijzeren fiets

Comment

• Flupke73, welke maat van fiets is dat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Flupke73, welke maat van fiets is dat ?
                17" ongeveer, zo op het zicht. Mss 16". Qua bovenbuislengte kan het natuurlijk ook eerder 18" zijn. Dat frame is toch op maat gemaakt, niet?

Op die foto lijkt de balhoofdbuishoek behoorlijk steil. Hoeveel graden bedraagt die hoek juist?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                  das een mooi gewicht voor een ijzeren fiets
                  Das titanium

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Das titanium
                    Ik denk wel dat 'ie dat weet (allée, hoop ik toch).
                    Zo'n ongelakt titanium frame ziet er wel wat iel en 'ijzerachtig' uit vind ik. Ik vind ze niet mooi, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                      Das titanium
                      das geen titanium. Das een legering.

Comment

• Ja, tuurlijk.
                        De eerste fiets of whatever die niet uit een legering is gemaakt moet ik nog tegenkomen.

Comment

das geen titanium. Das een legering.
                          Ah zo, 't is een legering. Waarom zei je dan dat het een 'ijzeren' fiets is?

Da's een titanium frame, oké er is in een klein percentage vanadium en aluminium toegevoegd. Gemakkelijkheidshalve wordt het een 'titanium frame' genoemd. Maar een ijzeren fiets is het zeker niet.

Comment

'k Heb er gisteren zo eentje bij de fietsenmaker zien staan. Was in de buurt en nog eens gaan kijken naar de fiets die er nog steeds te koop staat. Niet voor lang meer trouwens, jochei.

Ziet er echt wel sjiek uit. Het is alleen een modekleurtje. Volgend jaar is felgroen een van de voorziene kleuren..
                            De Taurine met Fox is trouwens zeer populair, waar de Fatty fameus terrein verliest. Commercieel dus zeker een goeie zet van C'dale.
                            Als je zo'n bike ziet staan zoals die van Beta, zie je snel waarom.

Comment

• Thx. Wat een Fox op een Cannondale betreft: die twee gaan ook goed samen onder de vorm van een Rush Carbon in dezelfde kleurencombo als op mijn bike.

Ik denk dat ik mij eens ga laten uitmeten. Niet zozeer om de ideale lengte van de fiets te bepalen, maar wel omdat ik zou willen weten of mijn schoenplaatjes goed staan.
                              Hier ook eens polsen of jullie goeie adressen kennen. Liefst in O-Vl.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk dat ik mij eens ga laten uitmeten. Niet zozeer om de ideale lengte van de fiets te bepalen, maar wel omdat ik zou willen weten of mijn schoenplaatjes goed staan.
                                Hier ook eens polsen of jullie goeie adressen kennen. Liefst in O-Vl.
                                De SPD's hebben tegenwoordig een vrij grote spelingsruimte vind ik. Je mag je plaatsjes al redelijk verkeerd zetten, door de speling kunnen je voeten zich gemakkelijker vanzelf juist zetten. Ik had vroeger Ritchey SPD's die totaal geen speling hadden, daar heb ik wel bij moeten zoeken om de juiste positie te vinden, maar dat had ik al gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  De SPD's hebben tegenwoordig een vrij grote spelingsruimte vind ik. Je mag je plaatsjes al redelijk verkeerd zetten, door de speling kunnen je voeten zich gemakkelijker vanzelf juist zetten. Ik had vroeger Ritchey SPD's die totaal geen speling hadden, daar heb ik wel bij moeten zoeken om de juiste positie te vinden, maar dat had ik al gezegd.
                                  I know. Heb meestal met Shimano SPD's gereden. Eén keer had ik er van Coda (Cannondale, made by Wellgo of zo allicht).
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat frame is toch op maat gemaakt, niet?
                                    ja, op maat,
                                    'k heb het risico genomen en gelukkig is het voor mij "geslaagd",
                                    als dat misloopt=

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                      ja, op maat,
                                      'k heb het risico genomen en gelukkig is het voor mij "geslaagd",
                                      als dat misloopt=
                                      Kan toch niet minder "mislopen" dan als wanneer je een standaard frame koopt. Toch?

En de hoeken? Heb je nog andere info over de geometrie? Lengte achtervork, bovenbuis e.d.m.?
                                      Getalletjes interesseren mij nogal.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                        Ja, tuurlijk.
                                        De eerste fiets of whatever die niet uit een legering is gemaakt moet ik nog tegenkomen.
                                        Ik denk dat deze niet uit een legering is gemaakt.

Comment

Ik denk dat deze niet uit een legering is gemaakt.

Plastiek met plastiek.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X